/fotboll/osk/forum/5324.aspx/fotboll/osk/forum/5324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2010-01-07 08:13
Avd Berth//ÖSK försöker bygga upp en image som ska attrahera många stora och små sponsorer i närområdet. Jag tror inte många sponsorer i trakten vill synas tillsammans med en firma som säljer porr och som dessutom inte är från närområdet.
Vill inte byta 500 små sponsorer från Örebro-trakten mot en porrfirma från Spanien.
AIK Saywee
2010-01-07 08:06
Eftersom det handlar om herrfotboll kanske det heter "Vive le Noirblanche" eller skall det vara "les"?
AIK Saywee
2010-01-07 08:03
Det som oroar mig en smula, är hur det kommer att gå för Berra, om/när Basse lämnar ÖSK? Typ sådana saker som speltid, utveckling, boende, trivsel etc.

Finns det ingen fan-falang som kan franska, så att han kan få ett "kompisgäng"?

Jag har ju bara min snygga svarta Berra-tröja med Rasta-färgerna och läste franska ett år i realskolan på 1900-talet.

Vive la noirblanche!
Wivallius
2010-01-07 07:58
ÖSK-Karl//

Det må vara att det inte är ens fel när två träter men när man sätter i system att komma sent utan att ta det med arbetsgivare i GOD TID innan, så är det klart att detta drabbar medarbetargruppen som sådan. Lojala medarbetare undrar varför det inte lönar sig att vara lojal och varför de som bråkar får göra det i det närmaste ostraffat (har egen erfarenhet av denna typ av gruppdynamiska effekt och jag tror du säkert varit med om något liknande i din yrkesutövning). Därför måste, om inte annat än så för lagmoralens skull, situationen med Basse lösas. Sannolikt löses den bäst i detta fall genom att han och ÖSK går skilda vägar. Jag hoppas på en snar försäljning.

Synd på en sådan klasspelare.

FORZA ASTVALD, FORZA ÖSK!
AIK Saywee
2010-01-07 07:56
Apropå "pengakåthet", som kan te sig på olika sätt ...

... 86-åriga Grete rånades i Frövi när hon var ute och gick med rullatorn.

Jag finner inte ord för vad jag tycker, tänker och önskar om rånaren, som fegt gömde sitt ansikte i en åtdragen luva, de lämpar sig helt enkelt inte på detta forum, orden alltså!
Örebro crille.
2010-01-07 07:54
Saywee // Ok tack...
AIK Saywee
2010-01-07 07:38
crille.//
I korthet ...
- Basse kom inte tillbaka i tid efter "lovet".
- Han vill inte spela i ÖSK.
- Åker troligtvis till Turkiet och visar upp sig tillsammans med ett gäng utan kontrakt.

Tråkigt, men troligtvis sant :(
Örebro crille.
2010-01-07 07:24
Står i dagens pappers tidning att Basse är förlorad för Ösk ( skumma bara igenom det ) är det sant? Någon som vet mer?
Örebro Gurra2001
2010-01-07 02:23
Jag har missat anklagelserna, trafficking och slavhandel. Så långt kan iallafall inte sträcka mig. Känns som att gå över en linje. Jag känner mig dock kraftig misstänksam mot industrin och således en av industrins största ägare.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-07 02:15
Gurra2001//Jag håller absolut med dig i de moraliska betänkligheter som finns att ha Bert Milton som sponsor. Jag bara invände emot att man påstår ganska grova saker, som trafficking och slavhandel (det var inte du som påstod det) vilket är mycket grov brottslighet mot en namngiven person utan källa på ett offentligt forum.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-07 02:11
Rojas / Vad menar du med att Barca får sina pengar från "krigsherrar alltså blodspengar" för att de har
Unicef på sina tröjor? Barcelona betalar, inte får, pengar för att bära den loggan.
Örebro Gurra2001
2010-01-07 02:10
Kurt von Traatt//Det finns mycket data som tyder på det.

Vidare bävar jag för den dagen vi har som ÖSK-Karl skriver "en halvnaken tjej på matchprogrammet och loggan". Att ÖSK loggan skulle ha en halvnaken kvinna på sig får mig att gråta.

Sen har man med sig sin 10 åriga dotter på en match och hon frågar vad den där tjejen som finns på matchprogrammet är känd för och man blir tvungen att berätta för henne att anledningen är att den kvinnan suger p*nis. USCH för det scenariot!

Låter sjukt men sanningen är sur ibland så därför vill jag inte ha Miltons pengar i min kära klubb.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-07 01:59
Gurra2001 // Ok, vi lämnar det. Du kan ha rätt. Du kan ha fel. Men jag håller med om att mycket i den industrin förmodligen är åt h-e
Örebro Gurra2001
2010-01-07 01:58
Kurt von Traatt//Jag inte skrivit att någon/Milton är en grov brottsling. Jag har skrivit att jag inte tror att han har 100 % rent mjöl i påsen.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-07 01:57
Jag vill betona att inte heller jag skulle vilja se honom som ÖSK sponsor.

Bara det att folk kastar ur sig saker som bara är rena gissningar.

Sen vore det statistiskt kul att kolla vilka medlemmar i detta forum som inte minst en gång i sitt liv sett en porrfilm/tidning producerad av en av Miltons många företag ;)

Jaja - Off topic och jag lämnar det nu
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-07 01:48
Gurra2001//Det är stor skillnad mellan att tro och påstå. Jag säger inte att allt han gjort är lagligt. Men jag passar mig noga för att namnge personer att syssla med grov brottslighet på offentliga forum utan att ha täckning för det.

Du säger att det förolämpande att kalla en person för pengakåt. Jag tror det är lika förolämpande att påstå att någon är grov brottsling utan täckning.
Örebro Gurra2001
2010-01-07 01:36
Rojas// Kan inte en kapitalist se skillnad på pengar?
Örebro Gurra2001
2010-01-07 01:34
Kurt von Traatt//Har man kunskap om hur det ser ut inom porrindustrin så kan man med sunt förnuft förstå att mängden porr och i den skalan Miltion producerar så kan man inte ha 100 % rent mjöl i påsen. (Långt ifrån alla "vanliga" företag har 100 % rent mjöl i påsen då är sannolikheten att en av världens största porrkungar ska ha 100 % rent mjöl i påsen rätt låga)
Örebro Rojas
2010-01-07 01:31
Det svenska ordspråket , den som är med i leken , får leken tåla passar rätt bra in där. Om man förespråkar kapitalism kan man inte se skillnad på pengar,mao Berth Miltons pengar är väldigt välkomna. Barcelona som för övrigt har Unicef på deras tröjor får ju sina pengar av krigsherrar alltså blodspengar så varför inte porrpengar ?
Örebro Gurra2001
2010-01-07 01:28
ÖSK-Karl//"Om fd. Örebroaren Berth vill sponsra ÖSK med låt säga 25 miljoner om året mot att ha en halvnaken tjej på matchprogrammet och loggan är det ju bara att tacka o ta emot enligt mig. Inte värre än en HM-affisch."

Jag skulle gissa att du är i minoritet här gällande ditt uttalande. Jag vill iallafall inte ha hans pengar.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-07 01:19
Blå Bergen Blues//Att folk skänker pengar när katastrofer inträffar anser du är ett bevis att folk inte är pengakåta? Kom igen nu! Alla som inte drömmer om att vinna en miljon här inne på triss/trav/tips etc kan kasta första stenen. Vilken värld lever du i? Det ena behöver inte utesluta det andra. Jag skänker pengar från min arbetarlön till miljön varje månad. Men drömmer ständigt om storvinsten.

Hela det kapitalistiska systemet bygger på pengakåthet. Pengakåthet driver utvecklingen framåt. På gott och ont. Hur kan du blunda för det?

Att Bill Gates stiftelse idag skänker pengar till forskning innebär att Microsoft inte är pengakåt? ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-07 01:06
Hur har kopplingen Milton - Örebro Sk kommit upp på tapeten?

Vad finns det för bevis att han sysslar med trafficking och slavhandel? Skulle uppskatta länk till källa.

Jag är neutral. Säger inte att han gör det eller inte gör det. Vill bara gärna få den källa till info som andra hämtar sin ifrån som tror så eller påstår så.

Gurra2001// Bevisa din tes eller skänk alla dina pengar till Berth.
Örebro Gurra2001
2010-01-07 00:09
Håller mer BBB gällande Milton. Jag kan sätta alla mina pengar på att den mannen inte har 100 % rent mjöl i sin påse.
Örebro Erki
2010-01-06 23:03
Ämne: Ämne: Helsing....
Jo, det är hemmaplan...men i ärlighetens namn så har dom en delad klack där en del står på långsidans hörn (se länktips från samma match, Häcken hemma i AS).

Postade bilden för at "juk" verkade helt lyrisk över deras fantastiska kortsida när huvuddelen av deras klack verkar stå på långsidan. Bra koll.
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-06 22:55
BBB//

Berth Milton sysslar väl inte med trafficking, han tjänar väl en massa pengar på porrfilm? Porrfilm har ju väldigt få tittare om man frågar folk, ändå är det en mångmiljardaffär, där kan man snacka om dubbelmoral.

Om fd. Örebroaren Berth vill sponsra ÖSK med låt säga 25 miljoner om året mot att ha en halvnaken tjej på matchprogrammet och loggan är det ju bara att tacka o ta emot enligt mig. Inte värre än en HM-affisch.
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-06 22:48
KvT//

Vänsterbacken ifrån Sköllersta är en mycket bra högerback och kapten i ÖSK-U ;)
Örebro Charlezzz
2010-01-06 22:42
Jag tar "vem-som-är-bäst-diskussionen" med en klackspark.
Örebro Storm_90
2010-01-06 22:32
Ämne: Helsingborg är en br....
Är det där deras hemmaplan? Isåfall är de LÅNGTTT efter oss också:P
Örebro Disasterpiece
2010-01-06 22:16
juk & humaS//
Men kom igen, ni är inte ens i närheten av de 5 storlagens klackar.
Örebro cellblock
2010-01-06 21:07
haha HIF's klack som 3:a, vilket skämt. snarare en mittenklack.
Annons: