/fotboll/osk/forum/5418.aspx/fotboll/osk/forum/5418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-11-23 13:40
SyreAtom, har du även gratulerat HIF´arna på deras forum, där din gratulation hör hemma.
Eller är det bara på svartvitt det är ironiskt?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-23 12:55
Blå Bergen Blues// Sen håller jag inte med dig. Jag tycker inte vi ska kalla varandra tönt eller andra personliga nedlåtande attribut. Även om "tönt" inte är ett svårt ord att ta (jag brydde mig inte särskilt) så kan det lätt eskalera (det kan börja klia i fingrar) och bli värre .

Det bästa är noll tolerans mot personangrepp och fokus på åsikter och argumentation. Jag är ändå hyfsat förskonad men sett andra fått ta ganska mycket skit för att det står för sin sak.

Jag har absolut inget emot hårda diskussioner. Tvärt om. Men man skall hålla sig till sakfrågan.
Kalla mig inte dum men du får gärna kalla min argumentation dum, om du skulle tycka.

Sen om man säger "Värst vad du var gnällig då" är väl kanske ok.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-23 12:47
SyreAtom // Jaså tog de Conny?? Strider väl lite emot HIF spelfilosofi ;) Men han har varit bra på skapa starka defensiver (Trelle 2006). Men det låter ju inte direkt som är det HIF brukar sätta prio på ;)
Örebro den oumbärlige
2009-11-23 12:32
pemo//

Nej en talang ska inte bara kunna jonglera, eller dutta som vi brukade säga. Problemet är ju att du tar för givet att samtliga petningar, bänkningar har bara med det fotbollsmässiga att göra. Sixten kan mycket väl ha petat någon för att han känner att det är svårt att kommunicera vilket är extra svårt när man inte använder befintlig tolk. Men, du tar även upp Sixtens prestation över de här 2 åren. Toppen av vårt spel fann sig direkt efter värvningar av Alven och Kim. När Nordin fick stabil plats på mitten och Basse blev kvitt skadorna. Sedan hösten 08 har vi inte kommit upp i samma spelmässiga form. Vi var under 09 uppe på samma nivå i kanske 3 halvlekar, på hela säsongen. Jag tycker Sixten har gjort det bra, men det har jag nästan förväntat mig efter att ha sett potentialen i spelarna som kommit. Men 2009 har rent spelmässigt inte imponerat alls, iofs defensiven under våren som var grym. Men offensiven har varit för tam och coachingen på mitten har förlorat klubben poäng.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-23 11:52
Aspen// Lite kul, Aspen, för fast du tycker "det är ointressant att delta i diskussionen" så kommer du med ett inlägg i densamma! :-)
Men, alltså, hallå, att kalla någon "gnällig".. Hur kan detta anses som sårande?? Kan tänka mig att den nivån gäller på Frälsningsarméns forum, men här??
AIK Saywee
2009-11-23 11:40
SyreAtom, ja den var ironisk ;-)
Örebro Aspen
2009-11-23 11:39
BBB//Du har lagt en nivå som gör att det är ointressant att delta i diskussionen (för mej och flera andra).
Tönt och gnällig som uppfattas som en del av diskussionen och vad man tycker om den andra personens åsikt. Vi känner ju inte varandra utan kan bara bedömma vad som skrivs (=åsikten man framför). Tönt, gnällig är då en replik som är enbart nedsättande utan något som helst argument eller information.
Tidigare har andra skribenter haft målsättningen att såra folk som inte delat deras åsikter så att dom inte vill fortsätta. Då ingrep dock Marcus Avenbrand och raderade en massa nedlåtande mail.
Örebro SyreAtom
2009-11-23 11:35
Grattis HIF till CONNY KARLSSON. En spännande och nytänkande tränare.

*ironi*
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-23 11:33
Wivallius// nej, visst, dumt uttryckt av mig, med "de flesta" avsåg jag de flesta på detta forum eftersom det var forum-etiken vi diskuterade. De 7.800 kanske inte är så representerade här? :-)
Wivallius
2009-11-23 11:26
BBB//

Tror inte de flesta tycker det är OK utan bara några få (200 av 8000 på matcherna?). Jag tillhör inte dem.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-23 11:15
forts... Och att (från klacken) t ex håna en spelare som dömts för rattfylla allt för att få honom ur balans. Sånt jag heller inte gillar.
AIK Saywee
2009-11-23 11:06
Ämne: Saywee//

Ja, klar....
Ja, liksom Martin Hansson och en linjeman, fy f*n för fel

(syftar på placeringsosäkerhet och dålig känsla)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-23 11:00
Wivallius// Men vi tycker ju ofta olika och det är väl det som är själva meningen med ett sånt här forum? Hur kul vore det om alla tyckte lika? Visst, visst skulle jag nog ta illa upp om någon skrev t ex "ditt hjärndöda as" som svar på ett seriöst inlägg här, men "din tönt" skulle jag absolut stå ut med :-).
Jag tycker det är mycket värre med könsord och sexistiska ramsor som ropas från klacken, vilket ja ju påtalat här förut, men det verkar de flesta (?) tycka är ok?
Wivallius
2009-11-23 10:59
Saywee//

Ja, klart Berra har visat placeringsosäkerhet ibland men hans potential fick vi inte ens utforska.
AIK Saywee
2009-11-23 10:52
Berra och Basse, "våra" kameruanska lejon är på väg någonstans, vidare i livet, eller? Det är i så fall bara att minnas de fina stunderna med dom på den gröna ytan.

"Rymmarbasse" har väl gjort en del trevliga grejer, men honom kommer jag faktiskt inte att sakna lika mycket som "Gummisnoddsberra", han kan nå hur högt som helst!

Jag har iallafall en snygg svart Bertin-Ze-t-shirt i garderoben, den brukade väcka uppmärksamhet på campen i somras ...

:-(((
Wivallius
2009-11-23 10:51
BBB//

Jag förstod vad du menade men jag försökte få fram att för att man skriver i ett sådant här forum skall man inte behöva vara beredd på att kallas tönt, fåntratt och ännu värre grejor. Ja, jag tycker det är ganska respektlöst. Det räcker att komma överens om att man inte är överens.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-23 10:22
Wivallius// Men, hallå, vem har sagt att man "skriker" här?
Med "leken" avsåg jag ett gammalt talesätt, "den som ger sig in i leken får leken tåla", har du inte hört det förut? Betyder i detta sammanhang ungefär: Den som inte drar sig för att här kritisera andra med mer eller mindre hårda ord bör rimligen vara beredd på liknande kritik emot sig själv.
Jag brukar själv inte använda ordet "tönt", men för mig känns det inte som så speciellt "hårt". Ordet "gnällig" än mindre. Kanske upplever vi det olika?
Wivallius
2009-11-23 10:07
BBB//

Nej, vilken lek menar du. Du skriker väl inte tönt m m till folk på ett konditori om det visar sig ni har olika åsikter. Varför måste man använda tillmälen för att man inte ser folk i ögonen?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-23 10:04
hmm.. "tönt" och "gnällig" borde väl vara tillmälen att kunna stå ut med här? :-). Den som ger sig in i leken... eller?
Lite lustigt också att en spelare som Bertin Samuel Ze Ndille får spaltmeter efter spaltmeter på detta forum. En utomstående som "trillat in" skulle måhända kunna tro att han redan var Champions League-mässig.. :-)
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-23 10:01
pemo // Nja ÖSK har väl inte presterat bättre 2009 än 2008 sett till spelatruppen och förutsättningarna. Men spel & placering lyfte sig från 2007 till 2008 men inte förrän de nödvändiga förstärkningarna anlände. Om man nu ska vara krass.
Nästan hela laget har ju bytts ut på två säsonger.
Örebro pemo
2009-11-23 09:48
den oumbärlige// Tja, Näfver var också en stor talang....men att vara talang innebär inte bara att jonglera till 100. Du skall också "stå ut" med det tråkiga alldagliga som utvecklar dig på sikt. Berra var inte bättre än Wiken och ( antar jag ) visade det på träning. Men fortfarande är det all skit som kastas på tränare och sportchef från alla håll som jag reagerar på. Jag har inte alltid förstått Sixtens laguttagning, men det är han som är chef och har beviserligen ( trots ÖSK-Karls åsikter ) lyft ÖSK:s spel två år i rad. Att sedan Berra är en "färgklick" som alla vill se på plan förstår jag, men höll han måttet -08? Var det inte då som SEB fick gå ner som mittback?
Örebro den oumbärlige
2009-11-22 23:22
Pemo//

Du avvisar alla argument för Berras storhet med ganska svaga påståenden att Sixten ser han varje dag. Berra är en stor talang, de flesta är överens om det. Att Almebäck är bättre är ganska självklart men det är inte Almebäcks plats Berra ska konkurrera om utan Wikens. Vi skulle kunna haft 3 bra, startelvan-färdiga, mittbackar men måste nu alltså ge oss ut på marknaden för att hitta en backup som kanske, kanske håller måttet. Att Berra håller måttet såg vi hösten 08, att du tyckte han var dålig då låter lite underligt, förutom några markerings och positionsmissar, var han väldigt duktig. Nu får vi hoppas på att Sjögren hittar en duglig backup och att Berra hamnar i en klubb som kan hjälpa honom.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-22 20:45
Aspen// Jag håller med föregående talare. Saknar också dina inlägg.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-22 20:35
Aspen//

Tycker absolut du skall fortsätta att skriva här, du har kloka analyser och är bevisligen fotbollskunnig. Du tillför forumet mycket, ge inte efter för sådana som kör med personpåhopp på andra skribenter.
Örebro Aspen
2009-11-22 19:29
När man ser tillmälen typ "Tönt" inser man det var rätt beslut att sluta skriva på detta forum.
Något som jag också märkt är att den som har en avvikande åsikt som inte kan tillbaka visas kallas "gnällig".
Tuffa grabbar som skriver så !!!
Wivallius
2009-11-22 19:17
Appropå ÖSK Bandy:

"Tomas Knutson borta resten av året

Vetlandas anfallare Tomas Knutson ådrog sig ett brott på nyckelbenet under fredagkvällens elitseriematch mot Bollnäs. VBK får nu troligtvis klara sig utan sitt hårdskjutande nyförvärv resten av året.

Redan 20 minuter in i matchen var olyckan framme.
- Det var en 50/50-situation där jag inte riktigt vet vad som hände. Jag tror en Bollnäs-spelare körde på mig och sen var det kört, säger Tomas Knutson till svenskafans.com. Tomas blir nu borta från elitseriespel under en längre period.
- Läkarna trodde på sex veckor och det tar väl i alla fall någon vecka innan man ens kan åka skridskor igen, säger Knutson."
Wivallius
2009-11-22 19:14
Måste ni kalla varann tillmälen? Har vi inte haft tillräckligt med personliga påhopp på det här forumet?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-22 18:53
Ja, det räcker ju inte med att en serie är enkel för att blir proffs. Då hade de ju stuckit till Isländska ligan eller nån ännu sämre liga för att bli så bra som möjlig i förhållande till omgivningen.

Till synes och sist måste man själv prestera på ett trovädigt sätt. Och Basse var ju väldigt bra hösten 2008 och våren 2009 stundtals.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-22 18:36
Med mer speltid (Berra) och mindre skador (Basse) så kanske de varit sålda redan nu så att de hade ambitioner är ju inte fel. Sen kanske deras agent intalade de att så kunde fallet bli om de gick till Örebro.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-22 18:04
Dubbelpost
Annons: