/fotboll/osk/forum/5227.aspx/fotboll/osk/forum/5227.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-02-23 12:24
pemo, jag tror och hoppas att tränarna oftast tar ut bästa lag, även om man inte riktigt kan veta detta, innan match. Uttagningen grundar sig på "närmaste tiden" före match och man kan ju inte sia om framtiden, dvs matchen.

Men jag är ännu enfaldigare än dig och tycker faktiskt att tränare inte alltid tar ut bästa lag (cuptjötet du vet).

Det räcker dessutom inte alltid med att bara se killarna, hur de presterar, man kanske måste snacka med dom ibland, att ta sig tid, en del behöver detta mer än andra.

Fast Basse verkar ju ha krånglat till det ordentligt och tyvärr inte bara för sig själv.
Örebro pemo
2010-02-23 12:07
Egentligen förstår jag inte varför vi "tjötar" så mycket om Basse och Berra? Hade det varit lika mycket åsikter om grabbarna varit från Sundsvall? Är det inte bara en exotisk dröm hos många att se dessa atleter ( i alla fall Berra ) dominera i allsvenskan. Varför skrevs det inte lika mycket om Walker och Glenn, som hade plats i laget förut, men som 2009 befann sig i kylan? För inte är det väl så att det har något med hudfärgen att göra? Jag tror i min enfald att tränarna tar ut det lag som de anser bäst. De är ju trots allt de som ser spelarna dagligen.
Örebro Sekt. E
2010-02-23 12:03
Rudolf Blodstrupmoen// Det tänkte jag inte på, men det blir ju ännu mer konstigt eftersom han inte kan sticka någonstans.

Grixx// Det skulle kännas lite märkligt att låta honom spela för att komma i stämning. Tycker jag. Han vill ju till häftigare äventyr, och jag tror inte att det blir mer av det sociala när man är i större ligor. Mer av att bita ihop och köra så det ryker när man väl får chansen.
Örebro Grixx
2010-02-23 11:51
Förhoppningsvis så kan vissa saker ordna upp sig för Basse. Speciellt när det nu i år sett riktigt bra ut. Mycket spel skulle kanske kunna få honom att känna mer harmoni och lusten att vara kvar.

Skulle han uppleva att han inte har tränarens förtroende och är på väg att fasas ut är det ju inte konstigt att han nämnde det.

Exakt vad som sades eller hur mycket reportern vill leka kvällspress är SOM VANLIGT något man aldrig vet i det här läget.

När man som reporter talar om att Basse aldrig talat engelska förut och att han lite raljerande säger att han kanske varit ute på Google och hämtat fraserna han kom med....ja då får man som reporter verkligen ifrågasätta exakt vad Basse sa och menade när hans engelska nu är så dålig.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-02-23 11:51
Sekt. E// Jag hade också fått en känsla av att Basse hade hittar harmoni i klubben. Hans insatser hittills i år har varit bra och han har visat upp en stor spelglädje. Att han gör detta uttalande nu i NA känns både förvånande och misstajmat med tanke på att transferfönstret är stängt i europa.
Wivallius
2010-02-23 11:42
... och att han tydligen är bra på engelska gör det ju inte lättare nu när han låtsats att inte ens kunna franska i två år. Är han en diva, månne?
Wivallius
2010-02-23 11:41
Det träliga för både honom och ÖSK är att han blir svårsåld när han beter sig som han gör. Ingen presumtiv klubb vill ha honom om han fortsätter komma till säsong när det passar honom och gråter ut i media då och då, samt är lättskadad och grinig när han inte får speltid. Det är för mycket köparens marknad för att det skall funka på detta sätt.
Örebro Sekt. E
2010-02-23 11:33
Shit, jag trodde ett kort tag att Basse var på väg tillbaks till harmoni. Så verkar det inte vara. Vem har tutat i honom att det går att gnälla och strula sig till framgång? Han har ju uppenbarligen förmågan att spela riktigt bra fotboll så varför inte fokusera på det. Jag kommer inte att bua ut honom, men tycker inte att han uppträder som jag vill att våra spelare ska göra.
Örebro RockSoldier
2010-02-23 11:32
Är det någon som är chockad av Basses uttalande? Han sitter helt obefogat i ett frysfack. Han spelar absolut inte sämre än vad Astvald gör men har tyvärr lätt för att göra dåliga matcher. Mot Tampere var Basse kung och bevisade att han ska ha mer speltid.

Sen att han i vissa fall uppträder oproffessionellt är mycket tråkigt. Men att bua ut han var bland det dummaste jag hört. Hoppas Osarn sitter hemma framför sin Tv och gör det för sker det på BA hoppas jag nån ger han en bitch slap för sånt hör INTE till ÖSK fansen!
Wivallius
2010-02-23 11:31
BoP//

Det är svårt att ha de sympatier man borde ha för Basse eftersom han just varit så oprofessionell. I det avseeendet är Berra raka motsatsen.

FORZA BERRA!
Örebro Bastard on Parade
2010-02-23 11:25
osarn//

På vilket sätt får det laget att prestera bättre om vi buar ut Bassombeng?

Jag tänker inte bua ut honom så länge han är en i truppen. Sedan kan jag, till viss del, förstå hans frustration, men han har inte agerat professionellt och det är jäkligt synd.
Örebro osarn
2010-02-23 11:18
Hoppas verkligen att alla förstår att bua ut bassombeng varje gång han kommer in är en jävla självklarhet!? Vidrigt betéende. Vill inte höra någon som fösvarar honom.
Örebro Chipset
2010-02-23 10:41
Det kanske är att överdriva men känns det inte som vi börjar få en rejäl anfallskris.

Roninho-Jidsjö-Astvald. Resten är väl icke disponibla eller ointresserade.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-23 10:30
Basse har ju ambitionen att komma till en större klubb med högre lön. den ambitinen har han haft från start. Klart det är en smärre katastrof för honom om han inte får speltid sett ur hans perspektiv.

Dagens uttalande är bara en söka-jobb-annons från honom säkert uppmuntrad av agenten att uttala sig.
Det är inte alls ovanligt att spelare uttalar sig på liknande sätt som vill iväg.

För hans skull och för ÖSK:s skulle hoppas jag han snabbt hittar en ny klubb. Bättre att få lite pengar för honom nu än inte alls i höst.

Synd att jag aldrig fick se honom testas som central forward bara. Han spelade på den positionen ibland i Kamerun. Jag tror han skulle vara bättre än Roni, som Sixten flera ggr använt som toppforward utan prestation, på den positionen
Örebro Grixx
2010-02-23 10:19
Adriano Adriano Adrianooooo!!!!

Örebro Grixx
2010-02-23 10:18
...eller om vi hänger kvar...ve och fasa:-/
Örebro Grixx
2010-02-23 10:17
Nja...jag hoppas verkligen att allt löser sig till det bäste. Tycker verkligen att Basse är riktigt bra. Otur med skador och snackproblem från Sixtens sida har nog skapat denna situation...

Intressanta möten nästa år när han spelar i Gais...om nu de hänger kvar.
Örebro pemo
2010-02-23 10:08
Grixx// Kul att vi är två som har lite personkännedom.
Sopa! Tja, där är kanske den springade punkten. Basse skulle naturligtvis vara med i Kameruns landslag i curling.........
Örebro Grixx
2010-02-23 09:44
pemo// Kul att du vet att Basse är djävligt gnällig, fan hade totalt missat det. Synd att han varit så sopig på plan och inte platsar, ett totalt felköp. Det är nog många som aldrig vill se honom på plan igen...bara att instämma. Han är ju verklig jobbig som ofta går ut och chillsnackar med pressen om allt som är fel.
Sopa!
Örebro pemo
2010-02-23 09:22
Ämne: Antingen har någon s....
luktar lite Näfver om Basse. Ett djävla gnäll när han inte får spela, men när han är på planen tar han aldrig chansen. Jag vet att ÖSK-Karl påpekar om förlorade pengar på "the Kameroon boys", men som för alla som spekulerar i högriskfonder, ibland vinner du ibland förlorar du. Man kan inte kräva en ordinarie plats bara för att man är inköpt för dyra pengar. Jämför med Elm i Fulham som inte var i närheten av en plats första halvåret, men som knogar på och helt plötsligt får chansen. I bland får man faktiskt bita ihop. Han ( Basse ) är ju faktiskt proffs. Får betalt fast än han inte "tar i "
Örebro Grixx
2010-02-23 09:02
Antingen har någon sagt att han inte ska få spela, om det inte är så borde någon tala om att han gäller stenhårt och att det mest handlat om hans tidigare skada....i vart fall måste ju någon ha en dialog med honom....i vart fall mer än var 6:e månad eller vad som ibland verkar vara fallet.

...men vad fan vet jag?
Wivallius
2010-02-23 08:08
Artikeln finns tydligen redan på nätet redan (se länken)
Wivallius
2010-02-23 08:06
Bassombeng 'talar ut' i NA igen:

1. Han har bytt agent
2. Han vill bort till varje pris
3. Han pratar tydlig och bra engelska
4. Han vill till Framkrike, Holland eller Tyskland
5. ... eller till GAIS. Han pratar fortfarande jätteofta med Axén som han är jättebra vän med och med vilken han kan prata om det mesta. Basse anser Axén vara en mycket varm människa som alltid har tid att lyssna
Wivallius
2010-02-23 02:00
Läs Arvidssons krönika i NA (länken)
Örebro Kom hem Kuba
2010-02-23 00:19
Ämne: Kom hem Kuba// Tråki....Antagligen inte då han totalratades förra året. Om han inte finns med i Sixtens framtidsplaner tycker jag det är väldigt underligt att han är kvar i truppen överhuvudtaget.
Kul att Micke fick chansen på topp mot Zenit förresten, hoppas verkligen man satsar på honom i år.
Örebro Sersant
2010-02-22 23:20
Saywee:
Målet sätts nog sista kvällen på lägret, vilket innebär att det är satt nu? De åker väl hem imorrn?

Gissar att man satsar på europaplats, den info man fått tycker jag pekar på det. :)
AIK Saywee
2010-02-22 23:07
Snart måste jag vila mitt svartvita huvud, men tänker fortfarande på ett inlägg från Henrik(ÖSK), tidigare i helgen.

Han verkar ha fått en känsla av att B1 är uträknad för ÖSK´s del eller något liknande och jag är verkligen beredd att hålla med honom.

Det är aningen sent att spela in någon ny nu, vare sig det är en bomb eller en talang eller någon annan. Truppen är nog spikad?

Att han (B1) fortfarande är kontraktslös (enligt mina efterforskningar i elektornisk media) är en gåta.

Men på onsdag är det match och 10 månader kvar till julafton!
AIK Saywee
2010-02-22 22:53
Sersant, tackar för info, lägret är redan avklarat, då kan vi vänta på det oficiella målet 2010 och se om det stämmer överens med våra egna förhoppningar?
AIK Saywee
2010-02-22 22:48
Ämne: Lite OT: Örebro hock....
Underbart! Jag skall ge mig på boråsarna vid campen, första maj, när jag installerar mig där, Borås tidning hade Örebro Hockey sist i tabellen, tror jag att jag läste under sensommaren ... de småhånade lite grann redan då. Det får de äta upp och jag kan misstänka bortförklaringar redan nu.

ÖREBRO är på gång!

Förresten hur är det med taken på vintersportarenorna, håller de, eller?

Det är mer snö på G, från väst och dessutom kanske plusgrader, å då blir snön fuktig och mycket tyngre!

MEN, Behrn Arena är väl grön?
Örebro Sersant
2010-02-22 22:36
Ämne: P.O
Tackar, intress....
Vet inte om målet släppts officiellt men man ska väl lägga en målsättning under lägret som jag förstått det.
Annons: