/fotboll/osk/forum/5343.aspx/fotboll/osk/forum/5343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-23 00:53
Ämne: Blå Bergen Blues// A....
Kurt// Bra, tack!
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-23 00:53
Sen vidhåller jag! Om Kim får bra understöd ÄR han bra i boxen (åtminstone). Så ska vi få ut mer av Kim måste laget sluta bli så tillbakatryckta som de bli emellanåt. Särskilt på bortaplan.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-23 00:50
Einar B//Lika tomt bakom Almebäck & Wiken
Örebro Blå Bergen Blues
"du känner väl att han luktar sprit". Haha, ÖSK-Karl avstängd i tre månader! Var är SyreAtom??
Örebro Kurt von Traatt
Blå Bergen Blues// Att försöka få folk avstängda för att de tycker annorlunda vore ju absurt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-23 00:49
BBB//

Jag skickar ett pm om laget.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-23 00:48
BBB//

Fotboll, dommaren missade en solklar straff och en lagkompis protesterade våldsamt. Skit i det sa jag, du känner väl att han luktar sprit. Utvisning direkt, det kunde jag ta, men inte hans grymt överdrivna rapport och att det inte hjälpte att min klubb överklagade. Förbundet gick enbart på dommarens linje. Sedan låg alla mina varningar mig i fatet.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-23 00:46
ÖSK-Karl// Kan tänka mig på vilket sätt du "rörde" honom på benen... Vilket lag spelade du i då?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-23 00:42
BBB//

Du har fått fart på mitt minne. Vi mötte er i en Cup. Ni hade en bjässe på mittfältet som var grym. Minns att han gick upp i en nickduell, då passade jag på att "röra" benen på honom så han stöp som en oxe, sen slapp vi honom ;)

Det var en försäsongscup tror jag, vet att det var en stenhård grusplan någonstans i Örebro.

Minns att vi gick till final, men inte hur det gick, för jag hade speltillstånd av min nya klubb och spelade för min gamla och missade finalen för att spela träningsmatch för den nya klubben, det var lite surt.
Örebro Einar B
2009-12-23 00:41
Hur är tongångarna annars i Örebro?
Är det nå`t drag inför nästa sesse?
Örebro Einar B
2009-12-23 00:36
Ämne: Einar B//

Jag tyc....
Bara han reder ut skiten efter sig så.
Han vill vara kreativ, Sören vill att han ska vara kreativ, då blir det så ibland. Jag gillar det. Sen har vi ju ingen annan vänsterfot heller.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-23 00:32
ÖSK-Karl// Ja, under normala omständigheter (bättre målvakt och kanske lite flyt) borde ÖIK gått upp med det laget de hade. Då hade satsningen lyckats. Och man hade haft ett ganska bra lag för elitserien. Ett par backar och en målvakt och man hade hängt kvar sen.

Jag var på playoff matchen Timrå-ÖIK år II efter miljonkedjan tillkom (gjorde lumpen i Sundsvall) där ÖIK föll. Har för mig att Timrå hade Pecka i målet. Det avgjorde. Som lag, särskilt offensivt, var ÖIK bättre.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-23 00:31
En sak ÖSK-Karl och jag är överens om är att Per Johansson är en kille för startelvan. Slöseri att han i år ibland t o m var utanför bänken! Sedan tycker jag inte att han ska slösas bort som back.. Han är mittfältare
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-23 00:28
ÖSK-Karl// Tre månader!!?? Var det typ nån "SyreAtom" du gav dig på?? Pratar vi fotboll? Eller hockey? (fast där är ju utvisningar legio..). För att få tre månader måste man ju minst ha försökt strypt nån...?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-23 00:28
Einar B//

Jag tycker det ser tomt ut även med Vovven, förra säsongen hade han en otrolig förmåga att trassla till det, dessutom hörnorna? Jag skulle vilja se Per Johansson spelas in på den platsen. Tycker det är slöseri med resurserna att hålla honom utanför startelvan.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-23 00:23
BBB//

Det har du rätt i, man fick vänfa sig om och domaren antecknade numret vid varning.

Jag har också bara blivit utvisad en gång, kommentar till dommaren, sedan överdrev han något otroligt i sin rapport så jag fick 3 månaders avstängning, det är jag sur för än idag (;
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-23 00:22
Ämne: Ämne: Och då ....Ösk_#09// Är tyvärr, tyvärr beredd att hålla med. Tyckte att Olsen var ett jättebra nyförvärv, men nu känns det mer som att det som är krampaktigt (för något ÄR det som är krampaktigt i årets ÖSK) kan lokaliseras dit... Dan Sahlin där vore inte fel..
Örebro Einar B
2009-12-23 00:17
Ja, det ser tomt ut bakom Wovven. Sen måste vi ju trots att biaran börja verka, inse att K Olsen kanske inte tillhör dom bästa forwards vi haft.
Har dock gjort det bra hitills. För mig är en "Killer" prio 1.
Örebro Ösk_#09
2009-12-23 00:11
Ämne: Och då menar jag int....
hehe ne men jag anser också att Vänsterbacken är prio Ett tycker även att vi ska få in en ny Central Anfallare.
Örebro Einar B
2009-12-23 00:09
Och då menar jag inte Hembränt som (HB)..
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-23 00:09
Ämne: BBB//

Ja, förhopp....
ÖSK-Karl// Ha,ha ja säkert! En liten (precis som Maradona/Messi/Barsom) var jag, så din armbåge träffade väl i näshöjd på mig... Annars var "Bosse Bus" värst när han spelade med oss. Minns inte ens att det fanns några gula kort, man fick varningar liksom... En gång blev jag utvisad.. smällar man får ta..
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-23 00:08
Einar B//

Enligt mig vänsterback.
Örebro Einar B
2009-12-23 00:05
Vad är prio 1 boy`s?
MF,HB eller en striker?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-23 00:01
BBB//

Ja, förhoppningsvis fick jag väl på dig en smäll när du spelade i Sturehov ;)

Minns du att på den tiden kunde man ta ett gult i varje match utan att bli avstängd?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-22 23:56
Ämne: BBB//

Håller helt....
ÖSK-Karl// Bra, då är vi på samma linje. Blev lite rädd bara när jag läste din och Kurts dialog inatt/imorse, för där lät det nästan som att alla "avvikare" skulle ledas till galjen. Typ om man hade en annan åsikt än er om Sixten/Sjögren osv så hade man inte på detta forum att göra.. (NordKorea typ).

Blev rädd att ni avsåg t ex mig. Att ni tyckte att jag borde bli avstängd för att jag ibland tycker annorlunda än er /"Centrallinjen ÖSK-Karl, Wivallius, Kurt von Traatt"

Men nu har jag förstått att ni/du inte menar så..

Örebro ÖSK-Karl
2009-12-22 23:48
KvT//

Fast ändå var Bosse Ahlen nära att lyckas, det var väl Vilda Väsby som satte käppar i hjulet och att ÖIK i det kvalet hade en målvakt med nervdaller som kastade in puckarna i eget mål.

Nu är jag helt off-topic, men Bosse Ahlen träffade jag på många ggr, minns speciellt när jag av någon outgrundlig anledning blev utkastad från Strömpis i min ungdom (snubblade enbart faktiskt), på trappan satt Ahlen, något i gasen, han berättade att han precis värvat Thomas Sandström och firade det kapet, naturligtvis var det bara bluff ;) Undrar vad han gör idag?

Hästsvansen är ju också värt ett kapitel för sig, fick "tidig pension" av SE-banken, körde nästan Kumla GK, Forward och ÖSK i konkurs, ändå går han omkring i puben på BA som om han ägde den. Ingen skam i kroppen alls.

Örebro ÖSK-Karl
2009-12-22 23:32
BBB//

Håller helt med dig, dessutom var det jag som blev påhoppad av de nu säkerligen avstängda och när andra tröttnade på tjatet blev de påhoppade istället. Dessutom kommer det in folk som påstår sig tala för ÖSK och att allt är bluff, sedan tar nämda Nick (en sifferkombination) tillbaks allt och avregar sig? Sedan stackars Kronblom som blev kapad med en punkt efter. Förstår inte nöjet med det. På fullt allvar misstänker jag i första hand Degenfans, dock utan belägg. Men förstår helt att Admin reagerade till slut.

Däremot har jag så länge jag kan minnas stått upp för andra utsatta människor, slå inte min kompis, det gör mig upprörd, mobbing i skolan och på arbetsplatser tolererar jag inte alls.

Köparens marknad vad var Jan Karlsson sa till oss alla inom Team ÖSK vid årets julbord och jag tror som dig att det pågår ett rävspel gällande bomben just nu.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-22 23:31
...kom bara att tänka på ett härligt mål i förbifarten..
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-22 23:26
Wivallius //Förstår det. Och det är väl klokt. Hellre några placeringar ned och tålamod än att äventyra ekonomin
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-22 23:25
Ganska roliga minnen från ÖIK tiden, för er som minns ;)
Annons: