/fotboll/osk/forum/5258.aspx/fotboll/osk/forum/5258.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-02-04 19:14
Yeah// Inte nån vidare vild gissning att Wovoah får ta en del hörnor och frisparkar va? ;) Jag själv skulle gärna se att i första hand Nordin och Wirtanen fick dela på dom fasta situationerna i andra hand kan Nobbe och Per ta hand om jobbet.
Örebro Charlezzz
2010-02-04 19:12
Ämne: Nån som vet vad som ....
Håller med... Vi som har en tillslagstränare borde ju vara vassa på fasta? det kasnke inte är så enkelt?
Örebro Yeah
2010-02-04 17:59
Nån som vet vad som händer med ÖSK och fasta situationer? Vi har ju varit totalt uddlösa när det gäller det. Vi har inte ens några vettiga som kan slå frisparkar eller hörnor, det är ju nästan gratis poäng vi pratar om!?
Örebro Rojas
2010-02-04 17:33
Läste förresten att Sjögren eventuellt kan ha gjort sig skyldig till brott mot FIFA: s stadgar då han anlitade Cabrera som agerade för både klubben och porokara.. intressant.. trodde att det var exakt det man hade en sportchef till..förhandla alltså.. Men sportchefs experterna kanske kan förklara den biten ...
Örebro Rojas
2010-02-04 17:25
Läste om Riddez i länken KVT la upp, såg att lilla Norge hade 16 lag i elitserien!!!. Hur är det möjligt? och folk klagar på att 16 är för mycket för lilla Sverige....
Örebro Aspen
2010-02-04 17:09
Storfräsarna = Kapitalisterna tycks vara människor av kött och blod som lider med behandlingen av Zäta och Berra.
Jag väljer hellre deras medkänsla än inställningen hos vissa anställda i ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-04 16:41
Wivallius//

Speciellt när huvudsponsorn med största säkerhet kommer att vinna i länsrätten.

Sketna NA har blivit en riktig skvallerblaska.
Örebro Hero
2010-02-04 16:37
Världens äldsta idrottslärarutbildning återfinns vid GIH i Stockholm. Den etablerades redan 1813 av Per-Henrik Ling under dåvarande namnet Gymnastiska Centralinstitutet (GCI). I dag är vår högskola inte den enda som utbildar lärare i idrott och hälsa. Låt oss ge en kort historisk tillbakablick av idrottslärarutbildningens utveckling i Sverige. Den andra idrottslärarutbildningen etablerades i Örebro 1966 (GIH-Ö). 1993 startades idrottslärarutbildningar vid Göteborg och Umeå universitet. I början av 2000-talet återfanns lärarutbildning med idrott och hälsa vid 12 högskolor och universitet (Annerstedt & Bergendahl 2002). Idag kan man studera till lärare i idrott och hälsa vid minst 16 av landets lärosäten.
Wivallius
2010-02-04 16:37
ÖSK-Karl//

Ja, det är trist med NA:s direkta kopplingar mellan 'ÖSK-sponsring' och utredande av skatteärenden.

Var och åt på 4e våningen idag (Ale, Nordin och Alvbåge var också där) och det var kul att se att 'loge-ägarna' på östra nu fått upp sina skyltar. Arbete pågår invändigt i östra nu.
Wivallius
2010-02-04 16:33
Ståhl//

GIH finns inte längre sedan mer än 10 år tillbaks. Sannolikt är det då idrottslärarutbildning som väl finns på minst 5 andra lärosäten i Sverige. Örebro är med andra ord relativt lättutbytbart som studieort.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-04 16:31
Wivallius//

Angående Adde Johannson har jag bara läst forumspekulationer.

Sedan verkar intresset svalt från "storfräsarna" just nu, behandlingen av Zäta och Berra samt skriverier i NA om huvudsponsorn har satt sorti på stämningen. Från ÖSK själva är det svårt att få info.
AIK Saywee
2010-02-04 16:23
Skall bli intressant att se hur ÖSK tänker "mönstra" mot Häcken, i morgon, i spelet om att hitta rätt lag, till den allsvenska premiären och även fortsättningsvis därefter, för det är väl det det handlar om, till viss del, detta med träningsmatcher?

Samtidigt skall man kommaihåg, att inga poäng utdelas och man skall heller inte riskera något om skadetendenser finns, alltså inte äventyra något, men ändå försöka lista ut, hur laget kan spela, med alla dessa ingredienser, lagdelars samspel, fasta situationer(!), men först och främst spelarna, hur de fungerar i år, etc etc ...

GOK!
AIK Saywee
2010-02-04 15:57
Ämne: Hur många är ni som ....
Ramberget, jag kommer "upp" på fredag och kanske några till tillkommer, dvs, svartvita fans i Göteborgsområdet.

Men läktarmotstånd, det vete tusan så här års, motståndet får du/ni betrakta på Valhalla´s gröna (?) yta :)

Tror att ni blir bättre i år än förra året, men vi blir ännu bättre ...
AIK Saywee
2010-02-04 15:51
Ämne: Wivallius// Nej fy f....
oroT, jag blir orolig, befinner du dig i Småland mycket? Se upp, för en del "smålänningar" kan hitta på vad som helst ;)
AIK Saywee
2010-02-04 15:48
Ämne: Läste lite om Riddez....
Toksvensk eller Torsknorsk, jag har för mig att Joel Riddez har lite franskt blod i "ådrorna" ... ?
Örebro Ståhl
2010-02-04 15:39
Wivallius/
Det jag hört är GIH. Dock inte 100 % säker.
Wivallius
2010-02-04 15:34
den oumbärlige//

Vilket program skall hon gå?

Generellt är studenter som redan är godkända på en del av sin utbildning "säkrare kort" än nya studenter och därför brukar de flesta universitet anstränga sig lite extra för att få ta över sådana studenter.

Exempelvis var det inga problem för Stina Segerstöm att flytta sin utbildning från Örebro universitet när hon lämnade KIF Örebro för Göteborg.

Dessutom är likvärdighet och utbytbarhet ett kvalitetskriterium vid Högskoleverkets utvärdering av universitetsutbildningar.
Örebro den oumbärlige
2010-02-04 15:29
Är det så enkelt? Även på de mer populära programmen?
Wivallius
2010-02-04 14:46
den oumbärlige//

Absolut! Sen går man en termin i Örebro och sedan flyttar man sin utbildning. Lagom till Adde är färdig i Danmark och vill hem till Tjockhult.
Örebro den oumbärlige
2010-02-04 14:42
Wivallius//

Det är inte samma intagningspoäng på de olika skolorna. Örebro har i snitt ett lägre intagningspoäng på sina program/kurser än Lund, Uppsala eller Stockholm Universitet.
Örebro oroT
2010-02-04 13:47
Wivallius// Nej fy fasen! Börjat leta jobb hemma på Närkeslätten igen! Smålänning vill ingen vara! =)
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-04 13:29
Läste lite om Riddez i den norska webbartikeln som Alvbåge länkar till. Måste säga att dum som jag är var jag tvungen att läsa första meningen i brödtexten flera ggr:

"Så tok svenske Riddez en slags revansj da han..."

Och jag läste i mitt huvud: och så tok-svensken Riddez..." Var tvungen läsa flera ggr och tänktt: Vadå, toksvensken?

Ibland har man inte alla hästarna hemma ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-04 13:26
Lennart frågar sista halvåret i konkurrens med andra intresserade. Det måste väl du veta vid detta laget?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-02-04 13:23
Hur långt kontrakt har Bedoya? Är det inte läge att förlänga? Killen kommer antagligen vara med i USA:s trupp i VM om han gör en bra vår, vilket jag tror. Bättre att förlänga nu innan han gör succé.

Tror Bedoya-Nordin gör en kanonvår och ger Kim det understöd han behöver. Har en känsla att ÖSK hamnar i toppen.
Wivallius
2010-02-04 12:28
oroT//

Trevligt är bra. Bäst är bättre! Skall du inte bli kalmarit också? ;-)

SUPPORT YOUR LOCAL UNIVERSITY!
Örebro oroT
2010-02-04 11:37
Wivallius // Klanka inte ner på Linnéuniversitetet nu! Ganska trevligt här nere faktiskt! :)
Wivallius
2010-02-04 09:10
BoP//

Därför att det är enklare för en universitetsstudent att flytta till en fotbollsspelare än tvärs om. Alla utbildningar som finns vid Örebro universitet finns också vid Stockholms universitet och det finns särskilda sätt för studenter att flytta över sina utbildningar till andra universitet. Dessutom har Stockholms universitet betydligt bättre rykte än Örebro universitet. D v s har tjejen bara fått in foten på vilket universitet som helst kan hon sedan flytta dit där Adde får bäst villkor. Det måste bara finnas universitet på platsen (d v s Stockholm/Djurgården, AIK eller BP; Göteborg/IFK, GAIS, Häcken eller Elfsborg; Lund/Malmö eller Trelleborg; Linnéuniversitetet/Kalmar; Linköping/Åtvidaberg). När det gäller Linnéuniversitetet har dock Örebro ett kvalitetsförsteg för universitetsutbildningarna.
Örebro Bastard on Parade
2010-02-04 08:59
Wivallius//

Varför skulle det vara en död bomb? Hans kontrakt går ut då och han har inte skrivit på för något annat lag eller förlängt med Ålborg ännu.
Wivallius
2010-02-04 08:45
ÖSK-Karl//

Har du på allvar hört några diskussioner kring Adde Johansson i dina kretsar?
Wivallius
2010-02-04 08:43
PrasY//

Ursäkta, men B2, d v s Adde Johansson till ÖSK till sommaren, är väl ändå en död bomb sedan länge?

Anledningen att jag frågar är givetvis den senaste frågan till panelen (Laul etc.)
Annons: