/fotboll/osk/forum/5380.aspx/fotboll/osk/forum/5380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-12-10 12:09
pemo//

Av artikeln framgår också att mellan 100 och 200 svartvita åkt ned för att, som de trodde, stötta ett ÖSK som skulle vilja vinna cupen.

.... eller varför skulle de annars gjort den resan?
Wivallius
2009-12-10 12:07
pemo//

Artikeln i länken visar också att 8 spelare bytts ut i startelvan jämfört med föregående match
Wivallius
2009-12-10 11:59
pemo//

Hittade laguppställningen. Av startuppställningen var tre spelare vid den tiden ordinarie i 'allsvenska laget':
Iron-Mike, Wowwen och Nordin (som var inne i en djup svacka under den här tiden).

Peter Westman
Joakim Gren, Bertin Zé. Michael Almebäck, Samuel Wowoah
Alejandro Bedoya, Erik Nilsson, Nordin Gerzic
Eric Bassombeng, Robert Walker, James Frempong.

Avbytare: John Alvbåge, Fredrik Nordback, Tommy Wirtanen, Glenn Holgersson, Michael Jidsjö.
Wivallius
2009-12-10 11:56
pemo//

Vad jag har är korta fakta kring matchen vilket visar bl a datum, där man kan konstatera att spelarna borde ha varit rejält utvilade:

2009-07-08 19:00 BK Häcken - Örebro 1 - 0
Publik: 1 031
Målgörare: Martin Olsson
Örebro pemo
2009-12-10 11:43
Wivallius// Tack för ett sakligt svar. Har du någon länk där jag kan se laguppställningen i cup-matchen? Vet att Westman stod, men var det så dåligt lag egentligen? Vi ( eller Emra) slog ju faktiskt HBK i matchen innan med vad de flesta säger "B-lag" Men visst förstår jag supportrars upprördhet när man åker till Götet och förväntar en säker seger mot Häcken. För vad jag kommer ihåg när det gäller snacket inför matchen så var det en given seger. Fast det var det många allsvenska lag som trodde i mötena med Häcken. Skall man prata fiasko så var väl 0-3 mot BP och GAIS riktiga fiaskon. Och MFF skakade vi faktiskt i första halvlek, men de hade ju en klinisk målskytt ( och ett mittlås som...)
Wivallius
2009-12-10 09:37
pemo//

Jag tror du precis förstår vad folk menar med det, men skall så pedagogiskt som möjligt försöka förklara:

Det var ett fiasko att inte satsa på cupen ens när man var i kvartsfinal. Eftersom kvartsfinalen gick direkt i anslutning till semestern kan inga i 'allsvenska truppen' ha varit trötta, ändå spelades B-laget med känt resultat. Det är givetvis ingen garanti att ÖSK:s 'allsvenska lag' vunnit men man hade i alla fall visat att man försökt ta cupguld och europaplatser den vägen.

Personligen skulle jag hellre kalla det ett 'svek' än ett 'fiasko', ett svek mot supportrar som väntat i årtionden på en titel och minst tio år på en chans i Europa igen, supportrar som rest dit för att stödja laget. Förstår du nu vad 'vi' menar som tycker cupen är en viktig del av svenskfotboll och inte en alternativ reservlagsserie?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 09:21
pemo// 1-3
Örebro Storm_90
2009-12-10 09:19
Saywee// Eftersom du verkar ha oerhört svårt att släppa det här och tjatar hela tiden om hur sårad du är så måste jag säga att nej det kommer defentivt ingen ursäkt från mig( jag tar tillbaka det jag skrivit men inte mer.)
Anledning? Eftersom du skrev på ett sånt sett som var oerhört lätt att misstolkas, och sen så om vi ska gå in på grova påhopp så kan vi väl gå tillbaka i tiden och se vad bla du skrivit om mig och andra med inte enligt dig korrekt syn på support.
Bla så har du skrivit till mig att du inte vill att jag och andra som mig inte ska gå på ÖSK:s matcher( inte 100% att det var du men minst 90% och du är inte den enda som skrivt sådana saker...) Sen så har jag personlig blivit anklagad
för en " ond kraft" när hagges svek disskuterades.
Inte sällan har jag heller blivit anklagad för att vara hulligan/försvara hulliganer när jag försöker förklara att de också är ÖSK fans några av de största faktiskt (försvara inte hulligalism men försvarade dem som personer)
Finns mer men inget jag orkar skriva det nu.
Allt är ju INTE skrivit av dig en hel del är skrivet av andra på forumet också och aldrig har jag fått en ursäkt verkar vara ok att sparka och slå och förnedra dem som har en annan syn på support en de flesta här på forumet? Men när någon på forumet (du den här gången)för utstå lite av de påhopp jag får så blir det tjat i flera dagar om det efterår fattar inte?
Men jag tar inte ått mig ett skit av vad folk skriver här men det gjör det ändå inte ok Tex är det okej att skrika rasstiska ord till en invandrare bara för att han inte tar åt sig?
En grej var dock lite svår att skaka av mig tog några timmar då och det var när jag var lite retsiticka på Degensforum och en där blev så förbannad att han hotade med att leta upp mig och misshandla/döda( ?) mig när jag låg och sov.
Känn på den!
Örebro pemo
2009-12-10 09:08
Cup-fiaskot??? Kan någon förklara? Pressade vi hela matchen, missade straffar och frilägen? Fick vi mål bortdömda? Bjöd vi sedan Häcken på ett självmål? Om någon match mot Häcken var fiasko så var det väl hemmamatchen med "ordinarie" startelva och 0-3 i baken. Nä, ni som gnäller på matcherna mot Häcken låter precis som malliga -08:or ( eller skåningar ) som alltid tycker att ÖSK är ett skitlag. Erkänn att Häcken var bättre 2009 och gå vidare mot nya djärva mål 2010.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-10 09:04
Saywee //Angående ÖSK:s gula tröjor svarade någon att det hade med att förr i tiden när det var mycket mer snö och snövallar och mot isen så "smälte" de vita tröjorna in och därför byttes till gult för att få bättre kontrast.

Det här är dock obekräftade uppgifter och jag har inte sett det på pränt.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-10 08:51
Saywee // Ta det inte alltför givet att det kommer att testas hit & dit i matcherna på försäsongen. Minns du fjol?

Vi får hoppas att det blir bättre när Mosander kommer.
AIK Saywee
2009-12-10 07:02
Gummiklubba light, vänta lite, få se nu, pofff, aj rackarns, en gång till pooooffff ...

zzz zzzZZz zzZZZ zz
AIK Saywee
2009-12-10 06:58
OK, micro_42, då får du ta över forumskiftet denna morgon/förmiddag, bry dig inte om att läsa nattens inlägg, utan sikta framåt, vi har mest ältat hit och dit.
Örebro micro_42
2009-12-10 06:45
Ämne: Kan inte sova, det f....
Gummiklubba light brukar funka!
Örebro micro_42
2009-12-10 06:45
Men har alla gått och lagt sig redan?
Jag kom ju nyss hem.
AIK Saywee
2009-12-10 06:36
Kan inte sova, det får bli en stekpanna i huvet :-I
AIK Saywee
2009-12-10 05:37
Kajanus, inte jag, men jag tror att några redan refererat lite till detta möte ...

... skall försöka sova, men det är inte lätt?!
Örebro Kajanus
2009-12-10 05:13
Nå, var det någon här som var på mötet förra lördagen?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 04:57
I "väntan på vaddå" kan vi ju alltid glädja oss åt när ÖSK tog stora silvret i TV4:s straffsparkstävling inför allsvenskan 2009... del 5 och framåt...
AIK Saywee
2009-12-10 04:30
Jag är väldig nyfiken på startelvorna i nästa veckas två derby´n, men jag förstår att det kommer att testas en hel del, det hör ju liksom till "försäsongen".

Dessutom om jag har förstått rätt kommer man att under tävlingsmatcherna 2010 kunna använda 7 (sju) extra spelare förutom elvan, eller?
AIK Saywee
2009-12-10 04:22
Snart vaknar de som skall köra ett förmiddagspass och undrar "vad i hela Hisingen" vi håller på med?

Men nästa år på Rambergsvallen, då j*drar kör vi med A-laget.
AIK Saywee
2009-12-10 04:13
BBB, ja, vi är nog minst två?

... och apropå två, så tar vi dubbeln :)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 04:11
Har efter lite funderingar tagit till mig Saywee's tankar om "retstickenivåer". Kanske borde forumskribenterna här "omges" av någon sorts "retstickefaktor". ÖSK-Karl skulle givetvis få en hög faktor. Jag också antar jag. Skulle kanske underlätta dialogen? Isf behöver man (som motskribent) ju liksom inte gå i taket varje gång en person med hög faktor skriver ett inlägg... För man vet ju liksom..
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 03:33
Saywee// hmm... "tycker om att tjöta om saker och ting i utkanten av vad som bör tjötas om på detta forum" - då är vi väl två isf, för vad mer "bör" tjötas om här på forumet än talgoxen, gattet och en räka i ugnen? :-)
AIK Saywee
2009-12-10 03:26
BBB, självklart har vi "tagit varandra i hand" eller vad det kan heta över nätet, "fingertoppskänsla genom tangenterna".

Vi har denna natt, säkert lärt oss lite mer om varandra ...

- jag är en känslig, ärlig och diplomatiskt lagd optimist som bryr mig väldigt mycket om vad andra tycker, men tänder till ordentligt om några våldstendenser skulle sabba för ÖSK.

- uppfattar dig numera som en retsticka, men främst som en mångsidig, kunnig och erfaren svartvit supporter i öst, som även tycker om att tjöta om saker och ting i utkanten av vad som bör tjötas om på detta forum.

Vet inte om det finns något som återstår, jo kanske ...

1. Att jag blir tydligare med vad jag menar!

2. Att du funderar på vad "retstickegrejen" kan leda till?

2010 tar vi faktiskt dubbeln och hela Sverige häpnar ...
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 02:56
Saywee//
Har vi nu då "tagit varandra i hand"? För om det finns något som återstår, så upp med det nu på en gång. Så att vi sedan kan fortsätta tjöta om realiteter, sillasäsongen som den är. På söndag (die Lucia-tag) bara tre månader kvar till premiären om jag räknat rätt..
AIK Saywee
2009-12-10 02:46
Nu är vi ytterligare en dag närmare premiären :-)

Dessutom, nästa vecka kan vi se fram emot två riktigta Örebroderby´n, tisdag och torsdag.

Skall bli mycket intressant att se hur de första tankarna kring nästa säsongs startelva kan tänkas bli, mot ÅFF, för grovjobbet börjar redan nu.
AIK Saywee
2009-12-10 02:44
BBB, tack ändå för att du skriver detta.

Cupfiaskot på Hisingen, blev så himla jobbig för mig eftersom jag hade så stora förväntningar.

- Först förlusten och den var riktigt tung.

- Sedan de avslutande scenerna som nästan berörde mitt hjärta för klubben ännu mer.

- Dessutom efter flera månader så blir jag grovt påhoppad för att jag beskrivit hur ledsen jag blev.

Jag vill bara glömma vad som hänt och jag tackar verkligen Storm-90 för att han vill att vi lägger ned detta tjöt.

För jag orkar snart inte älta detta elände en gång till.

MEN, nästa år tar vi dubbeln :))))
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 02:19
Djäflun//

Tack för svaret!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 02:16
Ämne: BBB, eftersom du så ....Saywee// Jag står ärligt för det jag skrev. Jag trodde att det hela (Hisingen) var överspelat och blev därför förvånad att historien kom upp på nytt. Detta är min ärliga historia utan någon som helst "ond" avsikt, och det finns absolut, absolut, absolut inget retstickemotiv inbakat i detta.

Jag väljer när jag är retsticka och inte, precis som ÖSK-Karl.

Innan du skrev detta inlägg (02.02) har jag inte förstått att det jag skrev skulle uppfattas av dig som någon sorts förminskning av den förnedring du, som du skriver fick utstå. När du nu skriver detta så förstår jag att du upplevde det så (som en förminskning av den förnedring du, som du skriver fick utstå). Det var inte min avsikt. Ber om ursäkt för det eventuella lidande min text inneburit för dig.

Jag har mer än väl förstått att du inte upplever det som att ni "tagit varandra i hand". Det var ett missförstånd från min sida.

Säkert finns också annat som inte stämmer i det jag skrev. Som jag sa' förut så har jag inte hängt med på alla turer här på forumet.
Annons: