/fotboll/osk/forum/5400.aspx/fotboll/osk/forum/5400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2009-12-05 11:51
Ämne: några nya rykten om ....
Den ekonomiska ekvationen är nog inte så enkel som att Barsom kommer betala sin lön med höjda publiksiffror. Du får ju räkna in också att om han går in i startelvan så betyder att Bedoya eller Nordin kommer att bänkas, vilket jag inte tror att de kommer acceptera vilket betyder att vi måsta sälja dem för kaffepengar (som vanligt när det gäller ÖSK).

Men om man bortser från det ekonomiska så tror jag att Barsom kan vara skillnaden mellan en 6:e plats och en topp tre placering.
Örebro ÖSK Fans
2009-12-05 09:29
några nya rykten om BARSOM?? fan va jag vill ha hit han!!!
ekonomiskt sett går vi plus på den affären eftersom han drar mer publik.

sen är han nog bästa mittfältaren i allsvenskan..
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-05 02:50
Borttaget
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-05 02:46
Borttaget
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-05 01:50
Ämne: Blå Bergen Blues// d....Kurt// "Jag menade bara att vad kul det hade varit om de hade deltagit (i den bästa av världar) men att de nog inte är aktuella av självklara skäl"

Tycker också att det hade varit skitkul om ÖSK haft två spelare med till VM! Toppenkul!!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-05 01:39
Ämne: Om inte OM fanns...H....
Kurt// Vad menar du med det: "Om inte OM fanns...Hade inte GAIS saknat 3 ordinarie spelare i den matchen " ??
Menar du att det inte var rättmätigt att ÖSK vann den matchen (och därigenom räddade sig kvar i allsvenskan) eftersom GAIS (tydligen) saknade tre ordinarie spelare (hur många lag saknar inte då och då tre eller ännu fler "ordinarie" spelare?)?
Helt enkelt och egentligen: Vad vill du säga med ditt inlägg?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-05 00:18
Blå Bergen Blues// det var väl inte riiiiktigt så jag menade. Men betänk att iaf Berra stod på gränsen till Landslaget när han värvades till ÖSK. Om jag minns rätt utnämndes han till bäste back i någon internationell turnering. Tror det var för typ B-landslag. Om Basse vet jag inte hur nära han varit men har för mig att han varit i närheten och nosat.

Jag menade bara att vad kul det hade varit om de hade deltagit (i den bästa av världar) men att de nog inte är aktuella av självklara skäl.

Att vad orsaken är att Berra gått från nästan att platsa i Kamruns landslag till ens vara tredje/fjärde alternativ till mittbackposition i ÖSK får du frågan någon annan. Jag har inget svar eftersom jag knappt fått sett honom 2009.

Det enda man kan konstatera är att han backat i sin utveckling förmodar jag, eftersom Nordback är en bättre mittback än Berra. Och då var ändå Nordback en katastrof (vilket jag som simpel läktaråskådare sa före matchen eftersom jag sett han på den positionen tidigare, Helt förvirrad i positionsspelet och kan inte utnyttja sina duellförmåga inom straffområdet eftersom det innebär för hög straffrisk. Och då blir han bortdribblad). Men att Nordback tränades på positionen före matchen innan tar jag för givet och tränarstaben måste ha fått intrycket att Nordback överglänste Berra. Då kan man ju förstå hur klapprutten Berra måste vara/blivit.

Örebro Kurt von Traatt
2009-12-05 00:13
Om inte OM fanns...Hade inte GAIS saknat 3 ordinarie spelare i den matchen
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-04 23:39
...vi är nog många här på forumet som glömt bort/inte tänkt på att utan den där Barsom-sparken 3 sept 2007 så hade vi nog varit i Superettan 2008 och fan vet var vi hade varit 2009...? Träskat i mitten av just... Superettan.. Och all uppladdning nu inför -10 hade då handlat om "hur ska vi ta oss upp?" Det är lätt att glömma och lätt att ta för givet
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-04 23:23
...från en annan vinkel...
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-04 23:11
I väntan på "vaddå" så kan vi kanske njuta av sparken som räddade oss kvar 2007... och som gjort att vi är kvar även nu..
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-04 22:26
Kurt//
Menar du på allvar att Bertin Samuel Zé Ndille och Eric Bassombeng skulle (kunna) hålla VM-klass när de inte ens platsar i allsvenskan?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-04 22:13
Kamerun & Danmark i samma VM grupp. vad kul det hade varit om man fått sett Basse eller Berra. Men det lär nog inte hända. Berra saknar speltid och Basse för ojömn/skadad
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-04 20:55
Ämne: hade föredragit Gefl....
Kronblom// ÖSK-Gefle, 2007/2008/2009: 1-2, 1-1, 2-0 "brukar innebära tre pinnar"? Innan dess var det väl bra många år sedan vi mötte Gefle, innan 3-poängssystemet? Alltså bara en trepoängare hemma mot Gefle någonsin?
Trelleborg hemma bättre, 2-0, 1-0, 1-1 samma år som ovan. Många hemmasegrar innan dess också..
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-04 20:47
M!ke// Håller med dig. Tänkte precis samma sak. Att få nykomlingarn i första omgångarna brukar vara dåligt. Bättre att möta dem när de mörats upp lite av andra lag ;)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-04 20:33
Erki// Jag hoppas iaf att Berra får starta mot Kif och Forward.
I övrigt tycker jag att det var konstigt att Sixten inte roterade mer bland spelarna förra försäsongen. Jag kan ha viss förståelse för att han hade sina favoriter som han gav mycket speltid i Allsvenskan men försäsongen är bl.a till för att pröva olika spelarkonstellationer.
Örebro Erki
2009-12-04 18:54
M!ke// Precis som ÖIS hade i årets premiär? ;)

Tror nog Berra gärna skulle förlänga om han fick speltid och fick veta att klubben satsade på honom.
Jag vill se Berra i startelvan premiären 2010!
Örebro Kronblom
2009-12-04 17:30
hade föredragit Gefle llr Trelleborg hemma som brukar innebära tre pinnar.Men föredrar Åtvidaberg före Mjällby i en premiär!
Örebro M!ke
2009-12-04 16:10
Shit! Inget bra med att möta en nykommling i premiären! Dom brukar alltid ha överjävligt md flyt första 3 omgångarna.. :(
Får väl hoppas att så inte blir fallet mot oss i alla fall.. :D
Känns faktiskt som att det inte är så långt kvar nu xD
Forza Svartvitt!
Wivallius
2009-12-04 15:23
Mens vi tjötar och gnäller på varann kan vi ju i alla fall ta en paus med följande favorit i repris (länken). Härligt!
Wivallius
2009-12-04 14:57
Farsen//

Ja, helst, men jag är inte inte lika säker på att de ekonomiska resurserna för Barsom finns i klubben och Spelarinvest varken kan eller tänker värva fler .... och Zé VILL väl inte förlänga.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-12-04 14:46
Wivallius/ Vi får skapa ett eget läger! =) Jag tror också på en socialt kompetent assisterande intill Sixten. Och att möjligen Sjögren byts ut. Vad tycker du om Barsom och Berra? Skriv på och förläng? =)
Wivallius
2009-12-04 14:44
KvT//

Ja, jag funderade på samma sak, och de möter ett annat plastmattelag i Gefle. Slöseri med 'plastmatteresurserna' tycker jag.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-04 14:12
Wivallius // Lustigt att de inte sätter alla lag som har plastmatta som hemmalag första matchen eftersom det startar redan 14 mars. T ex Ellos börjar borta.

Fast egentligen skulle jag tycka plastmattalagen alltid skulle börja hemma även om premiären är i början av april.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-04 14:09
och DIF fick 200 000 i böter + första hemmamatchen inför tomma läktare
Wivallius
2009-12-04 13:56
Ämne: Sixten i Finland inf....
Första två omgångarna i vår, se nedan och länken. Mycket riktigt ÅFF hemma först:

Omgång 1 (Preliminärt 14 mars)

Helsingborg–Brommapojkarna
Häcken–Djurgården
Kalmar–IFK Göteborg
Gefle–Elfsborg
Örebro–Åtvidabergs FF
Gais-Malmö FF
AIK–Mjällby
Halmstads–Trelleborg

Omgång 2 (Preliminärt 21 mars)

Djurgården–Helsingborg
IFK Göteborg–Häcken
Trelleborgs–Kalmar FF
Elfsborg–Halmstad
Åtvidabergs–Gefle IF FF
Malmö FF–Örebro
Mjällby–Gais
Brommapojkarna–AIK
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-04 13:45
Oldboy: värvar sönder laget? På vilket sätt? Var det fel att ta hit Almebäck? Bedoya? Porokara? Olsen kan jag dock skriva under på att det var ett misstag.
Örebro Old Boy
2009-12-04 13:28
Om en tränare går rakt emot klubbens ambition och vision om att utveckla egna spelare och på så sätt skapa en bas för framtida försäljningar, är han då rätt man att leda klubben?
Sixten har vid flertalet tillfällen räddats av gongongen efter uppvisande av, ibland helt avsaknad av, förmåga att leda en grupp.
Är det en tillfällighet att spelare ifrågasätter sin egen situation i gruppen om deras ledare inte ens har mage att prata med dem?
ÖSK har byggt upp en fruktansvärt bra organisation kring talangutveckling, något som man idag inte utnyttjar enligt min mening.
Istället värvar man sönder laget som någon sorts konstgjord andning.
Frågan är när denna spiral ger oss ekonomiska bekymmer igen snarare än finsk sisu?
Örebro Aspen
2009-12-04 13:09
Henrik(ÖSK)//Du är välkommen. Förstår jag ditt inlägg rätt så går Du i "spörmål" även om ev kritik skulle vara befogad. Vilket den per definition inte kan vara.
Citat: "Men jag kommer fortfarande gå i spörsmål med alla kritiker av Boström/Sjögren då jag tycker så bra om dem."

Har jag någon gång varit kritiskt till Boström/Sjögren ? Kan inte påminna mej det. Möjligen har jag varit kritisk till något dom gjort/inte gjort. Försöker undvika att kritisera personen utan bara handlingar.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-04 13:01
Tack för länken Koivukangas!
Annons: