/fotboll/osk/forum/5398.aspx/fotboll/osk/forum/5398.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-12-07 19:51
Ämne: Haha, Jan Tauer är e....
Jag har också av någon anledning lite svårt för Tauer. Han är lite av benknäckartypen, spelar ofta rätt fult.

Hårt tycker jag att man kan spela, typ att inte vika undan, men fult är en annan sak.
AIK Saywee
2009-12-07 19:48
DaSa, jag vet, men jag stod kvar lite längre än dig i besvikelsens stund.
Örebro DaSa
2009-12-07 19:47
Haha, Jan Tauer är en riktig pajas. Undrar vilken klubb som får äran att ha honom hos sig framöver...

Var det inte en offensiv mittfältare från norrland på gång för provträning också? Ngn som vet vad som hände med honom?
Örebro DaSa
2009-12-07 19:43
Jag var också på Häcken matchen i somras men gick direkt efter slutsignalen. Men det sista jag såg när jag gick var minst en supporter som stod och sparkade på reklamskyltarna och skrek. Kommer dock inte ihåg ngr fingrar som gavs men det kanske var efter jag gick.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-07 19:34
...osså fick Jan Tauer inget nytt kontrakt. Se där, en vä.back för ÖSK kanske ;)
Örebro Storm_90
2009-12-07 19:30
Ämne: OK, Storm_90, då är ....
Ja vi är egenligen överens skillanden är att våra gränser går på helt olika ställen men nu släpper vi det:P
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-07 19:28
Eija Feodoroff berömmer dock Mosander när det gäller bla hans pedagogik och kunnighet. Den verkar ligga på en hög nivå och kanske passar som komplement till Sixten.

Samtidigt säger Karslund om att få tillbaka Rille "låter för bra för att vara sant". Det säger också en del om Rille.

Skulle vara intressant att få veta orsaken att Rille lämnar är om han upplever att han inte får någon plats av Sixten (vattenbärare) eller om det beror på att att de ser på fotboll/uttagningar/träning/pedagogik osv på olika sätt.

Jag säger varken bu eller bä för jag vet för lite om Mosander och egentligen om Rille också.

Jag vet bara vad jag skulle vilja se att Sixten ändrade på lite i sitt sätt.

Men sådana olika saker kanske var och en har åsikter oavsett tränare. Och jag är ju bara en läktarnisse trots allt.

Men kan lösningen göra ÖSK bättre är det bra och då stödjer jag det. Bättre med en kunnig finne som assisterande där samarbetet funkar med Sixten än en kunnig svensk där det inte funkar.

Fast varför sade Sixten så blank nej till Z? Känner han till hans kvaliteter, syn och som människa så väl att han kan totalvägra?

Eller är det för att han bestämt hela tiden vela haft Mosander och ingen annan?
AIK Saywee
2009-12-07 19:26
OK, Storm_90, då är vi relativt ense om att det som hände, faktiskt hände, däremot så kunde ju knappast Alven eller andra betraktare veta vem gesterna avsåg och det vet vi ju fortfarande inte, eller har du någon aning om detta?
(Att gesterna skulle vara riktade mot Sixten är väl också lite tveksamt, för det var väl inte ÖSK-Karl och c:o som ingick i den gestikulerande gruppen)

Det gläder mig att du tar tillbaka att jag skulle ha ljugit, för det är faktiskt en ganska grov anklagelse, som dessutom inte är sann, men tack för att du verkligen skrev detta.

Överdriver jag situationen när jag skriver att jag blev mycket ledsen av det jag upplevde ...?

Nej nu vill jag inte älta skiten mer, hoppas att det är historia, så jag slipper bli påmind en gång till.

I förmiddags tänkte jag bara besöka detta forum och sprida lite glada ord om att premiären mot ÅFF är allt närmare etc etc, så dyker detta upp.

2010 tar vi dubbeln :-)
Örebro DaSa
2009-12-07 19:20
Ngn som har statistik på om vi blev bättre på att "skjuta" mål denna säsong jämfört med förra? Tänkte om Eijas skotträning gett ngt resultat...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-12-07 18:47
Ja det verkar bli mycket finskt nästa år. Men om det är fel är svårt att säga. Tror finsk fotboll är på G. Deras landslag har varit nära slutspel på sistone och haft otur. Kan ju mycket väl bli succé.

Hade inte Melke Alan kunnat vara en bra assisterande till Sixten? Han hade ju kunnat övertyga Barsom i alla fall ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-07 18:32
Jaha, då har ÖSK på kort tid blivit av med två mycket dugliga tränare, Zäta o Rille. Om Sixten skall fortsätta att bestämma finns det väl snart bara finnar i hela organisationen.

Dax att agera nu Janne o Björn, för det lär ta ett tag innan han hamnar i Barcelona, då är det försent.
Örebro pemo
2009-12-07 16:33
Det är kanske det som är den springande punkten. Det var för lite finsk ledarstil på andretränaren.
Örebro Aspen
2009-12-07 16:08
Mer av finsk ledarstil i ÖSK
Djurgården nARVESEN
2009-12-07 16:05
tjena gokvänner, blev just spärrad på Hammarbys forum. Surt av dem!
Örebro Storm_90
2009-12-07 13:15
Dock så måste jag säga att när du skriver att Alvbåge blev avvisad inte stämmer utan det var Sixten som ilskan var riktad emot ingen annan.
Örebro Storm_90
2009-12-07 13:13
Ämne: Eftersom jag misstän....
Nej jag är inte känslig och lämnar forumet utan det är bara så att jag inte är inne på svenskafans så ofta om det inte finns något att diskutera.
Okej nu vet jag vad du menar efter det du har skrivit och därmed tar jag tillbaka det jag sagt om att du ljuger dock så står jag fast vid att jag anser att du överdriver situationen ordentligt, visst var folk förbannad men jag anser att allt som hände på Hissingen var lååångt inom ramarna för vad jag anser vara acceptabelt.
AIK Saywee
2009-12-07 12:57
Eftersom jag misstänkte att detta tjöt skulle fortsätta, så tog jag in på ett internetcafé på vägen västerut.

1. Jag skriver om de sista mintutrarna och minutrarna direkt efter att domaren blåst av matchen. Det var då det hände! Vad som kan ha tänkts hända senare ur olika synvinklar är ju omöjligt att gissa. MEN - det som hände kring avslutet av fiaskot var faktiskt inte roligt alls.

2. Ja det var fler spelare som direkt efter matchen gjorde liknande som Alvbåge, som verkar vara den som oavsett resultat vill ta tag i "Hälsandet" på klacken.

3. Jag tar inte upp det först nu, det är ju du som nyligen åter tagit tag i denna "surdeg", jag har gjort det kanske ett par/tre gånger tidigare, under de månader som gått efter fiaskot, när det "kommit på tapeten".

Du har dock varit borta från forum en längre tid, tillhör du de som kan tänkas vara känsliga och lämna ibland?

4. Varför skulle Alvbåge skriva något annat än det du refererar till? Han är ju den av spelarna som är mest benägen att fira med klacken efter matcher. Varför skulle han skriva det omvända?

Där är faktiskt jag och John helt överens i stort, klacken var fantastisk, före, i inledningen och under stora delar av matchen, men det är avslutet jag försöker beskriva, typ sista fem och direkt efter matchen.

Förväntningarna, förhoppningarna och fyllan fans där. De flesta var nyktra, några hade tagit ett par öl och några var skapligt berusade. När sedan den snöpliga förlusten är ett faktum, kan tyvärr en del inte behärska sig, utan måste leva ut sina aggressioner, det är möjligtvis en förklaring, men inte acceptabelt!

Än, en gång, jag blev mycket ledsen för det som faktiskt hände :-(
Örebro Storm_90
2009-12-07 11:44
Ämne: Sekt. E//
Lugn, jag....
Nja har inget emot dig som person utan tycker ofta att du framför saker på ett bra sett det här är dock något som jag anser vara ett stort felsteg från din sida. Fattar ingenting avvisade hur menar du nu? Klart folk är upprörda efter att ha åkt ur cupen men något avvisande var det överhuvudtaget inte frågan om!!! Och om det var så hemskt mot spelarna hur kan du då förklara att 1. alvbåge ( som enligt dig blev elakt avisad) gick och tog flera stycken i hand och pratade med bla mig direkt efter matchen.
2. Har förmig att flera spelare gjorde liknande saker eftermatchen dock pratade jag bara med alvbåge.
3. Om det nu var så hemskt varför tar du upp det först nu?
4. Varför skulle alvbåge göra en sådan hyllning om det du skriver stämmer?!
AIK Saywee
2009-12-07 11:22
Sekt. E//
Lugn, jag är tillbaka, har bara haft en underbar extra lång weekend i öst.

Storm 90//
Du liksom flera här känner kanske inte mig, jo, möjligtvis lite grann, genom det jag skriver och vad jag står för.

Vad jag inte förstår är varför och hur, du kan tänka dig att jag, som är optimistiskt, och realistiskt och svartvit lagd skulle hitta på en lögn för att svärta vår underbara svartvita klubb på något sätt? Dina tankar här på forum riktade mot mig, är för mig totalt obegripliga.

Såg du inte, det som hände efter cupfiaskot på Hisingen, så tror jag att du blundade eller tittade åt annat håll.

Varför skulle jag dessutom tänkas be om ursäkt för en sanning? Du kan vinkla saker hur du vill, jag förstår att du inte tycker om mina inlägg.

Det enda vi har gemensamt är ÖSK?!

Återkommer, loggar ut, åker västerut ...

... ha en riktigt bra dag alla svartvita fans :-)
Örebro N. Bates
2009-12-07 11:18
Tror de flesta som investerar i Spelarinvest, och liknaden lösningar, är väl medvetna om att man troligtvis inte får igen satsat kapital löpande. Snarare är man supporters som vill att det ska gå bra/bättre för klubben och tycker att det kan vara värt att skjuta till lite kapital då och då för det. Det som gör att det kan bli lönsamt är om man lyckas hitta en guldklimp som genererar en större inkomst. Alltså "Zlatan-pengar", även om det är lite mycket att hoppas på.
Örebro Sekt. E
2009-12-07 10:55
Hoppas att Saywee kommer åter. Större glädjespridare får man leta efter ganska länge på ett fotbollsforum. Dessutom skriver han med respekt i alla lägen. Det är svårt att fixa för de flesta, inklusive mig själv.

Det känns kluvet att ekonomin bygger på spelarförsäljningar. Man vet att det ingår i det stora spelet. Men samtidigt ligger matcherna och vinsterna närmast hjärtat. Jag blir mer förbannad om vi torskar hemma mot dif än om vi missar att knyta en möjlig spelare till oss tror jag. Sen kan jag också tycka att det är trist att fotboll är ekonomi. Men så är det ju. Förhoppningsvis kan man behålla hjärtat ändå och där har ju vi supportrar en viktig roll.

Alvbåge känns ytterst viktig för oss. Kung på plan och säkert otroligt bra för lagkänslan. Poro säljer jag gärna, även om vi inte kommer bli superrika på cupen. Barsom är jag tveksam till att knyta till oss. Väldigt duktig och vinnarskalle. Men det känns ändå lite kortsiktigt.

Kul att Basse och Berra var med på höstmötet. Hoppas att det ger en fingervisning om uppkavlade ärmar och bättre mående.
Örebro Storm_90
2009-12-07 10:50
Ämne: Skulle bara titta in....
Helt sanslöst alltså beskriv vad du såg hörde för just nu fattar jag ingenting.
"Det klart bästa med matchen var Kubanernas insats. Imponerande klack var det som hade rest ner till underbara Rambergsvallen :)
Synd att ni inte fick en så trevlig bussresa hem för det förtjänade ni."
Saxat från Alvbåges blogg efter matchen mot Häcken, låter inte direkt som han känner sig avvisad eller?????
Örebro Storm_90
2009-12-07 10:45
Ämne: in med Boniek Maruti....
Då måste jag ställa frågan hur moget är det att lämna forumet för att man få kritik, för mig känns det enormt mycket tummen i munen mentalitet... Och sen behöver inte alls fine betyda att man tycker något är bra, utan mer kan också betyda: okej, låt gå, som du vill
En annan sak det finns vissa personer här på forumet som man kan kalla innersta kärnan det innefattar bla Saywee och ÖSK-Karl och några till. Dessa personer tror jag många lyssnar på och vad de säger/ skriver kan få stor kraft eftersom de defentivt räknas som seriösa skribenter. Detta medföljer ett ansvar att vara försiktig med vad de skirver( något alla har men de i synerhet. Då är det väldigt klantigt att anklga den absolut innersta kärnan av den officiela supporetklubben för att elakt ha avisat den kanske största kelgrisen Alvbåge när inget sådant har hänt.
AIK Saywee
2009-12-07 10:45
Skulle bara titta in lite, innan jag åker västerut, efter att tillbringat helgen österut.

Såg att jag nyligen nämnts men hinner inte gå igenom och ge ett svar just nu på många frågor.

Fattar dock att de senaste inläggen verkar beröra avvisningen av Alven och några till som försökte närma sig klacken efter cupfiaskot på Hisingen.

Tror att kanske Alven själv kunde beskriva detta, för sådant beteende från så kallade stödjande fans får mig att må mycket illa.

Det jag upplevde, såg och hörde var faktiskt inte alls roligt :-((((
Örebro Aspen
2009-12-07 10:27
in med Boniek Maruti på plan//Om vi nu är vuxna män, är det åldern eller uppförandet som avgör att vi är vuxna? Här måste det vara uppförandet för vi känner inte varandras ålder.
Det är andra gången du tycker det är bra att de som tycker olikt dig ska undvika forumet. Första gången var drygt en månad sedan när Du lyckades bli av med mej och några till under en månad.
Att Du tycker det är fine! att vissa lämnar forumet är det moget??
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-12-07 09:27
Måste hålla med Storm_90 såg inte heller någon ilska ut mot "alvis" och jag var kvar rätt länge efter matchen. (som för övrigt var min roligaste borta match förra säsongen trots förlusten)
Rätt grovt påstående. men jag anklagar inte Saywee förän han har fått förklara sig men så länge han undviker forumet så fine! då måste jag ju tro på min uppfattning och storm_90. tycker de här med att hela tiden lämnar forumet börjar bli en överdrift, vi är ÖSKARE och vuxna män de flesta på forumet. och man lämnar inte bara för man får kritik de är sånt min lillasyster gjorde när hon var 3-5 år gammal men inte vuxna män!

edit: felstavning
Örebro Storm_90
2009-12-07 00:10
Ämne: Storm_90//

Om Say....Nu är ju grejen så här att han hävdade att Alvbåge ville gå fram till ÖSK fansen efter cupen matchen men att Alvbåge avisades elakt. Något som är omöjligt eftersom jag var på matchen personligen och tog alvbåge i hand och pratade lite gran med han efter matchen. Jag kan garantera att ingen avisade alvbåge efter matchen, har svårt att se hur Saywee skulle ha fått för sig det.
Dock så tar jag tillbaka det jag skrivit till han om han kommer med en förklaring och om det inte finns någon så räcker en ursäkt på forumet.
Edit: Ja klart det var mot Sixten och jag håller med dig om att han är en usel tränare, eftersom jag anser att han är ganska dålig på att ändra matchbilder till vår fördel, något Walker var grym på.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-06 23:53
Storm_90//

Om Saywee har sett något så har han ju det. Ni behöver ju inte ens ha uppfattat samma sak. Det kan ju även vara matcher som blandas ihop av misstag, det är ju då att ta i att kalla någon för lögnare. Att folk var upprörda efter debaklet på Hisingen förstår jag, men antar att det i första hand riktades mot Sixten?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-06 23:46
ÖSK FANS//

Alvbåge köptes ju för att säljas vidare. Det var i samförstånd mellan båda parter. Hoppas han stannar hela 2010, men risken finns att han går redan i vinter annars under VM-uppehållet.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-06 23:42
Storm_90//

Det beror på vad du menar med bra betalt, alla spelare i AS är generellt enligt mig överbetalda. Men ÖSK ligger väl någonstans i mitten av löneligan.

Skall man plocka in en annan spelare om Porokara går gratis skall ju denne ha en massa Sign-on pengar.
Annons: