/fotboll/osk/forum/534.aspx/fotboll/osk/forum/534.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erik Wärlegård
2016-10-08 00:17
Bra tugg här! Jag gillar. Jag har stor respekt för alla här och jag älskar engagemanget som finns. Samtidigt älskar jag att vi har en tränare som är tillgänglig, brinner för supporterkulturen och är en jävel på att provocera. Han vet precis vilka knappar han ska trycka på för att röra om i grytan. Det mår vi ÖSK:are bra av. Lite action titt som tätt. Nu ska jag lyssna på Face to Face. Heja Sport!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-10-07 23:32
flesklepp

Det är många som har synpunkter på Axén's sätt att leda vårt ÖSK och allra främst under matcher, både på detta forum och på NA.

Men det är lungt, han gör säkert sitt bästa, dessutom är det bättre att någon som
är duktig på fotboll tar detta.
Örebro pemo
2016-10-07 23:15
Nu är ju detta inte landslaget sida, men jag såg både U-21 i går och det andra laget i dag. Landslaget saknar en spelare som Kristoffer Olsson. Smart, håller boll utan att dribbla i onödan och slår geniala passningar.

Nä, mot Bulgarien vill jag se Nordin och Astrit från start. /:=)
Örebro pemo
2016-10-07 23:11
Solzjenitsyn
Sänt: 2016-10-07 22:45
// Håller med om Ola Toivonen. Fast dagens landslag har väl inte så mycket att bjuda på. Är det någon spelare som har högre status i sitt klubblag? Alltså får vi ett landslag av medelmåttor ett tag nu.
Örebro flesklepp
2016-10-07 23:04
Nissesson// Jag upprepar: Du kanske främst av alla här på forumet är den som fortlöpande har synpunkter på Axéns sätt att leda laget. Förnekar du det? Du borde sitta på första parkett i det planerade programmet och öppet framföra dina synpunkter
Örebro Benny Böckling
2016-10-07 23:00
@Solzjenitsyn:

Amen
AIK Nissesson
2016-10-07 22:53
flesklepp

Det är väl ändå bättre att någon av de självutnämnda forumexperterna konfronterar Axén, jag har ju förklarats inte kunna fotboll ...
Örebro Solzjenitsyn
2016-10-07 22:45
Grunden för ett fotbollsforum måste ju oavsett vad Axén eller Minatankar tycker vara att man har åsikter om laget, taktiken, domaren, matchstället eller vad det nu kan vara. Till exempel är jag oförstående till vad Toivonen gör i rn landskamp 2016, och detta utan att ha sett en enda träning i Luxemburg.
Skitsnack att bara en tränarutbildad som har sett alla träningar kan ha åsikter, då skulle tränarbyte aldrig funka eftersom den sittande tränaren sett fler träningar.

Sen att Axén inte behöver lyssna på mina synpunkter är ju inte mkt att säga om, det jag även tidigare stört mig på är den von-oben attityden som för övrigt Minatankar ger uttryck för.
Örebro flesklepp
2016-10-07 22:37
@Nissesson:

Det är ju precis, precis detta Alexander vänder sig emot och bjuder in till. Här sitter ett nick och gömmer sig bakom pseudonymen Nissesson och påstår att "Axén vill inte höra på andras synpunkter". Han bjuder in till en möjlighet för dig att föra en dialog med honom kring detta ditt påstående och en möjlighet för dig att, med ditt riktiga namn få förklara vad du menar med "Axén vill inte höra på andras synpunkter". Ditt livs chans. Och du nobbar den.
AIK Nissesson
2016-10-07 22:29
Meningslöst, Axén vill inte höra på andras synpunkter. Der verkar vara så många andra som vill att han ändrar hit eller dit, som är mycket kunnigare än mig ... ... jag ser mer fram emot den utlovade sändningen om olika supporterfalanger.
Örebro flesklepp
2016-10-07 22:20
@Nissesson:

Eftersom du kanske främst av alla här på forumet är den som fortlöpande har synpunkter på Axéns sätt att leda laget tänker jag mig att du kommer att sitta på första parkett och öppet framföra dina synpunkter på det möte Wärlegård och Axén aviserade i sändningen. Alexander hoppades ju på att alla tyckarna på det här forumet skulle komma till mötet, "avanonymiserade" och tala om "jag heter si och så och på forumet har jag nicket (eller nicken) bu och bä och jag skulle vilja prata om...". Ta chansen!
AIK Nissesson
2016-10-07 20:57
Men för mig är han den "störste" ÖSK'aren.
Örebro flesklepp
2016-10-07 20:53
@Nissesson:

Ser tyvärr inte honom på bilden, men däremot förstås Totten!
AIK Nissesson
2016-10-07 20:51
ORVAR BERGMARK !!!
Örebro flesklepp
2016-10-07 20:46
En som dock var med 1978 var den nu bokdebuterande och tidigare landslagsmeriterade Rolle Åhman. Många härliga gamla bekantskaper på den bilden! Janne Svensson f ö näst längst till höger i nedre raden, bredvid Lars-Erik Karlsson (sedermera Anttonen). Andra: Benny Lennartsson, Arne Olsson, Carlos Gustafsson, Tore Lennartsson, Arne Skotte, Stefan Lundin, Sigge Pettersson, Larsa Eriksson, Håkan Sandberg, Ola Ljungberg, m fl Och så förstås den största av alla största alla kategorier: Thomas Nordahl
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-10-07 20:38
Spelarna samlar in pengar till världen barn
Örebro flesklepp
2016-10-07 20:35
@I can resist everything/anything except temptation:

Möjligen, men han hade ju lagt av 1978
2016-10-07 19:54
@flesklepp:

Tycker Ola Ljungberg är mer värd att nämnas, rent spelmässigt alltså
2016-10-07 19:53
Kul att det går så bra för Said!
AIK Nissesson
2016-10-07 19:19
"Jag skulle inte skriva här utan få vara anonym."
(Jag kan förstå att många känner så)

Jag vågar dock fortfarande skriva vad jag tycker. trots att jag är outtad, för ÖSK intresserar mig, som alltid ...
AIK Nissesson
2016-10-07 19:12
pemo,

jag kan instämma i mycket av det du skriver och jag vet att du kan fotboll och ÖSK, mer än de flesta, efter allt du gjort för vår älskade klubb!

Vi brukade ju träffas över en kopp kaffe och resonera svartvitt:)

Kritiserar man någon som avlönas av ÖSK, kan man få drevet på sig.

Det är bara att stå ut ..,
Örebro flesklepp
2016-10-07 18:40
@pemo:

Jo, det minns man ju, den där hemska eftermiddagen nere i Borås för 38 år sedan. Jag reste ner på en lumparbiljett, ett antal gratisresor hade man i månaden, resterande resor kostade tio kronor enkel (eller tur o retur?) hur långt man än åkte. Vissa ÖSK-supporters grät öppet. Själv kände jag nog bara tomhet. I oktober tio år senare, 1988 stod det äntligen klart att vi tagit steget upp igen efter en suverän säsong med bara nio insläppta mål på 26 matcher. Men, Janne Svensson, nja, någon allsvensk klass höll han nog egentligen inte. Mittback var han.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-07 18:12
Jag skulle inte skriva här utan få vara anonym. Men med den anonymiteten kommer även ett ansvar. Jag skriver aldrig att någon är skit och ska avgå. Jag försöker även vara så nyanserad som möjligt. Det finns de som har svårare än andra att behärska sig och då borde man tänka både en och två gånger innan man postar, speciellt efter matcher.
Örebro pemo
2016-10-07 17:13
Tja, jag behöver inte alls vara anonym eftersom ingen i alla fall ( nästan ) vet vem jag är.( Pemo är ju bara en förkortning av mitt långa namn). Inte i Örebro i alla fall. Fast å andra sidan kan jag gilla att Axén ibland sticker ut hakan. Men det är kanske vi som i n t e buar, som skriver av oss frustrationen på sidan här istället.

Som liten kuriosa kan jag i alla fall meddela att jag var klasskamrat med Janne Svensson ( om någon kommer ihåg honom ) när jag pluggade extra i Örebro 77 - 78 . 1978 åkte ÖSK ur allsvenskan och sedan var det väl ett långt mörker i ???? 10 år . Men det var inte Jannes fel. :=)
Örebro Erik Wärlegård
2016-10-07 15:57
Pemo // Det var just därför jag pressade på med följdfrågor. Tyckte han uttryckte det tydligt efter det att supportrar till ÖSK är allt och att han gärna ses och pratar vidare. Det är just "anonymiteten" som han har svårt för.
Örebro Minatankar
2016-10-07 15:44
Namn: pemo
Sänt: 2016-10-07 15:08
//

Vet att han inte reagerar negativt över synpunkter och frågor om man visar någon ödmjukhet och kan stå för det man framför.

Att "sitta på läktaren" utan tränarutbildning, erfarenhet och kunskap om spelarens aktuella status och under pseudonymens skydd be tränare och spelare dra åt h-vete, är dock otroligt spydigt och arrogant, t o m fegt och ynkligt.

Men du och många andra behöver ju inte alls känna er träffade av det.
Örebro pemo
2016-10-07 15:08
Nu har jag lyssnat på Axén och blir lite konfunderad. Vad är det han vill, egentligen med oss som har åsikter?
Vill man, så kan man ju ta honom som otroligt spydig och arrogant.
Naturligtvis har tränarna bäst kunskap om spelarnas status. Annars skulle jag bli väldigt orolig. men att inte kunna ta till sig supportrars kritik tycker jag är väldigt lågt.

Jag kan gärna ställa upp och samtala med honom, om han då verkligen vill förklara för oss " noviser " som bara sitter på läktaren och gnäller.

Då skulle jag fråga följande:

1 Varför är vi så långsamma och dåliga på egna inkast?
2 Varför skickar Oscar ut , in och utsparkar, till vänster så att 90% går till inkast eller till motståndarna?
3. Varför spelar en högerback på vänsterkanten?
4 Varför spelar ( nästan ) alltid mittbacken hem till målvakt när motståndarna rensar från egen hörna? När mittbacken är helt ensam på egen planhalva. Alltså, är verkligen vår målvakt bättre med fötterna för uppspel än vad Moberg/Almebäck är?
5 Tränar vi på hörnor?

Alltså, jag skulle fråga om saker som jag ser och har åsikter om. Inte vilka som ska spela, för det borde nog tränarna ha bättre koll på.

Och då vill jag inte ha svar att : - Det finns inga spelare som inte alltid gör sitt bästa.
Sawadee
2016-10-07 13:24
@flesklepp:

Säg det till Foliehatten himself, Donald Trump. Oooops... inte fotbollsrelaterat.. Ok: Jag vill INTE ha Donald Trump som sponsor för ÖSK!
AIK Nissesson
2016-10-07 09:42
Tack flesklepp :)

"En osanning blir inte mindre osann för att den upprepas."

Så sant, så sant!
Örebro flesklepp
2016-10-07 09:11
@Peppar:
Kanske kan anses som petitess, men i omgång 10 vann vi borta mot Gefle med 4-0. Därefter har vi vunnit 3, spelat oavgjort 6 och förlorat 6. Vet inte varifrån den där ytterligare matchen kommer. Har hängt med i flera artiklar/reportage nu. En osanning blir inte mindre osann för att den upprepas. Men om, gud förbjude vi inte vinner mot KFF så blir "vi har 3 segrar På senaste 16" sant vid strax innan kl 17 nästa söndag. Men, det är då det.
Annons: