/fotboll/osk/forum/5442.aspx/fotboll/osk/forum/5442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-11-11 15:34
Grimastapojken, det verkar på något underligt sätt, genom ditt inlägg, som att du (eller kanske BP) inte vill behålla Max Claus, eller?

Ni spelar ju i AS nästa år också, eller vill ni varva ner, eller vad vet du, om skadorna (plural) eller skadebenägenheten hos MC. Coolt namn förresten, Max Claus, men namn ger inga mål eller poäng per automatik.

God Jul på dig själv, tomten förbereder de svartvita paketen redan nu.
Örebro Conjuration ★
2009-11-11 14:10
Almebäcks växer inte på träd ;) Doktorns kontrakt går ju ut vid nyår hur är intresset kring han?
Brommapojkarna Grimstapojken
2009-11-11 14:02
Tjena.

Om ni är sugna på en ny Almebäck, kanske ni skulle titta på en kille som heer Max Claus, Stor talang som har missat första seniorsäsongen pga skador. God Jul i förskott !
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 08:46
DaSa // Nu får man inte göra poängavdrag enligt reglerna i detta fall.Att klubben får böter känns inte på samma sätt som fansen. Men tänk om man kunde göra som i Italien. T ex att DIF skulle få börja nästa säsong med -6 poäng i AS. Det skulle slå mot fansen också.

AIK Saywee
2009-11-10 22:33
Ämne: Vad tycker ni att DI....Åter från havet ...

DaSa, jag tycker att din "dom" på sätt och vis är ganska rimlig i det aktuella fallet, sett ur en slags eventuell och tolkningsbar godtycklig lagrellregels möjliga och troliga synvinkel.

Men, detta med "stormning", är även aktuellt i ett annat nyligt fall, och flera andra liknande fall dessutom genom årens lopp, fast många av er vet att jag är lite färgad vid kommande jämförelse, men det spelar liksom ingen roll egentligen, jag tycker ändå likadant oavsett lag eller lag ...

- AIK-fans "stormade" lilla Ullevi i glädjeyra, vilket jag kan acceptera, bortsett från att det uppstod strul på läktarna, men det hör ofta till, när besvikelsens fans inte orkar med det som hänt.

- Djurgårds-fans "stormade" Stadion i glädjeyra, vilket jag också kanske kan acceptera, men den klick i klacken eller "ickeklacken" som misshandlade motståndarlagets spelare, det är fel, tokfel, galet, idiotiskt, klent och straffbart och jag tycker nog att det bästa vore att straffa de som misshandlar på ett sådant sätt, som de som misshandlar, skall straffas, eller om de är unga så skall det väl kanske daltas något år till?

Jag vill egentligen rikta straffet mot de som skall straffas, inget annat, eller inga andra borde drabbas!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-10 21:15
DaSa /7 Ja, spelare som Almebäck och Wikström har varit klart jämnare än Nordin. Kanske Alvbåge också totalt sett. Nordin var ju inte alls särskilt bra under våren. Tvärt om nästan.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-11-10 21:04
Alven skriver på sin blogg att man tagit fram en exklusiv månadskalender. Den finns endast i 100 exemplar. Intäkterna går oavkortat till välgörande ändamål.
Läs mer på länktipset.
Örebro DaSa
2009-11-10 20:50
Vad tycker ni att DIF skall få för straff? Jag tycker per default när planen stormas skall utdömmas minst en match utan publik. I DiFs fall när de även slår ner spelare från det förlorande motståndarlaget så tycker jag två-tre matcher är rimligt. Då straffas publiken att de inte får se fotboll och DIF tappar rejält med inkomster.
Örebro DaSa
2009-11-10 20:42
Intressant att Nordin blev den spelare som fick flest betygspoäng. Känns som han hade en del svackor, men när han väl är i form så är han ju oftast bäst i laget därav vinsten.

Tycker det var lite tråkigt att de inte tog upp Berras säsong i första avsnittet av Na.se panel.
AIK Saywee
2009-11-10 20:40
Där rasade 5 inloggade som kanske tycker att jag tjötar, så jag loggar ur ett tag, går ned till havet och drömmer verkligen vidare mot ett svartvitt guld i framtiden, åren går fort, tiden stannar inte, men jag vill att ni bara ska veta, att jag själv vill, efter så många år ...

... fira ett GULD med de svartvita eleganterna, eller är det giganterna?!

FORZA ÖSK!!!!!!!!!!

PS
I natt kan det bli en räka i ugnen och ...
... Talgoxen hälsar :-)))
Örebro DaSa
2009-11-10 20:38
ÖSK-Karl// Vi saknar ditt transfer skvaller! Ge oss ngt rykte att diskutera...:)
AIK Saywee
2009-11-10 20:22
Ämne: Gick ganska livat ti....KvT//
Får mig även att tänka på den töntige spelaren från hjärnkaninernas lag som firade fusksegern med en hulingansång på bloggen, lågt! Mycket "lågt av en spelare på elitnivå!

"Alla hade druckit lite grann, säger Xxxxx, som nu tagit bort klippet" ur dagens GT, fast Sayweee vill inte skriva namnet på benknäckargängets spelare.

Vilka föredömen ;)
AIK Saywee
2009-11-10 20:12
cellblock, kollade din profil och såg att du inte var ny, förlåt!
AIK Saywee
2009-11-10 20:07
cellblock//
Du är väl ny här eller är du någon som har ändrat nick?

Är du ny så är du trots ditt inlägg välkommen in i "sillyseasonelden", där flera önskningar går isär.

Är du "nyfödd", eller, här pratar vi inte, vi skriver ...

Grixx och Farsen då är vi i alla fall tre ;-)

FORZA ABGAR!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-10 19:47
Grixx/ Håller med till 100%
Örebro Grixx
2009-11-10 18:40
cellblock// Allt är relativt till priset, men jag har ALDRIG sett en ny spelare i ÖSK som imponerat och förändrat ett lag så mycket åt det positiva på en gång, detr var faktiskt sjukt att se.

...men men, jag vet inte hur jäkla bra han är idag och eventuella summor det handlar om.
Örebro cellblock
2009-11-10 17:48
Varför pratar alla om Barsom, varför skulle vi vilja ha honom? Han kom hit och spelade 1 säsong sen drog han. Dessutom börjar han bli gammal.
Aldrig i livet
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-10 16:46
Gick ganska livat till i Agbars klubb Fredrikstad. Fylla & slagsmål
Örebro KCMarten
2009-11-10 14:00
Mikael Stahre är nog rätt. Han tog ju rollen när AIK var i upplösning och lyckades vännda klubben och ta en dubbel.

Valet av Stefan Rehn och Jonas Olsson känns fegt.
De hade ett bra resultat från förra året och en av Allsvenskan starkaste trupper redan inann säsongen började.

Peter Gerhardsson i Häcken hade varit ett mer befogat val än IFK Göteborgsduon.

I övrigt är nog fotbollsgalan något av de tristaste tillställningarna jag vet (kan bero på att ÖSK sällan vare sig nämns eller visas).
Örebro KCMarten
2009-11-10 14:00
Mikael Stahre är nog rätt. Han tog ju rollen när AIK var i upplösning och lyckades vännda klubben och ta en dubbel.

Valet av Stefan Rehn och Jonas Olsson känns fegt.
De hade ett bra resultat från förra året och en av Allsvenskan starkaste trupper redan inann säsongen började.

Peter Gerhardsson i Häcken hade varit ett mer befogat val än IFK Göteborgsduon.

I övrigt är nog fotbollsgalan något av de tristaste tillställningarna jag vet (kan bero på att ÖSK sällan vare sig nämns eller visas).
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-10 12:48
Fotbollsgalan: Mikael Stahre samt Blåvitts Stefan Rehn och Jonas Olsson är Sveriges bästa tränare under 2009. Trion prisas av svenska fotbolltränarföreningen, skriver SvFF:s hemsida.
AIK-basen premieras som årets unga tränare och de båda andra kniper utnämningen ”Årets herrtränare”.

I motiveringen pekar man på Stahres förmåga att svetsa samman en diversifierad grupp och IFK Göteborgs satsning på unga talanger.
Örebro Conjuration ★
2009-11-10 11:38
Vad tyckerni om Erik Hamréns fösta landslagsstrupp?

MÅLVAKTER
Eddie Gustafsson, FC Red Bull Salzburg
Andreas Isaksson, PSV Eindhoven

BACKAR
Mattias Bjärsmyr, Panathinaikos FC
Mikael Dorsin, Rosenborgs BK
Andreas Granqvist, FC Groningen
Mikael Lustig, Rosenborg BK
Daniel Majstorovic, AEK FC
Olof Mellberg, Olympiacos CFP
Behrang Safari, FC Basel
Oscar Wendt, FC København

MITTFÄLT/ANFALL
Marcus Berg, Hamburger SV
Dusan Djuric, FC Zürich
Rasmus Elm, AZ Alkmaar
Viktor Elm, SC Heerenveen
Johan Elmander, Bolton Wanderers FC
Samuel Holmén, Brøndby IF
Tobias Hysén, IFK Göteborg
Kim Källström, Olympique Lyonnais
Sebastian Larsson, Birmingham City FC
Markus Rosenberg, Werder Bremen
Anders Svensson, IF Elfsborg
Gustav Svensson, IFK Göteborg
Pontus Wernbloom, AZ Alkmaar
Ola Toivonen, PSV Eindhoven

Någon spelare som ni saknar? Jag saknar fortfarande Emir Bajrami men i överlag är truppen intressant. Kul också att Ola Toivonen samt DusanDjuric får chansen.
AIK Saywee
2009-11-10 09:24
Ämne: Örebroooooo/
Nä, in....
N.Bates//
Du menar 26 år och en dag, idag är en annan dag än igår, igår var dock "idag" tidigare ;-)

Grattis i efterskott Nordin!
Örebro 100år
2009-11-10 08:49
Ämne: Bassombeng var den s....
Mycket tragiskt att dom ska dra in ÖSK i den där pajastillställningen.
Örebro Erki
2009-11-10 01:38
Bassombeng var den som representerade ÖSK vid fotbollsgalan ikväll :)

Hoppas verkligen att vi får se fler målfiranden från den killen i ÖSK-tröjan.
Örebroooooo
2009-11-10 01:31
N.Bates//
Sant, den bjuder jag på. :-)
Örebro N. Bates
2009-11-10 01:21
Örebroooooo/
Nä, inte idag. 26 år sen. ;)
Örebroooooo
2009-11-09 22:58
Satt och kollade på truppsidan nyss, och vi borde verkligen behöva förstärka med en försvarare till...men vad jag också upptäckte då:
Nordin Gerzic - 83-11-09! Det är ju i dag!

GRATTIS NORDIN!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-09 21:14
Erki // Toivo har han ju tagit ut också. Var Wernbloom och Bjärsmyr med i Lagerbäcks?

Ser att Markus Rosenberg är med igen. Har otroligt svårt för honom på landslagsnivå. Tycker han aldrig har presterat där. Samma ögonblick han blivit inbytt vet man att det är kört målmässigt.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-09 21:09
DaSa// Det är väl Haisem Ismail i Sirius du tänker på? Om jag kommer ihåg rätt så började han säsongen halvdant, åkte sedan på nån skada och återkom från den och spelade allt bättre och bättre för att till slut spela riktigt bra. Kom från Skiljebo. Får se om han stannar i Sirius då de åkte ned i ettan.
Annons: