/fotboll/osk/forum/5273.aspx/fotboll/osk/forum/5273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration ★
2010-01-25 22:51
Ämne: Om vi räknar alla mi....
//Den oumbärlige

Jävligt snyggt och läsvärt inlägg! :)

Men helt klart är det iaf att Almebäck är med i disskussionerna och nafsar på en plats!
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-25 22:38
apskallen //Bygger på det som den oumbärlige säger tillsammans med en annan information om hur laguttagning förmedlas. Dessutom uttrycket Frempong samma sak. Visst, "bittra uttalande från de som inte fick spela". Men tror inte bara det berodde på det. Du har ju också exemplet på de franska tolkarna som Sixten inte alls utnyttjade och som bara satt och frös. Till slut vägrade de komma. Jag tror helt enkelt att Sixten är en introvert person. Med betoning på tror. Sen kan han ha andra förmågor. T ex en god analytisk förmåga m.m.

Första året vägdes det upp mycket tack vare Alex tror jag. Kan Mosander stå för den biten så tycker jag Sixten får vara hur mycket mussla han vill. Så länge det finns andra i staben som kompenserar.

Sen så sa jag väl inte riktigt att "Sixten inte pratar med spelarna överhuvudtaget och föredrar en ledarstil helt utan kommunikation". Så har jag aldrig uttryckt det. Självklart talar han med spelarna. Men om jag får gissa så är det nog en diametral motsats i sin ledarstil mellan Hamren & Sixten. Men det är en gissning. Därmed inte sagt att Sixtens ledarförmåga inte kan leda till resultat.
Hamrens ledaregenskaper har ju definitivt gjort det. Iaf i klubbfotboll.

Örebro den oumbärlige
2010-01-25 22:05
DaSa//

Vad jag minns så har bänkade spelare som lämnat påpekat detta. Typ Näfver, Tahirovic? Har även för mig att Holgersson sa att han "fattade vinken" när de valde att spela Anttonen som mittback en match.

Eller varför inte facebookincidenten som uppstod efter att Nordin petats utan förklaring under en uppåtgående form?
Örebro DaSa
2010-01-25 22:01
Ämne: Om vi räknar alla mi....
För tillfället kanske din ranking av mittbackarna stämmer. Men jag tror när EM-kvalet startar så tror jag bara att de tre först nämnda är givna, sen är det vår/sommarens prestationer som avgör den fjärdeplatsen. Om Iron har samma utvecklingskurva som hittills och även blir proffs i sommar så tror jag att han kniper fjärdeplatsen tack vare sin snabbhet.
Örebro apskallen
2010-01-25 21:50
KvT//
Jag är lite intresserad av källa på dina uttalanden om att Sixten inte pratar med spelarna överhuvudtaget och föredrar en ledarstil helt utan kommunikation. Finns det på pränt från nån intervju eller är det en "konfmyt" som fått fäste efter att några icke namngivna forumdeltagare drivit den tesen hårt ett tag?

För att förtydliga och inte trampa någon känslig individ på tårna: Jag är alltså inte ute efter nån debatt om huruvida vem som sagt vad på forumet utan är bara nyfiken på varifrån denna "sanning" kommer.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-25 21:31
osså lite OT: Skönt med en hockeyseger så här i fotbollstorkan ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-25 21:30
Härligt att se Hamrens helt förändrade pedagogik jämfört med Lagerbäck.

Spelarna måste betygsätta sig själva på olika saker efter varje match. Individuella samtal med alla (någon här inne sa att det kunde aldrig en tränare ha tid med) varvid en spelare uttryckte att det var bra: "Man vet vad han tycker fungerar bra med mig men jag vet också vad som kan bli bättre."

Saker jag uttryckt behövdes i ÖSK. En tränarstil jag gillar väldigt mycket.

Hoppas också Mosander kan tillföra liknande bitar och mer individuell träning i ÖSK.
Örebro den oumbärlige
2010-01-25 21:07
//

Sist jag såg från Uefa-cupen och läst så tog han över första platsen när den ordinarie målvakten skadades och Wiland har storspelat. Matchen jag såg i Europa League, kommer ej ihåg vilken, var han riktigt, riktigt bra. Enligt mig en stabilare målvakt än Isaksson som inte utvecklats något sen han lämnade Rennes för ett par år sedan.
Örebro kuubbannn
2010-01-25 20:57
Wiland sitter väl på bänken i köpenhamn ? så alvbåge lär gå före?:)
Örebro den oumbärlige
2010-01-25 19:56
Om vi räknar alla mittbackar som tros gå före i landslaget och alla målvakter så kan vi noga komma fram till vem som är närmast.

Mittbackar före Almebäck i landslagsdiskussionen:

Givna:
Majstorovic
Mellberg
Hansson
Granqvist

Borde vara före:
Olsson
Antonsson

Likvärdig status:
Bjärsmyr
Landgren

Målvakter före John Alvbåge:

Givna just nu:
Isaksson
Gustafsson
Wiland

Lite före(enligt Hamrens uttagningar, ej mina åsikter):

Johan Dahlin
Öhrlund

(Nordfeldt & Noring som togs ut till vinterturnén var nog mest för att de skulle se & lära. Om samtliga målvakter ovan skulle skadas inför en landslagsmatch tror jag Alvbåge skulle vara det självklara valet att slänga in).

Normalt brukar man i en landslagstrupp som i senaste kvalet ta ut 4 mittbackar & 2 målvakter.

Micke har således 3-4 mittbackar före sig.
Alvbåge har 3 målvakter före sig.

Räknar vi in erfarenhet, ålder och landslagsvana så är väl ändå Alvbåge närmast en landslagsplats.

(räknar vi utifrån en mästerskapstrupp så tar man ju ut 3 målvakter och då är Alven ännu närmre)

Hammarby ACE
2010-01-25 19:30
Ligan Allsvenskan behöver en manager från er klubb! Det är helt gratis att delta! Ansök direkt för ligan drar snart igång inom några dagar.
Ange LigaID: 27176 så kommer du till Allsvenskan
www.xperteleven.com
Örebro Conjuration ★
2010-01-25 18:58
Vem är närmast a-landslaget utav Alven & Mike? Personligen tror jag på att det är Iron-Mike som efter januariturnén var en av få som verkligen höll den nödvändiga klassen.
Örebro Storm_90
2010-01-25 17:53
Allt är bara ett enda stort jävla gäsp just nu :(
Örebro den oumbärlige
2010-01-25 17:50
Att Barsom den närmaste tiden inte kommer att träna med ÖSK så utgår jag från att man från ÖSK håll inte visat konkret intresse. Det är bäst då att stänga ner truppen för egna spelare och sammansvetsa laget.

Örebro Kurt von Traatt
2010-01-25 17:00
Saigon FC, säkrare än Israel?
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-25 17:00
Ämne: Turkiska andraligan ....
Pengar? Säljer sig till högst bjudande?
Örebro Rojas
2010-01-25 16:01
Näfver kanske kan spela i vietnamesiska ligan..
Örebro Rojas
2010-01-25 16:00
Turkiska andraligan är ju som typ gefle,trelleborg och mjällby. Hur kan han ens fundera på det ?
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-25 15:02
Saywee // Ja, sista matchen spelas i slutet på maj.
Örebro pemo
2010-01-25 13:46
Läser om "loosergänget" från Turkiet. Kul att Barsom i alla fall är aktuell för turkiska andraligan. Det måste ju vara en otroligt kul utmaning.
Var skall vi då placera Näfver?

AIK Saywee
2010-01-25 13:33
KvT, är det ett "sydafrikanskt" uppehåll då, kommer inte riktigt ihåg "tidtabellen"?

Hur många allsvenska spelare kan tänkas delta under mästerskapen?
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-25 13:03
Nya plastmattan läggs första veckan i juni

*gäsp* Alltid något ;0)
AIK Saywee
2010-01-25 10:48
pemo, det troliga är, att det inte hänt något "uppseendeväckande" den närmaste tiden.

Risken finns, att om jag skriver, när det är "lågläge" eller heter det ebb, så hamnar jag offside, senast var jag i Singapore och det är ju riktigt offside, även om AIK nyligen hade spelat en match där, men jag erkänner att jag tappade kontrollen över forumreglerna. Mitt eget fel, skall skärpa mig om jag kan.

Vi får se fram emot nästa match på vår fina hemmaarena BA, mot Sirius, efter det att vi handlat in varma kläder, sockor, mössor, handskar eller liknande på hindersmässomarknaden.

Men attans vad halt det var, på i vart fall, norra läktaren, se upp publik och supportrar, ni kommer att behövas i framtiden, varenda en, när vi skall fira *u***ln :)

Vi kan ju annars, även fundera över om:

- det blir nytt matchställ i år?
- den stora bildskärmen skall flyttas, vad den nu kallas?
- kubanerna lurar på något spännande tifo till premiären?
- nya kubanramsor är på gång 2010?
- man får "ha med bomber" på plan under match ;)
- Lagrell blir omvald, eller!?!?

... och mycket annat, tills vidare ...

Ha en riktigt bra dag alla svartvita!
Örebro pemo
2010-01-25 09:24
här var det tyst. Vad har hänt? Eller har inget hänt?
Örebro BabyKladde
2010-01-24 20:34
Rudolf:
Tror det är sponsorerna som har förtur till logerna, framförallt CLUB254 (gondolläktaren) brukar använda dom.. oftast är det sponsorer som bjuder kunder på matcher.. eller dom företag som är hyresgäster på arenan, i västra läktaren är sponsorer och hyresgäster, samma kommer det bli på östra..i norra har ju Behrn en egen bl.a.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-24 18:30
Fel forum kanske, men jag är lite nyfiken bara.. Nån som vet vad en loge kostar på Behrn arena? Abonnerar man på dom sässongsvis eller kan man boka för en match? Alltså vad blir priset per plats/stol om man fyller logen?
Örebro Steefen
2010-01-24 15:47
Ännu en artikel.
Örebro Steefen
2010-01-24 15:31
Artikel om Yunus.

Du är alltid en av oss!
Örebro Steefen
2010-01-24 14:49
ÖSK spelar mot Sirius 1/2 kl 18.30 på Behrn.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-24 13:57
Saywee //Ja det har jag också för mig. Vad är det för lista jag fått? ;) Det är ju jag som inte har nån koll hehe. Tog den på fotbollskanalen men den kanske inte är up to date
Annons: