/fotboll/osk/forum/5290.aspx/fotboll/osk/forum/5290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Karlssson
2010-01-19 19:38
Hur ligger det till med bomberna?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-19 19:38
Saywee// Det är nog just själva "mellanlandningen" som finansierar holländska ligan. Ajax fick väl t.ex circus 200 mille för Ibra när han gick till Juventus. Dom köper ofta relativt billiga nordiska spelare och säljer förhoppningsvis dom svindyrt till dom större ligorna. Alla talanger som hamnar i Holland lyckas givetvis inte alltid slå igenom på riktig. Men när dom holländska klubbarna väl lyckas med en bra försäljning så är marginalen så pass stor att dom har råd med en och annan felvärvning tror jag.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-01-19 19:32
Allting beror nog på hur mycket han får chansen i landslaget. Skulle han helt plötsligt få lira A-landslag i lite större matcher så hamnar ju prislappen genast på över 10 miljoners summor och de större klubbarna får upp ögonen. Annars blir det antagligen Groningen eller liknande.
Örebro Marta (hane)
2010-01-19 19:28
Den Oumbärlige/
Håller med. Samtidigt så är Almebäck en mittback. Ska nog till en bra spekakulär mittback för att komma upp i de summorna och för att en storklubb ska se honom som ett förvärv värt att lägga mkt pengar på, när han är nykläckt i AS. Kanske får vi koncentrera oss på att få in fina klausuler i kontraktet istället?

Viktigt för hans värde är nog vidare, att han gör en bra början av Allsvenskan nu när fler ramljuslampor kommer att vara riktade mot honom. Tror lätt han har psyket att klara det men samtidigt ska vi nog minnas att han han ff behöver en talande, rutinerad mittback bredvid sig för att vara stabil i positionsspelet.
AIK Saywee
2010-01-19 19:25
Ämne: Almebäck har ju själ....
den oumbärlige, det där var faktiskt riktigt intressant, "storligornas lingonserie", jag anser dock att Holland tidigare har varit (kanske fortfarande är?) en duktig fotbollsnation och att det finns ett par, 2 st, duktiga klubblag, men var f*n kommer pengarna ifrån? Produkter, företag, uzbeker, eller?

Att Holland verkar vara en slags "mellanlandning" för talanger som skall slussas ut i Europa eller övriga Världen, har inte jag tvivlat på, helt och hållet, intressant på något sätt att du "nämner" (=skriver) detta och när man kopplar ihop deras landslags kapacitet med klubblagens kapacitet och nu hur detta skall fungera tillsammans, dvs inhemska spelare ... himla hemsk röra.

... gäller förresten inte bara Holland!
AIK Saywee
2010-01-19 18:59
36310099B/
Norwich är rätt, du får inget pris, men all heder för din snabbhet och att du svarade rätt ...

... men det var nog fler som kunde svaret, som dock inte var inne och läste, men så är det ju här i livet, på rätt plats på rätt tidpunkt.

Det gäller i högsta grad för våra svartvita eleganter, de skall bara finnas där när smörpassningen kommer och sätta en elegant bredsida som förpassar lädret i nätet.

Publiken och fansen bryter ut i ett sagolikt tjut!!!

... och resan mot målet har börjat :)
Örebro Rojas
2010-01-19 18:35
Vi kanske kan få 10 000 $ från den nya toppklubben Asmara i den sjukt mycket bättre kazakstanska ligan, och om vi har tur kanske Dragan Älgovic Stokanovic kan göra comeback i samma deal ?
Örebro 36310099B
2010-01-19 18:30
Ämne: Lite västinfo om lil....
De engelska kanariefåglarna = Mathias Svenssons gamla klubb från 2003-2004 Norwich City FC.

Annars tycker jag att Ängelholm gjort en kanonvärvning i Helsingborgs målvakt Daniel Andersson. Och Assyriska har gjort en intressant värvning i AIKs Mikael Thorstensson och Kalmars försvarare Mikael Eklund. J-Södras värvning av Pär Cederqvist ser också bra ut. När man ser på Superettan med annat än västliga ögon då...
Örebro den oumbärlige
2010-01-19 18:27
Almebäck har ju själv sagt att han vill vidare senast efter säsongen, kanske i sommar, problemet med honom är att han verkar vilja gå till första bästa i storligornas lingonlinga -- holländska.

Skulle ha känt bättre ifall han istället hade sagt att han vill komma till en bra storklubb och ingen 3 delad mellanlandning. Iofs är han ju tillräckligt ung, kan fortfarande spela i holland, frankrikle för att sedan gå till england i 25 års åldern.

Hoppas bara klubbarna som vill åt honom är rika, AZ gav ju över 30 för Wernbloom och PSV över 40 för Toivonen.
AIK Saywee
2010-01-19 18:08
Lite västinfo om lilla Allsvenskan, Superettan alltså, den blir kul att följa i år, "från lite distans"?

FFF har gjort klart med sin duktiga målvakt Stojan Lukic till och med 2012, tre år till, en av superettans bästa målvakter (han har hållit nollan 11 gånger - två säsonger på raken).

FFF har förstärkt med Emil Jensen från HBK och Christoffer Carlsson från LBOIS och samt sist men inte minst Daniel Alexandersson från IFK Göteborg!

Full Fart Framåt, F...."alkenberg", (PS, jag vet att en annan svensk klubb har denna "slogan", Full Fart Framåt F******.

Falkenbergs FF är väl de svenska kanariefåglarna, är det någon som vet vilka som är de engelska kanariefåglarna?

Ovanstående är väl lite OT, och jag tror inte att ÖSK kommer att behöva möta dem (FFF) i höstens kval, men i cupen vet man aldrig hur lotten faller och hur lagen formeras?

Vore fantastiskt roligt med en bortacupmatch för svartvitt, i Falkenberg, i typ slutet av augusti, när isen har lämnat Kattegatt, förutom fotbollen kan vi ordna bad och grill på stranden :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-19 16:58
Kanske kommer nåt fett bud på 200 000 $ från Maccabi Haifa på Almebäck? ;0)
Örebro jappel
2010-01-19 15:06
Ämne: Skulle inte se så sn....
eller sälja honom till fullham.. eller annat lag i england/tyskland/holland
Örebro Marta (hane)
2010-01-19 14:48
Hur långt kontrakt hade vi med Almebäck? Mycket publicitet kring honom nu och har svårt att tänka mig att han kommer göra bort sig i landslaget. Han kommer inte heller vilja förlänga. Nästan bra med en affär om ett halvår/ett år om vi äntligen ska få in lite kosing på någon. Han var väl även kontraktslös när vi tog honom? Så då blir det ju inte tal om vidareförsäljningsklausuler heller..
AIK Saywee
2010-01-19 14:47
Apropå ljusare framtid, så blir det bara bättre och bättre.

Igår var det den mest deprimerande dagen på hela året, enligt engelska forskare, kallad "Blue Monday". Inräknat det bistra vintervädret, antalet dagar kvar till nästa löning, tiden som gått sedan den sköna avkopplande jul/nyårsledigheten, samt brutna nyårslöften , etc etc

Idag är det tisdag och allt blir bara bättre.

Ruby Tuesday är en amerikansk ”avslappnad restaurang kedja” döpt efter Rolling Stones sång med samma namn. Vad betyder Ruby?

Halkade in på detta av någon outgrundlig anledning, men snart är det match, bara tre dagar kvar, skall bli intressant att följa hur årets (2010) ÖSK-lag skall formeras?

Kanske ytterligare någon försäljning och kanske eventuellt någon tillkommer, annars får vi väl nöja oss med det vi har?

FORZA ÖSK!
Örebro Aspen
2010-01-19 14:22
Nästa stora landslagsstjärna - från ÖSK
AIK Saywee
2010-01-19 14:05
KvT, ja, Mörk verkar ha en ljusare framtid i "samarbetets" tecken med olika klubbar.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-19 13:52
För ett par år sedan gick ÖSK ut med att man vill jobba med en och samma agent när det gällde nyförvärv. Man skulle "Etablera ett bra samarbete". Sen har jag inte hört något mer och undrar om det var Oliver man inledde det med? Idag vet jag inte alls om man har den ambitionen kvar.

Annars tycker jag Patrik Mörk verkar vara en agent som alltid snabbt fixar klubbar åt sina klienter.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-19 13:47
widemarsh //Då kanske man ska gå upp och ta sig en bira och kolla matchen genom nåt fönster ;0). Ska tydligen bli kallare igen efter detta snöfall
AIK Saywee
2010-01-19 13:44
Jaa, Rudolf, varför inte?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-19 13:32
Skulle inte se så snyggt ut för Maccabi Haifa om affären skiter sig. Jag menar dom var snabba med att gå ut officiellt att Porokara var klar, han fick t.o.m posera för media i deras gröna halsduk. Men om vi endast får 500´000€ så är det väl lika bra att det inte blir nån affär. Vi kan lika gärna låta han spela ut sitt kontrakt och hjälpa oss att ta guldet. :)
AIK Saywee
2010-01-19 13:09
Ämne: Pratade med en jag k....
Men han kan väl bli billig, eftersom han själv verkar söka sig hem på "gamla" dagar ...

... desssutom, köp under lågkonjunktur, sälj under högkonjunktur.
Örebro Sogen
2010-01-19 13:01
Ja FreSa hade ju oxå vart ungdomslandslagsman. eller t.o.m u21
Örebro Marta (hane)
2010-01-19 12:57
Sogen/Låter som en ny Fredrik Samuelsson ungefär... Kommer ÖSK-Karl att gilla...
Örebro Sogen
2010-01-19 12:51
Pratade med en jag känner ifrån sundsvall idag, han hyllade Christian Söderbergs inställning och placeringsförmåga. Han totalsågade dock hans bollkänsla och passningsspel. Tydligen var inte Cribba äns fullt ordinarie i Giffarna förra året. han tyckte inte att Giffarna gjorde en förlust som blev av med honom.

Är det sådana spelare vi ska värva?
Örebro widemarsh
2010-01-19 12:44
KvT// Jag tror det, vad jag har hört så ska det vara öppet för alla.
AIK Saywee
2010-01-19 12:42
Berra 72, kan knappast komma på någon i "nutid" med ÖSK anknytning, tror också att agenter skall vara eller verka vara neutrala, eller jag kanske tänker tokfel?

Agenter har väl starkast koppling till, (och intresse för), sin egen ekonomi, i andra hand för spelaren de företräder, och i tredje eller sista hand klubben spelaren tillhör, innan han säljs. Dessutom måste de smöra lite extra för klubbar som kan tänkas köpa?

Nej, sådant här är inte min grej, vet helt enkelt, för lite om vad som händer bakom kulissserna.

Intressant inlägg Berra 72 ... kanske andra som har funderinger, frågor eller svar?
Örebro Berra 72
2010-01-19 12:30
Nämn en vettig agent som har ÖSK anknytning?
Tycker det har klagats på de flesta.
Wivallius
2010-01-19 12:30
Har för mig det
AIK Saywee
2010-01-19 12:27
Aha, Oliver?
Wivallius
2010-01-19 12:08
Saywee//

Cabrera, väl?
Annons: