/fotboll/osk/forum/5275.aspx/fotboll/osk/forum/5275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Steefen
2010-01-24 14:49
ÖSK spelar mot Sirius 1/2 kl 18.30 på Behrn.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-24 13:57
Saywee //Ja det har jag också för mig. Vad är det för lista jag fått? ;) Det är ju jag som inte har nån koll hehe. Tog den på fotbollskanalen men den kanske inte är up to date
AIK Saywee
2010-01-24 13:32
Fick för mig att vi skulle möta Sirius ?
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-24 13:22
Elfsborg (b, 30/1)
BK Häcken (b, 5/2)
AIK (12/2)
Ej bestämt finskt motstånd (b, 14/2)
Spanien, två matcher kommer spelas (16-23/2)
Syrianska (h, 24/2)
Degerfors (h, 3/3)
Mariehamn (h, 6/3)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-24 13:22
ÖSK öster//Jaså har den tillkommit? Då bygger vi om listan ;)
Örebro ÖSK öster
2010-01-24 12:41
Mariehamn (h, 6/3)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-24 12:06
För er som inte har 100% koll över träningsmatchern för ÖSK:

Elfsborg (b, 30/1)
BK Häcken (b, 5/2)
AIK (12/2)
Ej bestämt finskt motstånd (b, 14/2)
Spanien, två matcher kommer spelas (16-23/2)
Syrianska (h, 24/2)
Degerfors (h, 3/3)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-24 11:44
Subject// Kul!!! Hoppas han får speltid nästa match också. ÖSK har just nu tre spelare i A-landslag. Inte dåligt!
Örebro Subject
2010-01-24 05:25
Kul att Bedoya fick debutera i landslaget.
Han kom in i den 60 minuten och började matchen lite trevande, men kom så sakteliga in i matchen mer och mer för att sedan mot slutet ta över helt.

Bedoya försökte/var ständigt spelbar och allteftersom så kunde han slappna av mer och mer, då kom spelet eftersom. Hade ett inlägg som var nära att nickas in och var ganska nära att nicka in ett mål själv också, faktiskt ett till i sista tillägsminuten. Han ska också berömmas för att han var inblandad i dom flesta farligheter som uppstod när han var med framåt. Han var också med i förarbetet till ett anfall mot slutet då han tar bollen från motståndaren och passar den till en medspelare, får tillbaka bollen och direktskarvar den i djupet väldigt snyggt till en medspelare ,som tar emot bollen och skjuter dessvärre utanför.

Han fick väldigt mycket beröm av kommentatorerna.
Betyg 4/5(av mig ska tilläggas)och bäst av inhopparna.
Örebro Yeah
2010-01-24 05:11
Bedoya fick göra sitt första inhopp i den amerikanska landslagströjan i natt i matchen mot honduras. Han kom in när matchuret stod på 60min och usa med tio man låg under med 0-3. Usa gjorde strax därefter 1-3 som stod sig till slutet. Bedoya gjorde ett godkännt inhopp, blev dock av med bollen lite lätt. Men kämpade och slet som vanligt.
Örebro den oumbärlige
2010-01-23 23:25
D.McGrain// Ditt inlägg låter vettigt om man raderar helt andra perspektiv. Det är klart ÖSK inte kan ge alla långa kontrakt men så fort man ser potential och speciellt när man ser ett högt marknadsvärde i spelaren borde man arbeta för att förlänga. Man kan inte bara vara "säker" för att spelaren i fråga kanske "stannar" i utvecklingen, det handlar om vad man vill som klubb. Vill man vinna AS och ta sig ut i Europa måste man våga satsa dvs. utveckla sina spelare maximalt och sälja dyrt. Inget lag som får kaffepengar som 4-5 miljoner för att sälja en av sina 3 bästa spelare vinner SM-guld.
Örebro den oumbärlige
2010-01-23 23:18
Grixx//

Jo flerårigt. 2 år kvar. Efter denna bör vi sälja, kanske tom i sommar om vi vill ha maximalt betalt.
Örebro Grixx
2010-01-23 20:22
...dock med brasklappen att de som misstror att ÖSK försöker få långa kontrakt med nyckelspelare givetvis kan ha rätt i sina spekulationer;-)

Samtidigt sa Sjögren till mig att Almebäck och ÖSK hade ett flerårigt kontrakt som räckte när jag undrade om man skulle förlänga efter hans strålande säsong....där kan man dra vissa slutsatser men om man önskat längre framgick ju inte.
Örebro Grixx
2010-01-23 20:15
Ämne: Ämne: D. McGr....
Instämmer!
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-23 20:04
Saywee //Jag tror naturligtvis inte att han kan göra som han vill. Hasse Borg kunde nästan det. Det måste ju vara styrelsen och andra som ger Sjögren ramar och mandat.

Men jag tycker det borde ligga i sporchefens ansvarsområde att initiera styrelsen med olika förslag.

T ex: "Almebäck ser ut att vara en säker ung spelare för framtiden med stor potential. Förmodligen kommer han erbjudas proffskontrakt inom två säsonger. Han är viktig för ÖSK och en nyckelspelare för försvaret. Jag föreslår att jag får födhandla fram en förlängning med honom och önskar veta inom vilka ekonomiska ramar jag kan spela"

Ovan var bara ett exempel men på ett ungefär. Det tycker jag är Sjögrens jobb med stöd av fotbollsutskottet och tränarstaben och inte styrelsen som ska initiera.

Men ÖSK kanske inte jobbar så? Det vet jag inte.
AIK Saywee
2010-01-23 19:47
Ämne: D. McGrain//

Alla....BoP, kan bara instämma, bra inlägg!

Men det jag fortfarande funderar över, gäller ävens D.McGrain´s inlägg, är om det är Sjögren som bestämmer, hur kontrakt skall formas avseende ekonomi, längd, förmåner etc etc. Är inte han bara en som utför det andra beslutsfattare bestämt att han skall "bestämma" eller skriva under på? Självklart skall han själv kunna ta initiativ, men hur styrd är han, av andra?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-23 19:40
Här ska man tydligen kunna se USA Honduras i natt. Starttid 03.00 svensk tid.
Örebro mustard
2010-01-23 19:31
enligt fotbollskanalen:

Michael Almebäck
Hade en nick i kanonläge efter en hörna i matchens inledning. Borde ha fått den på och kanske i mål. I övrigt aktiv och orädd. En av matchens absolut bästa spelare.
Örebro Bastard on Parade
2010-01-23 19:29
D. McGrain//

Alla ska givetvis inte erbjudas 4-5-års kontrakt, men även en degerforsare kan peka ut nyckelspelare i en trupp som man vill bygga sitt lag kring alternativt lokalisera stora talanger. Det är dessa spelare som man ska jobba på att ha på långa kontrakt.

Det går inte alltid, precis som du säger. Ibland vill inte spelaren skriva på ett långt kontrakt och ibland vill han inte förlänga alls. Shit happens, men ÖSK verkar inte vara ute i god tid.

Varför? Tja, där kan man bara spekulera på samma sätt som NA fabricerat ihop deras story om Porokara.

Vad ska Porokara göra när NA skriver att han inte alls är intresserad av att förlänga kontraktet när Sjögren kanske inte ens inlett samtalen?

Det är kul att spekulera i ett forum, men man måste kunna skilja på spekulationer och fakta. Jag försöker givetvis forma mina åsikter på så fasta grunder som möjligt, men det är ju omöjligt när alla kort inte ligger framme. Av det jag har hört så tycker jag i alla fall att ÖSK borde fokusera betydligt mer på att binda upp nyckelspelare på längre kontrakt och att den här processen måste inledas mycket tidigare. Det är givetvis riskabelt att ha spelare på långa kontrakt, men det är väl minst lika riskabelt att inleda förlägningssamtalen för sent med tanke på att spelarna går gratis som bosman?
Örebro mustard
2010-01-23 19:27
måste bara påpeka att Astvalds spel lämnade mycket att önska.. Någon sa att han inte fick bollar att jobba med. Men när han fick det var han allt för rådvill och flera gånger något feg i närkamp.
Örebro D. McGrain
2010-01-23 18:59
Det är enkelt att klaga på Sjögren...men det finns två (tre med agent..) i en förhandling. Om spelaren t.ex. Roni säger att han vägrar skriva på ett längre kontrakt än tre år - vad ska Sjögren göra då? Om sen Roni säger att han vägrar skriva på ett nytt kontrakt - vad ska Sjögren göra då?
Om Sjögren skriver 4-5-års kontrakt med alla, t. ex Fredrik Samuelsson, diverse brasilianare som passerat - vad skulle ni tycka då?
Finns ingen som helst anledning att skriva nytt kontrakt med en spelare som har flera år kvar på kontraktet och som man kanske inte ens vet hur han utvecklas. dessutom drivar man upp lönekostnaden för klubben, inte bara för en spelare utan då lär säkert fler komma och knacka på och kräva högre lön.
Örebro Godfoten
2010-01-23 18:58
den Oumbärlige//

Bajen, Djurgården och AIK erbjöds alla att få se Almebäck på träning när han inte fick vara kvar i BP. Alla tackade nej. Är det inte att rata honom?
AIK Saywee
2010-01-23 18:10
Härligt att de svartvita eleganterna äntligen spelade match, premiär detta decennium i går, på vår fina arena, gräset var grönt dessutom.

Jag hade hoppats och önskat mer, men vad tusan, det var ju "bara" en träningsmatch och ger inga poäng.

En ganska hädelserik första, följdes av en något mer målrik andra och det är alltid kul när vi får kvittera i slutet, än det omvända ;)

Nordin och Alven var riktigt bra och kul att Roni fick förtroende och visade att han är pigg på mål, synd bara att "ribban var för lågt satt".

Bra intervju i svartvitt (igår), där han (Roni), förklarar hur media försöker förvränga sanningar med en massa påhitt. Jag är inte ett dugg förvånad, för det jag har läst i media i denna "fråga" under veckan, främst NA, har varit så motsägelsefullt och konstigt att jag bara inte förstår vad de åsyftat och vill åstadkomma?

Förutom att sälja ett par tre, kanske fyra lösnummer förstås?
Örebro Bastard on Parade
2010-01-23 17:33
Bedoya har enligt uppgifter imponerat under träningslägret. Ska se om jag hittar källan igen, men tror det var goal.com. De har match ikväll 6pm est om jag kikade rätt.
Örebro DaSa
2010-01-23 17:17
DaSa//Tydligen spelar USA idag mot Honduras:) 6 pm.
Örebro Bastard on Parade
2010-01-23 17:16
DaSa//

Jag tyckte Erik började bra, speciellt passningsspelet och positionsspelet imponerade på mig. Han lyckades även vinna bollen rätt högt i planen, men det såg ut som att han tröttnade mycket till andra halvlek.

Oscar Johansson och Magnus Wikström är alldeles för lika varandra. Oscar är mer spelskicklig och inledde med en snygg kross till Porokara. Problemet igår var att ÖSK spelade med hög backlinje, något de tränat mycket på under de träningar jag kollat på. Man vill vinna bollen högre upp i banan genom hög press och pressen fungerade inte särskilt bra igår = många bollar in bakom våran backlinje med två rätt långsamma mittbackar.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-23 17:15
den oumbärlige//Nog fanns det indikation på att Almebäck var bra. Killen hade ju passerat varenda landslag som yngre. Det var snarare hans kroniska problem med luftrören som fick BP att erbjuda ett rent prestationsbaserat kontrakt som Almebäck nobbade. Efter det sökte han provspel i olika klubbar och hoppades i bästa fall få kontrakt i någon SE klubb i Stockholmstrakten. Sedan provspelade han i Västerås (som ville erbjuda honom kontrakt) och sedan i Örebro. Där han imponerade tillräckligt för att erbjudas kontrakt.
Örebro DaSa
2010-01-23 17:14
Måste även passa på och gratulera Johannes till att ha valt den bästa sportklubben som ny klubbadress!:) Jag tror att han kan få en del speltid, utan att ha sett honom spela så skulle jag gissa att han är den enda som kan ersätta Nordin utan att vi behöver byta taktik. Men han skulle ju behöva en del speltid under försäsongen för att komma in i det.

Sen får vi hoppas att det inte blir som med Staaf att han inte klarar av träningsökningen.

Ngn som vet om Bedoya spelat ngn landskamp ännu? När kommer han tillbaka?
Örebro DaSa
2010-01-23 17:07
Dublett...
Örebro DaSa
2010-01-23 17:07
Såg inte matchen igår, men läste att Oscar inte hängde i tempot. Kan inte det bero på att han fick ta Almebäcks roll i mittbackslåset? När han egentligen är mer lik Wiken i egenskaper. Hoppas att Sixten spelar in en mittback som kan spela istället för Almebäck så vi slipper byta taktik bara för att han inte kan spela. Den enda jag kommer på som har samma snabbhet är Anttonen.

Kul att höra att Erik var bra. Vore ju jävligt bra om Kihlen börjar spela den defensiva positionen och när allsvenskan slutar nästa höst så har Erik tagit hans plats. För Kihlens kontrakt går väl ut då och vi slipper köpa in en ersättare. Problemet då blir jag att Erik kommer att ha ett år kvar på kontraktet. Ngn som vet varför han bara fick ett 2 års kontrakt? Hans eller ÖSKs val?
Annons: