/fotboll/osk/forum/5445.aspx/fotboll/osk/forum/5445.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2009-11-09 16:24
Jag har lite svårt att släppa B&B i alla fall. Det är ju som någon skriver, att när Basse är i form är han underbar att se ( inte så försvarsinriktad dock ) men annars dippar han otroligt. Ojämn är bara förnamnet. Berras problem vet jag inget om. Han var trots allt ganska hyfsad förr året, men jag såg honom i en match med ÖSK-U borta mot Arboga Södra, och då var han totalt usel. Därför tror jag att han växer med uppgiften ( ungefär som Teddy Lucic) men det törs inte Sixten lita på. Varför han använde Anttonen och Nordback som mittbackar i stället för Berra/Glenn
skulle vara kul att få en förklaring på. Men som Sixten sa i NA:s TV, vissa spelare behöver byta klubb för att de kört fast. Alltså, Berra är en ung försvarstalang, men det kan inte ÖSK utnyttja av div skäl. Men om han går till Djurgår´n så blir han en gud....
Wivallius
2009-11-09 16:22
Saywee//

Ja, jag hoppas verkligen Berra får chansen till matchning på riktigt. Tyvärr verkar Bassombeng ha en attityd som inte platsar i min version av ÖSK. Dessutom verkar han lätta tappa formen och lätt bli skadad. Det är svårt att se hans briljanta sidor då. Tror han gjort sitt i ÖSK
Örebro SyreAtom
2009-11-09 16:22
saywee/

Det är det jag menar, vettiga förklaringar kanske vi aldrig får veta...och det kanske inte är meningen vi ska veta heller.

Ja de tränarna, eller sixten...ingen aning. Men man förstår ju att sånt här givetvis diskuteras inom Ösk, det finns säkert rimliga förklaringar åt båda håll. Tror liksom inte man skiter i de här två dyra nyförvärven i vår klubb.
AIK Saywee
2009-11-09 16:20
Sekt. E//
När jag tidigare skrev om att Barsom, ur min synvikel, var lite efterlängtad, tänkte jag på honom som ett kinderegg, tre saker i en.

Men, du har helt rätt i att han kanske börjar bli till åren? Det var faktiskt något jag funderade ett tag över innan jag vågade skicka min "lilla önskan". Fast två/tre år till orkar han väl?

Sedan skulle det ju faktiskt kunna bli så att Basse och Berra åter kommer i högform, jag vet inte hur, men det har skett större "under".
Wivallius
2009-11-09 16:18
Det är så lätt att önska spelare när inga pengar finns, så därför gör jag det.

1. Back-up på Nordin
2. Back-up på Olsen (eller ordinarie)
3. Back-up eller utbyte av Anttonen
4. Back-up eller utbyte av Wowoah

Om vi skall till toppen måste vi också tänka på att:
5. Wikström måste nog bytas till 2011
6. Nobbe/Kihlen är inte unga. Ersättare till Kihlen SENAST 2011
7. Weggen är gammal han med. Måste bytas till 2011.

Se där, en liten nätt investering på 30 milj på två år.

Sen så kan vi ju bli av med Alven, Porokara och Almebäck men då lär vi få tillräckligt betalt för att hitta bra alternativt.

Blir orolig när jag tänker på att vi kan stå med bara Weggen när Allsvenskan startar i mars. Huga! Måtte någon back få slå insparkarna då ;-)
Örebro Sekt. E
2009-11-09 16:12
Barsom tror jag inte på i ÖSK. Inte heller Basse och tyvärr inte heller Berra. Både Basse och Berra hade varit fint att ha i högform. Men av olika anledningar har det inte varit så. Istället hoppas jag på att Erik Nilsson och Per Johansson får tampas om den defensiva mittfältsrollen framöver. Och att vi hittar en kompletterande mittback, en vänsterback och två offensiva krafter högst upp. Iofs tror jag en del på Staaf, så det kanske räcker med en till däruppe.

För att ta ett steg till på planen så tror jag vinnarskalle är en extremt viktig egenskap. Som Barsom, fast yngre på väg uppåt. Det vore fint med en social andratränare också, om inte Rille har den egenskapen.
AIK Saywee
2009-11-09 16:08
Men SyreAtom, det är inte alltid det finns vettiga förklaringar till varför saker sker eller inte sker, eller var det ironi?

Sedan skriver du "de" om Sixten och det är faktiskt lite intressant, "ja mena" vad tycker eller hur tänker tillexempel Rille, eller andra personer som kanske kommer ännu närmare killarna dagligen?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-09 16:06
Ronald Åhman var väl ett tag i landslaget. Vet inte dock var han fostrades
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-09 16:04
Wivallius // Erlingmark var väl också Forward. Han och Blom var väl ungefär samtidigt
Örebro SyreAtom
2009-11-09 15:54
den oumbärlige/

Nej jag nämnde inte berra, för där antar jag att det bara finns en anledning och det är väl att almebäck har stått i vägen och det har väl inte varit helt fel.

Sen varför inte berra har fått spela när någon ur backlinjen varit borta, kanske det finns någon vettig förklaring till. Det gör det ju alltid faktiskt, men knappast att vi skulle veta vad det skulle kunna vara. Berra är ju en oslipad diamant, sixten kanske tycker att han är för ojämn eller fortfarande brister för mycket i vissa moment. Det är ju de som ser spelarna dagligen, inte vi...
Wivallius
2009-11-09 15:52
Suck...
Örebro SyreAtom
2009-11-09 15:48
Kurt von tratt/

Du är såå cool...

Det är med just sådana högintelligenta inlägg man förstår varför storsponsorn är din bästa kompis.
AIK Saywee
2009-11-09 15:44
den oumbärlige//
Skriv och/eller spara långa texter i word, kopiera hit till forum, innan du skickar meddelandet, man kan bli trött när man författat en kvart och allt är borta.

Jag har redan saknat Berra ett längre tid. Är han förlorad eller finns det någon liten chans kvar att han blir en framtida svartvit elegant/gigant?

FORZA BERRA!
Wivallius
2009-11-09 15:43
Fredrik Risp får inte nytt kontrakt i Blowit. Om inte Berra får spela behöver vi ju en mittback, eller hur?
Örebro Biopower
2009-11-09 15:41
Magnus E och Pelle B var båda fostrade i Forward men de är ju i alla fall Örebroare
Örebro Biopower
2009-11-09 15:39
Ämne: den oumbärlige// Fun....
Magnus Erlingmark?
Wivallius
2009-11-09 15:39
KvT//

Hasse Borg kom från Forward!

Det beror på när man drar strecket för 'fostrad'. Annttonen har ju spelat i A-landslaget så sent som i vintras. Nobbe kom vid 16 års ålder till ÖSk. Han spelade väl i finska landslaget några gånger.

Erlingmark (vart kom han ifrån?) och Fursth? Båda spelade i landslaget under ÖSK-tiden, liksom Peller Blohm, om jag inte minns fel.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-09 15:27
den oumbärlige// Funderar på om Mattias Jonsson "var siste ÖSK:are" I A-landslaget. Men han var ju inte fostrad i ÖSK egentligen utan kom från Kumla via Karslund. Jag kan faan inte komma på någon ÖSK:are som varit fostrad i ÖSK till landslaget. Hasse Borg? Snackar vi 70 tal alltså för att hitta den senaste?

Någon som kommer på den senaste?
Örebro den oumbärlige
2009-11-09 14:49
Helvete, skrev ett inlägg på fan nästan en sida som försvann.

Aja.

Det jag kom fram till är att Berra och Basse är två helt olika personer.

När du SyreAtom lägger fram dina argument för varför Basse inte ska spela har du missat Berra. För du inleder ju med att nämna bägge.

Sen att skylla Berras utfrysning på språket är fel. Klubben har som agenda att göra allt man kan, att maximalt utnyttja sina resurser för framgång. Spelarna har flera agendor.

Ja, oproffsigt av Basse att sticka utan lov. Håller med. Men ändock ska klargöras att Basse under våren visade upp ett spel som varken Porokara eller Astvald har gjort under hela 2009.

Synd att Berra under säsongen varit 5:e valet. Från att ha varit ordinarie under superhösten 08 har han fått smaka trä hela säsongen 2009. Kan heller inte förklara det med att han varit ur matchform när tillfällen kommit eftersom Anttonen efter längre tids frånvaro gick före.

Varför sa man nej till U21-serien?

Sen ska vi alla komma ihåg att det inte enbart handlar om att Basse och Berra inte kan svenska eller engelska. Mycket handlar också om att kommunikationen mellan ledare och spelare är dålig och det har t.o.m. svensktalande spelare gjort. Vi ska också komma ihåg att Basse och Berra inte har någon tradition av engelska som många andra har vilket kan vara en liten förklaring till varför det är svårt att lära sig det.

Jag har inga vidare åsikter om huruvida vi ska sälja Basse men Berra vill jag gärna att vi förlänger med om klubben tänker satsa på honom. Om inte hoppas jag Berra kommer till en bra fransk klubb och jag är ganska säker på att det inte kommer ta allt för lång tid innan Berrra blir framstående i typ ett lag i högsta divisionen, kanske Frankrike men även Österrike, Belgien eller liknande. Synd bara att ÖSK inte kunde förvalta hans talang. Men det är inte så ovanligt, ÖSK har inte varit så lyckade med att förvalta och utveckla talanger på senare år, när hade vi egentligen en Örebroare fostrad i ÖSK i landslaget sist?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-09 14:43
SyreAtom // Jaså. jag tror de flesta härinne trodde de kunde komma och gå hur som helst. Shit också. ;)
Örebro Kronblom
2009-11-09 14:43
Ämne: Kul att höra att Six....
tycker att det är det man måste jobba mest med när det gäller rekrytering av nya spelare,få hit en back som bättre kan bygga upp spelet än vad Wovven gjort.
Håller tummarna för Iron-Mike ikväll,får hoppas han blir årets nykomling!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-09 14:41
Wivallius // Ja du har rätt. Särskilt Sammy deltar alldeles för lite i offensiven. Det sa Blom också.

Antonnen & Wirtanen ligger lite mer på rulle tycker jag.
Örebro SyreAtom
2009-11-09 13:47
pemo//

Bra sagt!

Givetvis har allt det där diskuterats i ledningen kring basse och berra, och det finns nog både 1 och 2 och 3 orsaker till varför saker har gått som det gjort. Titta på basse, hans mentalitet är kanske lite väl bräcklig för att kämpa sig in i startelvan som ett proffs, men istället kommer han försent eller drar från landet utan lov.

Det går inte att bortse från sådant när man ska välja vilka som ska spela, det ger verkligen inga bra signaler till resten av truppen och därmed skulle truppens harmoni splittras. Antingen är man proffesionell och vet alla förutsättningar för att ta en plats, eller så gör man inte det. Tror ingen i Ösk har tid eller energi att ägna sig åt saker som spelaren också har ett ansvar att ta till sig. Basse kanske inte ens vill lära sig svenska?

Tror inte heller det bara går att komma och gå som man vill och ta en plats i startelvan hursom helst.

Wivallius
2009-11-09 12:56
Kul att höra att Sixten också ser att Vovven (han sa visserligen 'backarna') ibland bromsar uppspelen i stället för att ta dem i fart
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-09 12:19
NA TV med Sixten & Blom. Talar om årets säsong.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-09 10:29
Riktigt vidrigt påhopp av DIF "supporters" på Assyriska spelare. Usch. Som om det inte räckte med att DIF vann utan man måste passa på att attackera spelare. Få se....Hm..tror ni de hade luva uppdraget över huvudet?

Och de som gnällde på att SFF var otroligt löjliga som ville straffa AIK anhängarna (eller IFK för bristande säkerhet) som stormade planen efter matchen mot IFK visade detta att det kanske faktiskt behövs. Eller skall det förlorande laget springa gatlopp till omklädningsrummen?

Hoppas det får tag i förövarna och straffar DIF hårt! Riktigt allvarlig incident om ni frågar mig.

Örebro Kurt von Traatt
2009-11-09 10:25
pemo// Är väl inte bara de som inte kan språket som petas utan förklaring. Det verkar vara en standar procedur.

Örebro pemo
2009-11-09 10:08
Scrollat lite av helgens inlägg och blir så trött på dessa eviga försvarstal för Basse och Berra. Det är väl klart att du inte platsar om du inte vill/kan lära dig språket. Spelare från Afrika vet vad som gäller. De är inga söndercurlade barnungar från Eker utan gör som chefen säger. De spelar för pengarna. Sen tycker jag att Eric blev för lättläst i år ( i de matcher som han spelade ) Peta och stick gick bra förra året, men nu hade alla tränare ögonen på honom och då försvann han lätt. Det där med att tränaren inet snackar är väl ett proffsdrag. Läste om Bengtsson i Herta Berlin. Han fick en ny tränare som inte kan engelska och själv kan han ingen tyska. alltså är han petad nu utan att "veta varför"
Att man sedan satsar pengar i ett lag som ÖSK-invest gör är ju ett högrisk projekt. Har du inte råd att förlora så skall du inte satsa. Sätt in dem på banken istället och få 0,10% ränta i stället.
Örebro Conjuration ★
2009-11-09 09:34
Vad kallar man en djurgårdssupporter med en halv hjärna? BEGÅVAD! haha ;)
AIK Saywee
2009-11-09 09:07
Detta med "stormningar" vid gratulationer och när man vill fira kan väl kanske kännas som lite OK, med när DIF-fans attackerar AFF-spelare så att det blir sjukhusbesök, då är det något som är fel i huvet på några ...

... agera Lagrell, om du vågar förstås!

Omspel med enbart straffsparkar inför tomma läktare på hemlig ort!!!
Annons: