/fotboll/osk/forum/5244.aspx/fotboll/osk/forum/5244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2010-02-14 20:17
6-0 mot Tampere är riktigt bra.
Finska ligan kanske inte håller lika hög klass som allsvenskan men AIK fick ju stryk av HJK Helsingfors idag så den har ju lite kvalitet ändå.

Gött att både Bassombeng och Berra Z fick chansen, och gjorde bra insatser. Bedoya verkar ju bara bli bättre och bättre. Roni börjar peta in mål. Mame Niang närmade sig kontrakt? Erik Nilssons mål var rätt snyggt.

Intressant match på många sätt verkar det som, hade gärna sett den :)
AIK Saywee
2010-02-14 20:10
Kanske att Sixten varit inne och läst på detta eleganta forum, där han tydligt kan följa OLIKA och LIKA åsikter om flera spelare, coachning och taktik, etc ;)

Varifrån skulle han annars få en "neutral/realistisk" bild från duktiga fans/bedömare?
AIK Saywee
2010-02-14 20:00
Svar på ett enda inlägg, tror det var den 11 februari?

Wivallius, jag har varit i öst över helgen, Roslagen alltså, typ ...

... hoppade spontant in och bara kollade om det fanns några frågor att besvara (sökte som vanligt på inlägg med Saywee)

Jag har lovat och håller vad jag lovar, dock har jag kanske strulat till det, när det gäller NÄR jag skall presentera B1. Kanske jag har varit lite otydlig, men det handlade tidigare om att B1/ÖSK skulle bestämma sig innan det varma lägret, som jag länge trodde var Cypern, men det verkar ju vara i södra Spanien. Finland är för kallt, för att kallas läger, eller?

När B1 bestämt sig, för ... ja ,vad?

ÖSK, "den andra klubben", andra klubbar eller något helt annat?

När det är klart, kommer jag att presentera B1!

Tidtabellen bestämmer inte jag, men när B1 bestämt sig (eller inte) kommer det ett Saywee-inlägg.

6-0, hemma bra, men borta bäst, eller var vi hemma borta eller var vi ...?
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-02-14 19:57
Bara 6-0 mot Tampere. Dags att avgå, Sjögren och Sixten!
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-14 19:30
Aspen // Hehe - Ok! Just look on the bright side ;0)
Örebro Aspen
2010-02-14 19:19
Kurt von Traatt//Som Sixten använde Kilen och Anttonen (halta, lytta och en benta) är dagen laguttagning värd att uppmäksamma i positiva ordalag. Det kan vara början på något nytt.
Tar det som en bekräftelse att han läser detta forum och vill sända en present till oss
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-14 18:34
Aspen// Nja. Han var väl tvungen att sätta in en del av dem hur som helst. Mycket ljumskkänningar nu i laget. Brukar bero på överansträngning eller?

Men ok, det är möjligt att de fått spela ändå med tanke på att det var så matchtätt.
Örebro Aspen
2010-02-14 18:12
Dagens beröm till SIXTEN som satsade på att ge "the coming team" chansen från start. Och som dom tog den.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-14 18:03
Om Basse:

"Eric Bassombeng var tillbaka i gammal go form, precis så som vi vill ha honom och precis så äckligt bra som han kan vara. Han hade lekstuga på sin kant i stort sett hela matchen. "
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-14 17:58
Om Berra:
"Berra dominerade i backlinjen och hade flera sjukligt precisa krossbollar på 40-50 meter vid flera tillfällen....gott att se."
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-14 17:57
Kul att läsa Alvbåges Blogg.

Om Bedoya:

Bedoya, the American machine ! Han var planens gigant....Han var överallt och liksom Roni så gjorde han två mål. Han inledde dagens målskytte då han på egen hand krigade till sig ett friläge som han behärskat rullade in...Frågan man ställer sig är "hur jävla bra kan denna killen bli?".
Örebro Grixx
2010-02-14 17:36
Åter, jobba hårt på förlängning av Basse & Berra.
Kanske blir Mame bra...har inte den blekaste men tror fortfarande på att Adriano hade varit super... undrar var han befinner sig just nu??

Minns förra året då vi blev utspelade av Boråsarna borta men "härmade" dom hemma och det såg skitbra ut...men tempot som de hade orkade vi aldrig med vare sig bolltempot eller fysiskt.
....nu verkar det vara klart bättre på den fronten.

Återstår att se om det bara är en illusion eller kalla fakta.

...och givetvis så kommer matcherna med både Kilen och Nobbe samtidigt på plan att minskas till fördel för ett offensivare tänk. Kan ju vara så att 6-10 tidigare fått för mycket hudfläng efter sitt tokoffensiva spel i Finland som inte klarade defensiven.

Nu är def säkrare och mittfältet kommer att bli mer offensivt. Med både Bedoya och Nordin på plan så kommer epitetet/klyschan -anfall är bästa försvar- att få vatten på kvarnen.

Givetvis kommer Kilen och Nobbe att kunna finnas samtidigt men efter några matcher så är det mer undantag än regel, givetvis vet man aldrig vad som händer i uppställningen vid skador eller skitbra /urdålig form för någon av spelarna.

Med offensivt tänk på mitten så finns ju möjligheten att även om någon av Bedoya eller Nordin är skadade att upprätthålla spelet med att låta Anttonen gå upp.
Örebro Djäflun
2010-02-14 16:52
Ämne: Hehe - Med både Mame....
Släng in Wikström oxå så har ÖSK nästan elva utespelare...i längd iaf.
Örebro den oumbärlige
2010-02-14 16:04
Jag tycker det man såg av Basse från NA-tv var skit bra. Mest utmärkande, två fina assist där han serverar Roni.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-14 15:53
Snyggt mål av Erik!
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-14 15:50
Hehe - Med både Mame & Berra på plan - Vilka fyrtorn ÖSK har inne på fasta ;) Tänk er en slutforcering där ösk kämpar för att kvittera och man slänger in alla tre (Kim, Mame, Berra) i boxen och börjar mata in höga bollar :0)
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-14 15:47
Nu ligger NA tv ute med dagens match
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-14 15:21
Wivallius//

Du var modig, slapp Kihlberg, det hade knappt jag vågat skriva ens ;)
Örebro kenya
2010-02-14 14:59
Eric Bb såg ut att vara inblandad i stort sett alla mål. Hoppas vid allt att han blir kvar och presterar på topp en hel säsong det här året.
Wivallius
2010-02-14 14:54
BBB//

Allt som är bra för ÖSK tycker jag är bra, alltså är dåligt för ÖSK tycker jag är dåligt
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-14 14:44
kribba//

Att köpa spelare från Brasilien och Argentina är ju rena lotteriet, men ni har ju lyckats. Vet du hur ni scoutar spelarna där?

Sedan tycker jag nog du skönmålar er ekonomi en aning ;) Det finns ju en anledning till varför ni måste betala ockerräntor på lånen ni har till driften och det är illa för er.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-14 14:40
Underbart att Berra fick spela från start, dessutom visade väl Erik Nilsson med målet att han inte är så enbent som många vill göra gällande.
Örebro Kronblom
2010-02-14 14:11
enligt rapport är Mame stark på huvudet och även om han dock är enfotad så känns det som ett bra komplement till Kim,återstår att se om övertygat ÖSK-ledningen tillräckligt så att det leder till kontrakt.Dagens match då?Uselt Tampere llr revanschsuget ÖSK?Kombination kanske men lite plåster på såren efter förlusten mot råttorna i fredags!
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-14 13:55
DaSa //Ja förmodligen kommer Mame få kontrakt som konkurrent/alternativ till Kim. Mame är ju bara 25 också och Kim har väl passerat 30. Han passar ganska bra in i spelmodellen.

Återstår ju att se vem som ska kunna agera den "andra typen" som forward med Staaf skadad. Både för att ändra matchbild eller för att skifta till 4-4-2. Jag säger Basse om ni frågar mig. Helst inte Roni som Sixten brukar sätta upp. Tycker inte Roni presterat på den positionen tidigare

Snart dax för träningslägret då för ÖSK.
Wivallius
2010-02-14 13:13
BBB//

Självklart är det bra och roligt men så slapp vi ju Kihlberg på plan de första fem målen, förstås ;-)

Jättebra för Ronis, Basses och Bedoyas självförtroende. Kul för Weggen att få göra några bra räddningar också, utifall Alvbåge hoppar in i stolpen eller nåt.
Örebro DaSa
2010-02-14 13:07
Gött att vi fick göra lite mål, speciellt bra var det nog för Porokara. Han var ju nära mot Häcken ngr ggr.

Jag tror att Mame kommer att få kontrakt än han är helt enfotad (enligt rapporterna). Finns inte tid att utvärdera ngn annan spelare nu om vi skall ha honom klar till premiären.

Men roligast i matchen var ju Bedoyas prestation, känns onödigt att diskutera om han skall vara med i premiärstartelvan eller ej. Om inte han är given så kan Sixten boka en biljett till nästa finlandsfärja hem.

Enda frågetecknet just nu om alla är friska är den defensiva mittfältspositionen. Jag hoppas och tror på Kihlen för att sedan under säsongen spela in Erik (kul att han gjorde mål) där. Eventuellt kan Basse utmana Astvald men jag tror inte det, glöm inte bort att Astvald ägde offensiven mot svenska mästarna i fredags jämfört med Basses prestation idag mot ett finländskt mittenlag.
Örebro Klackspark!
2010-02-14 12:55
Påminner mig om när Sportklubben bollade med Degerfors i en försäsongsmatch: 8-0!
Örebro Chipset
2010-02-14 12:53
Svårt att veta Tamperes status men kul ändå att ÖSK gör en bra match. Åtminstone bra för självförtroendet.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-14 12:48
Ämne: Nog är de bättre än ....
Fast vid den här tiden på året hänger det ju till mesta del på var i träningsfasen man befinner sig. Finska ligan kanske inte startar om fyra veckor, som den svenska?
AIK kribba
2010-02-14 12:44
Inte illa pinkat här Örebro..det verkar vara en riktig storkross på gång för er del.....

ÖSK Karl, tja med smguldet och dom pengar som detta givetvis genererar,både på kort och lång sikt,samt försäljningen av Jos på 18 miljoner så ser det ju bättre ut ändå än det gjorde innan,även om vi inte verkar ha fått alla pengarna i kassan av Josförsäljningen.

För att vara svenska mästare håller vi ändå en ganska låg värvningsprofil så här långt,antagligen delvis pga dom tidigare ek problemen,som ändå bör vara betydligt mindre nu. Samtidigt har inte AIK som värvningspolitik att som under slutet av 90talet storvärva för mångmiljonbelopp,även om vi skulle kunna det. Det är en annan sorts filosofi numera i klubben. Även dom "mellandyra" värvningar på 7-8 miljoner som vi gjorde för ett par år sen tror jag blir färre framöver. Det blir nog mer hemvävt,i den mån dom platsar,samt spelare från brasilien och argentina skulle jag tro.

Annons: