/fotboll/osk/forum/5448.aspx/fotboll/osk/forum/5448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-05 20:33
Hans Melin och Björn Åqvist får väl turas om att punktmarkera Sjögren/Sixten ;) Nej, detta är ett allvarligt problem som jag försökt belysa länge.

Wivallius/
Håller med dig helt, sidleds-danne borde ha problem att ens platsa i MFF.
AIK Saywee
2009-11-05 20:30
Z är en fantastisk klubblags-spelare, dock inte lika lyckad som landslags-spelare, undrar vad sådant kan bero på, "ja mena" oavsett vilket klubblag han spelar i, så går det ju riktigt bra, ofta världsklass, men i svenska landslaget sisådär ...?

Märkligt, är det omgivningen som betyder så mycket, eller är det något annat?
Wivallius
2009-11-05 20:18
Det är rätt festligt att Djurgården troligen kan aspirera på att bli Åtvidabergs farmarlag, eller hur? :)
Wivallius
2009-11-05 20:13
Saywee//

ja, hoppas det är slut på sidleds-danne, dock att inte Z får för mycket makt.
AIK Saywee
2009-11-05 20:09
Vår nya blågula förbundskapten tycker (på P4) bland annat, att man skall "gå in för att försöka vinna varje match", det tycker jag är en bra inställning!

FORZA HAMRÈN
AIK Saywee
2009-11-05 20:04
DaSa, helt riktigt, en stabil "mittbacksvikarie" vore inte fel ... som kanske även kan spela på annan plats, men jag vet inte riktigt hur "flexibla" mittbackar brukar vara.
Örebro DaSa
2009-11-05 19:55
En länk till om Jani. Han skall tydligen vara nära finska landslaget. Han verkar vara mer en Wikström back än en Almebäck så jag hoppas vi slår till. Tyckte att de höstsäsongen visade en tydlig brist på ett vettigt alternativ om ngn av mittbackarna var borta.
AIK Saywee
2009-11-05 19:53
Wivallius, cool inledning i din kollega´s dikt, eftertanke, och jag funderar liksom du på detta med vår/höst- eller höst/vår-omgång, men kommer ingen vart i mina tankar ...
AIK Saywee
2009-11-05 19:46
Om kommunikation bromsar ÖSK 2009 i sin framtida guldrusch, då vet jag inte vad?

Vi lever väl sedan ett par decennier i ett kommunikationssamhälle, eller?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-05 19:41
Assyriska i själen// Han är fri att gå vart han vill.
Assyriska Assyriska i själen
2009-11-05 19:39
Ni måste ha rätt så grymma yttrar eftersom James är nedflyttad till ert div 2 lag.

Har sett han ett par gånger och i mina ögon en spelare av hög allsvensk klass.

Är övertygad att den killen dominerar i allsvenskan med rätt tränare bakom sig.Mycket små marginaler när det handlar om den här spelartypen.

Är han till salu tro?

Örebro DaSa
2009-11-05 19:38
Jani däremot verkar kunna gå efter denna säsong, men han är eftertraktad...
Örebro DaSa
2009-11-05 19:35
Tony Björk har förlängt 2 år med VPS så honom kan vi glömma...
Wivallius
2009-11-05 19:28
ÖSK-Karl//

Skall du på mötet den 19:e?
Örebro DaSa
2009-11-05 19:26
Undrar hur mycket kommunikation Sixten och Sjögren har? Skall bli intressant att läsa vad Sjögren säger imorgon...
Wivallius
2009-11-05 19:26
Saywee//

Det sägs att det är utanför ämnet att prata om talgoxar. Själv har jag inte bestämt mig för om fotboll spelas på höstar, vårar, vintrar eller somrar, på leråkrar eller plastmatta. Bara för det sprang en dikt från en av mina diktarkollegor, Nobelpristagaren (1931) Erik Axel Karlfeldt, mig till minnes. Som de fotbollsnördar ni är kan jag inte undanhålla er den, och ja, admin, du/ni får väl stänga av mig om det anses för 'off'.

Här kommer den:

Nu är den stolta vår utsprungen,
den vår de svaga kalla höst.
Nu blommar heden röd av ljungen
och hvitt av liljor älvens bröst.
Nu är den sista visan sjungen
av sommarens kvinnligt veka röst;
nu stiger uppför bergens trappa
trumpetarn storm i dunkel kappa.

Nu äro alla drömbarn döda
som födts ur vårens sköra lek -
likt buskens rosentyll, den röda,
som första skumma natt gör blek.
Men alla starka känslor glöda
som snårens nypon, kullens ek
och hviska varmt i frost och nordan
om gyllne mognad och fullbordan.

......

Den är egentligen dubbelt så lång men det får väl räcka för nu.
Örebro DaSa
2009-11-05 19:24
Sen angående Frempong så anser väl ÖSK att Simon L är mer lovande. Men jag misstänker att värvningen gjordes för att tysta oss kritiker som hackat på att vi släpper i väg Forward talangerna till andra allsvenska klubbar. Nu har jag inte sett Simon spela, men det är väl så att han mestadels har suttit på bänken i år?! Touma var väl dominerande innan han gick till MFF?
Örebro DaSa
2009-11-05 19:22
Är imponerad av Kalmars värvningsarbete, de ligger alltid steget före. Har ingen aning om de får betala dyrt för spelarna som de får, annars är de duktiga på att övertala. De har ju plockat flera av de mest intressanta spelarna i Sverige senaste åren. Hade gärna sett Dauda, Tobias Eriksson, Nouri, Bapupa, Ålander i ÖSK. Vi borde ju haft lika stor chans att få dem?! Är väl vårat rykte som skrämmer bort dem?!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-05 18:50
ÖSK är en bra bit ifrån toppen även på kontoret!
Örebro Grixx
2009-11-05 18:39
Adriano och Frempa skulle jag önskat i laget.
Frempa såg så jäkla bra ut i våras och även vid ett senare inhopp.

För övrigt är det som jag tidigare beskrivet en brist på komunikation i laget. Vi har bitvis blivet ruskigt bra på det affärsmässiga...men haltar betänkligt på andra plan.

Om det stämmer att AIK kan ha flera tolkar under träningarna så är det bara att följa det exemplet.
Tror att det var bland det första jag skrev om Basse och Berra att vi måste lösa språkbiten om det ska funka...men man försökte snålvarianten med svenska för invandrare...som inte blev spec bra.

Pratade med Sjögren om Berra och han sa bara att det var otur för Berra att Almebäck kom till klubben....och sa samtidigt för du tycker väl att Almebäck är bättre?

Att man får in en ev bättre spelare kan ju knappast avbryta satsningen på Berra och placera honom i någon form av gråzon där han bara göms till han väljer att gå som bosman...dumsnålt igen.

värva tillbaka Frempa!!!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-05 18:20
Bapupa hade jag gärna sett i ÖSK
Wivallius
2009-11-05 17:40
Kalmar tog Bapupa. Vad skall Pelle Olsson och Hammar hitta på nu?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-05 17:35
Jag har inget emot varken Sixten eller Rikard men är de inte lite för lika? Rikard verkar vara en coach som gärna står och funderar utan att göra några större utsvävningar verbalt. Ungefär som Sixten. Tror Axén var väldigt viktig i ÖSK med sin sociala förmåga och sin "öppenhet". Ska man byta ut Rikard? Mot vem?
AIK Saywee
2009-11-05 17:15
KvT, jag hoppas och tror att din upplevelse inte stämmer, för då är det mycket illa ställt.

Sådan "sandlådenivå" kan jag bara inte tänka mig över huvudtaget i en allsvensk klubb.

Dvs att komunikationen enbart sker på detta sätt inför laguttagningar, vore mycket märkligt i så fall.

Sedan att man har en tydlig kommunikation via anslagstavlor är inget nytt.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-05 17:07
om det överhuvudtaget är någon kommunikation.Man kan ju träna ett lag, sätta upp en lapp i omklädningsrummer med vilka som skall spela. Dra taktiken och så är det klart. Dom som inte spelar spelar inte och det är bara att träna på.

Ungefär så, grovt förenklat, upplever jag att det är.
AIK Saywee
2009-11-05 17:02
Kommunikation sker mellan minst två parter, det gäller att vara tydlig, men också att kunna vara lyhörd. Jag kan inte bestämma vad som är rätt eller fel, eftersom jag bara fått information via "media". Jag har inte så lätt att döma, jag vill nog höra eller träffa båda parter och ställa mina egna frågor och se kroppspråket etc., innan jag över huvud taget kan bilda mig en egen uppfattning ...
Örebro Biopower
2009-11-05 16:52
Tydlighet är vad som krävs i all kommunikation, det är tufft att få höra att man inte är bra nog eller att klubben hade hoppats på mer utveckling. Det är också tufft att ge sådana besked, men om man inte gör det får man surdegar som ligger i hörnen och jäser istället för att få in lite jävlar anamma och framtidstro i gruppen.
AIK Saywee
2009-11-05 16:51
Biopower, mycket intressant och tänkvärt inlägg, och desutom verkar ju Hamrén helt rätt som förbundkapten, vilket jag instämmer i.

MEN, det kan ju inte vara helt ointressant att få reda på hur Sjögren känner eller upplever det (beträffande Frempong), eller?

Det är så svårt, så svårt, att försöka lista ut sanningen som finns någonstans mellan vad den ena eller den andra vill fömedla via media.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-05 16:46
KvT//

Ta bara Glenn som exempel, han förstod att han inte skulle få nytt kontrakt när han ställdes utanför truppen.

Hade väl varit just att meddela det till honom tidigare så han kunde planera sin framtid med en viss framförhållning.

En sak är säker, vi kan inte förvänta oss några spelare från Afrika på länge samt att det var tur att Bedoya hade så starkt psyke när inte han fick spela.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-05 16:38
Biopower // Klokt skrivet. För det är som du säger. Även om Sjögren kommer med en annan version så är det så här Frempong upplever det. Och ingen kan ta ifrån honom hans känsla för den är sann för honom.

Och om spelare och klubb har olika versioner, så är det likt förbannat också ett tecken på kommunikationsbrist.
Annons: