/fotboll/osk/forum/5374.aspx/fotboll/osk/forum/5374.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-12-13 17:25
KvT, den typen av klackramsa har jag aldrig tyckt om, tvärtom!
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-13 17:21
Off topic och Hockey: Bofors - Örebro. Niklas Lihagen segnade livlös ned på isen plötsligt efter ca 6 min. Boforsklacken skanderade "Låt han dö" samtidigt som domaren och läkare försökte ge han hjärtmassage. BIK klacken säger sen att de inte förstod allvaret.

Ambulands kom och hämtade honom inne på isen och matchen avbröts.

Edit: Det finns inga rapporter ännu men några tyckte han rörde lite på ben och en hand sen
AIK Saywee
2009-12-13 17:21
Vad gör ni för något, dricker ni glögg, käkar ni Lussekatter eller peppar kakor?

Snart är det derbydags, tyvärr kommer snön och kylan, men det finns batterivärmda sockor har jag för mig att någon skrivit om tidigare.

På tisda på torsda!
AIK Saywee
2009-12-13 17:15
abdel seidou, aha, kom inte på Diadora och visste inte att Lotto Sport var italienska.

Förr i tiden spelade kanske de svartvita legenderna med "Oscaria" på fötterna.

Kex och skor finns inte kvar,
men FOTBOLLEN är underbar :-)
Örebro abdel seidou
2009-12-13 16:14
Lotto Sport är ju italienska iaf och Diadora med för den delen. Kelme trodde jag tidigare var italienska men dom är visst spanska.
AIK Saywee
2009-12-13 15:19
Ursäkta, med italienskorna i mitt förra inlägg, menade jag de italienska kvinnorna och inte Italien-skorna.

För de är faktiskt oxå duktiga på att tillverka skor i Italien, vilket var länge sedan vi pysslade med i Örebro?

Finns det något italienskt fotbolls-sko-märke?
AIK Saywee
2009-12-13 15:15
Glad Lucia på er alla svartvita skribenter!

Syrakusa är en stad i Örebro´s storlek på Siciliens östkust.

Undrar om de har ett damlag och i så fall om det finns något helgon som spelar där?

Italienskorna är väl ganska skapliga internationellt sett, å då menar jag i fotboll.

Lucia kan väl också vara ett "herrnamn", har för mig att det finns några sådana fotbollsspelare också, eller?

A light in the darkness!
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-13 01:06
ahhh...Fick sms från min son som satt på Camp Nou ikväll och tyckte det var optimalt att Zlatan målade just då ;)
Örebro Kramelet
2009-12-12 22:10
Zlatan avgör ytterligare en match, någon som kommer ihåg när Zlatan var i örebro o hälsade på? Då var det Thomas Andersson som Avgjorde! (Och zlatan surnade till när thomas och lars zetterlund satte stop för honom...)

http://sportklubben.net/Matches/Match_94.asp

http://www.mff.se/Aktuellt/Matchrapporter_A-laget/2001/010520.aspx

Jag har många glada minnen av när "stjärnor" kommit o hälsat på, tex zlatan, Henke och givetvis också 1-0 matchen mot Kim Källström.
AIK Saywee
2009-12-12 22:06
BBB//
GOK!
Örebro Berra 72
2009-12-12 21:37
Roberto Carlos vore en fin bomb
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-12 21:13
Hoppas och (verkligen) tror att Bomben är Barsom! Only God and Saywee know..
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-12 20:27
Jag har sett att några spelkulerar på att Bomben kan vara Barsom.

Ponera att det skulle vara Barsom:

Eftersom jag tvivlar på att Sixten petar både Kilen och Nordback (och kanske ska han inte det heller) så uppstår ju ett delikat problem.

Ska han plocka bort Bedoya som uppvisar en positiv utvecklingskurva och kan bli riktigt riktigt bra?
Skall Nordin bort? Eller Porokara (eftersom Barsom kan spela där också).

Svårt!! Ett systemskifte till
4-2-3-1 skulle lösa vissa "problem" men det är nog inte troligt att de genomför.

Men förhoppningsvis är det en dunderforward! Eller en defensiv mittfälts sweeper som är två klasser bättre än Nordback/Kilen
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-12 20:03
Henrik(ÖSK) //Friskt och tidigt tippat! Själv tror jag inte ÖSK presterar så mycket bättre kommande säsong än förra. Med samma material menar jag och givet ungefärligen samma klass på motståndet. Möjligen 1 placering bättre vilket man kanske nått redan i år om laget inte dippat totalt i 3-4 matcher på rad.

Jag baserar det på att jag tyckte inte det hände så där jätte-mycket med laget 2009 jämfört med 2008 på individuell nivå och som lag. Lite bättre bortaspel bortsett från några totalkracher. Något bättre var laget spelmässigt men man blev fortfarande rejält nedtryckta i många matcher.

Men kanske framförallt var fyrbacklinjen bättre som helhet. Men frågan är hur mycket lagets förbättrade tabellplacering berodde på nyförvärven eller "egen utveckling". Jag tror mycket på det första.

Några spelare gick väl tom tillbaka i utvecklingen: Berra,Basse,Kim,Kilen och lite grann Nordback. Porokara tyckte jag inte alls växte rent spelmässigt men gjorde ändå fler poäng i år.
När det gäller Kilen fanns förvisso den omtalade fotskadan men som någon tidigare skrev tror jag nog också åldern börjar ta ut sin rätt.

Jag hoppas mycket på Mosanders, om det jag läst om honom stämmer, pedagogiska förmåga och kunskaper att jobba på individuell nivå och själva spelet.
Kan han kompensera/komplettera Sixten kan det bli bra/bättre. Han lär också vara duktig med talanger. Bra!

Och OM ÖSK förstärker med en spelare som går direkt in i laget och höjer det utan tvekan (Bomben) så kan det kanske ge ÖSK 1-2 platser bättre

Sedan beror det ju också i hög grad på hur de andra lagen kommer att se ut.

Undrar hur Gefle klarar sig igen med flera spelar förluster, Bapupa men framförallt Andreas Dahlén?

BP? Tror de kommer få svårare andra året.

Åtvid & Mjällby? Minst en av dem åker tror jag.

Men jag avvaktar med min "tabell" tills jag vet hur de andra lagen formerar sig ;).

Kommande säsong vill ja se resultat från tillslagsträningen! Skott/Frisparkna/Hörnorna var, bortsett från några undantag, rena skämten.

Är det någon som vet om Jidesjö på allvar skall tas ut i A-truppen nu eller förstärka ÖSK U 2009?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-12 19:53
wurpa //Hehe. Vill höra ditt tips efter 6:e groggen ;)
Örebro wurpa
2009-12-12 19:46
Efter att ha haft en seans , och utövat anden i glaset.Plus svept två gjoggar i rask takt, medans jag har omkastat alla bokstäver i KARLknuts senaste inlägg.Så måste BOMBEN vara Van Nistelrooy.
Det här grundar jag även på att paradvåningen i twin tower är bokad åt en viss Van Nxxxxxxxy!
Å sen avslutar jag med klassikern:kom ihåg var ni läste detta först.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-12 15:34
Blir det något nyförvärv är väl säkerligen Barsom den mest logiska "bomben" och det vore ju faktiskt inte helt fel. Visserligen krymper chansen att se Bedoya och Nordin i samspel men samtidigt måste ju sportklubben ha benhård konkurrens för att kunna utmana om de fyra första platserna. Med enorm allsvensk abstinens slår jag till med första tipset inför allsvenskan 2010:

1. Malmö FF
2. IFK Göteborg
3. Elfsborg
4. Örebro SK
5. AIK
6. Häcken
7. Kalmar
8. GAIS
9. Helsingborg
10. Halmstad
11. Trelleborg
12. Gefle
13. Brommapojkarna
14. Mjällby
15. Åtvidaberg
16. Djurgården

Får vi ett häftigt nyförvärv kommer jag givetvis revidera tabellen. Så kom till skott nu för tusan.
Örebro apskallen
2009-12-12 15:15
Fredrik Risp vore väl en trevlig förstärkning? Det skulle jag kalla för en skön bomb :)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 23:02
Dubbel!
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 23:00
Conny Karlsson o Reine Almqvist? hehe, det blir nog rejält nytänkande fotboll ;)

Conny är förvisso bra på att styra upp defensiven. Men sen? Reine???????
Örebro Conjuration ★
2009-12-11 22:29
Jag gillar Wirtanen skarpt, hoppas att kommande säsong blir hans verkliga genombrott
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 22:17
Erki//

Kanske 3-5, det är ju riksmedia vi talar om :)

Förövrigt skulle jag inte vilja byta tränarpar med Helsingborg, Conny Karlsson o Reine Almqvist, verkar ha slagit över helt på dem i Skåne.
Örebro Erki
2009-12-11 22:12
ÖSK-Karl// Vad kommer dom tippa oss då? 3-7, 2-6 eller 1-5? :)

Synd att inte fler tog tillfället i akt att besöka skinkcupen aka Yunus-cupen för att bidra till Yunus-fonden och hylla Yunus när han stegade in i idrottshuset.

FORZA YUNUS!
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 22:08
Osså har Canal+ beslutat att visa ÖSK bortapremiär i AS 2010. Då väntar en tuff match. MFF borta.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 22:05
Wirre var ju verkligen en spelare folk stirrade misstänktsamt på och blev sågad av flera innan han ens gjort debut. Jag tycker han gjorde en föredömligt bra debutsäsong på AS nivå.

Tror dock man skulle få ut mer från honom som.Y.forward/ytter än som back. Men jag gillar att han är offensivt följsam i offensiven som back.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 22:03
Ja. ÖSK:s nya sidor suger faktist. Gillar inte sajten alls. Jag vill inte påstå att den gamla var toppen men den var bättre än denna.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 22:01
"ÖSK-spelaren Tommy Wirtanen har nominerats till priset "Årets genombrott" när Ålands egen idrottsgala ska hållas i januari."
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 21:10
Sportbladet tippar ÖSK 4-8 med truppen vi har just nu, vänta bara tills bomben briserar. Se länk.
Örebro Knug 5.2%
2009-12-11 21:00
Ang. nya hemsidan så känns "köp dina säsongsbiljetter här"-knappen som förföljer ens stackars muspekare ganska desperat och popupside-aktig. Hemsidan i övrigt är hemsk.

ÖSK-Karl// "Tror också att Sjölund skulle bli för dyr, om det inte mot förmodan blir något med bomben så tror jag vi kan utesluta någon stjärna." - Är detta en dementi av Sjölund som dynamitgubben?

Jag är förvirrad!

Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 20:54
apskallen//

Ordet bomb kom inte från mig förra året och inget år innan heller. Jag gjorde allt för att värja mig och kallade Zavadil för en mycket bra mittfältare vilket jag fortfarande tycker att han är.

Årets spelare håller jag däremot med om är en bomb.
Annons: