/fotboll/osk/forum/5297.aspx/fotboll/osk/forum/5297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-01-13 17:45
Rojas: jag tror varken Olof Palme eller Gustav Vasa hade varit speciellt dugliga som sportchefer.
Wivallius
2010-01-13 17:40
Aspen//

Samma här! ;-)
Örebro Aspen
2010-01-13 17:35
Jag vill att forumet uppmärksammar att jag detta år ännu inte krävt Sjögrens avgång. Så det så.
Örebro Rojas
2010-01-13 17:31
Jodå Gurra2001 det kommer ske, frågan är bara när det sker
Örebro Gurra2001
2010-01-13 17:22
Henrik(ÖSK)//Låt dom skrika sig hesa på Sjögrens avgång. Det kommer aldrig att ske.
Örebro Rojas
2010-01-13 17:03
Men snart vet vi kanske Henrik, du skulle kunna byta ut Sjögren mot Olof Palme eller Gustaf Vasa, jag hade ändå tyckt att han inte gjort sitt jobb och skulle avgå.
Örebro Bastard on Parade
2010-01-13 16:54
Henrik(ÖSK)//

Leonidsson är vänsterforward egentligen, men har spelat till höger under de träningar jag har sett.

Han är inte alls samma spelartyp som Porokara. Förmodligen snabbare, men svagare teknik och jag tror inte han är någon klassisk inspelsytter.
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-01-13 16:50
Väldigt intressant att se så många kräva Sjögrens avgång när ingen egentligen vet transfersumman eller vidare specifikationer i övergången (exempelvis vidareklausul,pengar som frigörs vid x spelade matcher/landskamper etc). Märkligt att denna Sjögren väcker så mycket ont blod.

Vem ska nu ersätta Porokara? Hade gärnat sett Rubarth men han verkar tyvärr ha slutat.
Är Leonidsson vänsterytter? Vore gött med ett Fremponggenombrott som aldrig hände Frempong.
Örebro rirobban
2010-01-13 15:48
Allsvensk upptaktsträff i Örebro?
Örebro Rojas
2010-01-13 15:39
Eller Äaritalo:)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-13 15:32
Rojas// Vi går bara o väntar på att Edman och Gudjohnsen ska skriva på;)
Örebro Rojas
2010-01-13 15:16
Konstigt att inte fler skriver här, de senaste dagarna har det varit stora bomber. Och den stora depressionen (jan-mars) är här. Vad gör folk ? Jobbet eller familjen går väl inte före ÖSK ? :)
Elfsborg Liverpool
2010-01-13 14:54
Till er med comhem. Kolla länk.
comhem höjer bredbandsfarten gratis om ni vill.
Örebro Rojas
2010-01-13 14:25
Ja det läste jag med, om han hyllar oss för stämningen nu lär han ju må som en gud nästa säsong när vi sjunger ännu mer ;)
Örebro Storm_90
2010-01-13 14:18
Kan vara att jag missupffatat allt men här känns det väl ändå som om Alejandro hyllar stämmningen i Örebro ganska rejält eller pratar han om något annat? Syftar på det sista.:)

Bostrom has departed as head coach and to replace him, Orebro hired former Swedish national team coach Lars Lagerback, whose nine years in charge ended last October when Sweden fell short of qualifying for the 2010 World Cup.

"Over there, they bleed, sweat and sleep football," he says. "It's easier for me to worry about my game rather than my friends or family or this or that. It made me mentally a lot stronger and capable of focusing on playing a good game of soccer.

"The atmosphere and everything is incredible, just like you see it on television. It's nice to be noticed and just get that feeling."
Örebro Sekt. E
2010-01-13 14:17
Wivallius// Precis. Media spekulerar. Därför inte lönt att bli varken arg eller glad kring transfersumman innan man vet.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-13 14:09
Porokara har fortfarande inte skrivit på nått kontrakt. Nu verkar det dock inte vara någon fara att affären ska spricka eftersom parterna verkar vara nära en överenskommelse.
Saxad googleöversättning från ynet.co.il.

Maccabi Haifa: Ronnie Forokara ännu inte har ingåtts

Grupp hoppas att anslutningen kommer att underteckna efter det andra mötet mellan representanter och agenter, som ännu inte fått något svar om Manchu av den ungerska

Adi Srds
Posted: 13:01:10, 12:09

Ronnie Forokara landade i går (tisdag) i fanfar, men det visar sig den judiska anknytningen - Finska ännu inte avslutat sina villkor med Maccabi Haifa. Ett annat möte väntas i dag mellan spelare representanter (agent Jackie Dahan svenska agent) och Jacob Shahar Itamar Chizik att försöka överbrygga klyftorna mellan parterna.

Trots skillnaderna mellan sidorna är små, Haifa hoppas att underteckna Forokara kväll grupp. Efter undertecknandet kontaktperson för läkarundersökningar börja

Örebro 100år
2010-01-13 14:08
Är 7millar ett nytt transferrekord i ÖSK? Det förra va väl Skog som vi fick runt 5 för.
Wivallius
2010-01-13 14:07
Sekt E//

Problemet är att vi inte har en trovärdig källa. Vad f-nken skall man då tro? NA spann ju loss på 10 milj. Hur trovärdigt var det?
Örebro Sekt. E
2010-01-13 13:56
Det känns onekligen som att välja sina informationskällor om man går i spinn för att en nättidning i Haifas närhet anger en lägre summa än vad som angivits i andra media. Avd källkritik?
Örebro Rojas
2010-01-13 13:51
Om detta stämmer gällande Porokara affären som vi för övrigt skrev igår här på forumet. Bör Sjögren avgå med omedelbar verkan
Örebro Perkans
2010-01-13 13:35
Kul att se att Canalplus ska sända 3 ÖSK matcher på de första 14 omgångarna! ÖSK-Åtvidaberg, MFF-ÖSK och ÖSK-Djurgården.
Örebro Gurra2001
2010-01-13 13:29
Ämne: Gurra2001//Angående ....
Nej. Svårt att säga att den svenska modellen är den bästa i världen. Däremot så är Afrika och Asien något efer Europa i sin fotbollsutbildning.
Örebro Kronblom
2010-01-13 13:28
lite trist att ÖSK alltid ska rea ut sin spelare,att det var rätt att sälja kan jag skriva under på för Roni ville vidare men man måste kunna få till bättre summor.Andra allsvenska klubbar får bra betalt för sina spelare så varför inte ÖSK?!Dags att rekrytera folk som kan trissa upp priset...
Örebro Gurra2001
2010-01-13 13:26

Jag kanske får rätt här också trots allt. Var ju något tveksam till 8 mille. Vi får trots allt hoppas att det inte stämmer.

Örebro ÖSK-Karl
2010-01-13 13:00
widemarsh//

Du hade helt rätt, i avtalet står att ÖSK alltid får 30% av vinsten och betalar inget av förluster.

Tydligen ligger det något prestationsbaserat och vidareförsäljningsklausul i Ronis kontrakt också. Det var vad jag kunde få fram i brådskan. Ett invecklat kontrakt med andra ord.

Nu försvinner jag x antal dagar, hoppas att bomben exploderat när jag återvänder och att vänsterbacken är klar ;)
Örebro Chipset
2010-01-13 12:57
Återigen verkar det inte som man stått på tå utan att man dragit igång ett sökande nu. Eller så är det bara dimridåer...
Örebro Chipset
2010-01-13 12:43
Oavsett om det var 4 eller 7 miljoner var det nog nödvändigt att sälja. En omotiverad spelare som inte vill förlänga behöver vi inte. Dessutom är väl det viktigaste i den här affären att ÖSK kan visa att vi minsann också kan exportera.

Ändå är det sorgligt. Roninho var en favorit redan i Kristinehamn när han spelade till sig kontraktet.
Örebro # brorzan
2010-01-13 12:13
Undra om jag fortfarande är spärrad från jobbet...

Edit hälsar att det är jag inte! Skönt!
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 12:09
widemarsh // Ja det var ju det jag tyckte att jag hade läst för länge sedan att det fanns ett avtal om att ÖSK skulle få en bit av kakan vid ev försäljningar.
Annons: