/fotboll/osk/forum/5370.aspx/fotboll/osk/forum/5370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-09 16:44
Lars Mosander låter som ett okej val. Att han har arbetat med yngre spelare ser jag som ett plus för det är just den delen som ÖSK måste bli bättre på. Det är svårt att hitta särskilt mycket information om honom. Eijas kommentarer om Lasse var enbart positiva iaf. Men jag är enbart lite försiktigt positiv inte så jag hoppar runt och skuttar av glädje förens jag sett några matcher;)
Örebro Bo Robin
2009-12-09 16:23
Wivallius och ÖSK-Karl // Ni är dom där personerna ingen gillar på jobbet va?

Det mesta ni skriver tyder på stor okunskap och bitterhet. VAD är anledningen till detta undrar man? Lennart Sjögren gör ett bra jobb och Sixten gör ett strålande jobb, så vad är problemet?

Att vi får Mosander ser jag och många andra som en triumf men ni ska som vanligt vara allmänt "jävliga". Och ÖSK-Karl, du inbillar dig att du sitter på en massa information om ÖSK när du egentligen inte vet ett smack. Jag vet att ingen av er kommer att kommentera detta på ett seriöst sätt men det förstår väl alla eftersom att ni inte är särskilt seriösa, det ser man bara på era små irreterande uttlanden. Och visst, alla har rätt till en åsikt men era åsikter består mest av rent skitsnack som bara gör oss som älskar ÖSK väldigt förbannade.

Ni kanske skulle hålla till på Degens forum och fortsätta spy galla över ÖSK för här inne diskuterar vi ÖSK och just nu är det en framtidstro och lycka och då behöver man inte höra era kommentarer som jag tror bara beror på era personliga problem eller något liknande..

Kalla det påhopp eller vad ni vill men ni är väldigt tröttsamma och tror många här också tycker det!
Wivallius
2009-12-09 15:13
Två år innebär att Sixtens och Mosanders kontrakt går ut samtidigt. En händelse som ser ut som en tanke och samtidigt bra. En möjlighet för ÖSK att byta båda vid den tidpunkten om det inte skulle klaffa, eller vad tror du ÖSK-Karl?
Örebro Sekt. E
2009-12-09 15:13
Varmt välkommen Lars Mosander.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-09 15:08
Då får man välkomna Mosander in i ÖSK-famnen. Tror det kan bli rätt så bra det här faktiskt.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-12-09 15:05
oväntat...
Örebro Gurra2001
2009-12-09 15:05
Kontraktet är på 2 år.
Örebro Gurra2001
2009-12-09 15:03
Lars Mosander blir ny assisterande tränare.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-12-09 14:57
Vem som helst kan väl räkna ut att det inte står rätt till i en organisation om två personer säger upp sig samtidigt. Behövs inga källor för det även om jag tror att Wivallius ord är sanna. Hoppas att de reder ut detta och att ÖSK kan placera sig i toppen. Sixten kanske jobbar bättre med en landsman vid sin sida.

I framtiden ser jag gärna Rille och Axén som tränare i ÖSK.
Wivallius
2009-12-09 14:41
Sekt E//

Absolut har du rätt. Därför inser jag att sådana uppgifter i princip är mindre trovärdiga för det stora flertalet än när man känner att man kan ange källor. Dock tycker jag att det är så viktigt att forumet får veta det som klunkas, så att vi åtminstone INTE BARA har officiella versioner. Hur ni andra värderar detta är upp till er.

Sen litar jag på mina källor. Gjorde jag inte det skulle jag inget säga.
Örebro Sekt. E
2009-12-09 14:32
Wivallius// Visst kan det vara så att det media snappar upp är toppen på isberget. Det är nog troligt. Men sen är det nog också viktigt att ha en något källkritisk inställning. Rent hypotetiskt skulle en mycket missnöjd person i organisationen kunna uttrycka "sanningar" som till slut blir en allmän uppfattning. Att inte ange källor är givetvis korrekt, men en källas uppgift är bara lika mycket värd som exempelvis en sportchefs eller en tränares, och de har ju inte möjlighet att svara.
Örebro SyreAtom
2009-12-09 14:32
Aspen/

Stämningen här på forumet med all klagan på tränare/sportchef förklarade jag nyss, men det gick inte in i din skalle?

Wivallius
2009-12-09 14:23
... och, om det finns så många läckor som det verkar finnas just nu, så finns det säkert ett och annat som många i och kring ÖSK känner måste få pysa ut

kubajonte//

Geflerspelaren känner jag till. Vilken är den andra?
Wivallius
2009-12-09 14:20
Sekt E//

Håller med i det mesta du säger. Dock är det som läckt ut i media (d v s att Z och Rille går) toppen av isberget, d v s det som syns utåt. Innanför murarna sker mer, sannolikt mycket mer än vad jag och andra får höra via diverse källor.

Exempel: Från det att Sixten går i taket när Z föreslås till ny assisterande, tills dessa att Z och Rille flyr organisationen, har både det ena och det andra hänt. Var så säkra.
Örebro Aspen
2009-12-09 14:20
SyreAtom//Jag tycker du klagar i nästan varenda inlägg på detta forum.
Örebro Aspen
2009-12-09 14:18
Man kan väl maila ÖSK och begära ett klarläggande om man tycker det känns osäkert.
Örebro SyreAtom
2009-12-09 14:18
Wivallius//

"Tar i så det piper i öronen"..?

Lustigt, varje gång man påpekar att det förs en massa negativa yttringar kring tränare/sportchef som har passerat orimligheterna för länge sen, så är det känsligt och "värst vad man tar i".

Då undrar man om jag tar i så mycket, som är en piss i havet mot hur vissa av er tar i, med alla orimliga negativiteter 24-7 om dygnet på detta forum om tränare/sportchef, ligger ni hemma och gråter blod för att ni är så missnöjda med klubben?

Jag klagar rätt sällan och tycker att Ösk har gjort så mycket gott på bara ett par år. Men den främste skitsnackaren här yttrar du aldrig ord som att denne tar i, eller löjligt återkommande om samma negativa saker vareviga dag....
Örebro kubajonte
2009-12-09 14:16
Tur att vi bara har sådana "skandalder" Som Jidsjö
Om man jämnför med vad 2 andra klubbar har just nu med sina respektive Våldtäcksmänn !?
Wivallius
2009-12-09 14:15
Henrik//

Hallå! Det finns bara en person på varje plats i ÖSK. Och det finns folk utanför 'själva organisationen' som också har mycket, mycket god insyn.

Dessutom tror jag inte det är ett överläge att inte kunna namnge källorna, vilket bevisas av din och andras frågor om just detta. I stället ifrågasätts uppgifterna mer p g a det. Det får jag finna mig i. Alternativet är att hålla tyst, vilket jag inte tror de flesta vill.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-09 14:12
Information är inte likvärdigt med rykten...
Örebro Sekt. E
2009-12-09 14:12
Wivallius// Nej jag vill inte ta guld och sedan åka ur. Om organisationen har svårigheter vet jag inte. Men om det är så, ja då borde de lösas. Helst genom att alla förstår och engagerar sig mot ett gemensamt mål. Om inte det går så får någon flytta på sig.

Sen tror jag inte att det måste vara lugn och ro. Jag tror på en gemensam vision och diskussioner om hur man tar sig dit på bästa sätt. Det kan stundtals innebära friktion. Och även det kan vara bra. Olika människor tillför olika egenskaper och kunskaper.

För övrigt finns det inte en bra spelare i dif;)
Örebro Aspen
2009-12-09 14:11
Utan den information som kommer via forumet vore ÖSK en väldigt tyst klubb rörande klubbens inre liv.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-09 14:08
Wivallius: du missar min poäng. Genom att torgföra rykten från två källor om att ÖSK:s organisation inte fungerar som sanning är vi som inte håller med i underläge eftersom vi inte har en möjlighet att kunna analysera trovärdigheten i dina påståenden. Att namnge källorna är må hända inte nödvändigt men åtminstone ange från vilken del av ÖSK:s organisation de kommer ifrån.
Det är en trovärdighetsfråga.
Örebro Aspen
2009-12-09 14:06
Henrik(ÖSK)//Om Du inte gillar de diskussioner som pågår här inne föreslår jag att Du startar en som Du tycker är intressant i stället för att sitta och tycka det är tråkigt.
Wivallius
2009-12-09 13:56
Sekt E//

Absolut. Men vill vi ta guld och sedan åka ur, som Hammarby? Den organisationen är väl känd för sin strulighet.

Se även Djurgården. Egentligen bra spelare men skitorganisation.

Jag tror att ibland stjälper organisationssvårigheter det sportsliga omedelbart, ibland, och då under kortare perioder, kan det gå bra ändå. Men i längden måste det vara lugn och ro.
Örebro Sekt. E
2009-12-09 13:39
Wivallius // Jorå, även där. Antar att organisationen inte drog jämt i något av fallen. Trots det blev det guld.
Wivallius
2009-12-09 13:37
Henrik//

1. Inte bara jag för den diskussionen utan ganska många. Jag antar därför att den både berör och är viktig. Därför får du nog stå ut med den.

2. Namnger man sina källor får man ingen mer info. Det gäller inte bara mig här, utan även andra. Vill vi att läckorna skall tätas och bara officiella versioner skall komma ut? Tror inte det.
Wivallius
2009-12-09 13:35
Sekt E//

Cratz fick väl gå från Hammarby för att fotbollen var för tråkig trots att de tog guld?
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-09 13:04
Wivallius: ok,må så vara att du har dina källor som menar att det inte fungerar i organisationen. Men det trista just nu är att varenda diskussion här inne verkar handla om det, något som ingen kan verifiera förutom dig som har det som utgångspunkt för debatten om ÖSK:s väl och ve. Delger du inte källorna kan ingen överhuvudtaget ta ställning till sanningshalten i påståendet vilket gör debatten något orättvis.
Örebro Aspen
2009-12-09 12:22
Läste NA:s artikel om Anders Mogren och det slog mej vad bra ett samarbete med Degen eller BKF skulle vara. Något för Sjögren att jobba på.
Annons: