/fotboll/osk/forum/5225.aspx/fotboll/osk/forum/5225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors T Morello
2010-03-03 22:48
Ämne: Ämne: Den där....
Jävlar va sur du var då!
"Alla vi som älskar svart-vitt klappar nu" körde jag också när jag gick på förskolan, fast jag sjöng nog röd-vitt istället för svart-vitt.

Hatramsor är också passé, det märks att snittåldern i eran supporterskara är 13 år :)

Förövrigt så vill jag passa på att tacka era mittbackar för ett jävligt dåligt jobb!
Örebro Yeah
2010-03-03 22:47
Bedoya fick hoppa in i 62:a minuten när usa låg under med 1-0. Han spelade bra, sprang mycket och gjorde sig alltid passningsbar. Grymt att han fick möta namn som schneider, kuyt, osv.. Matchen slutade 2-1. Får se hur långvarig han blir i ösk.
Örebro Bastard on Parade
2010-03-03 22:46
rirobban//

När menar du att Per har fått chansen som vänsterback?
Örebro Sersant
2010-03-03 22:39
RiRobban:
Jag var med på samma match ich jag kontrade med att jag trodde på Anttonen som högerback (om jag minns rätt). Tror även Per kan bli en bra vänsterback men han behöver få mycket matchtid på den positionen för det, vilket han just nu inte kan få i ÖSK.
Örebro Disasterpiece
2010-03-03 22:31
Ämne: Den där lönnfeta kil....

Eran klack platsar inte någonstans.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-03 22:28
rirobban//

Men ändå fick Anttonen spela i Landslaget som högerback?
Örebro RockSoldier
2010-03-03 22:27
Bifogar en länk med bilder från kvällens match!
Länktips: k-foto.se/
Örebro Kajanus
2010-03-03 22:11
Nr. 25 gjorde ju bort erat mittfält titt som tätt, herr Deg.
Degerfors T Morello
2010-03-03 21:53
Den där lönnfeta killen med hästsvans ni har i laget (nr 25 tror jag) platsar nog inte ens i korpen :)
Örebro Kajanus
2010-03-03 21:48
Dagens match bevisar återigen att vi inte kan ha Nordback och Kihlberg på planen samtidigt.
När allsvenskan kör igång vill jag ha Nordin - Bedoya - Nilsson där. Punkt!
Örebro Ståhl
2010-03-03 21:28
Hade hoppats på Kihlberg. Men så mycket misstag han gjorde idag gjorde han inte under hela 2008.
Örebro Disasterpiece
2010-03-03 21:17
happ, så har man skrikit sej hes & nästan brutit smalbenet i onödan. Villka fan är degen?!
Örebro rirobban
2010-03-03 21:13
Jag har sagt det tidigare och dagens match stärkte det än mera, Per Johansson är inte någon ytterback och kommer aldrig att bli det. Nu sa jag det om Anttonen också när jag stod på Stadsparksvallen i Jönköping för ett antal år sedan (i superettan). Men Per har fått så pass många försök på sig som vänsterback och inte varit bra.

Förlusten beror dock på annat. För många viktiga spelare borta (Almebäck, Porokara, Astvald med flera). Endast en ordinarie försvarare från start, inte någon när Wikström gick ut (först Anttonen kom in).

Dags att starta med en tilltänkt allsvensk startelva på lördag...
IFK Göteborg Degerfors för alltid
2010-03-03 21:02
Ämne: Wivallius//

Undra....
Kan man undra varför man mötte ett så urkasst lag!
Örebro DaSa
2010-03-03 20:37
Om man bortser från matcherna vi spelat med b-laget så har vi ju torskat alla våra matcher under försäsongen. Brukar ju inte vara så stort samband mellan försäsongsresultat och de första tävlingsmatcherna men lite oroande är det. Men om man skall se till det positiva så har ju våra anfallare gjort ngr mål. Kanske det blir Olsens år i år? Jag tror på +10 mål i år...

Om man kollar spelmässigt så har vi spelat rätt så bra mot AIK och Zenit än vi förlorat. Undrar om vi kommer att fortsätta med presspelet när allsvenskan startar? Tror ni Sixten är nöjd med det han har sett?
Örebro Henry Fiat
2010-03-03 20:32
Det här kanske är ett bevis på att de ungtuppar som alla skriker efter, inte riktigt håller måttet!!! typ Berra, Per J, Björnkvist o Jidsö....
Örebro frrreddo
2010-03-03 20:29
fan torsk mot degen
Örebro Pintorp
2010-03-03 20:23
Ja, det här gick ju inte så bra.
Örebro För det hjärta som brinner...
2010-03-03 19:47
Tankar inför kvällens landskamp mot Wales. Kolla länken!
Länktips: ttsegen.blogg.se
Örebro DaSa
2010-03-03 19:24
Har inte Per J uttryckt att han inte vill spela ytterback?! Känns inte så smart att satsa på honom där i så fall...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-03-03 19:18
Tycker det är synd att aldrig Stellan fick en ärlig chans i ÖSK. Nu har han kvitterat kvällens träningsmatch FÖR Degerfors MOT ÖSK. Hoppas han lyckas i superettan.
Örebro ÖSK!
2010-03-03 18:34
''Hej och välkommen till kvällens rapportering från ÖSK:s träningsderby mot Degerfors.
ÖSK saknar nästan ett helt lag av olika anledningar. Michael Almebäck, Eric Bassombeng, Oskar Johansson, Kim Olsen och Robin Staaf är alla uppsatta på skadelistan.
Marcus Astvald, Erik Nilsson, Roni''

Har jag missat något, hur allvarliga är deras skador?:O
Wivallius
2010-03-03 17:54
Ja, lite hockey blir det allt när vi är där.

SJÖGREN ÄR ALLSMÄKTIG! ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-03 17:42
Wivallius//

Du får passa på att kolla lite ishockey ikväll i bandypausen, fri entré. Antar att du börjar med fotbollen 18.30?

Knepig planering med alla tre sportera samma kväll och till råga på allt visar TV Wales-Sverige i fotboll. Måste vara Sjögren som sytt ihop detta ;)
Örebro S&V
2010-03-03 17:29
Ämne: ÖSK-Karl//Det kanske....
Dock kunde han satt Wowoah där bak och Per i anfallet, så lite av en "ersättarinspelning" på ytterbacken kan det vara....
Wivallius
2010-03-03 17:19
ÖSK-Karl//

Det var inget vidare. Hoppas det går över.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-03 15:48
Saywee//

Då blir vi två som missar kvällens match, hade det varit AS så hade jag släpat mig iväg, men nu förbjuder mig mitt ryggskott att se matchen.

Sköter jobbet ifrån sängen just nu. Men imorgon bär det av till kotknackaren.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-03 15:43
KvT//

Jo, men tänkte han kunde få läsa något positivt någon gång ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-03 14:48
ÖSK-Karl//Det kanske är så att uppställningen med de nya "framtidsbackarna" snarare är ett påtvingat val för Sixten pga av skador. Det brukar vara så när han ändrar och oavsett prestation av dessa sedan brukar det bli det gamla vanliga sen igen ;)
Örebro Tom Hell
2010-03-03 14:47
Tja, förutom det uppenbara att Degerfors är en rival, det skapar snack, ökar pulsen inför säsongsstarten etc. så underskattar ni nog det viktiga i att få vinster och bra insatser under bältet inför säsongsstarten.

Så den stora vinsten mot ett sämre motstånd i det här läget är helt klart psykiologiskt. Och det kan vara nog så viktigt!
Annons: