/fotboll/osk/forum/5348.aspx/fotboll/osk/forum/5348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2009-12-22 16:24
Aja, skitsamma. Jag är bara trött på att vissa kommer med det påpekandet i vartenda inlägg. Jag tror de allra flesta här är läskunniga och förstår det efter första påpekandet.

Och forumet är väl till för att diskutera allt kring ÖSK?
Örebro Gurra2001
2009-12-22 16:16
JANTELAGEN! Klart man får drömma hur mycket man vill! Men då måste man också kunna påpeka att vissa drömmer/skriver för mycket när man tycker att det drar iväg.

Man kan skriva 1000 lögner och 1000 drömmar och snacka skit om 1000 saker. När någon påpkar att det kanske börjar bli för mycket ja då kommer JANTELAGEN fram under varenda sten och hugger den som påpekat att och sett det ur sitt perspektiv.

JANTELAG!
Örebro Bastard on Parade
2009-12-22 16:10
Gurra2001//

På vilket sätt stör det dig ifall jag och många fler drömmer om SM-Guld och bomber till nyförvärv?

Du kan ju lika gärna springa runt och säga åt stadens kids att tomten inte finns.
Örebro pemo
2009-12-22 15:59
Ämne: Ja, vi måste få dröm....
Kan det vara så att "bomben" som vill till ÖSK är bra, men inte så bra att klubben med alla medel vill ha honom? Det är ju som bekant klubbarnas marknad nu. När inte ens Wandersson går att sälja så skall nog s.k. bossmanspelare vara rädda om sina kontrakt.
Lästa att han i Gefle ( Chipsa stavn(?) ) inte ville skriva nytt,men ångrade sig när han inte fick något lukrativt kontrakt i något annat lag utan gick tillbaka till Gefle. och nu har Gefle inte något större behov av honom. Lite sanering i löneläget är kanske inte fel.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-22 15:49
Ja, vi måste få drömma lite. Så tråkigt annars.
Det har ju bevisligen förekommit kontraktsförhandlingar med en spelare.Har det spruckit så har det spruckit. Men det gör ju inte den informationen (och våra hopp) falska för det. Det betyder ju inte att folk har farit med lögner härinne menar jag.

Att man inte kan knyta ihop det är ju en annan story. Och såvitt jag vet är det ingen som påstått att det är helt klart.

Örebro Kurt von Traatt
2009-12-22 15:46
"inte har ett enda spelarkontrakt som behöver omförhandlas." ? Patrik Anttonen?
Örebro Gurra2001
2009-12-22 15:40
KUNgAGUERO// Det har varit ett sånt jäv*a snack här om flera spelare, bomber och kanoner. Så mycket snack och drömar. Mer fantasier här än en sagan om ringen film...
Örebro pemo
2009-12-22 15:31
Ämne: Se länk, färdig värv....
Hmmm....betyder det att det inte blir någon Barsom? eller räknas det inte som värvning om någon kommer frivilligt till klubben och söker jobb? Men det är ju skönt att vi har en stabil trupp. Alla är kanske friska också. Så en annan sak. Håkan Mild förespråkar en 12-lags serie med tre möten. Jaha, varför då? Eller vill han bara ha lag i Götet, S-holm och Malmö? Tycker att han är en attans gnällspik. Hur kul är det att möta Häcken och BP tre gånger inför en jublande åskådarmassa på 1000 pers?
Och hur blir fördelningen med hemmamatcher vid tre möten? Tänker han att "konstgräslagen" skall ha fler hemmamatcher då de alltid har en spelbar plan. Tror nog inte att han tänkt så långt.
Örebro KUNgAGUERO
2009-12-22 15:15
Se länk, färdig värvat...
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-22 13:37
Hlynur//

Tack för tipset, var inne på sportbladet och röstade, över 75% vill just nu ha bort Lagrell.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-22 13:31
Rudolf....//

Jag vet inte vilken den andra klubben är och med tanke på hur lång tid som gått kan det ju vara ännu fler klubbar inblandade. Tror dock att spelaren vill spela i Sverige.
Örebro Hlynur
2009-12-22 13:06
För övrigt har Aftonbladet en omröstning på gång just nu om Lagrell bör vara kvar som ordförande.
Örebro Bastard on Parade
2009-12-22 12:57
Sjölund är bra, men "problemet" är väl att han i sådana fall skulle vara aktuell för Nordins roll. Det är där han passar bäst i mitt tycke. Jag vill väldigt gärna se Nordin och Bedoya få en riktig chans att spela tillsammans.

Sjölund har tidigare haft en flickvän som är från Örebro alternativt är bosatt i Örebro. (se länk)
Örebro Karlssson
2009-12-22 12:48
Hlynur//

Håller med dig, Sjölund har aldrig varit en spelare jag tyckt om så värst mycket. Hoppas på en annan spelare.
Örebro Hlynur
2009-12-22 12:44
Karlssson// Vet i alla fall att Daniel Sjölund har många åländska vänner i Örebro som pluggar/pluggat på universitetet. Han var bl.a. med i en inomhusturnering i fotboll som universitetet anordnade för några år sedan. Då spelade han i ett lag bestående av bl.a. åländska studenter. Hur det är med flickvän baserad i Örebro har jag dock ingen aning om.

Dock är det en spelare som jag inte gillar, då jag tycker han varit rätt stöddig i sina kommentarer just i samband med att de spelat mot ÖSK.
Örebro Karlssson
2009-12-22 12:21
Jag tror att bomben är Daniel Sjölund. Han kan spela på flera positioner, går direkt in i startelvan och har ett kontrakt som går ut i år.

ÖSK-Karl & Saywee//
Vad har ni för insyn i ÖSK? Vart får ni all fakta ifrån?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-22 12:19
Kanske Öster? ;)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-22 12:07
ÖSK-Karl// "det är tur vi har kvinnorna i Närke, där har flickorna i Småland inte en chans ;)"

Jasså, så det är Kalmar som är den andra klubben som rycker i "Bomben"? ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-22 11:19
Karlsson//

Det är Saywees bomb i år. Men han går direkt in i startelvan, kan spela på många positioner och är bosman. Kontraktet skulle redan vara påskrivet men då kom parterna inte överens om kontraktets längd, nu har en klubb till blandat sig i.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-22 11:14
den oumbärlige//

Du har så rätt, det är tur vi har kvinnorna i Närke, där har flickorna i Småland inte en chans ;)

Men beträffande Roni så har han ju lyckats i ett skapligt landslag under säsongen och detta mot bra motstånd, det talar väl ändå för att han borde vara skapligt het. Vi får se vad som händer när januarifönstret öppnar.
Örebro Karlssson
2009-12-22 11:10
Hur nära är "Bomben" att skriva på för ÖSK egentligen? Förra året var det ju också snack om någon bomb, men det blev det ju inget av så varför ska det bli det i år?

ÖSK-Karl//

Jag har inte hängt med i allt som skrivits i forumet, men skulle du kunna berätta lite om bomben?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-22 10:59
Ja, men han sitter säkert ändå
Örebro den oumbärlige
2009-12-22 10:41
Håller med Gurra2001. Känns som att många på forumet är väl naiva. ÖSK kommer inte kunna värva Philip Haglund eller liknande. Vår största värvning på senare år är väl Alvbåge och Larsen. Två spelare som kom till ÖSK av sociala skäl. Vi är varken en klubb man spelar för att vinna i eller en klubb man spelar i för att locka till sig storklubbarnas ögon.

Tycker Porokara har blivit lite väl tvär och sur. Som om det vore alla andras fel att hans utveckling inte varit en raket. Hade utv. fortsatt från 08 så hade Porokara idag varit i Holland eller liknande. Men tyvärr var han riktigt dålig stora delar under 09.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-22 09:21
hmmm... Utrensningar? Låter kanske lite Nordkorea, eller ;-)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-22 08:34
ÖSK-Karl// Ja det vore en fin julklapp ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-22 02:38
KvT//

Tror inte du behöver vara orolig ;)

Det verkar som att Admin rensat upp här inne!
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-22 01:09
Snart kommer trivselJanne och SyreAtom och låter bilan slå ned på mig...
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-22 01:05
Vilket iofs ger ett perfekt läge att försöka förhandla med Poro om en förlängning...Hallå Lennart???? Jaså ok? Du väntar till i sommar när många kan buda på honom? Ok. Men då vet jag, Hej då!
Örebro Gurra2001
2009-12-22 00:53
Det dröms lite väl mycket här. Porokara vill nog inte många ha. Han gör för lite mål bl.a. . Marknaden är sval. Ett bevis på hur sval marknaden är just att Wanderson inte blivit såld eller ens fått bud.

Visst får man drömma hur mycket man vill (alltid någon politisk korrekt användare som annars kommer gnälla) men ibland måste någon också få vara realist. Vi kommer inte kunna köpa Philip Haglund och vi kommer inte kunna sälja Porokara för 7,5 miljoner.
Örebro Brus-Nilsson
2009-12-22 00:19
Ämne: T-i-o-ens flickvän ä....
Va? Har han en sån? :-D
Annons: