/fotboll/osk/forum/5492.aspx/fotboll/osk/forum/5492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-10-27 11:16
Kanske att jag skulle dra ner till Örjans Vall i kväll, 120-väg, tar bara trekvart, fast jag riskerar nog att bli ihjälslagen om jag klär mig "fel", nej sportradion och textteve känns säkrare.
AIK Saywee
2009-10-27 11:02
Ämne: Gött att se dina kom....Farsen fortsätter (igen)//
Tackar ...

... fast jag vill inte att guldet hamnar i Fuskeborg, ej heller i Ståkkhålm, men det senare alternativet är omöjligt i år.

Jag vill att guldet hamnar i Solna och dessutom att ÖSK och HBK vinner sina matcher i veckan :-)
Öreskå - 66
2009-10-27 10:40
Angående "Super" Mario//
Jag tycker av klippen att han visar en mycket bra spelförståelse. Han spelar tufft med kropp och ser ut att vara rätt snabb. Tekniken ser okay ut även den. Men motståndet verkar lämna en del att önska. Så att dra för stora växlar på dessa klipp kan man nog inte göra. Men låt honom provspela när han är här, för allt i världen.
Öreskå - 66
2009-10-27 10:34
Angående Philip Haglund//
Ph skrev på ett 3-års i vintras. Så han blir nog för dyr, tyvärr.
Örebro Erki
2009-10-27 09:37
Bastard on Parade// Jag tyckte han hade rätt bra teknik och bollkontroll för att spela på såna leråkrar ;)

Nej, jag blev inte heller särskilt imponerad av youtubeklippen. Men Mario lär ju bli helt lyrisk över att kliva ut på en helt jämn plastmatta i jämförelse med planerna i klippen :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-10-27 07:16
Gött att se dina kommentarer igen Saywee!

Jag hoppas också att guldet hamnar i Götet. De spelar roligare fotboll, gör mycket mål, satsar på ungdomar och känns trevligare rakt igenom. Förutom för den äckliga Selakovic som måste vara den spelare man tycker mest illa om i serien. Konstig kombination egentligen =)
AIK Saywee
2009-10-27 02:42
Gurra2001, precis vad jag trodde, men de kanske har andra förhoppningar nuförtiden ...
Örebro Gurra2001
2009-10-27 02:32
Saywee//"BoP, varför tror du att just dessa spelare (Kihlen, Alvbåge och Wowoah) vill se att guldet hamnar hos stolpfuskargänget"

De är fd. IFK:are.
AIK Saywee
2009-10-27 02:11
Ämne: Saywee// Jag är rak,....
Gurra2001, detta är intressant, vi är ganska lika och även olika, men gillar samma klubb, det är det som förenar oss, svartvita laget alltså ...

Gurra2001 - "Jag är rak, tuff, realistisk, okänslig osv."

Saywee - Jag är ärlig, respektfull, optimistisk och känslig etc.

En annan grej - Peruanen är 187 cm lång och väger 75 kg, en miniBerra?

BoP, varför tror du att just dessa spelare (Kihlen, Alvbåge och Wowoah) vill se att guldet hamnar hos stolpfuskargänget, som även skattefuskar och som tidigare uppfann svensk huliganism ;-)

Räkna förresten med en riktigt gyttjematch när allsvenskan skall avgöras till helgen, lilla felbyggda ullevi är inte i form och det är fuktigt i väst just nu, mycket blött ...

Lagrell, har du stiftat några regler om spelbara planer under en allsvensk säsong, eller passar det inte just nu?
Örebro Bastard on Parade
2009-10-27 01:51
Kollade Youtube-klippen med killen från Peru. Jag är inte imponerad. Inte alls. Dålig teknik, långsam och ingen vidare kvalitet i avsluten. Men men, får se hur han presterar i träning.

För övrigt tror jag nog att det blir en del taggade spelare mot AIK. Jag antar att Porokara spelar för ett proffskontrakt. Kihlen, Alvbåge och Wowoah ser väl rimligen hellre att guldet hamnar hos Göteborg. Och spelarna vill nog fortfarande ha upprättelse för de 3 raka 3-0 förlusterna.
AIK Saywee
2009-10-27 01:45
Gick inte att somna, när det kommer in blåvita spöken, tänker på Selakovic´s störning av Gerzic, som blev utvisad, avstängd, bänkad och tappade stora delar av formen ...

FORZA NORDIN!
AIK Saywee
2009-10-27 01:41
Ämne: Hur är läget i trupp....
ÖSK, kan slå vilket lag som helst, när som helst ...

... men också förlora mot vilket lag som helst när som helst.

Blir otroligt spännande, men jag har förstått att ni behöver "hjälp av andra resultat"
IFK Göteborg fredster1
2009-10-27 01:31
rirobban//
Tack för infon och lycka till!
För övrigt all credit till ösk i år, starkt lag.
Örebro rirobban
2009-10-27 01:27
fredster1//
Tror nog spelarna gör allt de kan i Solna. Som det ser ut så är inga avstängda och inga nyckelspelare skadade.

Men AIK är ruggigt bra i år så det blir tufft. Vi tog dock 1-1 hemma mot dem, kanske kan vi klara av samma resultat återigen. Jag hoppas självklart på seger, men måste inse att det blir allt för tufft.
Örebro rirobban
2009-10-27 01:19
Om det skulle bli en värvning av Mario Ceballos Chau, så kan jag gissa att hans smeknamn skulle bli "Super-Mario" ifall han skulle göra succé:)

Såg på ena youtubeklippet och tycker att han har en del fina egenskaper. Han är ju ganska lång och verkar bra med huvudet. Men utöver det så verkar han ha bra spelsinne och väldigt bra rörlighet. Vilket skulle passa perfekt för en center i 4-3-3. Olsen har inte lika brett register känns det som.

Och jag skulle bli glad om det förstärktes i centerpositionen. Kim Olsen behöver uppbackning av en liknande spelare (lång, bra huvudspel). Adriano är ett energipiller varje gång han kommer in. Men inte riktigt den spetsen man behöver där framme.

Får väl se vad det blir av Mario (om han nu får provspela).
IFK Göteborg fredster1
2009-10-27 01:17
Hur är läget i truppen? Rår ni på aik tror ni?
AIK Saywee
2009-10-27 00:59
Gurra2001, intressant inlägg, många läser texterna utan att förstå innebörden ...

... och den känsla som kan finnas bakom nic´et, vilket är något som tar lite tid att försöka förstå, för det behövs massor av inlägg för att ha förmågan att känna hur en människa bakom ett nic kan vara.

Jaja, nu tjötar jag igen, åter till PH, han är riktigt duktig, i BP, hur bra kan han bli i ett "större" lag?

Nu loggar jag ur, godnatt, jobbet väntar ... zzzz
AIK Saywee
2009-10-27 00:46
Nej nu loggar jag ur ett tag, i morgon skall jag tipsa Expressen/GT/Kvällsposten om en idé jag fått nyligen. Ursäkta min skrivklåda, men jag har hållit fingrarna i styr i helgen, och tänkt, och funderat och varit bekymrad etc etc. Lovar att jag skall försöka skärpa mig, med talgoxar och annat ovidkommande, men det blir inte lätt.

Snart är det onsdag, är det något arrangerat till årets sista bortamatch, eller blir det sneåkare/svartvita "mellansvenskar" som stödjer ÖSK på plats?
Örebro Gurra2001
2009-10-27 00:44
Saywee// Jag är rak, tuff, realistisk, okänslig osv. Det är dock inte så att jag älskar ÖSK mindre än någon annan, i så fall mer när jag skriver att vi inte kan köpa PH.

"Storklubbarna" Hammarby och Djurgården är färska exempel på vad vi INTE ska hålla på med.

Matten är enkel. Spelare som gör succé i allsvenskan kostar flertalet miljoner. Är de dessutom unga få man slänga upp ännu mer pengar. ÖSK har dock inte mer än 1 miljon för en spelare. Således går det inte ihop.

Jag tror att människor hakar upp sig på sättet man säger det på men det viktigaste menar jag är innehållet. Jag kanske är tuff och rak men jag hoppas att forum medlemmar försöker se innehållet i mina texter sen kan jag även försöka vara tydligare där har jag lite att jobba på ;).
Kalmar Dio-go-gol
2009-10-27 00:43
Vetifan hur jag kom in här egentligen, men Ricardo Santos, Skägget?! Du drar alltså till med Ricardo Santos?! Stort på sitt sätt att han ändå har ett sådant stort "namn", men egentligen är han bara en medelmåttlig allsvensk spelare som dessutom sitter på utgående kontrakt i vinter. Inte ens säkert att KFF vill förlänga, han får mest spela för att David Elm tjatade till sig en flytt och KFF inte kunde värva en ersättare.
AIK Saywee
2009-10-27 00:34
Gurra2001, tydlighet är kanske inte viktigast här i livet, men det förenklar ...

.. var inte ledsen, du har många bra inlägg och jag gillar din dress :-)
AIK Saywee
2009-10-27 00:31
Gurra2001, ursäkta, men med min optimism, kan jag inte riktigt låta bli ...

"Men att ÖSK defenitivt inte kan köpa honom är tydligt om man har god koll på allsvenskan."

(Gurras text och han har gett upp?)

Tänk om någon Behrn eller någon annan får för sig om att skänka tio mille till ÖSK i morgon, före lunch :-)

Framtiden innebär så oerhört många överaskningar, tänk bara att man nyligen hittade ett parkeringsgarage för nästan 100 bilar inunder "eyrafältet" efter 50 år :-)

FORZA ÖSK, ALLT ÄR MÖJLIGT!
Örebro Gurra2001
2009-10-27 00:21
Saywee// Jag är ledsen men tydlighet är inte min starka sida :)
AIK Saywee
2009-10-27 00:20
Tack Gurra2001, det senaste inlägget var tydligare beskrivet än dina tidigare inlägg tilllsammans ... dvs vad du egentligen tycker och tror, det är helt OK för mig.
Örebro Gurra2001
2009-10-27 00:13
Saywee// Jag ska förklara för dig.

Godfoten hade uppmärksammat att PH var en intressant spelare och undrare hurvida vi kunde värva honom. PH gjorde ännu ett mål idag och tydligen fick Godfoten upp ögonen för PH. PH har dock varit en rätt stor snackis hela året eftersom han har så mycket olika egenskaper och dessutom kan göra mål. Hans lag har gjort det rätt bra och han har stuckit ut i sitt lag och varit bäst där. Råga på allt så är han ung.

Så redan i vår så hade många fått upp ögonen för PH. Nu kommer PH (lite sent) och tror att ÖSK kan köpa PH. Sedan hur mycket han kostar exakt är omöjligt för oss att veta. Men att ÖSK defenitivt inte kan köpa honom är tydligt om man har god koll på allsvenskan.
AIK Saywee
2009-10-27 00:06
Gurra2001//
Jag upplever att det faktiskt kännns som att du är lite smålycklig över att vi inte skulle ha råd med PH, eller är det ironi eller vad tusan är det du menar egentligen?

"Huvudfrågan var att vi bör värva PH." enligt dig, min fråga är - varför?
Örebro Skägget
2009-10-27 00:01
jösses, skrev jag Johan Alvbåge? Det är ju bara sånt misstag som Fotbollskanalen brukar göra..:).
Örebro Gurra2001
2009-10-26 23:57
Ämne: Haglund kostar inte ....
Exakt. Finns inte på karta att vi kan värva PH. Bara en dröm det där.
Örebro den oumbärlige
2009-10-26 23:55
Haglund kostar inte 20 miljoner. BP lär nog inte kunna säga nej till 6-7 miljoner heller, kanske skulle han kunna sticka redan under 4 milj beroende på klausul.

Men grejen är att ÖSK inte kan lägga ut såna summor, finns inte på kartan. Inte ens spelarinvest kan det. Det är en alldeles för stor risk och det är därför som ÖSK får se till att kamma närområdet.

Om med det sagt vill jag återigen flika in att jag är oerhört besviken på att ÖSK inte kunde suga in de talanger från Forward som drog till MFF. Jiloan och Jimmy hade tillsammans med Astvald varit riktigt bra på våra flanker.
Örebro Gurra2001
2009-10-26 23:52
AIK var helt desperata att sälja obolo och gick ut i media varje dag utan att få han såld. För Haglund finns det en lång kö att köpa honom.
Annons: