/fotboll/osk/forum/5300.aspx/fotboll/osk/forum/5300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-01-13 22:14
Jag sitter uppkopplad på två olika ställen, ett med dynamiskt IP, ett med fast. Mer ofta med det dynamiska. Tror det blir väldigt svårt att dra några slutsatser utifrån dynamiska IP.

Är det 50 som är gränsen? Ja, då kan de inte mena mig i alla fall när de pratar om 'griniga gubbar' .
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 22:13
ÖSK-Kalle är på varmare breddgrader. Det är ju bara att traca hans IP OM han skulle skirva något under kommande vecka. Så är den skrönan ur världen
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 22:11
De kanske jobbar på samma ställe ;) Då får de samma IP
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 22:10
Det måste ju vara lika acceptabelt att inte gilla en sportchef/tränare/spelare som att gilla. Jag förstår inte varför det senare skall ha högre giltighet.
Örebro DaSa
2010-01-13 22:08
Blå Bergen Blues// Tror inte ngn på detta forum har sjunkit så lågt så att de skapar ett extra nick för att kunna klappa sig själv på ryggen på forumet:) Så jag hoppas även att inte moderatorerna lägger energi på att kolla sådant. Däremot vore det intressant att se om det är ngt IP från ÖSKs kansli som skriver eller läser här.
Örebro DaSa
2010-01-13 22:05
Sawyee// Du kan väl fråga ÖSK om man kan få arbetsbeskrivningen för sportchefsrollen.

Jag skulle gissa att sportchefen sköter alla kontraktsförhandlingar och spelareköp/sälj. Beslut om vilka vi skall värva och förlänga med fattas nog högre upp i samråd med Sixten och Sjögren. Sen gissar jag även att sportchefen är den som skall se till att spelarna trivs, t.ex. att fixa språkkkurser och boka julbord:)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-13 22:04
Antar att moderatorerna här skannar av de olika nic'ens IP-adresser, annars skulle ju en och samma person kunna förekomma i såväl 2, 3, 4, 5, 6, osv olika skepnader.. Lite ojämlikt isf för debatten..
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 22:01
Grohl //Håller med fullständigt om ditt sista stycke
AIK Saywee
2010-01-13 21:57
Idag verkar många inlägg ha handlat om Porokaras pris, vilket vi egentligen fortfarande bara kan spekulera om. Min egna åsikt är att godkänt går kring 7 miljoner svenska kronor till klubben jag gillar allra bäst. Inte en massa bantningar av summan hit eller dit från vare sig myndigheter eller andra!

Även många inlägg, angående Sjögrens arbete och synpunkter på att olika "gäng" tycker "lite" olika om hans jobb. Jag funderar över vad sportchefens arbete egentligen innebär, vem scoutar, vem fattar besluten, olika styrelser, SI eller ÖSK´s? Eller fattar sportchefen besluten "på egen hand"? Övriga viktiga personer för beslutsfattandet, typ tränare med flera, kanske också medverkar innan ett beslut fattas?

När det gäller "köp och sälj" av spelare undrar jag bara fortfarande vem eller vilka som bestämmer? Detta är inte kristallklart för mig!

Någon måste naturligtvis sköta det praktiska - men vem/vilka fattar olika bestlut?

... fast jag vet lite hur lobbying och förberedelser inför politiska beslut fungerar, både ur politisk synvinkel och även ur en tjänstemannasynvinkel, eftersom jag flera år tidigare utövat båda rollerna i olika kommuner.

Vem som bestämmer vad, kan verkligen manipuleras.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-13 21:55
Har "Aspen" också samma IP-adress? Bara undrar
AIK Saywee
2010-01-13 21:54
DaSa, mycket bra inlägg och intressant frågeställning?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-13 21:51
Hur kan Bo Robin veta att ÖSK-Karl och Wivallius har samma IP-adress? Är han, Bo Robin alltså moderator?
Örebro DaSa
2010-01-13 21:46
Bo Robin// En hypotetisk fråga: Hur många miljoner skulle SI gått in med för att du skulle tycka att Sjögren gjort ett dåligt jobb? För om SI skulle gått in med 100 miljoner och vi skulle ha slutat 6:a så kan du väl inte ha varit nöjd med hans arbete?

Det känns som att du också har bestämt dig för en åsikt som Sjögren precis som Wivallius, enda skillnaden är att ni tycker tvärtemot varandra:)

Själv har jag varit "emot" Sjögren framtill försäljningen av Porokara, nu är jag lite mera positiv då han visat att kan sälja spelare hyfsat dyrt. Skulle han även börja förlänga kontrakt i tid så vi slipper fler Hagge/Riddez försäljningar så kommer inte jag kräva hans avgång. Men det som talar emot det är ju att han upprepar misstagen med att vänta tills det är ett år kvar på kontrakten, gick ju bra med Porokara denna gång men skulle han inte sålts under detta fönster så skulle det blivit en dyr affär.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-13 21:46
Hallå! Har varit borta härifrån nu i några dagar, men gamla strider verkar ju ha blossat upp igen!? Va'nudå? Möjligen är jag att beteckna som "gammal gubbe", men "grinig" är man väl inte bara för att man passerat 50-årsstrecket? Bo Robin påstår att ÖSK-Karl och Wivallius har samma IP-adress. Är det sant? De kanske är sambo's?
Örebro Bo Robin
2010-01-13 21:36
Vi kanske inte behöver en sportchef? ALLA spelare har ju kommit till ÖSK själv, är det de ni påstår?

Rojas // Japp, SvenskaFans säkerhetssystem är roligt, man kan finna mycket gött..

Wivallius och ÖSK-Karl vill ha bort Sixten Boström och Lennart Sjögren och ersätta med nya? Hur i helvete resonerade ni förut när allt gick åt pipan? Då trodde ni på spelare och ledare? Ni är så äckligt patetiska att det är löjligt, ni verkligen hatar Sixten och Sjögren..
Örebro Grohl
2010-01-13 21:33
//KvT

Korrekt, en bra chef låter sina anställda göra det dom gör bäst utan att lägga sig i. Men han har alltid sista ordet. Tycker det stämmer in bra på Sjögren.

Sen håller jag med dig om att han är för seg, hans arbete med kontrakt ö.h.t. lämnar mycket att önska.. Jag accepterar att man skriver kortare kontrakt med tämligen okända spelare, speciellt med tanke på vårat förflutna.. Men det kontraktet ska fan förbättras så fort spelaren har visat vad han kan
Örebro Rojas
2010-01-13 21:29
Hahha vad fan konspirationsteorin att ÖSK-Karl är Wivallius?, Vissa e bra roliga
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 21:25
OM jag skall vara kritikst mot Sjögren så är det att han verkar väldigt saktfärdig. Tänker tex på Nordins kontrakt där han själv erkände sin saktfärdighet. Det hade kunna skötas snyggare. Sen har han väl en roll i att driva på att tex förlänga med spelare också. Där verkar han rätt seg också om jag får säga så.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 21:23
Sen verkar det som Sixten har ganska stor makt i om han skall signas eller inte. Känslan är så iaf.

Till skillnad till Hasse Borg. Kommer ihåg hur han pådyvlade spelare efter spelare oavsett vad Tom Prahl tyckte. En av anledningarna till att han inte trivdes där.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 21:19
Grohl // Rudolf Blodstrupmoen// Ja, när väl spelaren har scoutats oavsett av vem så klart har Sjögren ett ansvar i hur det förlöper och slutar.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 21:18
Låter som om jag vill spä på negativiteten kring Sjögren. Ärligt talat har jag ingen större uppfattning om honom. Vet för lite och har ingen insyn kring hans arbete. Inbillar mig dock att han inte alltid agerar hur han vill utan har sina ramar från styrelsen/SI vad minimum för en spelare är vid försäljning och maximum vid köp och kontrakts förhandling.

Inbillar mig så iaf.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-13 21:17
KvT// Ang Kim Olsen så lyckades Sjögren förhandla in en bra köpoption iaf. Utan den hade vi nog inte lyckats behålla honom. Så en liten nytta gjorde Sjögren..
Örebro Grohl
2010-01-13 21:17
Ämne: Lennart Sjögren gör ....
// KvT

Men! Det är viktigt tänka på att oavsett vem som "fixade" hit en spelare så har Sjögren varit inblandad i att ta beslutet att signa/inte signa en spelare, på samma sätt som han var inblandad i beslutet att byta Näfver mot PerJ (King-beslut f.ö.).
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 21:13
Liksom Sammy....
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 21:11
Wirtanen sökte också själv hit
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 21:10
Kim fixade Lars Larsen
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 21:09
Almebäck sökte själv till ÖSK. Sjögren hade ingen aning om vem han var innan
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-13 21:05
Bo Robin// Nja så många tunga spelare har väl inte Sjögren fixat till ÖSK. Taaler gav Kameruanerna kontrakt på stående fot typ, Alvbåge kom för att hans tjej är härifrån, Sixten lobade hit Porokara. Det är väl egentligen "bara" Almebäck. Kim och Bedoya som vi har Sjögren att tacka för.

Jag kräver inte han avgång men jag hyllar han inte heller till skyarna. Att driva en framgångsrik fotbollsklubb är inte någon onemanshow.

ÖSK har växt från en klubb nära ruinens brant till en respektabel allsvensk klubb. Men det betyder inte att inte finns saker som kan bli bättre. Tex att ta rimligt betalt för våra bästa spelare. Jag hoppas och tror att vi fick mer en fyra miljoner för Porokara.
Wivallius
2010-01-13 21:03
Bo Robin//

ÖSK-Karl befinner sig i en varm del av världen i en vecka eller två. Jag befinner mig i kylan i Örebro. Puss!
Wivallius
2010-01-13 21:01
Bo Robin//

Spel? Brukar man inte slänga prylar omkring sig då?

Vad är 'en gammal gubbe'?

... och, ja, det har varit civiliserat här ett tag. Hoppas det återgår till det snart.
Annons: