/fotboll/osk/forum/5367.aspx/fotboll/osk/forum/5367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-09 23:18
Förstår inte varför alla hakat upp sig på denne ÖSK-Karl. Är han nån sorts profet (a la Muhammed) som har kontakt med gudarna? ;-)
Örebro Sekt. E
2009-12-09 23:04
Personligen tycker jag att Karl tillför även om vi inte alltid tycker lika. Nu loggas det ut från min sida.

Support your locals.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-09 23:04
Förstår inte varför alla hakat upp sig på denne Zavadil. Inte precis någon världsstjärna..
Örebro Bo Robin
2009-12-09 23:00
Zavadil kan ha varit jättenära, det jag vill få sagt är att allt ÖSK-Karl säger aldrig inträffar och därför är hans inlägg oftast oseriösa och onödiga.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-09 22:55
Saywee// Vi måste nog alla härinne sansa oss lite.. Jag tyckte inte att inläggen mot dig var "fruktansvärt vidriga". Överdrivna var de, men att ge dem det epitetet är nog lite väl. Killen tände för att han kände sig orättvist påhoppad, det var allt. Tråkigt för dig förstås att det var du som (råkade) hamna i skottgluggen! Men, han kände sig orättvist behandlad tror jag.

Bandyfärgerna: Wivallius/Saywee: Vi får forska vidare! Denna fråga måste lösas! Själv tror jag att det helt enkelt var så att man inte ville spela med vita tröjor eftersom de lätt smälter in i isen. Svårare för passningsläggare att se medspelare, alltså. Då kom de på gult! Kanske inte ens finns i nåt protokoll eller så?
AIK Saywee
2009-12-09 22:49
Wivallius, ja Zavadil var riktigt nära enligt mina vänner från den "fina stadsdelen" i Göteborg
Örebro Sekt. E
2009-12-09 22:47
Aspen// Det som jag pratade om var att dif just fått en ordförande som köpte sin plats för 25 miljoner. Det känns extremt kortsiktigt och fel. Jag vill inte att Spelarinvest indirekt eller direkt ska få makt att påverka sportchef, tränare eller annan position genom sina pengar. Det skulle kännas fattigt om sånt gick att köpa.
AIK Saywee
2009-12-09 22:45
Wivallius, va?

Jo mossgrönt finns i den fina lagerkransen i det vackra klubmärket!

Njaej, kanske inte mossgrönt, men grönt är det, som konstgäset på BA :-)
Wivallius
2009-12-09 22:44
Bo Robin//

Du pratar i nattmössan. Zavadil var nära förra året!
AIK Saywee
2009-12-09 22:41
Bo Robin, ja, jag förstår, blev själv nyligen beskriven som lögnare, i några fruktansvärt vidriga inlägg, vilket dock togs tillbaka efter det att sanningen visade sig.

Fast jag inbillar mig, med betoning på inbillning, att många hakar upp sig på vem som skrivit ett inlägg och inte vad som står i inlägget, om man försöker tänka efter lite och förstå innebörden av det som står i inlägget så kanske man kan tänkas, ja vadå?

Reglerna för detta forum är tydliga och finns ovanför som "Regler för forumet"

2010 tar vi något ;)
Wivallius
2009-12-09 22:41
Saywee//

Det enda jag lyckades hitta om ÖSK-bandys klubbfärger var att de var mossgröna på 30-talet men gulsvarta på 40-talet. Mossgrönt finns heller inte i klubbmärket. Dixie Eriksson skrev om detta i jubileumsboken.
Örebro Bo Robin
2009-12-09 22:32
Saywee // Själva ordet "bomb" är väl inte det jag syftade på. Och jag hakar inte upp mig men det finns regler angående oseriösa inlägg och rent ljug är väl det?
AIK Saywee
2009-12-09 22:23
Bo Robin, haka inte upp dig på vem som skrivit vad, utan snarare vad som skrivits.

Det är jag, som försökt inge lite spänning och förhoppning, bland allt klagande, om något som jag även förra "Rumors Season" kallade för bomb, haka inte upp dig så mycket på ordet bomb, det handlar om ett tilltänkt nyförvärv.

Angrip inte oskyldiga, skyll på mig i stället.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-09 22:16
Ämne: Ämne: ÖSK-Ban....
Saywee// Kul, vad det gäller den gula färgen i bandyn. Känner mig lite stolt eftersom det var jag som initierade frågan! Forska vidare! Gällande finlandssvenskar och finlandssvenskan så måste alltså vi "svenskar" vara ack så försiktiga! Finlandssvenskar tar väldigt illa upp bara vi antyder att de skulle vara ens bråkdelen av "mindre grad av svenskar" än de.. Det är iaf min erfarenhet, lärd av mitt bittra misstag..
Örebro Aspen
2009-12-09 22:14
Sekt. E//Alla i ÖSK Fotbollsstyrelse är väl valda av medlemmarna på årsmötet. Dit är det inget inträde.
Tycker det är värre med de "supporter" gäng/firmor som Djurgården och AIK har. Tänk dig dom i ledningen.
AIK Saywee
2009-12-09 22:14
Sekt. E och Aspen, med flera, jag förstår verkligen vad ni tycker och detta är riktigt svårt för min förb*skade diplomatiska läggning att ta ställning till, kan uppfattas veligt, men jag lovar att saker och ting här i livet sällan är enbart svart ELLER vitt.

En del anser helt krasst och obevekligt att "Money talks" och så är det ju ofta i vardagen, dvs att man "köper" det man anser att man vill ha - men det förutsätter ju också att man har några slantar.

Samtidigt måste det finnas saker i livet som värdesätts mer än pengar.

Livet är svart OCH vitt, Svartvitt ...
Örebro Bo Robin
2009-12-09 22:13
KCMarten // Vad exakt är det för info du/ni fått av ÖSK-Karl? Det snackas om bomber hit och dit men jag har då inte sett någon bomb?

Och ÖSK-Karl, om du nu verkligen är med i spelarinvest vilket jag absolut inte tror att du är för det mesta du säger är vad gubbarna sitter och snackar om på turbolaget, rena rykten och spekulationer. Nordin till GAIS sa du? ÖSK intresserade av Zavadil? Mytomaner borde förbjudas på forum..

För övrigt så vill jag ge en eloge till Lennart och Sixten, det är mycket trevligare att gå på fotboll nu än förr.
Örebro Sekt. E
2009-12-09 21:57
Aspen // Absolut är det många medelålders män i fotbollsklubbars styrelse. Och vi har en kvinna också. Det jag vänder mig emot är att det ska kunna gå att köpa sig till tolkningsföreträde och makt i vår klubb.
AIK Saywee
2009-12-09 21:55
Ämne: ÖSK-Bandy vann igen,....
Kul, och jag håller fortfarande ibland på med att forska vidare varför ÖSK-bandy spelar i gulsvart, eftersom den gula färgen inte ingår i klubbens märke. Har varit i kontakt, med både den ena och den andra, ordförande etc och hänvisats, men inte fått något svar ännu, men ger mig inte. Fast talgoxen (Parus Major, PM) är både svartvit och gulsvart ... som mig.

Detta var ju en fråga som väcktes för flera veckor sedan här på svartvitt och så vitt jag vet fortfarande är obesvarad?

OT, men ändå, ett ÖSK-lag.

FORZA SVARTVITT!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-09 21:54
Saywee// Jag har jobbat med finlandssvenskar och vid ett tillfälle ("ungdomligt oförstånd") gjort bort mig riktigt, riktigt ordentligt så det sved när jag visade upp en broschyr på finska till just en finlandssvensk kollega med kommentaren: " - det här är nåt för dig! Kan du översätta åt mig?". Har aldrig förr eller senare fått någon svartare blick tillbaka. Finlandssvenska är en svensk dialekt, precis som närkingska, skånska osv. Jag har uppfattat det som att finlandssvenskar tar oerhört illa upp när vi "svenskar" uppfattar dem mer som finnar än som just svenskar... De uppfattar sig som lika mycket svenskar som vi "födda inom Svea rikes gränser" (antagligen gör)..
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-09 21:49
Baaris // Låter lovande! En del saker du nämner är ju en del som "vissa av oss" tycker Sixten saknar. Kan han föra in det så kan det bli jäkligt bra!
AIK Saywee
2009-12-09 21:46
BBB, den tyska grammati´ken sitter i ryggmärgen.

Om den svartvita gyllene filosofin kan sätta sig i ryggmärgen på alla ÖSK-spelare 2010, då blir det en dubbel :-)
AIK Saywee
2009-12-09 21:40
Baaris #11//
"Åter till ditt första inlägg" så vill jag skriva att finlandssvenska är ett mycket tydligt, enkelt och lättförståeligt "språk" att lyssna till, håller helt med om detta, jämfört med t.ex. förortssvenska, samiska och skånska som innehåller ord, som ibland knappast kan förstås, överhuvudtaget av mig.

Återkom gärna efter din tenta och beskriv lite mer om Mosander.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-09 21:40
Saywee// Stavningen verkar korrekt! Guldstjärna! (kan du prepositionerna som styr dativ resp ackusativ? Aus, auser, bei, mit, nach... und so weiter). Så här mellan mittwoch och donnerstag och i inväntan på samstag und sonntag (mit die Lucia inkludiert), en fråga bara: About Rumors Season: Du sitter på ryktet om en bomb... orättvist mot oss andra tycker jag..!!
Wivallius
2009-12-09 21:31
ÖSK-Bandy vann igen, 9-4 mot Gustavsberg. Fyra raka segrar på fyra matcher. Forza Svart-Gult. Elitserien nästa.
AIK Saywee
2009-12-09 21:30
Ämne: Donnerwetter!! Ett b....
BBB//
Mittwoch (stavning?), eller vad heter dagens dag på tyska. Kul inlägg med språkliga inslag och Wolfsburg är ett riktigt bra lag.

Funderat ett par dagar på om inte "Silly Season", borde bytas ut mot "Rumors Season"

Oavsettt språk, tar vi dubbeln 2010 :-)
AIK Saywee
2009-12-09 21:19
Baaris #11//
Tackar för ditt inlägg, mycket intressant!
Vet du dessutom om han är bra på franska, för det vore ju verkligen en bonus?

Å du, lycka verkligen till med tentan!
AIK Saywee
2009-12-09 21:14
Ämne: Fortfarande en jävla....
Grixx, ja det verkar så, att det är en ankdamm, eller en klagomur, eller vetetusan vad det är, men snart faller tempen ytterligare och ankdammen fryser till, då får du dra på dig "grillorna" och glida runt försiktigt :-)

Bada bara inte i Hjälmaren vid denna årstid som du gjort tidigare, var försiktig, vi vill ha alla supportrar vi kan, när vi går mot dubbeln.

Att, som någon tidigare började ironisera om, "sista vilan", är fruktansvärt elakt!

Vi behöver barn, medelålders, tonåringar, gamla - dvs supportrar i alla åldrar!

Om vi skall ta dubbeln 2010 ....
IFK Göteborg Baaris #11
2009-12-09 21:11
Saywee// Hade inte sett det tidigare inlägget om Mosander och franska så det var det jag inte förstod. Borde ha kollat tidigare inlägg såklart men jag läser till tent mellan varven så jag är inte så värst koncentrerad för tillfället. Hur som helst orkar jag inte tjafsa om petitesser.

Det var några år sedan jag hade honom som tränare. Några saker iaf: Han är väldigt tydlig med vad han kräver av sina spelare. Bra att motivera spelare både till träningar och matcher. Väldigt bra på att se vad de enskilda individerna behöver träna och bli bättre på och utformar träningar efter det. Hård men ändå rättvis!

Han är perfekt i rollen som assisterande manager eller i en roll där han utvecklar talanger, det är det han är bäst på. Att han är lärare till yrket säger ganska mycket om hans stil som tränare också. Mycket personlig kontakt med spelarna. Han var själv en duktig spelare när han var aktiv.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-09 21:08
Hittar tyvärr inte det. Vet inte om jag gillar ÖSK nya hemsida om jag ska vara ärlig.

Juhlin "ny" tränare i ÖSK U hittade jag dock. Men det kanske var gammalt härinne.

Om nån annan kan hitta dokumentet kanske den kan lägga ut länken.
Annons: