/fotboll/osk/forum/5425.aspx/fotboll/osk/forum/5425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-19 17:41
Saywee// Bars(b)om(b)! =)
AIK Saywee
2009-11-19 17:38
Nu kommer ett sillainlägg från Saywee och Västkusten:

Silly season handlar väl en hel del om att köpa och sälja, och att summera säsongen som passerat och att förbereda för en bättre säsong. Detta gäller väl för alla allsvenska lag, eller?

Och att också "se om" organisationen och förändra om det behövs förändras, eller låta det vara som är bra som det är.

När är fönstren öppna, när kan man göra ett klipp, smygresonemang pågår hela tiden mellan spelare/agenter/köpare, även om vi inte vill tro att det är sant och klubbarna blir allt hemligare, med all rätt, för dagens supersnabba media avslöjar ibland saker som inte borde avslöjas ...

Jag längtar efter minst en riktig bomb (smygbomb) inför 2010 års svartvita kamp mot guldet!

FORZA SVARTVITT!!!!!!!!!

AIK Saywee
2009-11-19 17:21
mustard, kul att du gillar skrock, men från min sida handlar det mer om "övertro" än "vidskepelse", vilka båda är synonyma med skrock. Fusk skall dock aldrig segra i längden, aldrig någonsin ...

GOK!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-19 16:23
Knix // Patriks gick väl ut? Men det är väl några som går ut efter kommande säsong? Tycker ÖSK borde sätta sig med de viktigaste nu. T ex Porokara. Men det blir väl i sommar.
AIK Saywee
2009-11-19 15:45
Jag är kanske inte lika nöjd som oroT, men jag har två lag att "hålla på" i nästa härliga turnering ...
Örebro mustard
2009-11-19 15:32
Ämne: oroT, fusk lönar sig....
haha! skönt med lite skrock så här på torsdags eftermiddagen!
Örebro Knix
2009-11-19 15:30
Ämne: KvT//

Vad som är ....
Vad jag vet skall inga kontrakt med spelare gå ut iår. Alla som gått ut har redan börja söka sig till nya klubbar.
Örebro Knix
2009-11-19 15:30
Ämne: KvT//

Vad som är ....
Vad jag vet skall inga kontrakt med spelare gå ut iår. Alla som gått ut har redan börja söka sig till nya klubbar.
AIK Saywee
2009-11-19 15:00
oroT, fusk lönar sig aldrig i längden, straffet eller straffarna kommer att gå emot er, var så säker.

FORZA GLI AZURRI!
AIK Saywee
2009-11-19 14:57
Rudolf Blodstrupmoen//
Ja, båda borde skämmas ordentligt, Hansson och Henry alltså! Skitdåligt, fotbollsm*rdare!

Vad många H´n det blir i mitt inlägg.

En som inte behöver skämmas är Hamrén, enligt GT´s rubrik "DU SKALL INTE SKÄMMAS HAMRÈN"

.... medan METRO kör med "Tung start för Hamrén"

En med bra start(?), var kanske Hysén, typ första sju, med sedan var han borta, var han med överhuvudtaget därefter, inte vet jag ...

4 H blev det, hå hå ja ja
Örebro oroT
2009-11-19 14:51
Solklar hands, men som fransmann är jag förbannat nöjd att ha ett lag att hålla på i nästa härliga turnering :)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-11-19 14:15
Fy fann vad Irländarna lär vara besvikna! Helt ofattbart att Martin Hansson missade Henrys solklara hands!? Både Hansson och Henry borde skämmas!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-19 13:27
Ämne: Nisse Hult ? Hehe. K....
Inge Danielsson, ja visst minns man! Hans 2-1-mål mot Portugal 1966 är klassiskt (se länk)! Portugal med bl a Eusebio hade tagit VM-brons tidigare samma år. Vad som senare grusade den framgången var två förluster mot Bulgarien i samma EM-kval, 0-2(h) och 0-3(b)..
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-19 13:26
Nu är det klart i DIF. Jeglertz & Galloway ut och
Wass & Augustsson in
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-19 13:24
BBB// det ska jag komma ihåg att svara :0)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-19 13:18
Ämne: Nisse Hult ? Hehe. K....
Svaret på frågan " - Vem fan är Nisse Hult?" som ställdes i en TV-serie för några år sedan har ända sedan sextiotalet kunnat besvaras med: Fotbollsmålvakt från MFF. Det är väl bara det att dagens programmakare är alltför unga för att känna till... :-)
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-19 13:14
Nisse Hult ? Hehe. KOmmer ihåg några av dem iaf. Inge Danielsson kommer jag ihåg, jämte de som alla kommer ihåg (Nordqvist, S-G Larsson osv)
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-19 13:13
BBB// Ja du ser, "Teorin" kanske håller ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-19 13:13
Jo, orvar tog ju över 1966 och det var väl då han startade bygget som till slut ledde till VM-70. Rätt så bra lag som man kan se, med spelare som Ove Kindvall, Roger Magnusson, Björn Nordqvist, Agne Simonsson m fl. Och Sven-Gunnar och Nisse Hult!!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-19 13:12
BBB// Kollade din länk och det är nog 66-laget jag avser. Blandade nog ihop VM turneringarna och lagen.

Alltså "peak" 1966 och sedan 1974.

1966 med spelare som:

Agne Simonsson, Jan Karlsson,Björn Nordqvist,
Ove Kindvall,Ronney Pettersson Roger Magnusson,Bo Larsson1
Leif Eriksson, Inge Danielsson,Sven-Gunnar Larsson

Ganska bra spelare om jag minns rätt
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-19 13:07
Ämne: BBB// Om jag minns r....
OS-guldet 1948 skedde ju tio år innan VM-silvret 1958! :-)
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-19 13:07
BBB// Ja det håller jag med om. Jaså var det 1970? Blir osäker nu. Har för mig att Sverige hade ett skapligt lag 1966. Var det inte Bergmark som var förbundskapten då? Eller vad för lag hade vi -66?
Örebro Grixx
2009-11-19 13:06
Kuba_Via// ÖSK prylar?
Jag har för mig att man köpa det på McDonalds...........ÖSK-målet ;-)

För det finns väl inga viktigare prylar än ÖSK-mål :-) :-)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-19 13:04
ok, du tänker på VM i Mexico -70 och kvalet dessförinnan. Sverige slog ut Frankrike i en minnesvärd kvalmatch på Råsunda 15 okt -69. Ove Kindvall gjorde två mål och fick bragdguldet.

Jag tror att ett av "problemen" vid generationsskiften kan vara att en tränare/förbundskapten kan hålla kvar alltför länge vid ett gammalt garde som tack för lång o trogen tjänst sas. Så kan man nog säga att det var med Tommy Svensson och även Lagerbäck. När en ny tränare tar vid kan denne "blåsa in" nytt liv utan att behöva tänka på gamla lojaliteter.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-19 12:45
BBB// Om jag minns rätt (men mitt minne kan svikta) hade Sverige ett riktigt bra lag med Ove Grahn & co. Var det inte Mexico VM? Sverige gick inte vidare (om jag minns rätt) men hade ändå på papperet ett bra lag. Mexico VM är för övrigt det äldsta VM jag har fragmenterade minnesbilder ifrån. Kommer ihåg att Ove Grahn knoppade in ett mål. PÅ BA har jag träffat ett par gubbar genom åren (senast denna säsong. Tror han var 90 år gammal) som var på finalen 1958 live. Rätt så roligt att prata med dem. 90 år och går ff och kollar in ÖSK matcher. Dom borde få se matcherna gratis.

Sen kan väl "Peakarna" variera i styrka. Nog Var Tommy Svenssons lag 1992-1994 individuellt bättre än Lagerbäcks peak 2002-2004..Eller? Ja..Svårt att säga kanske

Men ungefärligen. Jag tycker att man kan se ett mönster. Ofta är det väl (nu spekulerar jag) när spelare ur gamla generationen är som bäst i kombination med mycket bra spelare i den efterkommande generationen. Det blir en bra mix med rutin, kunnande och talang.

ps - Nån historie intresserad får gärna kontrollera bakåt före 1958 och se om mönstret var detsamma. Fast krig, andra fotbollsförutsättningar och annat kanske försvårar en sådan jämförelse
Örebro Kuba_Via
2009-11-19 12:28
Tack så mycket för ditt svar =)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-11-19 12:27
Kuba_Via// Bäst utbud har dom nog på ÖSK:s kansli i västra läktaren. Även Örebrokompaniet på Olof Palmes torg och Intersport på köpmangatan säljer en del souvernier.
Örebro Kuba_Via
2009-11-19 12:03
En liten fråga, vart kan man handla ÖSK prylar i Örebro?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-19 11:06
En intressant betraktelse på denne Tomas Junglanders hemsida gällande VM 1958: "Det märkliga inträffar att Sverige lottas mot de tre lag som betraktas som chanslösa medan fyra av favoriterna hamnar i samma grupp" (!!) - Snacka om slump!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-19 10:59
Ämne: Om jag får köra en s....
KvT// Vad är det för peak i "mitten av 60-talet" du avser?
Annons: