/fotboll/osk/forum/5294.aspx/fotboll/osk/forum/5294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-01-16 10:45
# brorzan, hmmmm...
Kan bara hålla med, han har flyttat nästan vart och vartannat år och jag undrar var han bor nu, eftersom han "slipper" flytta, men Wigan ligger väl bara c:a 10 mil från Sheffield, så flytt kanske inte är nödvändig om han bor i Wigan. Men han verkar planera för att bli "Bosman" och ytterligare en flytt inom snar framtid, eller?

Fast det kanske inte var det som du "hummade" över :)

Är han en vandrande pinne?
Örebro # brorzan
2010-01-16 09:53
Hmmm...
Örebro Dr M
2010-01-16 09:46
Har någon hört hur det gick för Roni i Israel han borde väl vara hemma nu? Är kontraktet klart.
Örebro Conjuration ★
2010-01-16 02:27
Herregud, jag tänker kanske likadant som "ÖSK:s skambud" haha. Alvbåge verkar gilla Johannes sett till hans blogg (se länktips för er som missat det).
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-16 01:24
Frågan är ju också om utbildningsersättnig och annat komme rin på en sådan här ung spelare. Synd att inte Mittåt är kvar han hade nog kunnat bena ut det.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-16 01:23
Skulle gissa att köping inte vill ha under 100-200 tkr iaf + klausul
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-16 01:22
Conjuration //20 000? hm...Tror det ligger klart högre. De påpekar säkerligen att han redan konkurrerar i en allsvensk klubb.

Men jag gissar bara
Örebro Conjuration ★
2010-01-16 01:12
Hur mycket kan en klubb som Köping rimligvis begära? Jag chansar på typ runt 20.000? Någon som har lite andra gissningar?

Av personliga erfarenheter så är summan lät att bestämma sedan så är vidarförsäljningsklausulen en förhandling som tar tid. Risken finns ju att det går bra för Johannes och då vill nog köping ha mer än 10% vid.förs än att transfersumman de fick bara var 50.000
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-16 00:39
humaS //På vilket sätt skrev han omoget menar du? Såg ut som ett vanligt inlägg med nyttig info?
Helsingborg humaS
2010-01-16 00:26
Ämne: We all hate Leeds sc....
men sätt till hur du beter dig och skriver så kan du inte vara äldre än 14 år och förmodligen en liten spinkig tönt så
Örebro Kex Gunnar
2010-01-16 00:01
We all hate Leeds scum :
Haha, fyshaale liishapp!
We all hate Leeds scum
2010-01-15 23:53
Angående Johannes går förhandlingarna med Köping FF trögt. ÖSK och Lennart skall ha lagt ett rejält skambud.

Johannes hoppas dock att Köping inte sabbar den här chansen för honom. Så det ska nog ordna sig iallafall.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-01-15 22:06
Någon som vet hur det går med bomberna?
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-15 21:55
Överhuvudtaget ger spelare som Johannes, Erik, Oskar och Mackan en bra föryngring av truppen.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-15 21:42
Wivallius//Är det något man saknar med ÖSK/Lennart är att man inte förnyar med givna spelare i riktigt god tid. Utan att, hittills kanske man ska säga, väntar till sista halvåret (T ex Haginge).

Långa kontrakt kostar. Visst. Men det ger också kontinuitet. Dessutom skriver man inte långa kontrakt med vilka som helst.

I ÖSK skulle Bedoay, Alvbåge och Almebäck vara givna för att föreslå ett 4-års kontrakt.

Självklart kommer ingen av dem fullfölja ett 4-års kontrakt. För alla kommer att bli proffs utomlands. Men det ger ÖSK ett bra förhandlingsläge.

Kul att läsa Alvbåges blogg! Att Mosander kommit in så bra och han verkar uppskattas. Visste inte heller att Oskar kör med A-truppen. Med Berra finns det nu alltså 4 mittbackar. Erik får lovord liksom Johannes som verkar vara något extra för sin ålder. Bra scoutat ÖSK! Hoppas ÖSK kan knyta till sig honom.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-15 21:35
Saywee //Jag tror fri entre endast gäller i första matchen. Men jag ska inte svära på det
AIK Saywee
2010-01-15 21:16
Bra tips Rudolf, jag skall genast trycka på fliken och tycka till - för om jag klagar här, så når det ju inte de, som kan förbättra sig ...
Örebro widemarsh
2010-01-15 21:15
Yeah// Jag kommer in på sidan.

Jag köpte ståplatsabbonemang till västra med Kubanrabatt till 2010 iaf. Jag hade bara fjolårets medlemskort vid tillfället men det gick bra ändå.
(Köpte det innan årsskiftet då fjolårets priser gällde)

edit: Tror att man går in gratis på träningsmatcherna, har varit så tidigare år.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-15 21:11
På officiella sidan finns det en flik i höger bildkant som heter "tyck till". Där kan det vara värt att prova ställa frågor som rör hemsidan och medlemsfrågor och sånna goa grejjer.
AIK Saywee
2010-01-15 20:44
Yeah, trevlig helg på dig oxå.

Det är ju en vecka kvar innan matcherna börjar, men frågorna är redan flera, och svaren kanske kommer.

Det har nu gått en halv månad sedan årsskiftet och det hade varit proffisionellt jobbat om svaren redan hade funnits på officiella.

Men det kanske finns annat att jobba med som är viktigare, vad vet jag?
Örebro Yeah
2010-01-15 20:35
Kommer inte in på kubanernas sida, nån som vet vad som händer?
Nån som har koll på om man fortfarande får rabatt på ståplats säsongskort som medlem i kubanerna? Hinner man bli medlem, hur går det med utskicken?
Är träningsmatcherna gratis som kubanmedlem?

Många frågor blev det..

Trevlig helg!
AIK Saywee
2010-01-15 19:04
OK, Sersant, men kommande fredag spelar ingen roll om jag fattat KvT rätt, gratis inträde för alla ...?

Det som spelar roll är vilka roller spelarna spelar ... å jag vill uppleva lite rock´n roll apropå "roller"! Nu öser vi på, på det gröna gräset och på läktarna och över hela Örebro, vi visar fotbollssverige vad vi kan :)

MEN, är det gratis inträde för alla, så kan jag bara skriva ...

... ALLA TILL BA!
Örebro frrreddo
2010-01-15 18:48
ok tack så mycket
2010-01-15 18:47
18.30 börjar matchen mot åtvidaberg på fredag nästa vecka.
Örebro frrreddo
2010-01-15 18:42
vad är det för tid som gäller nästa fredag???
2010-01-15 18:35
Jag hade helt glömt bort medlemsavgiften. Bara att logga in på internetbanken med detsamma. Tack för påminnelsen grabbar/tjejer!
Örebro Sersant
2010-01-15 18:26
Ämne: Ämne: Det bli....
De brukar ha en lista på alla medlemmar så sopelar ingen roll om du fått medlemskortet eller inte :).
AIK Saywee
2010-01-15 18:17
Ämne: Det blir fri entre t....
KvT, gäller det för alla? Dvs fri entré mot ÅFF?

I träningsmatcherna därefter, vad gäller då?

Betalade medlemsavgiften 2009, men har inte fått något medlemskort ännu, men det kommer väl så småningom.
AIK Saywee
2010-01-15 18:05
Skiter i att åka till Borås ikväll, det är för mycket halk- och viltolyckor, jag vill inte riskera något ...

... för jag vill se 2010 års träningsmatchpremiär på den fina arenan, kommande fredag.

Trevligt, att temperaturen börjar bli lite "måttligare", sibirisk svalka kring c:a minus 20 celsiusgrader tilltalar inte mig om jag själv måste vara stilla i 2 x 45.

Men med rätt klädsel och lite egen rörelseförmåga går det dock an, att vara ute ett par timmar eller så. Just nu är det 273 grader Kelvin i Halland.

Den globala nedkylningen är väl snart över, på norra halvklotet alltså, för i övrigt stiger ju temperaturen ;)

Alla till BA och ...

... "FORSA" GOLFSTRÖMMEN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-01-15 17:29
Wivallius/ Fast jag tror inte han stannar helt gratis. Tror det är svårt att jämföra ÖSK med Elfsborg då de har avsevärt mycket större plånbok än ÖSK. Men att ändå bara teckna för 3 år hela tiden som Sjögren verkar gilla känns inge bra.
Annons: