/fotboll/osk/forum/5467.aspx/fotboll/osk/forum/5467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-01 19:03
Barsom!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-01 19:02
Eller ska vi försöka locka över Zavadil nu då kanske ÖSK-Kalle ? ;)
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-01 19:02
Blir nog inga bomber att spekulera runt denna kommande silly ;)
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-01 18:58
Rudolf Blodstrupmoen// Visst är det så, Men också på den förskräckliga ojämnheten med riktigt bra spel i ena matchen och total genomklappning i nästa
Örebro Aspen
2009-11-01 18:57
In med Gustaf Andersson (eller Berra). Tror Bedoya kan blir en pådrivare när han är säker på en plats i startelvan. Med förtroende från tränarna skulle han på amerekansk vis kunna lyfta laget.
Örebro Ösk_#09
2009-11-01 18:55
Ämne: Godfoten, håller des....
Tror Astvald har varit lite försiktig nu i början.
Men nu verkar det som han börjar komma igång!
Tror han kommer bli Ännu bättre nästa år.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-11-01 18:43
Till nästa säsong vill jag se lite nya vinnarskallar i ÖSK. Det finns en lite bekväm känsla i truppen där man är nöjd med en 5-6:e plats. Vi vet att vi kan slå vilket lag som helst i allsvenskan i enstaka matcher. Men den där bekvämligheten måste bort illa kvickt. Vi fölorade inte en medaljplats pga att vi inte räckte till mot topplagen utan det var snarare underprestationer mot lag som Örgryte hemma, 2*Bromma Pojkarna, Gais borta plus att vi haft domarbesluten mot oss på Stadion och Råsunda.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-11-01 18:39
Alvaro Santos går till HIF? Har ögryte råd oi behålla Santos? sälj poro och värva Santos ;)
2009-11-01 18:38
någon mer än jag som blir lite förvånad o ledsen av o se de här?
nåja nu hoppas jag assyriska tvålar dit djurgården, ni ska allt se att Haninges agent kommer höra av sig och fråga ifall Örebro är intresserad ifall djurgården åker ner
Wivallius
2009-11-01 18:35
Blåvittarna vägrade ta emot silvermedaljerna enligt rosa bladet. Kan de bära sig så illa åt?
Örebro Aspen
2009-11-01 18:27
ÖSK-Karl//Tycker vi måste ha en vinnarskalle på plan också. Andersson och Zetterlund har väl passerat bäst före datum för att vara på planen.

Det Sjögren ska lyckas med är att få omsättning på spelarna. Kom igen och bevisa att Du kan, Sjögren. Roni, som inte vill förlänga, tycker jag vi ska försöka sälja. En hyllad landlagsspelare ska väl gå att sälja.
AIK Saywee
2009-11-01 18:26
Godfoten, håller dessutom verkligen med om att Astvald är bra, mycket bra dessutom, oftast!
AIK Saywee
2009-11-01 18:24
Ämne: Astvald är bra. Så o....
Godfoten, håller med om ditt avslutande stycke ...

... fisk- och fuskgänget från Göteborg hade nog en stolpträff i andra pga att stolparna sparkats in före första, men kunde inte justera i halvtid.

Daniel Tjernström, vilken lirare!
Wivallius
2009-11-01 18:24
... och, ÖSK har spelat oavgjort 1-1 med mersmak mot svenska mästarna två gånger denna säsong. När ÖSK vill har vi en hög högstanivå i och slåss med de stora. När vi är dåliga är vi för jävla dåliga. Jämnhet tror jag är en nyckel till framgång under en säsong.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-11-01 18:21
Jag hör till den skara som respekterar Lennart Sjögren och då målsättningen missas pga av ett felaktigt bortdömt mål och sen TFF-kvittering kan jag inte vara alltför besviken och heller inte kräva hans avgång. 7-6-1? Den placeringsserien skulle smaka mumma.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-01 18:13
KvT//

Mitt tips inför säsongen var att Elfsborg skulle vinna, tvåa skattefusk och ÖSK trea. I botten hade jag ÖIS, BP och Gefle. Två rätt alltså, men fortfarande anser jag att ÖSK skulle kommit trea om inte Sixten fegat ur och kört med "Geflemittfältet" genomgående.

Nu blev inte ens målsättningen uppfylld, vems huvud skall nu rulla, Sjögrens eller Sixtens? För min egen del vill jag till nästa år med tanke på den dåliga ekonomin ha ett byte rakt av med ÖSK-U. Låt vinnarskallarna Lars Zetterlund och Thomas Andersson ta över ÖSK-A och sätt Sixten och Rille i ÖSK-U.

Säg upp Sjögren som inte lyckats med ett smack vad gäller ekonomin och försök få Erlingmark som ny sportchef. Eller vad tycker du SyreAtom?
Örebro skogis90
2009-11-01 18:12
svar till ÖSK! vadå "inte så farligt att han flyttade stolparna"? Ska man ändra storlekan på tim glaset i schack för den ena spelaren då???
Wivallius
2009-11-01 18:11
in med Boniek//

Jag tillhörde dem som tippade ÖSK som 3:a FÖRE säsongen med för ögonen de prestationer ÖSK hade förra hösten samt de nyförvärv alla lag hade. I alla sådana tips gäller också, vilket jag framförde, att det också beror på hur man värvar/säljer under sommaren och vilka långtidsskador man får. Före Allsvenskans start ansåg jag Elfsborg hade bästa truppen, därefter Göteborg, därefter ÖSK. Med de förutsättningar vi hade före starten i våras står jag fortfarande för det. Jag har också satsat pengar på dessa tre lag. Noll kosing där alltså.

Jämför ÖSK:s resp AIK:s värvningar, Adriano vs. Flavio. Tycker du ÖSK eller AIK gjorde bästa värvningen? Alla, inkl AIK själva, räknade med att sälja Obolo under sommaren. det hände inte vilket är en stor anledning till AIK:s kvaliteter efter sommaren jämfört med andra lag.

Olsen, Kihlen, Vovven, Anttonen, Porokara, Bassombeng och Gerzic har alla haft längre formsvackor än vad jag räknat med.
Örebro skogis90
2009-11-01 18:09
Jag måste säga att Peder Ståhl i (SR-webb radion) som är en äkta ÖSK kille med tränar licens och full med ösk vetande borde bli assisterande tränare...han är ju kanon för ösk och har ett stort hjärta för klubben!! Vad säger ni???
Örebro ÖSK!
2009-11-01 18:06
Ämne: Inget pytt för ifk s....
Nej, men AIK förtjänade inte guldet, jag skulle hellre ha sett IFK Göteborg som svenska mästare!
Och det är väli inte så jävla farligt att han flyttade stolparna, det är fan värre att filma till sig en straff!!!!
2009-11-01 18:01
Höjdaren Kalle har en fråga till dig,
du anser att örebro har en trupp för topp 3 eller hur?
då anser du ju också att Örebro måste ha bättre trupp en antingne AIK/göteborg/elfsborg? du får gärna säga vilket lag Ösk är bättre än och vilken tränare du tycker Örebro borde värva.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-01 17:55
Igentligen är det inte klokt att behöva gå på fotboll och komma hem stelfrusen, nästa år blir det ännu värre, konstgräs kommer att behövas på varenda plan i AS för att få ett rättvist underlag.

Otroligt bra målvakt TFF hade.
Örebro Aspen
2009-11-01 17:55
Årets viktigast match sade ledningen inför matchen. Spelarna hörde inte utan kopplade av efter 1-0. Synd för inledningen av 2:a var bra.
Finns det utrymme för en värvning tycker jag man behöver en riktig ledargestalt och pådrivare på plan som kan riva i när det blir som efter 1-0 målet.
En Gustaf Andersson/Crona-typ skulle tillföra någor vi saknar. Skulle denna nya spelare vara vänsterback så slår vi två flugor i en smäll.
Örebro GT
2009-11-01 17:49
Inget pytt för ifk stolpflytt !
Wivallius
2009-11-01 17:44
Vi hade behövt vara 6000 pers på BA idag för att ha fått ett snitt på 8000 per match. Nu var vi bara 4200, så därför fick vi ett direkt dåligt snitt i år, ca 1000 under 2007 års siffra. INGET BRA ALLS!
Örebro Frostbite*
2009-11-01 17:43
Med facit i hand så är jag nöjd med placeringen i tabellen men otroligt missnöjd med avslutningen på serien, dvs de 3-0 förlusterna och 1-1 mot TFF.

Vi bygger vidare på detta och runt Alvbåge, Almebäck, Gerzic, Bedoya och Astvald. Porokara skötte sig bra och kan nog gå förlorad i vinter.

Får nog också ändra mig lite och konstatera att Anttonen och Wirtanen får "duga" som högerbackar till nästa säsong. Men Vänsterback måste vara högsta prioritet.

Kihlberg verkar fortfarande påverkad av sin skada. Vi behöver även en defensiv mittfältare som varvar med Nordback eftersom vi släpper Kihlberg till Forward!

Nu är det dags att vänta på några hårda paket från ÖSK. :-)
Wivallius
2009-11-01 17:36
Jaha, sjätteplats. Vad säger man? Ingen vidare att bara göra ett mål på dagens alla chanser och släppa in det simpla på Trelles enda chans.
Örebro Godfoten
2009-11-01 17:18
Astvald är bra. Så också idag. Fint sätt att fira sitt nya kontrakt. Synd att det inte blev seger.

Skönt att stolpflyttarna inte vann SM-Guld.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-01 17:17
Jag både tippade och krävde en sjätteplats så jag fick in det tipset iaf. Men många andra fel i tabellen. AIK trodde jag aldrig på som AS vinnare.

Elfsborg och IFK trodde jag på med Kalmar som outsider (Hade de inte förlorat Elm i somras hade de gått bättre)

BP, Gefle och ÖIS trodde jag på i botten.

Häcken,Gais och Trelleborg runt 11:e

Halmstad hade jag tippat skulle dippa i år och det gjorde de.

DIF/Bajen runt 5-7

MFF runt 4:e

Mest positiv överraskad av : Gefle,Bp,Häcken AIK

Mest negativ: MFF,DIF,Bajen (ÖSK kommer nog en del tycka)

Så kom igen nu kära forumskribenter. Nu vill jag se era (ärliga) tips och förväntningar för 2009 vs utfallet!

Örebro Ösk_#09
2009-11-01 17:10
Wowoah får ta på sig målet!
Missar markeringen Totalt.
Annons: