/fotboll/osk/forum/531.aspx/fotboll/osk/forum/531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro flesklepp
2016-10-04 11:50
@Minatankar:

Men, när man tänker efter och tar del av argumentationen, så ligger det mycket i de här resonemangen. Du kommer kanske ihåg folksagan om de tre små grisarna? Wikipedia: "Tre små grisar är en folksaga om tre grisar som bygger varsitt hus. De två första bygger husen av halm respektive trä. Den tredje grisen bygger sitt hus av sten, eller i vissa versioner av tegel. En varg som vill äta upp grisarna blåser omkull de två första grisarnas hus, men rår inte på stenhuset. Vargen går då upp på taket och hoppar ner genom skorstenen, men den tredje grisen har ställt en gryta med kokande vatten på elden, som dödar vargen". De två första grisarna var lata och "positivt tänkande". Den tredje grisen förberedde sig på det värsta, "tänkte negativt" och slet i sitt anletes svett för att bygga ett hus som stod emot vargen.

Så kan man se på fotbollen också. Känner vi igen oss? En del bygger verksamheten snabbt och glättigt ibland rentav på "luftpengar" medan andra har en långsiktig tanke med vad man vill göra. Och handlar därefter så att bygget inte faller ihop för minsta storm, för att inte tala om en orkan..
Örebro Minatankar
2016-10-04 10:52
@flesklepp:
Inte konstigt att det till slut skrivs böcker och anordnas kurser i att tänka negativt. Alla dessa pessimister, som inte kommer loss ur sitt "livselixir", måste ju försvara sin livshållning. Jag håller mig emellertid till det som bevisats vetenskapligt, nämligen att chansen att klara av livets motgångar och må bra är större om man är optimist. Dessutom har man roligare på vägen. Motgångar hanterar man när de väl inträffar. Det hindrar naturligtvis inte att man kan komma med konstruktiva förslag för att öka chansen till framgång.
Örebro flesklepp
2016-10-04 10:42
Rekommenderas: Kurs i negativt tänkande!
"Det ska inte vara lätt inte"
"Allt är lidande"
Denna nya trend, motreaktionen mot Positivt tänkande är något vi Närkingar borde göra någonting av! Vilka är mer experter än vi? Vi skulle kunna fylla Conventum med kurser och retreater året om, bli vallfärdsort 24/7.
AIK Nissesson
2016-10-04 10:26
Som ni alla har förstått är jag optimist:)

Det har jag fått mycket skit för men det struntar jag i och samtidigt kan jag ibland kritisera sådant som jag önskar och tror skulle kunna förbättras.

OK, en del är nöjda med nuläget, medan andra fortfarande hoppas och tror.

Huruvida man är optimist eller pessimist som
supporter har inte så stor betydelse, det viktigaste är att Axén tar ut bästa elva plus bänk och coachar rätt om det skulle behövas ...

... samt att alla spelare hela matcherna ger järnet för vårt ÖSK!
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-10-04 10:01
"Det finns inte en sorgligare syn än en ung pessimist, bortsett från en gammal optimist."

"Dagens optimister är människor som ständigt blir dementerade av händelseutvecklingen."

"Det är i själva verket verkligheten som är pessimistisk."

"En pessimist har alltid rätt men har inget nöje av det."

"Den som tänker skarpt, blir pessimist. Den som tänker djupt blir optimist."

" De allra största pessimisterna finner man bland tidigare optimister."

"En pessimist är en man som har finansierat en optimist."

"En pessimist är en optimist på hemväg från travbanan."

"En pessimist är en person som har lyssnat på för många optimister."

"Jag har valt att vara pessimist, för då får jag så många glada överraskningar."

"Pessimisterna vill skratta sist."
Örebro Osvaldo
2016-10-03 23:12
@Minatankar:

"I Kina är tecknet för tvångsnedflyttning till superettan samma som tecknet för möjlighet."
Örebro Fy bubblan
2016-10-03 21:20
@Minatankar:

Precis. Kontraktet så gott som säkrat! Woho!
Örebro Minatankar
2016-10-03 21:19
Winston Churchill: "A pessimist sees the difficulty in every oppertunity.
An optimist sees the oppertunity in every difficulty.”
Örebro Fy bubblan
2016-10-03 20:41
@Nissesson:

En sjundeplats och tre segrar på sexton matcher (varav två mot ärkejumbon och en som var årtusendets domarrån) talar sitt tydliga språk att vi är ett väldigt mittenlag. Men en poäng till och jag tror att kontraktet är helt säkrat i alla fall.
Örebro Fy bubblan
2016-10-03 20:37
@Benny Böckling:

Väl sagt Benny.
AIK Nissesson
2016-10-03 20:30
Ärligt skrivet, tror jag inte att det är någon större idé, att komma med bra idéer här, eller med konstruktiva förslag (upprepning av mig, sorry).

För det är väl ändå ingen "ansvarig" som läser här och om så skulle vara fallet, så bryr de sig säkert inte speciellt mycket om andras idéer om jag förstått det jag själv läst och hört ...

Nej, det är dags för alla att orka kämpa. Vi är inget mittenlag!

Jobba för klubben och det fina klubbmärket:)
Örebro Hitta avslut!!
2016-10-03 19:52
Fy bubblan,

Förlåt, men du är mer än lovligt...

Alla är ju på din sida angående sista tidens resultat. Herregud släpp det nu.

Sista chansen nu, kom med egna idéer och förslag! Jag tror på dig. Kör hårt :)
Örebro Benny Böckling
2016-10-03 19:51
@Godzilla Hårddisksson:

Att vi ligger 7.a är jävligt bra? Inte en chans.

På pappret spelare för spelare har vi ett kanonlag. Gerzic har ju aldrig spelat i ett bättre ÖSK sa han ju till NA nyligen.

Men visst kan jag förstå luttrade ÖSK-supportrar som sitter och tycker det är strongt med en 7.e plats. Vi har ju inte vunnit ett skit på 108 år så att ligga 7.a kanske är rätt storartat ändå.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2016-10-03 19:38
Fy bubblan // Att vi ligger där vi lägger med de förutsättningar vi har är jävligt bra. Klart ingen är nöjd efter de senaste skrala resultaten men vissa är bättre på att hålla sig nyanserade än andra. Men det är lugnt, fortsätta skjuta ner spelarna bara. Det säger en hel jävla mycket om dig.
Örebro Fy bubblan
2016-10-03 19:28
Det är lugnt fortsätt skönmåla och krama varandra (och Axén). "Retard Alert" etc.. säger en hel jävla mycket om dig också och din önskan om en normal fotbollsdiskussion. Tre segrar på sexton matcher (varav två mot superusla Falkenberg). Det kan ni inte gömma er ifrån.
AIK Nissesson
2016-10-03 19:10
@I can resist everything/anything except temptation:

Bra!

Men Malmö och Östersund har väl fått gratispoäng?
2016-10-03 19:02
Nu ställs han inför rättskiparen
AIK Nissesson
2016-10-03 18:54
Alla upprepningar om att alla inlägg bör, skall, måste vara konstruktiva stör mig lite, det skrämmer bort alltför många.

Jag har ingasomhelst problem med att läsa dessa ständiga upprepningar från vissa forumister ( jo lite har jag nog).

Tycker som jag tidigare skrivit, att om det finns konstruktiva idéer, så är det smartast att adressera dessa till klubben direkt, de som jobbar för vårt ÖSK är de som snabbast kan ta till sig konkreta och konstruktiva förslag och snabbast åstadkomma förändringar.

Låt oss diskutera och debattera utan att angripa varandra.

Färdigfostrad livstidskuban ...
Örebro Hitta avslut!!
2016-10-03 18:44
Fy bubblan,

Varken jag eller någon annan har sagt något positivt om ÖSKs senaste resultat. Hitta inte på en massa eller lägg ord i någons mun.
Det är kraftig retard alert på dina inlägg, begriper du inte det eller gör du det medvetet för att jävlas?

Aspens 13 starka tummar (något du hängde upp dig på) är en ganska klar fingervisning om att du är ute och cyklar.

Minstankar mfl (inkl mig) ville ha igång ett normalt snack om fotbollen. Thats it.

Du får gärna bidra med mer än att alla kassa och hälften bör skeppas. Om du kan...

AIK Nissesson
2016-10-03 18:42
dubbel
AIK Nissesson
2016-10-03 18:42
@Fy bubblan:

Här fanns lite förslag, igår 19:23 tror jag, från en missnöjd fy bubblan.

OK att Hagge skulle lira kanske var att ta i, men jag förmodar att han förväntade sig lite kämpatakter, och Axén kanske inte bryr sig så mycket om gips, eller ?

Men att ge några unga chansen kan väl inte vara helt fel i nuläget ...
Örebro Minatankar
2016-10-03 18:35

I länk lite ekladdningar på bollen :-)
Örebro Hitta avslut!!
2016-10-03 18:35
@Hitta avslut!!:

Fy bubblan...
AIK Nissesson
2016-10-03 18:34
Vem eller vilka bär ansvaret för hur spelarna eller laget presterar?

Ja inte är det forumexperterna, tyvärr:(
Örebro BK Fåfängan
2016-10-03 18:27
@Fy bubblan:

Det dåliga är inte att spelare kritiseras, men det ska ju ske utifrån hur de presterar. Som andra halvlek mot Gefle som var bland det sämsta jag har sett ÖSK prestera. Bortsett från Sundsvall hemma förra säsongen. Att som NA underkänns fem spelare efter Djurgårdsmatchen blir ju bara löjligt.
AIK Nissesson
2016-10-03 18:00
Kul att vi är på övre halvan, även om det börjar bli tajt i slutspurten, tror verkligen att vi har chans på Europaspel, klarar inte av att ge upp denna optimistiska tanke ...

Kalmar hemma, då är det vi som är i form :)

Nu är det gott om tid för vår Axén att rätta till det som fungerat så dåligt och kanske, men bara kanske, lyssna på andra eller läsa alla experters fina råd?

Kämpa ÖSK, för medlemmar, supportrar och sponsorer, m.fl.
Örebro Fy bubblan
2016-10-03 17:53
3 segrar av 16 möjliga (två mot superusla Falkenberg
11 insläppta på 4 matcher.

Men i ÖSK får man inte kritisera något för då kommer MinaTankar och hans forumentourage (HittaAvslut m.fl) in med pekpinnen och påpekar att spelarna kan bli ledsna och allt är guld och gröna skogar. Förmodligen är det enbart otur som gär att SM-guldet inte är säkrat ännu. Inte usla spelare (som Broberg, Ring, Moberg, Sköld m.fl).

Smaka på denna igen.
3 SEGRAR PÅ 16 MATCHER
Tappade tvåmålsledningar mot Sundsvall och Gefle på hemmaplan.
11 INSLÄPPTA PÅ 4 MATCHER.
De tre rader ovan är FAKTA. Inget jag behöver se träningar eller höra matchtaktik för att våga skriva utan att bli utskälld.
AIK Nissesson
2016-10-03 17:51
Många verkar som vanligt, tycka så olika, typ ha olika gunstlingar.

Tur att Axén bestämmer elva och coachar vårt lag, men jag gillar inte riktigt att vi spelat med sjuka eller småskadade spelare.

Det är en onödig risktagning ...

Det är helt enkelt inte OK!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-03 17:44
Det jag ställer mig frågande till i betygsättningen är hur mycket slutresultatet påverkar. Hines-Ike gjorde "en bra insats" och fick dessutom en assist på pluskontot. Betyget? Godkänt. Hade vi fått in en boll till utan att han varit inblandad hade han garanterat fått en trea i betyg.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-10-03 17:09
@Minatankar:

Tycker ändå laget går rätt högt upp när de ligger i underläge . Det ser man inte minst på alla omställningar vi får emot oss

Annons: