/fotboll/osk/forum/5351.aspx/fotboll/osk/forum/5351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-19 00:45
KvT//

Ja, nu har de även ställt in spelarlönerna, så det kan tyvärr visa sig vara en pyrusseger.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-19 00:33
AIK i hockeyn är ju på väg att konka.
AIK Saywee
2009-12-19 00:01
Fast å andra sidan så är ju inte Solna en speciellt stor stad, ingen storstad ...

... Mexiko City däremot, drygt 20 miljoner, puuuh, Megastad 2 ggr om och lite till.

Det är dessutom "dit" de flesta vill nå, ju större stad, ju större inställning och kaxighet, och mera skatteintäkter och jag vet inte vad. Jag tror att det kallas utveckling?

Tänk er när hela planeten är en stad, gator, hus, vägar, torg, flygplatser, hamnar ...

... alla träd är borta.

Forza Behrn Arena, det sista gröna jag lämnar :-)
AIK Saywee
2009-12-18 23:35
Men man delade på poängen lite grann ...

... var verkligen klacken från Solna, hela klacken alltså, Gnaget har många fans i hela landet?

Det finns tyvärr alltid klickar i klackar, och faktiskt och framförallt och konstigt nog när det gäller landsortsklickar i storstadsklackar, det har jag förstått, men ändå kan jag inte begripa detta "fenomen", att det blir så galet.

I Stockholm har de skött sig bra, inga rubriker eller sådant skit!

Konstigt är det?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-18 23:23
Saywee//

Ja, det är oroväckande segt i förhandlingarna. Gäller tydligen även Anttonen.

Ps. Men ikväll var det kul men svinkallt att spöa gnaget, mest patetisk, när klacken från Solna inte rådde på polisen började se slåss internt, för slåss måste de tydligen göra?
AIK Saywee
2009-12-18 23:15
"Rumors Season", eller "Silly Season" är oförutsägbara, det ligger i "DERAS" natur.

Förhandlingar pågår under dessa tider och ibland blir det kontrakt och ibland inte, det är så mycket som sker i "utkanterna" eller för att skriva i fotbollstermer lite offside.

Ingen vet hur det slutar, men ibland har "någon" tidigare fått nys om, vad som kan tänkas vara på gång, och försöker sprida lite förväntningar.

I år är/var det jag som startade bombtjötet, många tror att jag är väldigt insatt, men jag vill nog mena att det kan vara en slump, ett intresse för klubben ÖSK, i vart fall i mitt fall, att jag fick reda på vad som var på gång.

Efter att småforskat lite enkelt på nätet, och tjötat med några västsvenskar, så faller pusselbitarna ganska enekelt på plats, det är faktiskt inte konstigare än så.

Ville bara få detta forum att leva lite under den långa tid vi väntar på att talgoxen skall dra igång i mars!

FORZA ÖSK, 2010 blir kanske en ännu bättre säsong!
AIK Saywee
2009-12-18 22:34
Ösk-hjärtat//
PEACE, inleder jag gärna med :-)

När jag skrev, det jag skrev, visste jag, det jag fortfarande vet. Men vad som kommer att hända när en långsam förhandling inte är avklarad kan jag inte veta. Men mina förhoppningar är så gränslöst stora,
jag bara önskar av hela mitt svartvita hjärta att allt blir OK.

"Tiden" stressar mig dock lite, vad är det som händer, eller snarare INTE händer!

GOK!
AIK Saywee
2009-12-18 22:26
TIC-TAC, kul att du är tillbaka, intressant talanginlägg, verkligen, men ett av våra grannlän heter väl numera "Västra Götaland" eller något liknande och däri finns en inköpsklubb som brukar fuska lite hit och dit ..... som är ganska vanligt i den så kallade fotbollens *****stad ;-)

I övrigt är dina tankar helt OK, oftast så som även jag tänker.
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-18 22:23
TIC-TAC
kul att du tyckte det var rolig med Zavadili ryktet, och att du tyckte det livade upp.Då kan du lika gärna tro att vem som helst är på ingång till ösk.
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-18 22:16
Saywee
jag pratar om falska förhoppningar, det är inte lätt verje gång, men jag säger dock inte du hittar på. jag vill sååå gärna tro dig, jag vill ha det bästa till ösk.
jag ger mig när det gäller den fajten,,,peace
Örebro TIC-TAC
2009-12-18 22:15
Rörande info om nyförvärv
Att vissa retar upp sig på detta är bara att ignorera. Jag tycker det livar upp och det är roligare att prata om det än som vissa bara gnälla om vad andra skriver om. Själv är jag nyfiken på framtiden då det uppdagas vem det är.(hoppas det kommer fram på något sätt)Samtidigt smyger en viss irritation över vår oförmåga. Vi har ingen särskild egen talangutveckling och dåligt med ekonomiska resurser och då gäller det att använda andra lockmedel och agera snabbt när tillfälle dyker upp. vi kan gärna inte hoppas på en ny Almebäck varje år direkt. Rörande talangutveckling har ju ÖSK en oerhörd potential då inget grannlän kan konkurrera med ett allsvenskt lag. Borde finnas stor möjlighet att skapa ett akademi där yngre andrahandsförmågor kan bo nära hemmet men ändå knytas/utvecklas. De största talangerna tar tyvärr storklubbarna redan idag vid 15-17 år och tidigare går knappt att välja ut dem rätta.
AIK Saywee
2009-12-18 21:59
Ösk_hjärtat, tack för att du skrev detta, och jag förstår dig, vi ger liksom aldrig upp, det ligger i generna, detta har vi gemensamt :-)

Bomben är inget "påhitt" från mig, utan det är en verklighet (ett möjligt mycket bra förvärv, från min synvinkel) som pågått under ryktessäsongen, jag ville bara uppmuntra på detta forum lite grann, en del tog min uppmuntran si och andra så. Jag fick så trovärdiga upplysningar att jag inte kunde låta bli att inspirera lite grann, men jag förstår att jag irriterat och retat upp flera, det var dock inte mitt syfte.

Ge aldrig upp!!!!
AIK Saywee
2009-12-18 21:47
"Ja mena", jämför Sicilien med Norrbotten under en säsong, olika förutsättnigar klimatologiskt.

UEFA´s fönsterreglar, förlåt fönsterregler ;-)
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-18 21:45
Saywee //
ok låt mig säga så då: jag var det sista som gav upp när vi låg under med 5-1 mot Malmö t ex, jag har alltid tippat ösk som vinnare oavsett motståndare eller paln, Så jag är alltid optemistisk vad gäller ösk.
men jag hoppas du förstår att jag inte vill tro på något bomb, jag tror vi har blivit alldeles för ofta besviken, jag gillar verkligen din inställning annars, dvs att vara positiv,,,,
hoppas du förstår då min poäng.
AIK Saywee
2009-12-18 21:20
loopy, jag har faktiskt för mig detsamma, samt att sommarfönstrets öppet-tider verkar lurigast i ett Europa, med olika säsonger /höst/vår, vår/höst, och med stor skillnad i klimat och underlag.

COP 15!
Örebro loopy
2009-12-18 21:15
Ämne: Transferförnstret en....
det är väl mest UEFAs regler som styr detta, det långa transferfönstret skall vara 12 veckor och det korta 4 veckor. Vi har det långa på vintern och det brukar väl starta 1/1. Det korta på sommarn var ju uppe till debatt när det skall ligga med tanke på hur det påverkar klubbarna som skall spela i europa
AIK Saywee
2009-12-18 21:10
Min förhoppningsfulla glädje finns i att jag aldrig ger upp, beträffande ÖSK, aldrig, förrän jag läst det motsatta i detta "bombfall" eller "bombanfall".

Jag försöker oftast sprida glädje, medans några få andra gärna tjötar emot ...?

Sov gott :-)
AIK Saywee
2009-12-18 21:05
Nu är det dags för tjafs ...

Ösk_hjärtat, jag tror att det finns en risk för att ÖSK såsat, lite för länge, chansen fanns, stubinen brann, men den verkar slockna ...

... jag har verkligen försökt att inge förhoppningar, men det finns ju förhandlare som är så sega, så sega att jag blir trött, missa chansen, ja kanske, men media har facit i hand!
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-18 20:58
Ämne: Inga interna forumgr....
Kurt von Traatt
Kul att du som tillhör "inne gänget med bomber ocu inside info mm provocerar, "ni brukar annars vara rätt så dåliga på att ta kritik utan tar det som provokation.
Kul också att Saywee som vill " ge förhoppningar " med bombnen säger så:
"Tiden är knapp och jag är orolig, för att bomben dimper ned någon annanstans, MEN, jag ger aldrig upp hoppet, så länge det finns kvar :-) "
snacka om att spridda glädje...
som SÖK-Karl säger:
Svara inte
go natt
AIK Saywee
2009-12-18 20:37
Ämne: var kommer emil joha....
kuubbannn//
Jag är inte helt säker på, var hon kommer ifrån, har egentligen ingen aning, men enligt en f.d. tränare från Älvsjö som jag är mycket bekant med, så kan det tänkas att hon kan härstamma från Huddinge eller möjligtvis Saltsjöbaden, men det är inte lika troligt, Saltsjöbaden alltså?

GOK?
AIK Saywee
2009-12-18 20:25
Ämne: DET FINNS INTE ATT ....
ÖSK bäst :D//

Chansen eller risken finns verkligen, beror bara på hur man ser på framtiden ...

... å du är bara 10 år och har levererat 10 inlägg redan, medans profilen är läst 125 gånger, lysande, men du är verkligen välkommen.

Vilken Forumcirkus, funderar på att byta tillbaka till Aurum, som jag hade som nic på 90-talet, kemiskt beteckning för guld, Au!

2010 ni vet, då tar vi det :-)
Örebro TIC-TAC
2009-12-18 20:23
Ämne: Transferförnstret en....
Wivalius
Inte förvånande med den ordning som förbundet verkar ha. Svårare än vanligt att tippa allsvenskan innan seriestart. Själv är jag osäker i mitt kommande tips.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-18 19:23
Storm_90// D o å? K li po =))))))
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-18 19:18
Osså fortsätter vi. ÖSK bekantingen Nedim Halilovic har valts till Sveriges bästa division 2-forward. Se länk.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-18 19:12
Inga interna forumgräl på två dagar!!! Har SyreAtom, TrivselJanne & co tagit ett break eller? :)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-18 19:11
Ny artikelserie med Don Tommaso! ;) Del 1 av 3
AIK Saywee
2009-12-18 18:42
Ämne: Fe på tagetbordet dä....
Storm_90, vad tråkigt att tangentbordet krånglar för dig, normalt brukar jag tipsa om att popcorn eller jordnötter fastnat i ett hörn eller i en sektion, eller ibland, kanske spilld mjölk.

Men i ditt fall verkar det vara något annat krångel, V B L N S, verkar saknas, kanske ytterligare bokstäver, vad kan ha hänt, VBN är ju nedtill men L och S är ju på raden ovanför till höger och vänster?

Jag kanske har missat något, men förstår ändå rätt bra ditt inlägg.

Det löser sig nog, synd bara att du inte kan skriva ÖSK :-(

Tiden är knapp och jag är orolig, för att bomben dimper ned någon annanstans, MEN, jag ger aldrig upp hoppet, så länge det finns kvar :-)

2010 kan bli ett mycket bra svartvitt år!
Wivallius
2009-12-18 18:16
Transferförnstret enligt NA:

"De allra flesta europeiska klubbarna har övergångsfönstret öppet januari månad. Men för övergångar inom Sverige och till ett par andra nordiska grannländer är det öppet till och med den 31 mars"

Märkligt, med tanke på att serien startar 14 mars.
Wivallius
2009-12-18 18:12
psoari//

Självklart!
Örebro psoari
2009-12-18 18:05
Bomben är.... mina damer och herrar... Sebastian Henriksson som återupptar karriären i ÖSK.
;-)
Annons: