/fotboll/osk/forum/538.aspx/fotboll/osk/forum/538.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hitta avslut!!
2016-10-03 06:47
Fy bubblan,

Vilka ytterbackar vill du ha in? Vill du ersätta Jansson som förstemålvakt?
Är det nån annan position du vill se ändringar på?

Centralt mittfält?
Forwards?
Ledarsidan?

Motivera gärna lite...
Örebro Fy bubblan
2016-10-03 05:17
Wow, läste att vi bara vunnit 3 av de 16 senaste matcherna (tack gode gud för Falkenberg).
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-10-02 21:28
aah 4-0 målet AIK gör på Peking. Vilken läckerhet
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-10-02 21:01
@1908:
Mitt inlägg som jag tänkte är nästan en karbonkopia av vad du skrev. Tänkte precis samma sak om Brendan och tycker han kan få chansen sista matcherna. Vet inte riktigt hur han är i huvudspelet men han är betydligt bättre än Moberg med fötterna. Läste någonstans att Moberg i slutändan fått ett kontraktsförslag. Jag vet inte vad vinsten är att plocka hit en kille från USA och sätta honom på bänken i tre säsonger. Låt Brendan få chansen nu Alec. Apropå Moberg tycker jag han ska ha minst gult (snudd på rött) när han stormar in med dobbarna före och högt vid kollisionen med Isaksson. Hade Isaksson fått dessa över revbenen han hade nog inte spelat fotboll under närmaste tiden. Jansson tycket jag reagerade försent på distansskottet, han kan dock ha varit skymd möjligen. Känns också som han är rätt borta många ggr på nickar. Sköld är ett eget kapitel. Av vad jag sett så här långt så tycker jag ett av hans största problem är tajmingen. Han kommer väldigt väldigt ofta en meter fel eller en sekund för långsamt på bollen i boxen. Vet inte hur många ggr jag sett bollen svepa förbi och han kommer farande alldeles försent Missade tyvärr första halvlek men gillade ändå vad ÖSK presterade i andra. Äntligen lite mer tempo i passningsspelet, så som jag har gnällt på diesel-tempot passningsspelet. Och än bättre blev det när Ayaz kom in med ett snabbare spel med liet mer raka linjer. Han var en riktig injektion. Tycker Sema gör det bra också. Nordin var riktigt riktigt bra av det jag såg i andra halvlek utom en sekvens på slutet när han tappade boll några ggr. Men fram till dess tycket jag han dominerade på mitten av den halvleken jag såg. Tycker precis som dig att en tyngre 9:a och med spänst i luften borde vara högsta prio till nästa säsong. Vill också ha in en slugger på mitten också som komplement till RÅP främst. Nordmark behövs inte nästa säsong eftersom vi har så många som kan gå in i mitten om det skulle behövas. Vi behöver komplettera med andra spelartyper i detta lag tycker jag
Örebro Fy bubblan
2016-10-02 21:01
Fasen vad jag saknar Rinne.
Fyra nya ytterbackar vore fint.
Känns som att spelare med utgående kontrakt blir sämre och sämre (RÅP, Dajje. Ring och Moberg). Kommer inte sörja dem om de försvinner.
Örebro 1908
2016-10-02 20:30
Jag hoppas Brendan får chansen nu tillsammans med Almebäck. Känns mycket tydligare i rollfördelningen. En som sköter uppspelen och som har en bra fot i Brendan och en som städar där bak i Almebäck. Kändes mycket stabilare med Brendan som markerade sina motståndare på ett bra sätt och vi kunde vinna tillbaka bollen flera gånger än med Moberg. Moberg tycker jag har tappat i det mesta tyvärr. Man kan ju undra var det bra huvudspelet tagit vägen defensivt.

Jansson får fortsatt chansen i brist på bra alternativ. Stabil och tar det han ska, men inte mycket mer. Gör en del taffliga ingripanden där han släpper en del konstiga returer och inlägg som han boxar istället för att greppa och då äga sitt straffområde. Nu sprider han mest osäkerhet.

Jag hoppas verkligen vi värvar något tyngre där framme till nästa år. Sköld duger mest åt att springa och stressa. Som anfallare måste man kräva mer. Nu har jag sagt det. Naiv som man är kan man kanske inte kräva mer än en bra spelare som endast är bra i Superettan. Sköld har ju inte imponerat vare sig i Åtvidaberg eller Göteborg. Tror inte han kommer bli någon succé, han har ju inte visat något av det hittills och har inte några spetskvalitéer.

Broberg sägs ju ha brutit kontraktet. Man kan ju undra hur smart det var med det spel han visat efter skadan.
Örebro Asbjörn#10
2016-10-02 20:23
Det är klart att man är ruskigt besviken efter dagens match. Vi kommer helt snett på det och är rejält under isen första halvtimmen. Den perioden av matchen förstår jag att folk spyr galla över.

Efter det tar vi faktiskt över matchen fullständigt under en period. En period som så småningom olyckligtvis resulterar i ett otagbart långskott i baken.

Även om sista halvtimmen sedan är något jämnare så har vi enligt mig fortfarande tillräckligt stort spelövertag för att få med oss minst en poäng.

Om jag ska vara ärlig så tycker jag Besara tidigare nästan har fått lite för stora hyllningar. Han har gjort en del mål såklart men inte nått den kvaliteten i spelet som man såg förra våren i Bajen.

Idag gör han enligt mig sin bästa match spelmässigt hittills. En lågoddsare är dock att han av NA, där han fått 4 i betyg i matcherna när han gjort mål, inte kommer landa på mer än 2 idag...

Kul att se Ayaz ordentligt för första gången också. Har fått lite Josef Ibrahim-vibbar tidigare av honom av sina korta inhopp samt träningar i somras men med sin insats idag tycker jag han visar att vi där har något spännande att se framåt nästa år!
Örebro Snö
2016-10-02 20:21
Ja de klart de e Janssons fel, alla insläppta sedan i sommras är Janssons fel:) vi har ju kanon anfallare, kanon mittfältare,kanon backar och en tränare som verkligen tränat lag som verkligen vunnit något, så de e uppenbart de e Janssons fel:) pussokram på er alla
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-02 20:14
@pemo Det är väl klart att det är Oscars fel. Han har ju faktiskt gjort 1 dålig match sen uppehållet och varit direkt ansvarig för att vi släpper till så många lägen. (Kan innehålla spår av sarkasm)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2016-10-02 20:08
Almebäcks brytning i 90' var åtminstone en fröjd att skåda.

Skönt att Heif är så ruttna för tillfället annars hade man varit orolig för kvalplatsen. Kalmar kommer gneta till sig 0-1 första 5 och spela på resultat resterande 85 + tillägg.

Kul för Holmberg att komma ner på jorden också.
Örebro pemo
2016-10-02 19:48
Nu är ni väl hårda. Vad kunde Oscar göra på målen?
Ska man klaga är det väl på Besara som återigen missar två väldigt öppna lägen.

Alltså, 1-0 , ja vems gubbe var det?
2-0 en perfekt slagen boll som inte Broberg nådde.
3-1 en drömträff. 1 på100 att han träffar mål.

Men när ÖSK inte värvar någon tyngd där framme, så finns det inte mycket att göra förutom att springa på kanten och försöka med alla dessa instick i mitten.

Jag tycker att laget stod upp och spelade bra efter 2-0. Tyvärr var det lite sent i dag. Och så måste jag också skriva att jag tycker Ring gjorde en av sina bättre matcher. Mycket skönare med en vänsterfotad vänsterback.

Nu är det väl bara att bryta ihop och komma igen. Att vi sedan möter ett höststarkt Kalmar nästa gång.....tja, tur att vi har 36 poäng redan.
Örebro Chris P. Bacon
2016-10-02 19:48
Idag ska vi ha minst en poäng, men vårt svaga försvar ställer till det åter igen. Ihop med domaren då som missade en solklar straff när Broberg blev sparkad på hälsenan. Två bortamatcher i rad mot skapligt svårt motstånd där vi spelmässigt ska ha minst en poäng, det är de bortslarvade matcherna på hemmaplan som irriterar mest.

ÖSK borde verkligen fundera på om Axén inte behöver kompletteras med en tränare med kompetens gällande det defensiva spelet.

Kul att se Ayaz och Brendands inhopp, de två visar att dom vill vara med i startelvan framöver.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2016-10-02 19:39
Axén ska verkligen inte avgå.
Örebro Fy bubblan
2016-10-02 19:33
Lag i nästa:
Fagerström
Brendan-Almebäck-CEH- Haginge (även om gipsad och ospelbar)
Sema - Gerzic - Besara - Ayaz
Astrit - NånfrånUlaget
Örebro Pellan
2016-10-02 19:29
NY MÅLVAKT TILL NÄSTA SÄSONG TACK! Dumpa Jansson!!!
Örebro Benny Böckling
2016-10-02 19:27
Böcklingen gör efterlängtad comeback och önskar Axéns avgång.

Det här är inte roligt längre.
Örebro Fy bubblan
2016-10-02 19:24
Ytterligare tre insläppta. Ytterligare mål bakåt på fasta. Betyg: Jansson 1 --- Björnqvist 1 Almebäck 1 Moberg 1 Ring 1 --- Broberg 0 Gerzic 2 RÅP 1 Sema 2 --- Besara 2 Sköld 0 --- Hines-Ike 2 Ayaz 2
Örebro Fy bubblan
2016-10-02 19:24
Dubbel
Örebro ÖSK-Boldt
2016-10-02 19:22
Gör ju en hyfsad match bortsett från inledningen. Men den kan man ju inte bortse ifrån.
Örebro Pedretti
2016-10-02 19:21
Fan Axén, hur är det med försvaret och de defensiva fasta egentligen? för där har vi verkligen något att fila på till nästa säsong.

Örebro Alltid Örebro
2016-10-02 19:21
Dumpa RÅP... Dumpa backlinjen... Dumpa Jansson... Först då har jag förhoppningar för nästa säsong...
Örebro Ståplats är bäst
2016-10-02 19:03
får se om Djurgården blir darriga igen.
Axéns nonchalans: jag älskar verkligen din knivskarpa analysförmåga. Du är sannerligen en tillgång för detta forum. Fortsätt trycka ner våra spelare bara,underbart konstruktivt. KÄMPA ÖSK!
Örebro Pedretti
Jaaa! finfint inlägg och Ayaz får näta sitt första (av förhoppningsvis många) mål i den svartvita tröjan!
Örebro Ståplats är bäst
2016-10-02 19:02
Bra ayaz
"Axéns nonchalans"
2016-10-02 18:55
Sköld måste vara den sämsta anfallaren i ÖSK på många många år..

Kul med Ayaz dock. Men ett skämt att Broberg är kvar på plan
Örebro Fy bubblan
2016-10-02 18:48
Insläppta mål de senaste matcherna: 3 (i dag hittills) 2 (Gefle hemma) 3 (Göteborg borta) 3 (Sundsvall hemma)
2016-10-02 18:48
Vansinnigt orättvist. Djurgården kan vara det sämsta laget jag sett i år men ändå är vi på väg att torska. Jävla dystert.
Örebro Alltid Örebro
2016-10-02 18:47
Har Jansson betong i dojjorna?
Örebro Pedretti
2016-10-02 18:45
Men f*tta också
Annons: