/fotboll/osk/forum/541.aspx/fotboll/osk/forum/541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erik Wärlegård
2016-09-30 20:17
Fåfängan // Tack. Uppskattas lika mycket att få respons.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro flesklepp
2016-09-30 19:47
@I can resist everything/anything except temptation:

sorry, hinner inte
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-09-30 19:30
@flesklepp:

Glöm inte att nörda in dig i den juridiska frågan jag ställde tidigare. Men det räcker om du svarar imorgon
Örebro flesklepp
2016-09-30 17:06
@Restalundsv:
Nörd som man är så reagerade jag på det som sägs i inslaget, det att vi bara skulle ha tagit 14 poäng på de 14 senaste matcherna, men nu måste jag faktiskt erkänna att de hade nästan rätt, men bara nästan. Femton poäng är det. Tre vunna, sex oavgjorda och fem förluster. Att jämföra med sju vunna och tre förluster på de tio första matcherna. Om de här fjorton matcherna så att säga hade varit de fjorton första hade vi väl legat typ på kvalplats eller strax däröver. I år var/är det nog så att vi hade vår höst på våren. På de tio första matcherna snittade vi på 2,1 poäng/match. På de fjorton senaste alltså på 15/14 = 1,07. Låt oss hoppas på en sista femtedel av säsongen med spel- och målglädje som kan bära oss in i 2017! Hellre 4-3-vinster än 0-1-förluster!
Örebro BK Fåfängan
2016-09-30 16:52
@Erik Wärlegård:

Mycket uppskattat, som alltid!
2016-09-30 16:20
Detta får gärna någon som är juridisk kunnig eller halvkunnig förklara för mig då jag ibland funderat på denna fråga. Citatet nedan är från länktipset.

"AIK:s 17-årige dundertalang Alexander Isak är stekhet bland de europeiska toppklubbarna. Enligt Fotbollskanalen finns det ingen utköpsklausul i hans kontrakt.
– Vad som står i avtal är mellan AIK och spelaren. Det är inget jag kommenterar i media, säger AIK:s sportchef Björn Wesström till Fotbollskanalen."

Min fråga är nu. Enligt svensk lag, som jag fattat det, kan inte personer under 18 år ingå juridiska bundna avtal. Hur kan då klubbar skriva kontrakt med dessa spelare och sedan binda dem? De skriver "finns det ingen utköpsklausul i hans kontrakt."

Jag vet att det finns sk registreringar som spelare men det är ju sådant man skickar till förbunden. Det kan också finnas begränsningar med dessa hur ofta man får byta klubb osv. Så är det i alla lagsporter. Men det är ju inte samma sak som ett kontrakt med en klubb.
Örebro Erik Wärlegård
2016-09-30 15:59
Sportklubben med Nahir Besare: "Äta eller ätas"
Uppväxten i Ronna, Axéns avhyvling, tiden i Turkiet och mycket mer.
Örebro Restalundsv
2016-09-30 15:49
@"Axéns nonchalans":

Källa? Såg de i somras men inte sett nått om det nu. Inte helt otroligt dock. Men han sa själv att han inte ville flytta från GBG och var skulle RÅP gå?
Örebro Restalundsv
2016-09-30 15:48
Lagerdere..
"Axéns nonchalans"
2016-09-30 15:05
Tom Pettersson på g till ÖSK. Trolig ersättare till RÅP..
Örebro ösk supporter
2016-09-30 14:07
En sådan kille som Viktor Walldén är verkligen värd ett inhopp efter hans insatser på försäsongen. Nu när Örebro ser ut att missa Europa så kan dom väl starta med honom någon match eller tex Yanez Hernandez skulle vara riktigt kul. Tror också att det skulle komma mer publik till Behrn Arena ifall det skulle satsas mer på Ungdomarna.
AIK Nissesson
2016-09-30 10:23
pemo, intressant resonemang ...

"Nä, det Nordahl antagligen menar är att det är tre som vill styra spelet. Och det är kanske inte det optimala för ett lag. "

Det där är svårt, för några vill glänsa, några vill visa klubbar med stark ekonomi vad de kan (jobbansökan), några tror kanske fortfarande att Europa spanar efter just sådana?

Dessutom saknar jag DG, precis som du gör, vår skyttekung, han är dock en av de tre som lämnade, som för tillfället spelar i ett sämre lag (enligt tabellen), vinnarna är eller kanske blir Kalle och Crespo ???

Kämpa ÖSK, jobba för oss, som stöder er !!!
Örebro pemo
2016-09-30 09:57
Vinnartradition // Jo , men Besara , Sema och Ohmo var väl på planen då?
Fast å andra sidan, vilka ska jag räkna som bolltrollare? De flesta allsvenska spelare kan väl behandla en fotboll?
Visst, det skiljer kanske lite mellan Almebäck och Nordin, men landslagets bäste tekniker ( förutom Zlatan ) påstås vara Granqvist. Trots att han är mittback.

Nä, det Nordahl antagligen menar är att det är tre som vill styra spelet. Och det är kanske inte det optimala för ett lag. Alltså, inte att vi ska återgå till 80-talets träben-sparkare utan att men ska kanske underordna sig sin plats i laget och ibland göra det enkelt för sig och laget och inte alltid bevisa sin skicklighet i att behandla en boll.
Örebro Vinnartradition
2016-09-30 09:44
@pemo:
Mot Sundsvall var Nordin avstängd och Astrit skadad. Åk till Tele2!
Örebro pemo
2016-09-30 09:04
Hmmmm....3-3 mot Sundsvall , 2-3 Göteborg . 2-2 mot Gefle...
Kanske det hade behövts några "terränglöpare" som motvikt då, trots allt. För visst var väl alla kreativa bollkänsliga fötter på planen i dessa matcher??

DG - kom tillbaka. allt är förlåtet. :=)
AIK Nissesson
2016-09-30 08:08
Himla bra inlägg D. McGrain, jag tänkte faktiskt lite liknande, när jag lyssnade på en stundtals grymtande Nordahl ... "Terränglöpare", hehe, vilken fullträff:)
Örebro D. McGrain
2016-09-30 06:57
Jag hade mest roligt åt att man tyckte tre bolltrollare var en för mycket. Allsvenskan består i princip bara av terränglöpare utan teknik - därför tyckte jag det var roligt när nu ÖSK har tre spelare med teknik så ville Nordahl o co. ta bort minst en. Menade att idealet vore väl om alla hade teknik istället?
Vi har andra ideal i Sverige som kan vara ganska roliga ibland i media.
2016-09-30 01:41
@Nissesson:

Jag trodde det också - Men det är inte mycket från din sida i den genren
AIK Nissesson
2016-09-29 22:59
flesklepp

Ja, det har du rätt i, som målvakt kan man ju göra mer än bara hålla nollan.

Kan göra som Richard Richardsson ...

MÅL :)
Örebro flesklepp
2016-09-29 22:26
@Nissesson:

Något bättre? Som målvakt?
Örebro Minatankar
2016-09-29 22:09
Namn: Hitta avslut!!
Sänt: 2016-09-29 20:07
//
Tack för respons!
AIK Nissesson
2016-09-29 21:10
Sorry, har inte bakgrunden, men ibland är det tillräckligt att hålla nollan, svårt att göra något bättre ... som målvakt alltså ?
Örebro Chris P. Bacon
2016-09-29 21:02
Rinne höll nollan i Europa League mot Konyaspor, seger med 2-0. Men inte tillräckligt för förbundskaptenen.
AIK Nissesson
2016-09-29 20:38
En till !
Örebro Hitta avslut!!
2016-09-29 20:07
@Minatankar:

En STOR tumme upp!!
Örebro Vinnartradition
2016-09-29 19:42
Alla som anmäler sig till resan till söndagens bortamatch mot Djurgården och som i samband med det betalar för medlemskap blir per automatik medlemmar i Kubanerna även år 2017.

Snacka ihop er med era ÖSK-vänner och åk med på söndagens bortaresa.
Pubbussen som åker förbi den gemensamma uppladdningen på Södermalm i Stockholm rullar från Eyravallens nordvästra hörn kl. 11.00. Direktbussen avgår från Eyravallens nordvästra hörn kl. 14.00. Välj det alternativ som passar dig bäst!

Anmälan sker på länktipset!
AIK Nissesson
2016-09-29 19:11
Förresten, är alla på hockey, förutom hockeyhatarna?

Heja gamla fina ÖREBRO :)
AIK Nissesson
2016-09-29 19:10
Det allra bästa är väl nästan, om vi har spelare,som jobbar för att inte släppa in några mål och att några av dessa spelare gör minst ett mål i varje match:)

Dream team !!!
Örebro combatspenat
2016-09-29 14:04
Det är nog bättre att vi har spelare som kan kladda på bollen än spelare som måste spela enkelt. Nästa år kladdar vi på en plats till europa!
2016-09-29 12:59
Kladda för mig är egentligen att man överbearbetar bollen och har också för många tillslag. Kladda för mig kan också i vissa lägen innebära att man dräller med bollen.

Men skulle vilja nämna Nordin här som kanske inte ingår direkt i Kladd-akademin men när han jobbar med bollen så viker han oftast bort andra spelare och öppnar ytor. "vinner meter" som Nordahl kallade det. Kan också se Astrit "vända bort" spelare i vissa trånga lägen och vinna yta. Om man som Nordin tex väldigt ofta gör det är det ofrånkomligt att man någon gång emellanåt misslyckas eftersom det ofta är små marginaler. Men vinsten när man lyckas är stor
Annons: