/fotboll/osk/forum/5289.aspx/fotboll/osk/forum/5289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grohl
2010-01-20 09:02
Ämne: SF bekräftar att den....
Tänker även på Rasmus Elm som skrev ett långtidskontrakt men med en förhållandevis låg utköpsklausul, han lämnade sedan till sommaren. Varför har inte det varit ett alternativ för ÖSK?

Sen blir jag jävligt trött på alla dessa agenter också, som tjatar bort all moral från spelarna...
Örebro Grohl
2010-01-20 08:52
Jahaja, jag ser ingen anledning till att vi inte ska köra en "Djurgården" på Roni nu? För honom så ingår inte ÖSK i framtidsplanerna och han verkar inte ha några problem med att lämna klubben som gjort honom känd helt utan pengar.. Nä, sätt han på läktarn om han inte skriver nytt kontrakt! Jag vill iaf se någon som vill spela med ÖSK på planen, å inte någon som bara tänker på vart/hur han kan få mest pengar.

Visa lite stolthet för fan...
Wivallius
2010-01-20 08:51
Än har ansvariga i ÖSK för spelarrekryteringar och spelarförsäljningar mycket att lära innan de ens är i närheten av våra allsvenska konkurrenter.

Vad gillar ni den här vändningen? Det beröm jag gav Sjögren i början av månaden känns tyvärr förverkat. Och skyll nu inte på Cabrera. Med tillräckligt långa kontrakt på spelarna hinner man sälja när det är TVÅ år kvar, ty ett år räcker tydligen inte.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-20 07:10
SF bekräftar att den Israeliska klubben fått kalla fötter och att det troligen lutar åt att det inte blir ngn affär. Agenten Oliver anses vara en inte obetydlig orsak till det. Att bara vänta sex månader till ger mer pengar i egen ficka för både agent & Roni. Dvs att genom att se till att ÖSK inga pengar får,

Jag kommer ihåg när Niklas Jonson:s kontrakt var på väg att gå ut för honom i Helsingborg och han var i föhandlingar med annan klubb då han plötsligt förlängde med HIF 6 månader till. "Jag gjorde det för att HIF skulle få en slant för mig"

Det var tider det!!

Hört talas om 4-års kontrakt ÖSK?
AIK Saywee
2010-01-19 23:55
Dream on

Ö zzz ZZZ zzZZ K
AIK Saywee
2010-01-19 23:46
Vi har idag det lag vi har, inget köpt, inget sålt, det duger som det är! Bantat och klart, en del vill inte spela och andra får inte spela, och någon skada, men det räcker nog ändå för övre halvan av Allsvenskan.

Endera är klubben trög på "marknaden", medan fönstret är öppet, eller så smäller det snart av ordentligt?

GOK!
AIK Saywee
2010-01-19 23:14
Rojas/ är du med, eller funderar du fortfarande?

Inget är klart förrän en eventuell "namnteckning" har torkat.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-19 22:58
Almebäck börjar på bänken imorgon mot Oman
Örebro Godfoten
2010-01-19 22:21
Det är nog bara rykten Rojas. Men det där Maccabi supportern skrev nog till Mackan att det handlade om 550000-600000 dollar. Något som även NA har nämnt. Även om man omsattade det till ca 4 millar SEK.
AIK Saywee
2010-01-19 22:14
Rojas//

Det "skrevs"
"Han var exalterad och skrev att det handlade om 550 000-600 000 dollar i övergångssumma."

Du "skrev"
"Så nu är det bekräftat alltså att vi endast fick 550-600 000 dollar ?"

Ordet "Handlade" har en viss betydelse i detta sammanhang för mig.

Läs även hela inlägget "21.09", men vi kanske missuppfattar varandra?
Örebro Rojas
2010-01-19 22:05
Ämne: Rojas/
Nej, det &qu....
Ja har gjort det, det står övergångssumma. Vad syftar du på....
AIK Saywee
2010-01-19 22:04
Godfoten, helt rätt tänkt ur ekonomisk synvinkel, undrar om Roni läser här, med översättning!
Örebro Godfoten
2010-01-19 21:47
Mackan//

Ingen rök utan eld. Antar att Roni kan se det smarta (för sig själv) i att stanna resten av året i ÖSK och sedan stoppa signing fee i egen ficka i stället. Om det nu strular med Maccabi. Skriv mer om han berättar mer för dig.
AIK Saywee
2010-01-19 21:38
Rojas/
Nej, det "handlade" bara om beloppet, inget är bekräftat, läs inlägget en gång till ...
Örebro Rojas
2010-01-19 21:32
Så nu är det bekräftat alltså att vi endast fick 550-600 000 dollar ? , skitbra ju.......................
AIK Saywee
2010-01-19 21:18
Jag förstår inte varför jag hela tiden hamnar offisde (=offtopic), men när jag hör (=läser) Haifa, tänker jag på apelsiner och så här års tänkar jag (sedan jul) på blodapelsiner, 90 % produceras (växer) väl i Sicilien och denna fantastiskt nyttiga citrusfrukt är en ympning (korsning) mellan vanlig apelsin och granatäpple.

Fantastiskt nyttig, ge ÖSKárna detta som kosttillskott och vi tar dubbeln!

Kan det bli enklare?
AIK Saywee
2010-01-19 21:10
När det gäller stoneslåten "Ruby tuesday" så handlar det väl om en tjej som hette/heter Ruby?

Allt enligt enligt ett nyligt samtal från Uppsala, "lärdomens stad".

Undrar om Johan P och dubbelRichard lirar kvar i Sirius? Vilket underbart mål förresten, som målvakten RR gjorde mot MFF ... oförglömligt!
Mackan
2010-01-19 21:09
Kom i kontakt med en Maccabi supporter tidigare då han såg min Porokara video och han vill ha mer info om Roninho. Han var exalterad och skrev att det handlade om 550 000-600 000 dollar i övergångssumma. För någon timme sedan fick jag ett PM som helt enkelt löd "seems like he is not coming to us :(".

Återstår att se vad detta innebär och om de har någon substans.
AIK Saywee
2010-01-19 21:01
Aha, wurpa, tänkte lite på rubiner, men varför heter det isåfall inte "red tuesday" i kontrast till "blue monday"? Vad betyder uttrycket i Rolling Stones - låten?

Ursäkta offtopic, men ÖSK kommer snart att rocka fett oavsett veckodag, men det är lämpligt att undvika fredagar, publikt, när Allsvenskan startat, under sommarhalvåret, tror jag ...
Örebro wurpa
2010-01-19 20:51
Ämne: Apropå ljusare framt....
Måte jag svara på allt;) Ruby tuesday =röd tisdag=när allt julpynt plockas ner.
AIK Saywee
2010-01-19 20:12
Ämne: Saywee// blev fan lå....
den oumbärlige, långt inlägg möjligen, men innehållsrikt och mycket intressant (för mig iallafall!), "storligornas lingonliga" och "mellanlandning" är nyligen myntade utttryck i fotbollens värld.
AIK Saywee
2010-01-19 19:49
Farsen och Marta//
Det är just detta som är så förbaskat svårt att gissa om i framtiden, en bra och lovande spelare, kan helt plötsligt bli skadad, bli mycket sämre i sin position, eller helt plötsligt bara bli fantastiskt bra och landlagsmässig.

Det tar dock lite extra tid innan sådant märks, ibland, ibland inte, det är en evig gåta och gissning ... vad som sker med spelare A och spelare B och etc etc

Allt verkar vara ett spel :)
Örebro den oumbärlige
2010-01-19 19:47
Saywee// blev fan långt märkte jag så här i efterhand.

Ja Holland är en bra fotbollsnation men de har tappat oerhört mot andra länder. Tidigare låg ju de efter Tyskland och de tre stora men nu har till och med Frankrike gått om och länder som Turkiet, Ryssland och Grekland är nära om inte förbi.

Hollands liga, Erdevise(?), har alltid varit ojämn dvs. gamla toppklubbarna Feyenoord, PSV och Ajax kunde på allvar konkurrera med övriga toppklubbar i europa. Ajax vann t.ex. CL 95 eller 96 mot självaste Milan med sina unga talanger; Davids, Seedorf, Kluivert, Van der sar, De Boer bröderna och Overmars bland annat. Ajax och PSV kom till kvartsfinal i början på 2000-talet.

Men vette fan, fotbollskartan ritas ju ständigt om. De har ju alltid lyckats få bra betalti Holland men grejen nu tror jag är att europeiska klubbar har lärt sig att suga in talanger innan de blir tillräckligt bra för att säljas dyrt.

Förr köpte man inte spelare utanför sitt eget land i de stora klubbarna om de inte var färdiga superstjärnor. Talangerna i Holland, utvecklades och såldes, pengarna gick till nya talanger och klubbarna kunde iaf behålla en kull talanger i några år och göra resultat i Europa som i sin tur trissade upp deras marknadsvärde.

Nu har den mellanhanden klippts bort. Lagen i de stora ligorna satsar mer på utländska talanger från olika delar av världen, inte bara toppklubbarna utan även resterande. Man kan säga att rollen som holländska toppklubbar hade tidigare har tagits över av en hel drös andra klubbar i de stora ligorna. Samtidigt har ju den fotbollsakademiska organisationen som Holland alltid varit framgångsrik med blivit vanlig i andra länder. Förr prisades jämnt t.ex. Ajax akademi men nu förtiden har alla lag en utvecklad ungdomsakademi.

Holländska klubbar har inte så mycket pengar idag trots allt, det är klart att de har mer än tidigare, men det pga. priserna har skjutits i höjden men de hänger trots allt inte med i utvecklingen i t.ex. champions league.

Som sagt förr kunde de behålla ett helt lag i några år innan typ Barcelona eller något lag köpte upp någon stjärna. Man köpte inte för än de var färdiga men nu är det för dyrt. Man köper i princip talanger när de bara gör en intressant säsong. Plus konkurrensen från alla andra klubbar som också söker av hela världen på talanger.

Liten subjektiv förklaring kanske ;O
Örebro Karlssson
2010-01-19 19:38
Hur ligger det till med bomberna?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-19 19:38
Saywee// Det är nog just själva "mellanlandningen" som finansierar holländska ligan. Ajax fick väl t.ex circus 200 mille för Ibra när han gick till Juventus. Dom köper ofta relativt billiga nordiska spelare och säljer förhoppningsvis dom svindyrt till dom större ligorna. Alla talanger som hamnar i Holland lyckas givetvis inte alltid slå igenom på riktig. Men när dom holländska klubbarna väl lyckas med en bra försäljning så är marginalen så pass stor att dom har råd med en och annan felvärvning tror jag.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-01-19 19:32
Allting beror nog på hur mycket han får chansen i landslaget. Skulle han helt plötsligt få lira A-landslag i lite större matcher så hamnar ju prislappen genast på över 10 miljoners summor och de större klubbarna får upp ögonen. Annars blir det antagligen Groningen eller liknande.
Örebro Marta (hane)
2010-01-19 19:28
Den Oumbärlige/
Håller med. Samtidigt så är Almebäck en mittback. Ska nog till en bra spekakulär mittback för att komma upp i de summorna och för att en storklubb ska se honom som ett förvärv värt att lägga mkt pengar på, när han är nykläckt i AS. Kanske får vi koncentrera oss på att få in fina klausuler i kontraktet istället?

Viktigt för hans värde är nog vidare, att han gör en bra början av Allsvenskan nu när fler ramljuslampor kommer att vara riktade mot honom. Tror lätt han har psyket att klara det men samtidigt ska vi nog minnas att han han ff behöver en talande, rutinerad mittback bredvid sig för att vara stabil i positionsspelet.
AIK Saywee
2010-01-19 19:25
Ämne: Almebäck har ju själ....
den oumbärlige, det där var faktiskt riktigt intressant, "storligornas lingonserie", jag anser dock att Holland tidigare har varit (kanske fortfarande är?) en duktig fotbollsnation och att det finns ett par, 2 st, duktiga klubblag, men var f*n kommer pengarna ifrån? Produkter, företag, uzbeker, eller?

Att Holland verkar vara en slags "mellanlandning" för talanger som skall slussas ut i Europa eller övriga Världen, har inte jag tvivlat på, helt och hållet, intressant på något sätt att du "nämner" (=skriver) detta och när man kopplar ihop deras landslags kapacitet med klubblagens kapacitet och nu hur detta skall fungera tillsammans, dvs inhemska spelare ... himla hemsk röra.

... gäller förresten inte bara Holland!
AIK Saywee
2010-01-19 18:59
36310099B/
Norwich är rätt, du får inget pris, men all heder för din snabbhet och att du svarade rätt ...

... men det var nog fler som kunde svaret, som dock inte var inne och läste, men så är det ju här i livet, på rätt plats på rätt tidpunkt.

Det gäller i högsta grad för våra svartvita eleganter, de skall bara finnas där när smörpassningen kommer och sätta en elegant bredsida som förpassar lädret i nätet.

Publiken och fansen bryter ut i ett sagolikt tjut!!!

... och resan mot målet har börjat :)
Örebro Rojas
2010-01-19 18:35
Vi kanske kan få 10 000 $ från den nya toppklubben Asmara i den sjukt mycket bättre kazakstanska ligan, och om vi har tur kanske Dragan Älgovic Stokanovic kan göra comeback i samma deal ?
Annons: