/fotboll/osk/forum/5416.aspx/fotboll/osk/forum/5416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-24 09:46
Wivallius // Olsens nick var mot Kalmar tror jag. Och Wikens mål var som du skrev mot Gefle och när ÖSK för en gångs skull slog en kort hörna.

Men sett över hela säsongen så utnyttjas hörnorna väldigt dåligt. Tycker de är dåligt slagna också. Ingen fart, båge och knorr alls. En lobb in i straffområdet. Såg en intervju med Henke en gång (som gjort otaliga nickmål) och intervjuaren frågade vad "hemligheten" var bakom alla hans nickmål. Det Henke svarade att det viktigaste är att hörnan/inlägget är riktigt hårt slagen (betyder flack bana också) så att nickaren bara har att styra in bollen. Nickaren skall aldrig behöva ge bollen mer kraft. Utan den skall komma stenhårt och då blir nicken stenhård.

Finns det verkligen ingen annan i laget som kan slå bättre hörnor eller går det bara på slentrian att det ska vara Nordin/Sammy?

När Barsom kom var varje hörna en målchans.
Wivallius
2009-11-24 09:02
När man tänker rätt efter så spelade ÖSK en hel del fantastiska matcher under hösten 2008 med en Olsen och en Bassombeng i hysterisk form och en Porokara som inte var mycket sämre.
Wivallius
2009-11-24 09:01
... med rysningar tänker jag på Porokaras skruvade högeryttersidelyra borta mot Halmstad hösten 2008 som Olsen så vackert knoppade in. Har ÖSK någonsin gjort en vackrare mål?

Kan vi inte ha en omröstning om ÖSK:s 10 vackraste mål upplagda på Youtube? Någon som kan tänka sig att arrangera en sådan omröstning för att fördriva den obefintliga sillasäsongen med?

NA, kanske, om ni läser här, eller ÖSK Fotboll själv, eller någon av oss forumskribenter, eller Admin?
Wivallius
2009-11-24 08:57
Det är roligt att tänka tillbaks på en del av säsongens mål.

Jag har också på DVD matcher från hösten 2008 mot Giffarna (Porokaras klacktunnel på Mikael Lustig), Elfsborg och IFK Sillstryp. Det är härligt att se dem igen och fördriva novembermörkret med.

Tyvärr har jag inte hemmamatchen mot HIF (också hösten 2008). Någon som har den och kan dela med sig. Om någon har årets hemmamatch mot Gefle och bortamatch mot Kalmar på fil så tages de också tacksamt emot.
Wivallius
2009-11-24 08:54
KvT//

Olsen gjorde i alla fall ett riktigt snyggt nickmål på hörna. Var det mot Gefle? ... och Nobbe gjorde väl ett par i våras? Kom inte Wikens stänkare i krysset med foten mot Gefle också på hörna?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-24 08:28
micro_42// För att inte tala om hörnorna (lobbarna) ;)
Örebro micro_42
2009-11-24 07:57
Någon talade om inkast här (Pemo) kanske kan inte hitta inlägget.
Jag tycker att ÖSK´s inkast är det sämsta jag sett från ett fotbollslag. Det är väldigt sällsynt att vi kommer ur en inkastsituation med bollen i behåll. Det har varit så i flera år.
Nån med hela matcher inspelade, kan väl kolla och ge oss en %-sats att jämföra med andra lag.
Örebro den oumbärlige
2009-11-24 01:25
Jag tror ni har för stora förväntningar av Helsingborg. Jag tror att de värvade just Conny för att framtidsutsikterna vad gäller värvningar, satsning etc, inte ser så ljusa ut. Man behöver en coach som kan bygga ett hederligt svenskt lag av en grupp spelare som svajar fram och tillbaka. Nu när man blivit av med Henke, Landgren som gick till Udinese, så känns det som att Helsingborg till nästa säsong knappast kommer bli bättre. Varför då hyra in en dyr och "sexig" coach som lär kosta och som även lär vilja se lite satsningar. Conny accepterar nog det mesta styrelsen, Fredin i synnerhet säger åt honom.
Örebro SyreAtom
2009-11-23 22:39
saywee/

Tror du har tänkt lite för mycket, hade inga baktankar med det än att just HIF har gjort ett stentrist val av tränare. Verkligen bakåtsträvande måste jag säga och inte likt HIF.

Förstår inte heller hur tränare som Jingblad, cratz och liknande fortfarande kan vara aktuella för allsvenska klubbar. Sjukt pasé...samma tränarnamn som cirkulerat i allsvenska lag under hela 90-talet och halva 2000-talet och cashat hög lön i klubb efter klubb efter klubb efter klubb...för att de inte trodde någon annan än just de kunde göra jobbet.
Örebro SyreAtom
2009-11-23 22:33
saywee/

Tror du har tänkt lite för mycket, hade inga baktankar med det än att just HIF har gjort ett stentrist val av tränare. Verkligen bakåtsträvande måste jag säga och inte likt HIF. Förstår inte heller hur tränare som Jingblad, cratz och liknande fortfarande kan vara aktuella för allsvenska klubbar. Sjukt pasé ;)
Örebro pemo
2009-11-23 22:11
Ämne: Jari Litmanen, värld....
Tack. Hur kunde jag glömma honom?
Men hade inte Jonatan Johansson ( ex MFF ) en brorsa som var väldigt bra också. eller var det Jonatan?
Örebro KUNgAGUERO
2009-11-23 21:49
Jari Litmanen, världens bästa finne...
Örebro pemo
2009-11-23 21:37
Att värva ( rätt ) finnar är väl inte fy skam. Det är väl fler finnar som har lyckats i de stora proffsligorna än svenskar de sista tio åren. I alla fall i England. Sami Hyypiä(?), Mika Forsell, han, nr 10, som latjade i MFF och några målvakter som varit djädrans bra. Örebro är en hyfsat stor stad, men ligger mitt ute i ingenting, så det kan ju vara svårt att locka till sig utomeuropeiska spelare och få dem att trivas. Men va fan hette finnen som alltid var skadad i MFF men aldrig i landslaget?
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 21:34
Wivallius//

Ja, tänk om vi fick tillbaks Stefan Lundin, då vore tränarlyckan fullständig. ;)

Undrar när Baxters kontrakt med Finland går ut, om det sammanfaller med Sixtens borde det gå att göra ett rakt byte. Sixten bör ju vara en het kandidat i Finland efter sina framgångar med ÖSK?
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 21:28
frreddo//

Skulle inte förvåna om Frempong blir Gefles nästa stora försäljning. De måste ju sälja för mellam 5-10 miljoner/år för att få ekonomin att gå ihop.
Örebro frrreddo
2009-11-23 21:22
frempong i gävle och tränar
Wivallius
2009-11-23 20:58
Saywee//

TICTAC kom väl heller inte tillbaks?
AIK Saywee
2009-11-23 20:56
Ämne: Han har ju inte lämn....
Vem är "han" som inte lämnat forumet? Detta är ju oerhört tolkningsbart, vi lämnar ju forumet till och från.

Jag saknar Mittåt.
AIK Saywee
2009-11-23 20:50
SyreAtom, jag undrade bara om ironin var riktat mot ÖSK eller mot HIF, mest för att förstå hur du tänkte eller det var kanske en ytterligare variant, att du tröttnat på "pågående tjat" och bara ville bryta av med något nytt. Menade inget illa, men det blir så känsligt ibland, jag vet inte varför?
Wivallius
2009-11-23 20:48
ÖSK-Karl//

'Varit med förr' kan tolkas på många sätt, t ex Benny, Thomas A, Peder Ståhl, Urban Hammar, Pelle Olsson, Axén m fl ..., t o m Stefan Lundin eller Jingblad, och kontrakt betyder ju inget för tränare, har vi ju lärt oss ;-)
Örebro SyreAtom
2009-11-23 20:44
saywee/

Vet inte om jag missuppfattade dig, men ditt inlägg går att tolka på flera sätt. Det var inte alltför tydligt om du nu menade att det var vänligt, kunde ha varit sarkastiskt...men skitsamma, det blev fel helt enkelt. ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 20:31
malge//

Cratz o Sixten ihop, det skulle väl hålla max en vecka? Antar att Cratz gjort sitt i elitsammanhang, trots att vissa bajernfans skriker efter honom igen.
Örebro malge
2009-11-23 20:22
ÖSK-Karl är det cratz kanske? och har bossonbeng kommit tillbaks
Örebro S E
2009-11-23 20:22
Han har ju inte lämnat forumet än iaf, som vissa andra ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 20:20
Saywee//

Det är inget nytt, han borde byta nick till Atombomb ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 20:18
Wivallius//

Ja, den är dötrist, men så är det väl när man tvingas hålla igen ekonomiskt. Det enda av intresse är om Berra och Porokara skall bli sålda och hur det löser sig med andretränare.

Frågan är väl bara vad den tilltänkta tänker nu när Sixten inte ville ha honom. Men han har ju varit med förr, så han kanske inte bryr sig?

KvT/
Vad tror du utan att nämna namnet, du borde ju veta vem han är? ;)
AIK Saywee
2009-11-23 20:14
Ämne: sluta va så känsliga....
Jag ställde bara en enkel fråga och SyreAtom verkade snedtända direkt
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 20:04
BBB//

Kände det på mig att alla lag före oss i maratontabellen vunnit SM-Guld och även lag efter oss, det är hög tid att även ÖSK vinner nu.

pemo/
Inkasten har jag inte tänkt på mer än att det är farligt när Anttonen kastar, håller med dig helt om att det är för få skott utifrån. Men Kilen har ju inte kunnat skjuta med sin skadade fot. Blir irriterad när jag tänker på hur många matcher han fick spela i onödan. Tycker även att det skapas för dåligt med chanser på fasta. Kan inte fatta att Vovven skall springa upp och slå högerhörnorna, det är ju ingen fart på dem, sedan skall han springa över hela planen igen.

Vad gäller andretränare så borde det varit klart nu, vi får se vem som vinner maktkampen mellan Sjögren o Sixten eller om det blir en kompromism. Sjögrens kandidat tyckte jag var klockren och jag kommer att skriva ut namnet här om det inte blir han. Sjögren eller om det är utskottet vill ha in någon som vågar säga emot Sixten och som är mer social än Rille vid sidan av fotbollen.
Wivallius
2009-11-23 19:42
Väldigt tråkig Silly season i år! Fy
Wivallius
2009-11-23 19:42
Boniek//

Var inte så känslig själv
Annons: