/fotboll/osk/forum/5443.aspx/fotboll/osk/forum/5443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2009-11-07 08:48
Kurt von Traatt// Ja, Israel är inget superhet alternativ. Det är väl bara Beitar Jerusalem och just Maccabi Haifa som har någon som helst status. Sen kan man fråga sig om man vill flytta till ett sånt oroligt land. Senast i somras pausades ligan pga. oroligheter.
Örebro Chipset
2009-11-07 08:43
Allt mellan 5-10 miljoner låter som ett väldigt bra pris i dessa tider. Titta bara på Gais och Wandersson. FÖr 2-3 år sedan hade han kunnat gå för 30-40 miljoner. Nu verkar det bli hälften ungefär. Roninho är bra, men ingen Wandersson och han är definitivt inte oersättlig. Det är ett par matcher i år då ÖSK spelat bra och tagit många poäng där Roni varit under isen. Det är värre när ryggradspelarna börjar underprestera. För börjar de fingra på någon eller några i kvartetten Alvbåge, Almebäck, Bedoya och Nordin då kan vi få problem. Viktigt också att ha kvar Wikström och någon i duon Kihlberg/Nordback.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-07 02:02
Sen är det ju en fråga vi alla glömmer. Hur gärna vill Roni till Israel? Landslagsmässigt brukar dessa spelare hamna i glömska rätt snabbt..,
Örebro ÖSK KRILLE
2009-11-07 01:12
fan vad bra! Om du börja (Sjögren) kan ta lite överpriser till de klubbar som är villiga att betala. Gör som Hasse Borg! Rätt klubb rätt pris.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-07 00:43
ÖSK KRILLE//

Du kan vara lugn, Sjögren lusläser här, det är en stor anledning till att jag skriver, att just sätta eld i baken på honom.

Tyvärr fungerar det inte på samma sätt med Sixten, han gör tvärtom istället ;) Så vi får börja berömma honom för att berra sitter på läktaren, då får han säkert lira i några träningsmatcher, den finska tjurigheten finns på riktigt.

Men kommer det ett bud på minst 5 miljoner gällande Porokara, då är det nog klokt att slå till, för pengarna behövs, eller hur Sjögren?
Örebro Erki
2009-11-07 00:26
Summorna nedan hämtade från wikipedia (länktips),hoppas dom stämmer något så när :)
Örebro Erki
2009-11-07 00:24
Tror nog att Maccabi Haifa skulle kunna betala runt 5 miljoner för Porokara. Detta med tanke på att de inför denna säsongen värvade en georgier med ett fåtal landskamper från Skonto Riga för €300 000 (drygt 3,2 miljoner). Roni borde vara värd mer, allsvenskan lär hålla högre klass än lettiska.

Dom värvade också en Israel utan några landskamper från en annan klubb i landet för $500 000, och en ungdom från River Plate, utan A-lagsmatcher, för samma summa. (ca 3,6 miljoner)

Skulle tro att man om man hittar en bra köpare kan få 5-7 miljoner för Roni.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-11-07 00:14
Om du ser det här Sjögren så sälj inte våra spelare på loppmarknad!
Örebro loopy
2009-11-07 00:08
Ämne: ÖSK skänker bort spe....trots allt så har kalmar i alla fall sålt flera spelare till holland, det längsta öskare kommit sen 90 talet (ens efter omvägar i andra klubbar) är väl furst som väl kanske gjorde någon match i köln, och emra som möjligen spelat i frankrike. Annars är det väl norge och danmark (alvbåge, sahlin, jonson, paulson...) och några till skottland på 90 talet.

pelle blom var väl i kina och dragan gick väl till korea, sammy på cypern.

I liknade länder har ju till och med mål otto dominerat.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-11-06 23:55
ÖSK skänker bort spelare! Till och med Kalmar får bättre betalt för sina spelare som går till Holland!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 23:51
loopy // Håller för övrigt med dig om Wolfsburg. Om det var Roni de checkade. Och inte Alvbåge.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 23:50
loopy // Kan vara så med Dulee. Jag kan vara ute och cykla. Har dock något svagt minne om "dålig övergångssumma" och massa strul.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 23:47
ÖSK KRILLE // 10 mille? Det var optimistiskt. Iaf om han går till den Israeliska klubben. Tror inte de gav mer än 3-5 mille för Dule
Örebro ÖSK KRILLE
2009-11-06 23:46
Kurt von Traatt//
Jo det var det nog. Men med Sjögren som sportchef så lär vi inte få mer än 10 mille för Porokara. Ta hit Hasse Borg så säljer han Porokara för det dubbla!
Örebro loopy
2009-11-06 23:44
Ämne: Kurt von Traatt//
D....
Boateng gick till Beitar Jerusalem för ca 15 mille , hade den summan i kontraktet och ansågs låg (källa aftonbladet)

Dulee Johnson gick till Maccabi Tel-Aviv, var väl både kontrakt tvist och diverse strul som rattfylla på stureplan i samband med detta (gick han gratis till slut?).

Som referens leder Maccabi haifa israeliska ligan efter 8 omgångar med full pott 9 p före tvåan, och spelar CL i år (där det går dåligt) så ser de roni som en möjlig förstärkning är nog 5-10 mille rimligt.

Wolfsburg tror jag inte kan vara intresserade, de vann tyska ligan förra året och scoutar de roni i mer än en landskamp så ser de garanterat att han inte har kvalitet nog att lyfta ett lag i bundesliga.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 23:38
ÖSK-Karl// Han vill väl röra på sig och såg ÖSK som en språngbräda
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 23:35
ÖSK KRILLE// Ja var det inte Dule som spelade där och kom tillbaka?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-11-06 23:33
Hoppas det är Porokara Wolfsburg är intresserad av. Eller Alvbåge. De är de två vi kommer få mest pengar på.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-06 23:31
KvT//

Då har vi hört samma sak, att Roni inte är intresserad av en förlängning, undrar varför?
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-06 23:28
ÖSK KRILLE//

Spelarinvest kan inte påverka försälningarna ett smack, förhoppningsvis kommer det ett bud ifrån Wolfsburg, om det är Porokara de är intresserade av. Men det är Sjögrens bord.
Örebro mustard
2009-11-06 23:28
Ämne: Om Israeler(judar) i....
inga problem med söndagar skulle jag gissa eftersom sabbaten gäller från fredagens kväll till lördagens dito..
Örebro ÖSK KRILLE
2009-11-06 23:22
ÖSK-Karl//
Sälj Roni i Sommar! Då är han superstar i allsvenskan och i Finska landslaget :). Då kommer Holländska och Tyska klubbar jaga Roni ;).
Örebro ÖSK KRILLE
2009-11-06 23:17
Kurt von Traatt//
Det var väl Derek Boateng eller Dulie jonson(stavning?) som spelar/spelat i Israel?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 23:16
ÖSK KRILLE/7 Problemet är väl att kontraktstiden tickar....Skiver man bara 3-års med alla så får man inte särskilt lång tid på sig. Ska bli synnerligen intressant att se om ÖSK sätter sig ned och börjar prata om förlängning med Roni (oavsett att han ryktesvägen inte vill så bör man iaf fråga). Det är liksom läge nu.

Men känner jag ÖSK rätt tar man upp frågan sommaren 2010. Då han kan prata med 18 andra klubbar samtidigt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-06 23:15
ÖSK KRILLE//

Ingen aning, inte lätt att sälja en spelare som uteslutande suttit på läktaren och endast fått några minuter i år på topp i AS?

Mitt förslag är uthyrning med köpoption i sommar. För ÖSK lär han väl vara bränd efter vad som hänt under säsongen.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 23:09
ÖSK KRILLE// Ja, var det inte någon AIK spelare som gick till samma klubb? De betalar iaf inte särskilt mycket.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-11-06 23:08
Jag tycker ÖSK ska vänta med Porokara tills det kommer lag från större ligor. Jag tycker han skulle passa bra i Holland eller Tyskland. Då lär de få mer pengar för honom.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 23:05
ÖSK-Karl// Jag har skrivit det tidigare. Testa Basse som toppforward brevid Kim! Han har spelat som det i Kamerun tidigare. Jag säger inte att det skulle gå bra. Men värt att testa.

Jag bygger det på att jag tycker han är bra på att suga ned bollen i fart. Springandes nästan i sidled. Det tillsamman med att han är djupledssnabb och irrationell skulle kunna ställa till en del besvär för motståndaren.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-11-06 23:02
ÖSK-Karl//
Basse är en av mina favoriter. Han glädje när han gör mål går ju inte att ta miste på. Hur är det med Berra? Blir han kvar?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-06 23:02
ÖSK-Karl // Tackar. Ska kolla det
Annons: