/fotboll/osk/forum/5444.aspx/fotboll/osk/forum/5444.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-06 22:57
Om Israeler(judar) inte spelar fotboll på söndagar, undrar då om de skulle lämna WO i en VM-final en söndag?

Frågan är var de drar gränsen, Porokara är ju jude och spelar söndagar?
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-06 22:48
KvT//

SVT1, det är nog snart upplagt på länken.
Länktips: svtplay.se/
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-06 22:44
ÖSK KRILLE//

Jag gillar idén från DaSa, att köra med basse till vänster. Tyvärr är det väl en omöjlighet att få honom att förlänga, men gör han succé går det väl att få betalt för honom i sommar. Men först måste han ju våga sig tillbaks till Örebro.

Minns hans glädje när han gjorde mål förra året, sprang ut till bänken och hoppade upp på Axén.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 22:43
ÖSK-Karl/7 Vilken kanal gick programmet på?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 22:39
ÖSK-Karl// Jag håller med. När Lagrell först vände sig till gråhjässe-församlingen blev jag nervös. Tack för att det blev Hamren. Framför allt hade jag inte velat se Backe som förbundskapten.

Jag såg en enda intervju med honom. Den handlade om Lagerbäck, Sveriges landslag och dess resultat. Det var för ca ett år sedan. Efter den intervjun tänkte jag hoppas vi aldrig får honom.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 22:37
Jidesjö skall nog spela div II nästa år för att "Utvecklas" ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-11-06 22:29
Om Porokara blir såld så blir det svårt att ersätta honom. Nu när Adriano inte är kvar så undrar jag om man nöjer sig med Staaf och Jidsjö som back up till Kim Olsen?
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-06 22:28
Erki//

Ja ett prestationsbaserat kontrakt med Barsom vore inte fel, han är ju likt Anttonen skadebenägen.

Det vore helt klart värt ett försök, men då måste någon kontakta honom också.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-06 22:24
Såg just på Skavlan, gillar det programmet, med där var Erik Hamrén, vilken kille, där kan man snacka om utstrålning och att bjuda på sig själv.

Otrolig tur att Svennis, Backe och vem det mer kan ha varit som tackade nej. Kolla in reprisen eller se programet i datorn ni som missade det.
Örebro Erki
2009-11-06 22:18
Barsom vore ju inga fel att ha bakom Gerzic och Bedoya ;)
Örebro Erki
2009-11-06 22:18
----- (det blev visst dubbelt) -----
AIK Saywee
2009-11-06 22:00
DaSa, inte sista inlägget, du menar väl bara för idag?
Örebro DaSa
2009-11-06 21:57
Sista inlägget, för idag:)

Varför inte plocka Fredrik Risp? Han och Almebäck skulle nog komplettera varandra riktigt bra.

Har inte sett Simon Helg så mycket men skulle inte han kunna vara en bra ersättare för Porokara?

Emil J vore ju en drömvärvning men inte speciellt realistisk.

I DIF skulle jag kunna tänka mig Youssef eller Rajalakso (reserverar mig för stavningarna :)) som ytteralternativ.

Sen tycker jag Antonnen är så bra så att han är värde en chansning ytterligare ett år än han är skadebenägen.
AIK Saywee
2009-11-06 21:54
DaSa, håller verkligen med angående "misshandeln" av Berra, en av mina stora förväntade favoriter, "gummisnoddsberra" som kan "nå allra högst", i Sverige, vilken spänst, vilken höjd :-)

Almebäck och Wikström är ett utmärkt lås, framför Alvbåge, men då dessa inte varit tillängliga, har man testat några konstiga alternativ, typ Anttonen, Nordback, i stället för Berra. Har han varit skadad, eller varför har han inte varit med?
Örebro DaSa
2009-11-06 21:39
"Tony Björk, mittfältare, VPS Vasa
Från vårt östra grannland ryktas det om att mittfältaren Tony Björk skulle kunna vara ett tänkbart namn som ingår i ÖSK:s trupp nästa år.
- Vi har varit iväg och tittat på honom, berättade Lennart Sjögren för Svartvitt i slutet på oktober."

Som jag skrev igår så har Tony förlängt så ryktet ovan kan nog avskrivas...
Örebro DaSa
2009-11-06 21:38
Sen tycker jag att det är bra att Adriano inte fick förlängt. Vi behöver inga fler 30+-åriga trupputfyllare som inte är ordinarie.

Sen hoppas jag att vi värvar Jani! Efter det behövs bara en kreativ mittfältare och en eventuell ersättare till Porokara om han och Basse lämnar klubben.
Örebro DaSa
2009-11-06 21:36
Skulle gissa att Porokara skulle kunna inbringa ca en miljon dollar. Hans meritlista är ju rätt så bra, enda plumpen är ju hans dåliga målskörd men den kompenseraras ju av hans teknik.

Men är det ngn som skall säljas i dagens trupp så är det han. Både kontraktsmässigt och potentialmässigt.

Om Porokara säljs så tycker jag att vi skall behålla Basse och spela honom till vänster. Jag tror det skulle passa honom bättre då han inte verkar trivas med att slicka kanten utan söker sig mera inåt banan. Men detta kräver ju samtidigt att hans kontrakt förlängs, för än om han gör succé eller fiasko så kommer han dra som bosman när hans kontrakt går ut.

Ang. Berra så blir jag bara förbanad när jag tänker på hur hans tid i ÖSK har sköts. Det är ju absolut ingen idé att börja spela in honom nu. Om han börjar matchas in så kommer han tidigast till nästa sommar kunna ha en startplats och då kommer ju hans kontrakt gå ut inom 6 månader vilket betyder att han kommer skriva på för ngn fransk klubb. Nej, Berra har vi sumpat och det är så jävla dåligt skött av ÖSK!
Örebro Erki
2009-11-06 20:40
På länken står det en del om Manswell, och att Porokara är jude :)
Örebro Hertig_Karl
2009-11-06 20:39
Har för mig att jag läst i en intervju att Porokara har israeliskt påbrå och enligt engelska Wikipedia är han ju den förste juden i finska landslaget sedan 1940-talet eller något liknande. Sen vet men ju som bekant inte hur pålitligt Wikipedia är=)
Örebro S E
2009-11-06 20:38
Simon Leonidsson, kan han gå in och spela V.F direkt om Porokara såld? (Jag har ingen koll på honom)
AIK Saywee
2009-11-06 20:37
Ämne: Saywee // Jag har hö....
KvT, jag har "sett" delvis motsatsen, så jag kan inte veta vad jag skall tro.
Örebro Conjuration ★
2009-11-06 20:31
Skumläste igenom en massa inlägg här på forumet och såg något meddelande som antydde det ;) Att Judendom är en religion vet väl alla?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 20:27
Kurt von Traatt// sen kan man vara krass och säga : So what? Så jobbar han. Take it or leave it.

En fråga bara om hur man tycker det är bäst att jobba.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 20:25
Saywee // Jag har hört samma från folk nära ÖSK
AIK Saywee
2009-11-06 20:24
Ämne: SE, Saywee och ÖSK-K....
den oumbärlige//
Hört "från väldigt säkra källor", hur många?
Hört något från eventuella motparter?

Ibland tar man bara till sig det man vill höra eller läsa och glömmer bort att "myntet" kan ha en annan sida också, som man inte vill se eller höra eftersom det kan vara annorlunda än det man bestämt sig för ...
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 20:24
Conjuration// Jag skojade bara ;) Jude/Judedoom är inte en nationalitet. Det är en folkgrupp och religion (inte en ras som många tror)

Var har du fått ifrån att han är/kan vara Jude? (Inte för att det spelar någon som helst roll). Bara nyfiken
Örebro Conjuration ★
2009-11-06 20:21
Antar att han är protestant då. För övrigt så är jag jävligt glad att DIF fick spö med 2-0. Som sagt, det viktigaste som finns är att Djurgården ska åka ner.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 20:15
Conjuration // Nej han har finskt påbrå
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 20:14
ÖSK-Karl// Hehe, ja då finns det tolkar ;)
Örebro Conjuration ★
2009-11-06 20:14
Va? Är Porokara jude? Det tror jag inte på
Annons: