/fotboll/osk/forum/5369.aspx/fotboll/osk/forum/5369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2009-12-14 15:19
Avgå Hamrén :-)
Örebro Conjuration ★
2009-12-14 14:46
Äsch då, Hamrén sparar det bästa till sist så Alvbåge blir uttagen till VM-kvalet istället ;)

Almebäck lär ju vara glad att återigen få spela med sina gamla bp homies Haglund & Nordfeldt.

Nästa januariturné så åker Astvald iväg! Säger som alla andra, kom ihåg var ni läste det först ;) haha
Örebro Berra 72
2009-12-14 14:29
Mycket konstigt att Alven inte är med men grattis till Iron-Mike
Örebro Erki
2009-12-14 14:15
4 målvakter och ingen Alvbåge? Isaksson, Gustafsson och Wiland inte aktuella och ändå är inte Alvbåge en av 4, känns väldigt fel.

Men stort grattis till Järnmicke!
Örebro Kronblom
2009-12-14 14:10
Öhrlund och dahlin bra målisar men vad ska Nordfeldt med för?!Där skulle Alven ha funnits med istället.Iron-Mike är självskriven så ingen överraskning där!
Örebro Kuba_Via
2009-12-14 13:58
Tycker att det är skandal att inte Alven är uttagen!
Örebro KUNgAGUERO
2009-12-14 13:56
almebäck uttagen som enda svartvit till januariturnen,
Örebro M.O.S
2009-12-14 13:43
Överraskande
Svenska
Klubbmästare
2010
:)
AIK Saywee
2009-12-14 12:37
Förresten, grattis på namnsdagen Sixten!
AIK Saywee
2009-12-14 12:23
Gurra2001, vilket roligt inlägg :-)
Örebro 36310099B
2009-12-14 11:37
Ämne: Henrik(ÖSK) //Frisk....
Ang. Jidsjö så är hans knä inte helt ok än. Under hela höstens spel med ÖSK-U fick han vila en dag innan och två dagar efter varje match för att knäet skulle hålla. Det är nog därför det dröjer med ett klargörande i hurvida han tillhör A eller U-truppen, hans övriga aggerande (som ledde hela vägen till domstolen) är helt utagerat inom ÖSK, alla måste få chans att göra fel, dessutom är han dömd och det anses som straff nog.

Ang. skotillverkningen i Nerike så stämmer det helt riktigt med Arbesko och Kavat. Problemet med Kavat är att de inte har tillräckligt med pengar för att på allvar kunna bidra till ÖSK. Dessutom har deras starkaste delägare rötterna i Allingsås...
Örebro Conjuration ★
2009-12-14 11:02
Säsongen kanske ligger långt bort men försäsongs träningen har ju börjat. Har precis haft idrott i multihallen på Bosön och på andra sidan så samlades Djurgården upp för att värma upp osv.

Jag gick fram till Hagge (den enda spelaren i DIF som är intressant i mina ögon pga sitt förflutna i ÖSK, Jonson är ju alltid skadad) iaf, jag presenterade mig (Hagge är ju super trevlig!)och frågade han frågan som vi många undrat "om ni hade åkt ur allsvenskan skulle du då kunnat tänka dig att gå tillbaka till ÖSK?"

Hagge svarade med flera långa meningar men det jag minns speciellt bra är att han sa att han alltid skulle kunna tänka sig att spela för ÖSK, han hade bara bra minnnen därifrån. Så följde jag med frågan med glimten i ögat "så du är lite svartvit i själen?" och svaret då kommer jag inte ihåg exakt i precisa ord men det framgick att det var självklart att en del av han är & kommer alltid att vara svartvit :)

Den stora positiva överraskningen för mig var dock hur trevlig och öppen som person Hagge är. Han hade bara bra saker att säga om ÖSK, det fanns inget ont blod i hans röst. Jag hoppas se han i den svartvita dressen någon gång i framtiden!

Edit: Stavfel
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-14 11:00
pemo//

Bra önskelista ;) Jag kopierar den rakt av.

Saywee/
Ja, förhoppningsvis denna vecka.
Örebro pemo
2009-12-14 10:47
Inför 2010 önskar jag följande:
Att Alvbåge håller flest nollor i allsvenskan
Att Anttonen får en skadefri säsong
Att Wovven förstår att man kan spela framåt också
Att Nordin lär sig springa av Nordback
Att Kihlen blir hjälptränare
Att Berra lär sig svenska
Att Basse åter färgar håret
Att alla skjuter på mål
Att Kim åter nickar till
Att Astvald blir sensationen i höstens VM-kval
Att ÖSK blir obesegrade på Behrn
samt att det blir en ny hörnläggare
Då vinner vi allsvenskan och få se Sixten dansa Jenka över plasten
God Jul
Örebro bison
2009-12-14 10:34
Ämne: rätt så tråkig här i....
Det kanske beror på att silly season är helt död i år och säsongen ligger långt in i framtiden.

Men jag håller med dig, börjar kännas aningen tröttsamt.
Örebro Marta (hane)
2009-12-14 10:26
Gurra2001/
Hahaha...
Var tvungen att logga in o bekräfta med ett julskratt.
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-14 09:10
rätt så tråkig här inne,Forumet är uppdelat i 2 gäng känns det som, vettiga killar som Mittåt är borta, Jag undrar vad det beror på??
Örebro bison
2009-12-14 09:04
Ämne:
Allt är som vanlig....
Skönt att man kvalar in i gruppen 30 och normal.

Örebro bison
2009-12-14 09:03
Ämne: Pintorp//

Du hitt....
Det här är det preliminära spelschemat. I alla fall gällande datum, alla matcherna i en omgång har samma speldatum, söndagar, har väldigt svårt att tro att TV-bolagen köper ett sånt upplägg.
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-14 08:36
Gurra2001//

så sant...
Örebro Aspen
2009-12-14 07:50
Gurra2001//

Sovit dåligt, problem med flickvännen, sura uppstötningar, svårt att trivas?

Du har vår sympati och medlidande - hoppas det ordnar upp sig.
Örebro SyreAtom
2009-12-14 07:29
Gurra2001//

Träffande analys!

Örebro Gurra2001
2009-12-14 05:04

Allt är som vanligt här.

Avd - Ogilla Sjögren & Sixten (vi vet att det är mer än kritik som framförs, mycket känslor, nästan hat, någonting måste skett annars hade man inte varit så hätsk/hård/envis)

Avd - Nu är det detta datum hihi(när klockan har slagit midnatt)

Avd - Löjliga Säsongen (går alltid överstyr med snack om van nistelrooy, roberto carlos osv)

Avd - Jag har något som du inte har (jag sitter inne med information, älska mig, jag vet, därför finns jag)

Avd - Fixeringen i tippliga och forum topp (jag har längst penis)

Avd - Ålder (3 kategorier, ung och hulligan, 30 och normal, 50+ och överskatta sig själv/hata sjögren/sixten)

Avd – Önsketänkarna/orealister , eftersom dessa är fria så ska vi värva de (Fredrik Stoor, Tobias Linderoth, Rasmus Lindgren, Emil Johansson, philip haglund är ju ung och bra, han har vi råd med osv osv)

Avd - Jag är en av 50+ (överskattar mig själv) och därmed gud. Jag ger er en siffra som blir er lag. 1500 personer extra kommer komma per match om den här personen kommer till mitt lag.

Avd - Mittåt (var är du)

Same old stories but in different shapes....
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-14 02:06
ÖSK kommer att åka till Nerja, Spanien för sitt träningsläger. Något datum har jag inte sätt.
AIK Saywee
2009-12-14 01:30
ÖSK-Karl, när du skrev ditt senaste inlägg var det fortfarande vecka 50, så du menar att det troligtvis händer denna vecka, dvs vecka 51?

Apropå träningslägret, undrar också VAR det blir?
Örebro Djäflun
2009-12-14 00:24
Arbetet med en dokumentärfilm om Yunus har påbörjats(se länktips).
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-13 23:18
Ösk_hjärtat//

Var lugn, troligen exploderar bomben nästa vecka och då åker vi upp i topp igen ;)

Absolut slutdatum för båda parter sägs vara till träningslägret, när är det?

Det hänger visst bara på ett år i kontraktslängd, de får väl kasta klave eller krona om det imorgon!
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-13 22:33
vad tråkig det här med bomben,,,vi är inte med hetaste forum länge,vilket det var meningen med bomben,,,som förra året....
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-13 22:18
Pintorp//

Du hittar det i länken, 14:e mars är det dax för oss att dra på oss vinterkläderna ;)
Örebro Pintorp
2009-12-13 21:50
Vet någon om, och isåfall var, man kan se det slutgiltiga spelschemat för nästa år?
Annons: