/fotboll/osk/forum/5440.aspx/fotboll/osk/forum/5440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-11-09 09:07
Detta med "stormningar" vid gratulationer och när man vill fira kan väl kanske kännas som lite OK, med när DIF-fans attackerar AFF-spelare så att det blir sjukhusbesök, då är det något som är fel i huvet på några ...

... agera Lagrell, om du vågar förstås!

Omspel med enbart straffsparkar inför tomma läktare på hemlig ort!!!
Örebro Sekt. E
2009-11-09 09:04
Trist att sånt drägg som dif håller sig med ska komma till vår vackra stad ännu ett år. Å andra sidan sex ganska säkra pinnar.
AIK Saywee
2009-11-09 08:34
Vore trevligt med Abgar Barsom som pådrivare när eleganterna agerar lite slött?

För det kan han, och mycket annat också :-)
AIK Saywee
2009-11-09 08:13
Ämne: Det enda intressanta....
Walter Gigena//
Håller med till vissa delar, dvs gillar inget av lagen, kan dock tycka att det var tråkigt att AFF fick spela en man kort på grund av det som hände, när benknäckarna knäckte ytterligare ett ben, även om det satt i näsan på en motspelare.

Situationen vid DIF´s 3-0, brukar oftast, i åtminstone femtioen fall av hundra, rendera i frispark för det försvarande laget ...?

Ja ja, skiter i vilket som, 6 nya fräscha poäng väntar ändå de svartvita eleganterna nästa år, oavsett vad som hade hänt på friidrottsarenan i går, men jag kan ärligt skriva att jag har haft förhoppningar om straffsparksavgörande hela tiden i denna kvalmatch, kanske mycket beroende på att jag har noll sympati för något av lagen och tyckte nog att slumpen kunde få avgöra.

Efter den gulsvarta dubbeln, blir det nu ytterligare en fin vecka på Västkusten, fusk har aldrig lönat sig ;-)
Syrianska FC TriZ
2009-11-09 05:00
Walter Gigena, självklart vann rätt lag, AFF är en pajasklubb.

Charlemagne, lär förmodligen bli ÖSK eller Syrianska för Barsom.
AIK Charlemagne
2009-11-09 01:14
Walter Gigena,ni är friskt representerade över hela sverige med exörebroiter.....

Frågan är nu, blir det mer barsom i örebro?
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2009-11-08 22:14
Det enda intressanta efter dagens match är att Assyriska fortfarande inte lyckats ta sig till Allsvenskan för egen maskin. Lagrell gråter.

Det kändes förövrigt lustigt att ogilla att något av lagen skulle vinna. Med PFO (ursäkta svordomen) och Näfver (krullet) i Assyriska kontra Jonsson (Judas) och Hagge (tok-svikaren) i Dif var det snudd på dött lopp om vilket lag som ogillades mest. Det som vägde över var snedsparkarnas snedsparkare genom alla tider -Samuelsson i Assyriska. Rätt lag vann således.
Örebro KCMarten
2009-11-08 21:28
Chipset//

Jag misstänkte det ;-)

Jag var bara tvungen att förtydliga..
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-11-08 20:19
Anttonens kontrakt går väl ut eller?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-08 17:52
Ja det ska den väl vara i och med ombygget.
AIK G-B
2009-11-08 17:48
Nån som vet ifall Behrn Arena är godkänd för europaspel?
Örebro Mickee?
2009-11-08 16:50
Riktigt skönt tryck på Stockholms stadion!
Örebro frrreddo
2009-11-08 16:33
Ämne: Sänds inte kvalet på....
matchen går på tv4 sport
Örebro # brorzan
2009-11-08 16:29
Sänds inte kvalet på tv?
2009-11-08 16:20
Chipset/ Har också tjatat om den mittfältstriangeln. Men enligt ÖSK-Karl skulle Barsom vara för dyr. Frågan är hur mycket man tycker guldet eller europaspel är värt.
2009-11-08 16:08
Chipset/ Och Degerfors, Brage och Öster. Känns nästan som att Superettan blir mer anrik än allsvenskan nästa år.
Örebro Chipset
2009-11-08 14:53
I eftermiddag håller jag båda tummarna för Assyriska.

Tänk er följande lag i superettan nästa år:
Hammarby
Örgryte
Djurgården
IFK Norrköping
Gif Sundsvall

Blir svettigt.
Örebro Chipset
2009-11-08 14:50
KCMarten//haha, jo bättre med en rättvänd. Jag skrev felvänd i förhållande till hur vi brukar skriva startelvor på detta forum. Jag menar såklart att Bedoya-Gerzic skulle ha en offensiv utgångspunkt.
Örebro skoBe
2009-11-08 14:23
Det är dom här spelarna som ska se till att Ösk vinner allsvenskan nästa år...

Alvbåge,Nordin,Porokara,Bedoya,Astvald,Almebäck,
Olsen... sedan ska man se till att förstärka med en bra forward, 2 backar och minst en mittfälltare. Dom spelarna som jag nämnde kommer att göra Ösk till en topplag även när dom säljs för att det kommer att bli en massa pengar till ösk... Jag ser inget annat lag som har bättre spelare i dessa ålder... man kan få minst 25 mil för alla dom spelarna nästa år.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-08 12:57
Jag tycker också att det är tveksamt med Barsom. Skulle hellre satsa pengarna på en yngre. Men visst är Barsom bra. Han skulle ge ÖSK lite attityd. Men man får inte glömma att han är resande i fotboll och business ut i fingerspetsarna. Han går till högst bjudande. Så är det bara.

Apropå ketchup:

Saxat från DIF:s forum:

"De sägs att ett ex antal gnagare skall ta sig in på assyriskas läktare för att vinna som dom själva kallar det "trippeln". "

Men eftersom Bajen åkte så är det väl fyrlingen de ha chans på ;)
Örebro KCMarten
2009-11-08 12:19
Chipset//

Är det inte bättre med en rättvänd triangel?

-Bedoya--Gerzic-
-----Barsom-----

Barsom har ju ett brett register och kan med bravur ta den defensiva rollen utan att köra fast.

Då får vi mer nytta av Bedoyas och Nordins offensiva kvalitéer.

Fast jag är faktiskt bekymrad över Barsoms lönekrav och skadebenägenhet. Frisk är han definitivt en förstärkning dock.
Örebro Chipset
2009-11-08 12:04
Följande felvända mittfältstriangel är inte omöjlig nästa år:

-----Barsom-----
-Bedoya--Gerzic-

Skulle vara oerhört spännade. Tre kreativa spelare, två vinnarskallar och en finlirare. Kort och gott ett mittfält för top 3.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-08 12:04
Erki//

Och även om de inte vore helt ordinarie så är ändå kommunikation A och O. Det brister även på spelarna som kan svenska.
Örebro Sersant
2009-11-08 11:58
Jag tycker inte det är någon mening med att lära tländska spelare svenska (om de inte själva vill), engelska tycker jag är ett måste.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-08 11:57
Och efter ikväll får vi se vilken division Haginge spelar nästa år.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-08 11:55
Mjällby ute efter Zavadil
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-08 11:54
Jag tror de iaf började med att läsa svenska. Sen om det rann ut vet jag inte. Kanske är som Sersant säger. Men då tycker jag att de iaf borde lära sig engelska. Sådant får man ta med i framtida kontrakt.
Örebro Sersant
2009-11-08 11:40
Ämne: Blev rätt imponerad ....
Vad jag hört så har de inte velat lära sig varken engelska eller svenska då de räknar med att komma till Frankrike.
Örebro Erki
2009-11-08 11:24
Blev rätt imponerad när jag såg en intervju efter cupfinalen med Ivan Obolo över hur bra han var på svenska, och han har bara varit i Sverige ett halvår mer än Berra och Basse. Har våra Kameruaner lärt sig någon svenska öht?

Helt otroligt att ÖSK kan slösa bort två talanger genom att inte lära dom språket/skaffa en tolk så att tränarna kan kommunicera med dom, näst intill skandal.

Jag är övertygad om att Berra och Basse skulle vara ordinarie i laget om inte kommunikationsproblemen funnits.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-08 10:57
Aspen//

Så som du beskriver Elfsborgs sätt att jobba tror jag de flesta klubbar med anställda sportchefer fungerar i AS, med ett undantag, gissa vilket?
Annons: