/fotboll/osk/forum/5250.aspx/fotboll/osk/forum/5250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marquis de Sade
2010-02-09 12:02
ok bbb - men berätta vem havva är då... vart kommer han ifrån och vad ÄR hans relation till Örebro och ÖSK... kan ju vara bra att veta om man ska tolka det som självironi.
Wivallius
2010-02-09 12:01
BBB//

Han var visst från Dalarna eller nåt, han som skrev den. ... och bor i Skåne.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-09 11:59
Marquis de Sade// Hoppas du skämtar. Hela låten andas äkta, skön närkes-självironi!
Wivallius
2010-02-09 11:58
Millencolin mot Havva. Kanske alla nu förstår att ÖSK-Karl och undertecknad vare sig är samma person eller tycker lika om allt.
Örebro Marquis de Sade
2010-02-09 11:56
Han driver ju med staden, och attraktionen svampen... för mig är det tydlig satir.
Men jag vet inte vad han har för relation till Örebro och ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 11:53
BBB//

Ett öppet brev kanske inte är någon dum idé. Dock tror jag inte att det skulle bli publicerat eftersom ÖSK är så långt ifrån öppna det går att komma. All smuts skall sopas under mattan.
Wivallius
2010-02-09 11:52
BBB//

Bra att du åtminstone inte sade att 'en dålig försäsong ger en bra säsong'.

Sammanfattningsvis har ÖSK spelat oavgjort hemma mot Åtvid 1-1, förlorat mot Elfsborg borta med 2-1 och Häcken borta med 2-0, samt har ett siffermässigt bättre resultat mot Div. 1-gänget Sirius i en match där bara få ur en 17-mannatrupp var med.

Åtvid-matchen såg jag en dryg halvlek av på plats, Elfsborgsmatchen följde jag i sin helhet på en stream på nätet och om jag förstod Saywee och DaSa rätt var Häcken-matchen inget vidare.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-09 11:52
Ämne: Nåt för ÖSK (se länk....
JAG ÄR INTE ARG!!!

Haha, nä skoja bara. :-D
Synd att du tolkar ett konstruktivt förslag såsom tecken på "arghet".
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 11:49
Henke(Old Boys)//

Håller med, det är ju en hyllning till Örebro, något att vara stolt över och som alla snart har lärt sig.

Millencllin får de gärna köra i pausen.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-09 11:47
Ämne: BBB//

Jag har var....
Wivallius// Om du tolkar mina inlägg som att jag vill att du ska "tystna", så har du inte läst dem ordentligt tror jag.
Tyvärr har jag inte haft tid och möjlighet att följa med så speciellt mycket i ÖSK:s försäsong. Resultaten från träningsmatcherna under eller strax efter uppbyggnadsskedet har jag ärligt aldrig brytt mig om. Jag tror att försäsongen 2005 gav många av oss ÖSK:are en tankeställare. Då är ju spelet desto viktigare, eller snarare olika speldetaljer som ska sitta ordentligt först ett antal veckor senare. Men även på den fronten har jag hängt med för dåligt för att kunna uttala mig.
Wivallius
2010-02-09 11:45
Nåt för ÖSK (se länken) eller kanske för att testa på nya ocg gamla forumskribenter så inte BBB blir arg.
Örebro Henke(Old Boys)
2010-02-09 11:42
Ämne: Bara jag som definer....
Det är för mig obegripligt hur du kan få texten till ett hån mot Örebro.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-09 11:39

VD Jan Karl....
ÖSK-Karl// Det tror jag säkert är. Det borde han vara. Däremot vet vi inte vad han, eller "klubbledningen" som Wivallius valde att något diffust rubricera roten till det onda som, tycker. Återigen, mitt förslag är att ni, några med ungefär samma kritik samlar ihop detta till ett Öppet brev att publicera på ÖSK:s hemsida. Bättre att Boström en gång för alla får svara på t ex varför Kihlberg ingår i startelvan än att vi här (vi som ändå inte kan göra nåt åt saken vare sig vi håller med eller inte) om och omigen får läsa om hur ruttet detta är!? Wivallius listade dessutom ner ytterligare nio punkter (se nedan), så ni har ju lite att välja bland..
Wivallius
2010-02-09 11:38
BBB//

Jag har varit tyst i 14 dagar eller nåt nu och bara skådat på spektaklet. Givet vilka bomber som diskuterats och som jag själv vet vill till klubben, fick bara denna norsk/senegales mig att ruska på mig igen.

Men lugn, jag skall snart tystna igen.

Hoppas du är nöjd med truppen och spelet i träningsmatcherna. Jag hade hellre haft Häckens resultat i deras matcher nu än ÖSK:s, det är helt klart.
Örebro Marquis de Sade
2010-02-09 11:38
Bara jag som definerar havva´s text som ett hån mot Örebro?
Känns inte som att det är det vi behöver.
Musiken är iofs helt ok.
Örebro micro_42
2010-02-09 11:36
Hävdar fortfarande att detta är den enda rätta supporterlåten för ÖSK.
Lyssna
Wivallius
2010-02-09 11:35
Kronblom//

Japp, en smakfråga är det, sa Bull!
Örebro Chipset
2010-02-09 11:28
Havva är den enda av de 8-9 låtarna som skulle kunna fungera som inmarchlåt. Inte speciellt bra låt men känslan har den. Given röst från min sida.
Örebro Kronblom
2010-02-09 11:21
har alltid gillat Millencollin men ÖSK-låten har jag aldrig gillat något vidare,passar inte vid inmarsch helt enkelt.lite mer allsångsstuk över Havva som folk kan sjunga med i.Detta är såklart en smakfråga men tycker inte rockstuk passar sig när spelarna kommer in!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 11:19
Vivallius//

Vad gäller låtval håller jag med widemarsh helt, dessutom är det ju bra om alla som vill kan sjunga med?
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 11:14
BBB//

VD Jan Karlsson vet mycket väl vad Spelarinvest och stora sponsorer tycker om behandlingen av Zäta och Berra, vad han sedan gjort internt vet jag inte, bara ett löfte av att han skulle gå till botten med det hela.

Pemo/
Hasse Holmqvist var i ÖSK under Rolf Zetterlunds tid. Hasse drog inte jämt med Rolf, varför har jag aldrig fått reda på.
Örebro widemarsh
2010-02-09 11:13
Wivallius// Tycker du verkligen att Millencolins låt passar som inmarschlåt? Inbjuder den till allsång där hela publiken sjunger med och skapar ett enormt tryck inför matcherna?

Jag är ett stort fan av Millencolin och har lyssnat på dom i över 12 år, men den här låten är ingen inmarsch-hymn. Det är helt omöjligt att få till en mäktig allsång med den, och den skapar inte mycket stämning inför matcherna. Sen tycker jag tyvärr att det är den sämsta låt Millencolin gjort.

Rösta på Havva om ni vill ha allsång på Vallen!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-09 10:57

Absolut. Oc....
Dessa mantran om hur dåligt och bedrövligt allting är med och i ÖSK fortsätter. Givetvis kan man (för att om möjligt "look on the bright side of life") se på gnällandena med utgångspunkt från ordspråket "den man älskar agar man", men det blir ju ack så tråkigt när man t ex för typ ettusensjuhundrafemtonde gången får läsa om hur dålig Kihlberg är. Ni som klagar, Wivallius, ÖSK-Karl m fl, jag har ett förslag: Eftersom er kritik i slutändan är riktad mot "klubbledningen", så varför inte vända er direkt till den med era (samlade) synpunkter?! T ex med ett "Öppet brev", förslagsvis på ÖSK:s hemsida. Så pass högt i tak borde det väl vara i ÖSK att man förstår vikten av att föra en dialog med medlemmarna?
Wivallius
2010-02-09 10:56
Rösta på Millencolin!!
Örebro worldfarm
2010-02-09 10:50
Rösta på Havva!
http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.729539-borde-osk-laten-bytas-ut-
Wivallius
2010-02-09 10:36
Självklart! Kaizen skall vi ha! Varför inte pärk, varpa, stångstörtning och rosenterapi också.
Örebro pemo
2010-02-09 10:35
Wivallius// Jag håller med i 8/10-delar. Roni vill nog ha en fast plats i allsvenskan nu när han är landslagsaktuell, och jag tror att han hellre spelar alla matcher i Sverige än att sitta på bänken i sydeuropa. Nobbe spelar nog som tränaren säger. ( sen kan vi tycka vad vi vill ) och saknas väldigt mycket när han är borta.
Men visst, en spelare som Arnor får vi väl aldrig mer se i ÖSK.
Vi hade ju också Hasse Holmqvist som också tog egna löpningar och pushde på, trots Dalas förtvivlan. Eller var det på Zetterlunds tid? Nä, kan Sixten &c:o bara mosa in lite i skallen på yttrarna att hjälpa Kim ( eller vem det nu är på topp ) och att vi får en mittback som höjer rösten så tror jag nog att det går vägen. Kihlen har det som behövs, men likt en skadad hockey.foppa, så har hans "bäst-före" passerat för några år sedan. Hoppet i år står nog mycket till Bedoya. Att han på "amerikanskt" vis ger energi till resten av laget och inser att ÖSK ändå är ett av allsvenskans bättre lag.
Wivallius
2010-02-09 10:35
KvT//

Ha, ha, ha, ha! Tack för den! Bäst hittills denna vecka. :-)

Risken är dock att 6e- resp 7e-platserna de senaste åren följs av en 10e i år. Om det blir så känns det inte stabilt.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-09 10:34
Annars är jag mest fundersam om varför Basse verkar drabbas av nya åkommor plötsligt med jämna mellanrum?
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-09 10:33
Wivallius// Glöm inte Sixten & Kaizen! Alla (utom möjligen Kilen) blir snäppet bättre i år! Nya dimensioner i anfallspelet kommer överraska motståndarna!
Annons: