/fotboll/osk/forum/5310.aspx/fotboll/osk/forum/5310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-01-11 11:11
AIK har ju värvat av ÖSK förr om man säger så, och då även tagit våra mest tongivande spelare.
Wivallius
2010-01-11 11:08
AIK drar in 30-35 miljoner på försäljningarna av Obolo och Hooiveld. Kanske säljer de ytterligare någon spelare senare i sillafönstret. De behöver uppskattningsvis 10 miljoner att sanera ekonomin med men har då upp till 25 miljoner att lägga på spelare.

En ung, välscoutad, lojal, väldigt duktig landslagsaktuell svensk mittback med hela sitt kontaktnät i norra delen av Stockholm kanske de faktiskt kan tänka sig att lägga upp 8-10 miljoner för ... om mina sagesmän har rätt, vill säga.
Örebro Erki
2010-01-11 11:08
FInns inte en chans att ÖSK säljer Almebäck till en Allsvensk konkurrent. Hoppas jag iaf. Om de säljer Hooiveld för 18 miljoner så lär ju prislappen på Almebäck knappast understiga det. Får dom 18 miljoner för Hooiveld måste ju Almebäck vara värd minst 20.
AIK Saywee
2010-01-11 11:06
Wivallius//
Rykte och rykte, under "roumors season" finns en massa silly-grejer som händer, helt oväntat och i sista sekund ...

Nu väntar klubbarna, spelarna, sportcheferna, agenterna ut varandra, det är ett spel och finns både risker och möjligheter, pulsen stiger och stubiner brinner, slocknar och tänds på.

Om AIK "tappat" en mycket bra back, kanske de funderar på var det finns en mycket bra ersättare.

Smartaste (och pengastarkaste) förhandlare kan dra vinstlott(er) ...?

Fast som tur är, är det inte alltid så att money talks ... det finns faktiskt ibland viktigare saker i livet och framtiden :)
Örebro Sekt. E
2010-01-11 11:03
Jag tror inte att aik vill betala över 10 miljoner för en spelare från Allsvenskan. Och jag tror inte för en sekund att vi säljer honom under 10 miljoner.
Örebro Sogen
2010-01-11 11:01
Ämne: Vad tror ni om riske....
Risken är minimal!
Almebäck har 2år kvar på kontraktet, ÖSK vill numera inte sälja inom landet (vi behöver inte sälja inom landet. ÖSK kommer aldrig sälja iron för mindre än 10 millar, ösk kan inte i detta läget heller sälja sin bästa mittback när man anser att man har brist på den positionen.
Wivallius
2010-01-11 10:57
Saywee//

Jag hade hoppats få ett annat besked på den punkten men förstod nog trots allt innerst inne att det fanns viss substans i ryktet.

Synd inte Almebäck hunnit skaffa kvinna i Örebro :-(

Jävla Hooiveld, kunde han inte stannat i Gnaget någon säsong till så vi kunde hinna sälja Almebäck utomlands i stället.
AIK Saywee
2010-01-11 10:44
Wivallius, dina farhågor är berättigade ...
AIK Saywee
2010-01-11 10:42
Min egen "målsättning" eller snarare "förväntning" bygger nog mest på tro, hopp och ...

- Dubbeln (optimistisk målsättning)
- Europaplats (realistisk målsättning)
- Kvar i Allsvenskan (pessimistiskt målsättning)

Om jag måste bestämma mig, så förväntar jag mig i allafall, att de svartvita eleganterna spelar i Europa 2011.

Mot målet!
Wivallius
2010-01-11 10:30
Vad tror ni om risken att Almebäck hamnar i AIK innan sillasäsongen är över? Små små ostyrkta viskningar vill göra gällande att ett sånt scenario finns inom räckhåll. Gud förbjude!
Wivallius
2010-01-11 10:26
Det rör sig ordentligt på spelarmarknaden nu med flera allsvenska spelare som lämnar för mellan 15 och 20 miljoner (Haglund, Wanderson, Obolo, Hooiveld). Även Emil Johansson på väg till Norge. Deras klubbar får nu lite i plånboken och kan mycket väl konkurrera om nyförvärven ('bomberna') med ÖSK. Hög tid för Sjögren att göra det han är anställd för, nämligen att sälja och köpa spelare. Sälj Porokara dyrt, skaffa två-tre klassförvärv för pengarna.

SJÖGREN AGERA!
AIK Saywee
2010-01-11 10:14
Åter en vanlig arbetsdag, helgerna är över och klämdagar är passerade, nu börjar ox-veckorna, och jag vet en oxe som jag faktiskt hörde lite lätt vid gryningen i Stadsparken, hon/han ger mig hopp om framtida plusgrader, halkfria gator, vägar och trottoarer, samt en sol som ger ljus och värme och blommor som börjar titta upp och ge lite färg och doft i staden :)

Allsvensk premiär, massor av folk, medialt intresse för ÖSK som kommer att klättra i tabellen och gamla anrika ÅFF som är på besök.

En ännu större och växande kubanklack samt en arena som bara blir bättre och bättre.

Snart kommer målsättningen för 2010, skall bli mycket intressant att se eller höra vad den blir.

Framtiden börjar redan bli lite ljusare!!!
Örebro Pintorp
2010-01-11 10:10
Tack Saywee. Den informationen hade jag missat.
AIK Saywee
2010-01-11 10:00
"Har du information som sportklubben.net inte har skicka gärna in den informationen, bilderna eller vad det nu gäller på joth@sportklubben.net."

Hämtat ur Sportklubben.net som även jag tycker är eminent, fantastiskt bra sida, ofta använd av mig :)
Örebro Pintorp
2010-01-11 08:58
Vem är det som tillhandahåller den eminenta sidan sportklubben.net? Behöver hjälp med en statistikfråga.
AIK Saywee
2010-01-10 20:21
Ämne: Allt om ÖSK har nyhe....
Det är inte ett dugg konstigt, tvärtom, bara så himla onödigt ...
Örebro Aspen
2010-01-10 20:05
Inslag med Alvbåge på Sportspegeln kl 20.30
Örebro crille.
2010-01-10 20:01
Ösk P15 P17 F17 blev dm vinnare idag i futsal..
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2010-01-10 19:16
Invasion Skåne i bortapremiären. Jag kommer vara där! Det är bannemig alla ÖSKaren skyldighet att vara där, avståndet och språksvårigheterna till trots. Kom igen nu!

Angående skattesmällen, riktigt klantigt naturligtvis. Skulle dock inte förvåna mig om en artikel i Expressen kommer upp inom de närmsta timmarna där Lagrell kräver tvångsnedflyttning.
Örebro Conjuration ★
2010-01-10 18:15
Allt om ÖSK har nyhetsvärde för många människor runt omkring Örebro & som läser NA. Det är absolut inget konstigt med det. Du läser väl ändå artikeln bara för att det hadnlar om ÖSK? Som sagt, inget konstigt med det.
AIK Saywee
2010-01-10 17:49
Jag är inte speciellt insatt i de ekonomiska svängarna, men varför verkar det inte finnas någon i klubben eller någon av klubben anlitad, som kan ana hur pengaflödet i en klubb som ÖSK skall fungera eller hur det kan granskas av anfallande skattemydighet?

Varför måste NA ståta med sådana fåniga nyheter? Har Lagrell valt om sig på ytterligare ett år? Eller varför är det "läropengar" som det tjatas om i media, etc etc.

Har vi inte lärt oss den ekonomiska läxan, jag blir trött på sådana här fånigheter, när vi skall koncentrera oss på att ta ett guld, eller gärna en dubbel!
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-10 16:56
KvT//

Ja, så har jag också uppfattat det.

Sedan så har den andra skattesmällen ÖSK åkte på inget att göra med den tvist som Spelarinvest har med skattemyndigheten. Den handlar i korthet om att skattemyndigheten inte godkänner avskrivningar på spelare som gått som bosman eller sålts med förlust.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-10 16:19
Vad jag förstår är det momspengar och då får ÖSK i vilket fall tillbaka pengarna i slutändan. Eftersom ÖSK bolaget kan kvitta momsen.
AIK Saywee
2010-01-10 15:46
Vad kommer att hända med Berra?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-01-10 14:38
Alltid bra med lite reklam för våra ÖSK:are =)
Örebro DaSa
2010-01-10 14:29
Skönt citat av Albin Ekdahl i Aftonbladet:

"Men en sån som Ariaudo…
– Ja, han är bra. Han är 89:a. Men ta Micke Almebäck, han är tio gånger bättre. Ofta är det bara för att spelarna här är italienare som man tror att de är så jävla bra."

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-01-10 13:50
1.9 miljoner!? Trodde inte det var så mycket det handlade om. Har ÖSK så mycket pengar? Varför är det så att ÖSK ska vara pilotfall hela tiden? Jävligt trött på att farsen hela tiden fortsätter. Ge oss en schejk som viftar bort sånt här i fortsättningen.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-10 12:54
Wivallius //Jaså håller magister på att fasas ut? Ja, jag är inte riktigt uptodate.

Ja, socionom finns lite här & där att läsa. Var bara lite kuriosa att det finns utbildningar som inte är hela år
Wivallius
2010-01-10 12:36
KvT//

Om man är antagen efter 2007 så är det Bologna-modellen som gäller och då är det 3 år till kandidat plus två år till till en Master. Magisterexamen håller på att fasas ut.

Socinomexamen kan du ta på vilket universitet du vill och måste inte plugga i Örebro. Pedagogik likaså. Det är väl främst utbildningarna i Grythyttan som är något sånär unika för Örebro universitet.
AIK Saywee
2010-01-10 12:04
Sogen, vet inte vad hon heter, men om hon är från Göteborg heter hon väl Ada?
Annons: