/fotboll/osk/forum/5231.aspx/fotboll/osk/forum/5231.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro zxcv
2010-02-21 14:19
Kul med kvalificerat motstånd, ingenting vi är bortskämda med precis.

Zenit håller jag som topp 20-30 i världen, men vi kan nog stå upp bra.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-21 13:42
Saywee//

Offtopic: Det du skriver om istappen som hänger ner i marken är mycket oroande. Det kan betyda att taket snart rasar in. Där nere där du just nu är, så är det helt annorlunda byggregler. Därav att så många tak rasar söderöver. Kolla upp detta snarast.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-21 13:35
DaSa//

Kan bara hålla med, tyvärr lär Berra ta första bästa flyg till Frankrike oavsett hur mycket han får spela.

Snacka om en totalblunder från de/den ansvariga inom ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-21 13:31
DaSa//

Kan du förklara mer ingående vad du menar med artistskatt?

Tidigare har ju artistskatt gällt enbart i ca. 3-5 månader (vet inte exakt) och om spelaren stannar längre måste klubben betala fulla skatter och avgifter även för artistskattiden.

Menar du att själva signing-feedelen skulle vara annorlunda? För det har jag alltid trott det varit full skatt på för spelare som skriver kontrakt på mer än fem månader?
Örebro jocke.
2010-02-21 13:17
Finns det nån chans att se matchen på stream idag? (antagligen inte)
Örebro DaSa
2010-02-21 13:05
Antar att Sjögren är medveten om att efter årskiftet 2009 så får man betala vanliga arbetsgivaravgifter på en signing-fee jämfört med före årskiftet. Så att förlänga Bedoya, Ronis och övrigas kontrakt kommer nu kosta mycket mera...

Men kan erkänna att jag inte 100% insatt i reglerna så det kan vara så att man bara betalar artistskatt vid första kontraktet med en spelare och inte vid förlängning. Vi får hoppas att så är fallet...
Örebro DaSa
2010-02-21 12:58
Ytterligare en sak som talar för Berra är hans kultstatus, hur många bänkspelare i ÖSK har tröjor med sitt ansikte tryckt på?!:) Jag tror han lätt skulle dra ngr hundra extra åskådare om han var ordinarie. Enbart hans rensningar ovanför huvudet på motståndaren, sulfinter, crosspassningar och hans spänst är ju värda inträdet:)
Örebro DaSa
2010-02-21 12:53
Sawyee// kl 16 tror jag. Har letat efter Zentis startelva men det enda jag hittade var att förra träningsmatchen var för ca 7 dagar sedan så det talar ju för att de kommer att spela ett starkt lag, om de inte har ngn annan träningsmatch snart dvs.
AIK Saywee
2010-02-21 12:28
DaSa, som jag brukar skriva, Berra kan nå hur högt som helst. Nu åker min Berra-tröja på, jag är nog ett riktigt Berra-fan.

När börjar dagens match förresten?

Angående vädret, idag har istappen utanför fönstret nått ned till snödrivan ...
Örebro DaSa
2010-02-21 12:20
Dublett
Örebro DaSa
2010-02-21 12:19
Kvt// Håller med dig om att Berra antagligen kommer att utvecklas och bli lika bra som Wiken om han får förtroendet hela säsongen. Men problemet är ju att hans kontrakt går ut efter denna säsong och kommer antagligen ta första bästa flyg ned till Frankrike som bosman.

Hade varit riktigt intressant att se matchen idag. Se vilka som lyfter sig och vilka som viker ned sig när vi får möta ett europeiskt topplag.
AIK Saywee
2010-02-21 12:15
KvT, kan du förklara på vilket sätt snön fixade fri entre?
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-21 11:33
Pga snön kommer det vara fri entre mot Syrianska på onsdag.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-21 11:27
Henry Fiat//Tror han är skadad och därför inte följde med till Spanien
AIK Saywee
2010-02-21 11:24
Fredrik Ymer, tackar, trevlig läsning, men har du glömt att vi har en fantastisk profil mellan stolparna ...?
Helsingborg Fredrik Ymer
2010-02-21 11:12
Presentation av Allsvenskan 2010...
Örebro Henry Fiat
2010-02-21 10:18
Är det någon som har sett Leonidson som ÖSK värvade från forward?? är det en backup till Roni eller är det en ÖSK u spelare?
Örebro One¨touch
2010-02-21 10:09
Ämne: När det gäller NA-He....
Haha.. Visst bör man följa en viss etikett på pressläktaren.. Minns när jag satt på pressläktaren mot IFK-Göteborg hemma på Behrn för några år sedan.. Då representanter ifrån IFK Göteborg fått platser tilldelat sig på den samma.. De satt och skrek och slog på de små borden man har har där.
Örebro Bjornloven
2010-02-21 10:00
Har följt "Eguren-affären" och Bajenfans forum. Jag förstår inte hur de kan se honom som svikare...

Kan tycka att deras spelare och klubbledning är större svikare, i och med att det var de som spelade ned Bajen i SE. Varför skulle Eguren gå till ett SE-lag när han vill ha speltid och vill behålla sin landslasgplats inför VM. Jag är säker på att han hade gått till Bajen om de hade spelat kvar i Allsvenskan.

Men iofs är det väl magstarkt att gå till AIK...
Örebro Grixx
2010-02-21 09:55
I år är det tjänstefel att inte tro på guld!!!

För de mer negosinnade så räcker det att HOPPAS på guld;-)
Örebro Grixx
2010-02-21 09:52
Fler än jag tänker nog att den här lite annorlunda spanienresan som vädermässigt inte varit klockren...liksom motståndslagen bara bådar gott.

Regn+soplag+hemlängtan+extremtopplag och regn är perfekt härdande för topprestation i årets allsvenska.

Givetvis bara känslor och lite Buster&Benny guldfots feeling för att bli en bra story att berätta i framtiden om guldåret 2010....alltså inte speciellt bra underbyggd med hjärnans ALLA grå.
Örebro Grixx
2010-02-21 09:38
När det gäller NA-Herman så vet jag att folk på pressläktaren fick dämpa honom i början då han tokjublade varje gång ÖSK gjorde mål. Som pressrepresentant tyckte de han skulle var mer "neutral" :-)

...så det är väl en förklaring till att många tycker att han är bra med sina inslag...att Nordahl och Blohm också håller på ÖSK gäller ju också och Blohm jobbar kanske mer hårdare än de övriga på att vara neutral. Det leder dock till att han inte alltid är så populär hos några fans.
Örebro Aspen
2010-02-21 09:33
Ur NA:
NERJA: Spöregn hotar ÖSK igen
Förmodad startelva:
Alvbåge
Wirtanen/Lumbana Almebäck Wikström Wowoah
Nordback Gerzic Bedoya
Astvald Olsen Porokara
Skadade: Staaf, Anttonen och Johansson. Kihlberg fortfarande inte i matchform och inleder högst troligt på bänken.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-21 01:15
Angående Wikström vs Berra. Jag är skriver absolut under på att Wikström var riktigt bra (om än lite långsam i vissa matcher. Han fick smeknamnet Silja line av Göteborgarna) 2009 och jag anser att det var rätt att matcha Wiken/Almebäck av Sixten.

Varför jag anser att Berra bör få mer speltid nu är att jag tror att med rätt stöd, dialog och matchning kan han växa en 30%. Detta tillsammans med att rykten säger att Wiken skall sluta efter denna säsong och satsa på sitt mäklaryrke gör att jag tycker att Sixten skall lägga krutet på Berra (om ryktet stämmer).

Det är inte i år vi ska SM guldet enligt plan.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-21 01:08
Rudolf //Ja, självklart är de bra och det är en ära för ÖSK att få spela mot dem. Håller med.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-02-21 01:06
KvT// Även om dom inte toppar så kommer vi ändå få möta riktigt bra spelare tror jag. Arshavin är ju fostrad i Zenit så dom har nog väldigt bra ungdomsakademi.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-21 01:05
Jag hade hellre sett:

--------Alvbåge-------
Anttonen---Berra----Almebäck----Per J
(tre spelare under 21-22 i backlinjen)
------Kilen/Erik (en halvlek vardera)
-------Nordin--------Bedoya--------
Mackan/Basse (delad match)-- Kim-----Poro

Sedan ge Jidesjö 15-20 min istället för Kim. Givet att Staaf inte kan spela.

Tycker den uppställningen luktar mycket mer framtid.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-21 00:56
Rudolf//Håller med ska bli kul! Sen har Zenit stor trupp och vi får se vilka de matchar precis som du säger.

Däremot blir det nog "toppat" i ÖSK med de som är friska. Dvs laguppställningen imorgon blir om de jag skriver är friska:

------------Alvbåge--------------

Antonnen - Almebäck-Wikström-Sammy
---------Kilen---------
------Nordback-Nordin-----
Mackan------Olsen-------Poro

Reservation för skadade/sjuka
Bedoya kommer in under matchens gång

Kanske kanske är det ÖSK:S startleva senare i AS! Spännande (obs ironi)!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-02-21 00:52
Ska bli riktigt spännande att se hur vi står oss mot Zenit. Såg att dom fick stryk av Lilleström med 2-3 tidigare på försäsongen så helt omöjliga kanske dom inte är. Deras trupp är värderad till ca 100´000£ enligt transfermarkt, kanske inte helt tillförlitliga siffror men det ger ett hum om vilka muskler dom har att handla för. Ryska olje/gasjätten Gazprom pumpar in pengar i klubben. Är nog rätt säker på Kurt Graveus inte riktigt satsar lika stora pengar i ÖSK. ;) Sen vet vi inte om dom kommer toppa laget för att trimma ihop en startelva till seriepremiären eller om dom ser ÖSK som ett bra tillfälle att spela med b-laget.

edit/ 100´000´000 £ ska det förstås vara
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-21 00:49
Annars: "Egurens svek är ett faktum" osv skriver SF skrivbenterna för Bajen. Att han hellre spelar i AS än SE med tanke på att han vill ut i Europa igen borde de väl fatta och det hade tom jag accepterat om det gällt ÖSK.

Men till pudelns kärna. Skall en "officiell" SF skribent använda sådan retorik i sina artiklar? Eller skall de vara mer neutrala? Vad anser ni?
Annons: