/fotboll/osk/forum/5304.aspx/fotboll/osk/forum/5304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-12 23:03
Saywee// Fredagen 22:a Januari enligt kalendern på officiella.
Örebro widemarsh
2010-01-12 23:03
Enligt Svartvitts betygsättning var Bertin Zé ÖSKs 6:e bästa spelare säsongen 2008, trots bara 19 spelade matcher.

Saywee// ÖSK möter Åtvid den 22/1, kl 18.30
AIK Saywee
2010-01-12 22:59
Gurra2001, varför tror du att Berra saknar fotbollstänket? Kan det bero enbart på honom själv?
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-12 22:57
Jag tycker vissa gör det för lätt genom att avfärda berra som hopplöst fall. När Axén var i ÖSK såg han till så Benny Lennartsson drillade berra, det gav resultat på en gång. Sedan försvann Axén, berra sattes i frysboxen och tolkar på plats användes inte.

Samtidigt som Axén försvann började basse strula. Förutom att kasta bort två killars karriärer så är också en massa pengar på väg att gå förlorade. 3 miljoner i inköp och en lönekostnad ihop på de båda på lågt räknat 1 miljon per år.

Efter 3 år har man bränt minst 6 miljoner på Thaalers välscoutade lejon, då har något gått riktigt snett.
AIK Saywee
2010-01-12 22:56
Rudolf B, va?
... är det bara drygt en vecka kvar, när är matchen, först trodde jag att det var den 13e sedan den 30e januari, min kustdator är lika slö som mig och jag orkar inte gå in på officiella sidan för det tar för lång tid nu när räkan är i ugnen.

När är hemmamatchträningspremiären mot ÅFF?
Örebro Gurra2001
2010-01-12 22:56
Om Sixten har gjort sitt bästa eller inte gällande Berra har jag för lite koll på för att uttala mig om. Men ser jag bara till Berra och hans agerande och bedömningar på plan så är det tydligt för mig att han saknar "fotbolls tänket".
Örebro den oumbärlige
2010-01-12 22:52
K.Carlos

Om du menar att Berra var hopplös under hela hösten 2008 så betvivlar jag att du sett matcherna. Visst, kan kunde, som mot MFF vara lite väl brysk och ibland tappa bort sig i positionsspelet, det var då fortfarande hans första säsong som knapp vuxen i en helt ny värld.

Och drar du dina slutsatser om Berra som hopplös utifrån det att han ej fått spela sedan Almebäck kom är mest bara förhastade slutsatser.

Tror Berra skulle kunna bli ett ännu bättre komplement till Wikström, men är ändock nu bra nog att vara tredje valet vilket han ej tycks vara. Nordback går tydligen före.

Örebro Rojas
2010-01-12 22:51
Tycker att ytterbackar saknas, och självklart yttrar. Astvald är inte riktigt en starter alla matcher än
AIK Saywee
2010-01-12 22:50
K.Carlos, tack för ditt svar, men jag anar ändå genom ditt inlägg att det är svårt med kommunikationen mellan främst två männsiskor.
Örebro widemarsh
2010-01-12 22:47
K.Carlos// "De enda gånger Berra har tillfört någonting i ÖSK-tröjan är när han plockats in som forward för att skarva när man lyft långt. "

Öööh, hösten 2008? När Berra oftast var i startelvan i seriens 3:e bästa lag? Tillförde han inget då?
Berra var taktiskt rätt bedrövlig när han kom, men under hösten var han en stabil allsvensk mittback och med lite speltid så är jag övertygad om att han kan bli det även nästa säsong.
AIK Saywee
2010-01-12 22:45
Ursäkta, jag skall försöka lugna mig lite , men jag tycker verkligen mycket om Berra och önskar honom en lysande framtid som fotbollspelare varsomhelst närsomhelst, ever.

Basse har totalt förlorat förtroendet från min sida och det har han fixxat på "egen hand".
Örebro K.Carlos
2010-01-12 22:45
Saywee//
Ja några träningar, men det är ganska grundläggande saker som alla tränare försöker banka in. Boström försöker nog så gott det går, men det man ser på matcher är ju tyvärr att Berra kör sitt eget race. Bedoya är en oslipad diamant, Berra är kol. Men man kan ju hoppas på ett mirakel, för resten har han redan.
AIK Saywee
2010-01-12 22:39
Jag bara undrar i nuläget varför man överhuvudtaget köpte två franskspråkiga kamaruanska lejon, vem/vilka var det som var ansvarig för detta köp och varför gjorde man detta?

Vad var meningen egentligen?

Hur mötte och bemötte man dessa människor och hur har man tagit hand om dem, den ena krånglar och den andra är plikttrogen, men hur och varför hände detta i ÖSK´s historia?

Förstår inte hur man tänker och "resonerar" ibland!

Onödigt, problem, kommunikationsstrul, mm mm.

Hur tänkte man, chansning, eller?

Orka ...
Örebro Grixx
2010-01-12 22:35
Utan att ha sett matcherna men tycker mig ändå minnas att Rille tyckte att Berra hade varit strålande i matcherna utanför allsvenskan.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-12 22:31
Saywee// Drygt EN vecka är det väl ändå? Är det inte nästa fredag vi möter Åtvidaberg?
Örebro TIC-TAC
2010-01-12 22:29
Ämne: Saywee//
Taktik och....Hopplöst fall är kanske att ta i med tanke på språksvårigheterna. Just detta är ju viktigt att kunna språket och det är nog just detta som många är missnöjda med ÖSK vilja att underlätta för en fransktalande spelare. Annars håller jag med att när Berra kom fanns vissa positionsbrister men just dessa defensiva brister är oftast enklare att utveckla än att utveckla en spelfördelare där mycket är medfött i spelaren.
AIK Saywee
2010-01-12 22:27
K.Carlos, har du bevittnat träningarna och uppmärksammat detta, så kanske det även kan tänkas att bristerna kan finnas någon annanstans än just hos Berra.

Han är ung och har inte så stor erfarenhet, men kan ändå nå högst och är formbar, bara man vill!

Han blir nog bortslarvad för några miljoner, smart scoutat, bortkastade pengar.

Jag hoppas innerligt att denna unga talang lyckas fantastiskt bra i sitt framtida liv med fotbollen i centrum!

FORZA BERRA!
AIK Saywee
2010-01-12 22:18
Om drygt ett par veckor är det dags för första träningsmatchen, samt att börja forma 2010 års giganter, hur ser dagens ÖSK ut?

Något som fattas, eller är vi nöjda?
Örebro K.Carlos
2010-01-12 22:16
Saywee//
Taktik och positionsspel i defensiven drillas varje träning, om det efter två år inte blir någon förbättring (som det visat sig vara med just Berra) så skulle jag kalla det ett hopplöst fall. De enda gånger Berra har tillfört någonting i ÖSK-tröjan är när han plockats in som forward för att skarva när man lyft långt.
AIK Saywee
2010-01-12 22:11
Gurra2001, du har kanske rätt, men varför inte hjälpa Berra på traven att tänka fotboll i så fall, om du har rätt (?), han är ung och möjlig att påverka i skallen ...

Vi har väl inget överflöd av bra mittbackar precis?

FORZA BERRA!
Örebro Sogen
2010-01-12 22:08
Wovven är på tok för långsam för en ytterforwardsroll!
Det bästa för ösk är att få in en riktigt bra vänsterforwaed och kunna spela in en ung vänsterback.

Är Daniel Björnkvist högerback?
AIK Saywee
2010-01-12 22:07
ÖSK-Karl, tackar för ditt inlägg, men för mig är reglerna, avtalen och annat ganska rörigt ...

.. pengar hit och dit och fram och tillbaka.
Örebro pemo
2010-01-12 22:01
Tråkigt att Roni försvinner, men samtidigt så var han väl inte på topp i höstas direkt. Lite lättläst, tycker jag. Hoppas någon av de yngre talangerna kan ersätta honom. Läser också med stor förvåning om de upphetsade inläggen om att värva Andrea Johansson. Varför skall vi ta hit en avdankad Djurgårdare som inte lyckades i England och inte gjort så stort väsen av sig i Danmark. Såg honom på TV, både i Wigan och Ålborg. Är väl en rätt medelmåttig spelare. Tycker vi har nog med "trettioåringar" i laget.Nä, satsa då helre på någon av de yngre som var här och provtränade.
En bra vä-back och vi kan slänga fram Wovven på vänsterkanten. Så kan han avsluta kariären som han en gång började den.
Örebro Gurra2001
2010-01-12 21:57
Saywee// En mycket stor del av fotboll spelas med hjärnan. Har man brister i att "tänka" fotboll så kan det bli svårt. Berra har mycket men svårt att "tänka" fotboll.
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-12 21:51
Saywee//

Ja du, om skattemyndigheten skall bestämma åker väl Spelarinvest på en rejäl reavinst nu, även utan hänsyn till inköpskostnaden för Porokara.

Det verkar vara rena lotteriet, de godkände t.ex inte förlustavdrag på Näfver som Spelarinvest köpt av ÖSK och sedan skänkte till Assyriska, men jag är övertygad om att Spelarinvest vinner i Länsrätten.

10 miljoner är en enkel siffra:

Då gissar jag att 500.000-1miljon skulle betalas ut i aktieutdelning.

Sedan vet vi ju inte hur basse/berra kommer att utfalla, men normalt sett kan ju skatten skjutas upp, annars gäller det att handla för 9 miljoner i år. Men som sagt, det måste fram en dom först på vad som gäller.

Hur som helst kommer inte Spelarinvest att gå emot om ÖSK kommer och vill ha hjälp med att lösa spelare nu när de snart har pengar, under förutsättning att man bedömmer att spelaren kan inbringa pengar i framtiden, inga åldringar med andra ord.
AIK Saywee
2010-01-12 21:50
Angående Berra, blir jag oerhört besviken, ledsen och bedrövad, finns det något vi kan göra, vi Berra-fans, vilken fantastiskt fin kille, han som kan nå "allra högst" i Allsvenskan, finns ingen i närheten!!

Ung kille, håller flera år, talang, spänst, mycket användbar i ett allsvenskt försvar, för att inte skriva om i slutminuter när en kvittering är ett måste, Berra i boxen når högre än alla, hans längd och hans spänst är oslagbar.

FORZA BERRA!
AIK Saywee
2010-01-12 21:43
Nu, när det är lågkonjunktur, skriver de flesta som kan detta med ekonomi, att man skall köpa.
Varför köper inte vi (=ÖSK), vi bara säljer och försöker banta truppen och bli av med Berra, och Basse har väl fixat detta själv, alltså att göra sig omöjlig i framtiden?

Hur ser dagens trupp ut, den som skall ta oss ut i Europa?

Snart är det för sent, eller vad kan finnas för mystiskt, hemligt och "bombastiskt" i en snar framtid?

Mot målet!
AIK Saywee
2010-01-12 21:34
ÖSK-Karl, 1.000.000 USD till spelarinvest, men hur mycket kan komma ÖSK tillgodo i framtiden, och när?

Avdrag, avgifter, skatter eller annat skit som minskar beloppet? Eller skatt på skatter som är populärt i Sverige?
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-12 21:32
Saywee//

Det finns ett avtal mellan ÖSK och Spelarinvest gällande t.ex vem som skall förhandla. Min önskan är ju som du kanske vet att Spelarinvest skulle kunna sköta förhandlingar bättre med sina affärsproffs.

Annars är ju det normala att Sportchefen sköter förhandlingar, men då vill jag inte ha Sjögren ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-12 21:28
DaSa//

1 miljon USD till Spelarinvests konto. Vet att de ville ha in en vidareförsäljningsklausul på 15%, men om det lyckades har jag inte hört.
Annons: