/fotboll/osk/forum/5260.aspx/fotboll/osk/forum/5260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration ★
2010-02-02 22:18
Fredrik Samuelsson är den fetaste människa som jag sett i ÖSK:s tröja (eller så var det någon med liknande namn, fanns ju en tid då alla backar hade samma efternamn).

Jag gillar Vovven pga hans inställning, han konkurrerade ju även ut nyförvärvet som jag glömt bort namnet på.
Wivallius
2010-02-02 22:09
Sekt E, ÖSK-Karl//

Vovven är milsvitt bättre än FreSa, måste jag säga. Det är fantasilösheten i uppspelen som är det stora problemet och varför jag tycker man måste ha en vänsterback att varva med. Dessutom lite för ofta svaga hörnor. Jag är inte i närheten så orolig med Vovven som back som när FreSa blev rädd för bollen så fort han inte kunde slå långt. Dessutom har ju Vovven teknik, är fantastiskt lojal och har extremt bra fysik. Likafullt gjorde han inte en godkänd säsong 2009 enligt mitt tycke.

Det är inte frågan om att Berra skulle splittra mittbacksparet utan att han skulle vara tredjevalet på mittbacken, inte sjättevalet, så att han sedan 2011 skulle kunna gå in och ta över efter Wikström

AIK Saywee
2010-02-02 22:07
C. Waddle//
Jag kan inte namnge B1, förrän det är klart att han blir en svartvit gigant eller väljer att bli något annat. Vill helt enkelt inte sabba något genom läckage ...

Hoppas dock, eftersom det är köparens marknad :)
Örebro Sekt. E
2010-02-02 22:04
Jag är ingen ivrare av Wovven, men inte ska han behöva jämföras med FreSa. Det är stor skillnad. En är exempelvis skillnaden i vinnarskalle. Wovven tror på sig själv i alla lägen ser det ut som och det var väl inte fallet med FreSa direkt.

Undrar också om hur illa behandlingen av Berra varit? Hur långt bortom att han inte fått spela? Jag hoppades mycket på honom, men är inte direkt missnöjd med vårt i många lägen klockrena mittbackspar.
AIK Saywee
2010-02-02 22:00
Ämne: B1 och B2, vad hände....
oroT, kolla mitt 10:21:32 inlägg idag.

Beträffande B2 har jag ingen aning om eventuell förhandling med honom, det är någon annans bomb ...
Örebro pemo
2010-02-02 21:49
Nä, snälla ÖSK-Karl. Att jämföra Wovven med Fresa, då har jag gett upp ditt fotbollskunnande. Måhända att du ser alla fel hoss Sammy, men han är tio gånger bättre fotbollsspelare än Fresa någonsin kommer att bli. Visst är det kul med olika åsikter och ditt hat mot Sixten och Sjögren, men när det gäller fotbollkunskap så måste du var lite mer realistisk.För du kan väl inte bara mena det som en vanlig provokation?
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-02 21:49
C.Waddle//

Jag vet inte med säkerhet, men jag tror nog att det bara varit en bomb aktuell hela tiden.

Bomb2 skulle ju vara Andreas Johansson, men det är nog bara ett forumrykte.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-02 21:34
DaSa//

Behandlingen av Berra är den största bedrövelsen jag kan påminna mig om i ÖSK:s historia, tack för det Sixten.

Efter det kommer behandlingen av Zäta, tack för det Sjögren.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-02 21:29
DaSa//

Intressant hur man kan se på olika spelare. Sammy gör mig lika skraj som när Fredrik Samuelsson av någon outgrundlig anledning fick spela match efter match. Sedan hamnade Fredrik i SE utan att göra något väsen av sig, knappt ordinarie där.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-02 20:34
Chesney //Walker har inte gjort sig känd som någon playmaker direkt
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-02 20:31
DaSa //ÖSK kommer inte att försöka före det är ett halvår kvar. Då möjligen kommer Sjögren att fråga hru han vill ha det. Allt annat skulle förvåna mig oerhört.
Örebro DaSa
2010-02-02 20:27
Skall bli intressant att följa Porokara kontraktsförlängningen (utgår från att ÖSK kommer att försöka). Jag har en stark känsla av att han inte kommer att skriva på, men vi får se.

Sen blir man ju nästan tårögd när man ser Berras dragningar, varför fick han inte chansen förra året?! Nu däremot tycker jag att det är försent att satsa på honom om han inte kritar på ett nytt kontrakt. Mosander kan säkert göra underverk med honom.

Intressant att läsa att både Basse och Porokara skall satsa på ÖSK 2010. Tror fan det när båda sitter på utgående kontrakt och de vill vidare i karriären:)
Örebro DaSa
2010-02-02 20:21
Farsen fortsätter//
Såg att du önskade ett mittfält med Nobbe, snälla låt oss slippa sådana önskningar:) En skadefri Kihlen är klasser bättre och Erik är klasser mer lovande. Om jag inte minns fel så går både Kihlen och Nobbes kontrakt ut efter denna säsong, min önskan är att vi har spelat in Erik och att vi värvar Anders Mogren till nästa säsong.

pemo// Håller med dig angående Wovven. Han vill ha boll och han är trygg med den. Jag tror att det är ngt taktik/spelare fel att han så ofta måste vända hem. Han har ju inga passningsalternativ om han inte skall passa Porakara som står ngr meter längre upp i banan med en försvarare fastklistrad på ryggen. Blev lite bättre när Bedoya spelade istället för Nordback då det blev ytterligare ett passningsalternativ. Sen tror jag inte vi behöver oroa oss för Wovvens fysik, han ser i alla fall ut som en av de mest vältränad i truppen.
Jönköpings Södra Chesney
2010-02-02 20:09
Hur är Walker för spelartyp?
Vi är behov av en innermittfältare som är en bra bollhållare som kan lugna ner spelet men även kan slå långa fina passningar.
Wivallius
2010-02-02 19:54
frrreddo//

Hoppas på detta för Walker. Alla lojala spelare som inte längre platsar i ÖSK önskar jag jättemycket lycka till.
Örebro frrreddo
2010-02-02 19:19
walker tränar med j-södra
Örebro C. Waddle
2010-02-02 19:15
Nu när säsongen närmar sig med stormsteg och Lennart verkar belåten med spelartruppen är det inte dax att namnge bomberna nu? För inte lär det väl explodera någon nu eller....
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-02 19:04
Nedanstående saxat från Laul Sportbladet. Lyxfällan får rycka ut till AIK ;)

AIK tog ett lån till ockerränta i höstas och nu tar man ett nytt lån för att betala igen det gamla. Årsräntan på förra lånet låg på nära 20 procent, den här gången handlar det om tio procent. Då sa VD Annela Yderberg så här:

– Vi arbetar tillsammans med FF och våra finansiärer med att ta fram en långsiktig och stark finansiell lösning för AIK som gör att vi kan fortsätta den positiva utveckling vi nu har i verksamheten – inte minst sportsligt. Detta arbete ska vara klart före jul. Det finns ett stort stöd för planen framåt och det arbete som görs och gjorts i klubben av bolaget, FF, ideella och supportrar. Vi är optimistiska till att vi ska hitta en bra lösning.

…den nya lösningen blev alltså…trumvirvel…ett nytt lån.

– Vi tog det korta brygglånet i höstas för att hinna utreda alternativ till en långsiktig lösning – vilket blir detta mer långsiktiga lån, säger någon på aikfotboll.se, dock framgår inte vem.

18 februari 2011 ska lånet betalas tillbaka men bli inte förvånade om någon på aikfotboll.se då säger så här:

– Vi tog det långsiktiga lånet förra vintern för att få arbetsro. Det har vi fått. Men då det inte gick som vi tänkt oss i Champions League eftersom vi blev tvungna att sälja ett antal spelare, i kombination med läget på transfermarknaden, är bolaget, FF, ideella och supportrar överens om att det bästa är att ta ett nytt lån på 30 miljoner till en ränta på 7,5 procent. Om AIK når Champions League 2013 alternativt får fram en ny Zlatan utgår en bonus på max 15 procent.

I mars 2012 rycker så TV3:s Lyxfällan ut till Karlberg och konstaterar att allt egentligen är Sune Hellströmers fel, supportrarna jublar men bolaget går i konkurs och klubben flyttas ned till superettan där man tar nya tag.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-02 18:53
KVT//

Jo, men det är ju en regel på att lagen i AS skall ha spelbara planer, då får man väl förutsätta att SvFF också ser till att de lag som inte har det tvingas hyra in sig på arenor med konstgräs. Det finns sådana i bl.a Västerås, Eskilstuna och Södertälje.

Personligen hoppas jag på 1 meter snö i Skåne, Göteborg och Stockholm långt in i april så det blir slut på gnället om konstgräs för alltid.

Det var ju inte så många år sedan som HBK tvingades att hyra BA.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-02 18:40
Ja. och mycket märkligt är det, tycker jag, att man inte låtit alla med konstgräs få första hemmamatchen. Även om gräset i skåne kanske kan vara framme så tror jag nog inte det är särskilt bra i mitten på mars. Konstigt.

Egentligen borde man väl tom lagt de två första omgångarna hos dem med konstgräs. T ex att ÖSK/Ellos/Gefle sov börja med två hemmamatcher. Men det kanske hade varit för magstarkt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-02 18:19
Conjuration//

Att AS startar tidigare har inget med Kim att göra, det beror enbart på VM och FIFA förbjuder seriespel. Det roliga är att det troligen kommer att vara mängder med icke spelbara planer. Skall bli mycket intressant att se hur Lagrell och gänget skall fixa regeln med spelbara arenor.
Örebro den oumbärlige
2010-02-02 18:03
Karl// Låter ju som Barsom men har för mig att det är fel. java:checkCompulsory();
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-02 17:51
oroT//

Fick i eftermiddags reda på läget med bomb1, han ville ha ett kontrakt på ett år längre än vad Sjögren gick med på.

Han är fortfarande kontraktslös och har nu erbjudit sig att skriva på fram till sommarfönstret, det gick Sjögren inte med på eftersom bomb1 vägrade förlängningsoption. Det tyckte jag Sjögren gjorde rätt i. Nu är det väl bara att hoppas att bomben sväljer stoltheten och skriver på ÖSK:s ursprungsförslag eller tvärtom.

Som Saywee så riktigt skriver tror jag också att han kan vara skillnaden mellan toppkänning eller mittens rike.
Örebro Grohl
2010-02-02 17:39
Kan Saywees bomb ha varit Elanga? eller kanske Grahn? Nä inte Grahn kanske =)
Örebro Conjuration ★
2010-02-02 16:18
Jag är glad över att allsvenskan startar tidigare tack vare stolp-Kim, är full av längtan! ;)
Örebro Conjuration ★
2010-02-02 16:12
Här är Olof Lundhs nuvarande allsvenska tabell:

1. Göteborg
2. Elfsborg
3. Kalmar
4. AIK
5. Örebro SK (!!!!!)
6. Malmö FF
7. Trelleborg
8. Gefle
9. Häcken
10. Djurgården
11. Halmstad
12. Brommapojkarna
13. Helsingborg
14. GAIS
15. Mjällby
16. Åtvidaberg

Lade även till länken till hans inlägg på länktipset.
Örebro oroT
2010-02-02 15:31
B1 och B2, vad händer där? Varit förbenat tyst på senaste...
Örebro widemarsh
2010-02-02 15:24
Ett till klipp med höjdpunkter från matchen finns nu på kubanernas hemsida. (se länktips)
Några fler chanser än i NAs klipp, kanske onödigt att lägga upp men igår kväll när jag redigerade detta hade NA bara lagt upp Bassombengs mål.

edit: givetvis är Berras dragning med :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-02-02 14:26
Ja ok.. såg fel klipp. jag såg det andra när Basse gör mål. Det första funkade inte konstigt nog på min dator. fan vill se!
Örebro go_osk
2010-02-02 14:12
Kul att höra att Erik Nilsson gjorde bra ifrån sig igår. Ska det bli en bättre placering än en 6:e plats så är det ett måste att de yngre spelarna får chansen. Givetvis så gäller det att de tar den också. Hoppas och tror på att det blir Per J, Erik Nilsson och Astvalds år i år!
Annons: