/fotboll/osk/forum/5220.aspx/fotboll/osk/forum/5220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-02-23 17:50
Länken:

Almebäck uttagen i U21-laget för vänskapslandskampen mot Portugal 2 mars! Det blir bra träning det

Dock platsade han som väntat inte i A-landslaget.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-02-23 17:49
ÖSK borde väl hinna hem på 24 timmar kan man tycka. Annars stämmer vi Lufthansa varje gång vi tappar poäng. Det går ju alltid att skylla på dåliga säsongsförberedelser;)
Wivallius
2010-02-23 17:48
Sjögren om Mame:

"Vi vet var vi har honom, men behöver inte se honom igen. Men han är inte avskriven."

IN SJÖGREN VI TRUST!! ... NOT!
Wivallius
2010-02-23 17:46
"Hans vänsterfot är makalös och om jag ska vara ärlig så är han den bästa spelaren jag jobbat med, säger hans agent Tiehi i en intervju på fotbollssajten setanta.com"

IN AGENTS WE TRUST! ;-(
Wivallius
2010-02-23 17:45
Hör på detta:

"Han beskrivs som näste Samuel Eto’o av hans egen agent."

och

"Han väger bara 73 kilo och är 175 centimeter lång."

AVGÅ SJÖGREN!!
Wivallius
2010-02-23 17:44
Ny kamerunier på väg in för provträning enligt Sjögren och NA. Se länken

LÄR DE SIG ALDRIG????
Örebro Grixx
2010-02-23 17:44
...ähh dom är skärrade för all snö som kommit.
Playan lockar;-)
Wivallius
2010-02-23 17:37
Det verkar inte bli någon fotbollsmatch i morgon mot Syrianska. ÖSK sitter fast på flygplatsen i Malaga p g a strejk eller nåt. Se länken.
Wivallius
2010-02-23 17:30
Erkan Saglik tror jag fortfarande tillhör Giffarna men är väl på väg ut om jag förstått rätt.
Örebro Sekt. E
2010-02-23 17:30
Jo jag menade Kim Källström när han sköt bollen på Ouyoga (stavning?) och fick han utvisad. Erkan fick höra min stämma också. Vet inte var han huserar nuförtiden.
Wivallius
2010-02-23 17:29
ÖSK-Karl//

OK. Trodee han menade vår långe dansk. Men då tycker jag han skall bua på.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-23 17:24
Buuuuuuuuuuuu!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-23 17:19
Wivallius//

Sekt.E måste mena Kim Källström när han helt kom av sig i Djurgården.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-23 17:16
Sekt.E//

Att bua åt bortaspelare tycker jag hör till. De du nämnde buade jag mig nästan hes åt, för att inte tala on Erkan, var är den dåren numera?
Wivallius
2010-02-23 17:15
Sekt E//

Om du buar åt Ola Toivonen så gör det varken till eller från för ÖSK. Det sprider ingen dålig stämning i truppen att bua åt en MFF-spelare om han drar armbågen i ansiktet på Nobbe. Däremot tycker jag inte du skall bua ut Kim under match för det gör honom inte bättre. Argumentera i stället för att sälja honom om du tycker så. Under match tycker jag att du skall supporta de spelare som spelar. Så har i alla fall jag resonerat när det gällde Kihlen i höstas när han spelade trots att han var ur form/var skadad. Under match stödde jag honom. Här i forumet ifrågasatte jag var för Sixten tog ut honom.

Sen måste jag erkänna att jag tillhör dem som under match buade ut Gary Sundgren på Ullevi när Sverige mötte Luxemburg i EM-kvalet för några år sedan. Inte bra! Dock hade jag inte bestämt mig i förväg för att 'nu skall jag gå på Ullevi och bua åt Sundgren'. Sånt är värre ändå.
Örebro Marta (hane)
2010-02-23 16:52
B1 på gång till/klar för Sylvia? Absurt rykte som går i vissa kretsar.
AIK Saywee
2010-02-23 16:12
Ämne: //Saywee
Vilken/vil....
Yeah//
B1 kunde nog konkurrera med många utespelare på olika positioner.

Men det är nog försent, fast han är så vitt jag förtår fortfarande klubblös, mycket konstigt.

osarn//
Apropå bua, det tänker jag inte göra, support är lika med stöd, jag hejar på hela laget.

Däremot åker jag över viken till det lilla fiskeläget Bua, där finns fina Pandalus Borealis.

Forza Bua!
Örebro Sekt. E
2010-02-23 15:57
Wivallius// Jag håller med dig i princip. Men nog har jag buat en del åt Ola Toxxxxxx och Kim när det begav sig...
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-23 15:56
ÖSK kommer hem kl 02.00 i natt. Snöchocken för dem =)
Örebro MACS
2010-02-23 15:28
Enligt footballtransfers.com har ÖSK bara den 10:e högst värderade spelartruppen i Allsvenskan. En "reality check" för alla oss som hoppas på något i stil med topp 4?

(Men vi tar i alla fall brons i grenen "högsta snittålder i truppen" ;-)
Örebro Yeah
2010-02-23 15:24
//Saywee
Vilken/vilka spelare hade B1 konkurrerat med i laget?
Wivallius
2010-02-23 14:49
osarn//

Vad du tycker om Bassombeng är din sak och bör inte fläcka det mål vi som supportrar bör ha för ÖSK: seger i varje match och seger i allsvenskan och cupen. VI bör som supportrar endast agera på sådant sätt att det befrämjar ÖSK:s väg till detta mål. Att bua ut spelare kan knappast förenkla vägen till målet och skall därför inte utföras.

De medel vi använder för vår support måste styras av det mål vi vill att ÖSK skall uppnå. Måluppfylleslsen är A och O, inte enskilda supportrars barnsliga "hatkänslor".
Örebro Grixx
2010-02-23 14:27
pemo// Jäpp och gratis entré då snövallarna når över staketen;-)

Forza
Örebro osarn
2010-02-23 14:22
Ösk-karl. "På vilket sätt menar du att ÖSK skulle tjäna på att bua ut Basse?" En sådan ironisk, retorisk fråga, förtjänar inget svar. Såvida du inte föddes igår förstår du varför jag tycker att han ska bli utbuad.

Örebro pemo
2010-02-23 14:02
Vi får väl en tydlig vink i morgon, vem som skall spela mittback eftersom Iron-Mike är skadad. Om det inte blir någon av Berra eller Oskar som spelar förstår vi nog vad klockan är slagen. Men frågan är väl om de ställer upp med A-laget eller cup-laget. ÖSK alltså.
För det blir väl match?
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-23 13:49
osarn//

På vilket sätt menar du att ÖSK skulle tjäna på att bua ut Basse?

Artikeln i NA får man nog ta med en nypa salt. Synd bara att Gais inte lyckades sälja Wanderson, för då hade de haft pengar till att köpa Basse som under Axén säkerligen blommat ut på nytt.

Sedan är det ju lätt att säga att han inte varit proffisionell, det kan jag hålla med om. Men hur lätt har han haft det. Hans Far dog, då åkte han hem, stannade någon dag för länge. Han ville hem och besöka sin fru och lilla barn, fick inte ledigt. I slutändan är han bara en människa av kött o blod, ingen robot och du tycker han skall buas ut?
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-23 13:39
Grixx//

Det som låg Adriano mest i fatet var väl hans höga ålder?

Hur han var som spelare fick vi nog alla se för lite av för att bilda oss en ordentlig uppfattning om.
Örebro osarn
2010-02-23 13:38
...
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-23 13:30
pemo//

Visst, det skall jag villigt erkänna att Basse o Berra köptes in av Spelarinvest för att ge avkastning, framförallt faktiskt Berra. Självklart är det en risk i alla spelarköp.

Vad gäller Basse blev jag oroad när Axén gick till Gais, detta skrev jag om här redan då. Den rollen som mysfarbror men ändå med hårda hanskar tror jag skulle passat Zäta perfekt.

Men nu till Berra, behandlingen av honom upprör mig och många andra. Han gjorde som 19-20 åring en mycket bra höstsäsong som ordinarie mittback. En sådan guldklimp är i princip bortslarvad av Sjögren i allmänhet och Sixten i synnerhet. Inte en chans att en sådan ambitiös ung kille över en vinter går som ordinarie mittback till femtealternativ.

Jag menar inte att han förra året skulle varit ordinarie, men självklart startat de två matcher där en mittback saknades. Sedan tycker jag han skulle spelats in som ordinarie i år om man haft en kommunikation som gjort att han förlängt med ca.2 år.

Skall vi bli en klubb som varje år kan fightas i toppen går det inte att slänga bort miljoner på detta viset.
Örebro Grixx
2010-02-23 12:58
Wivallius// Säkerligen finns det bättre spelare än Adriano att köpa in och förhoppningsvis slår några av våra yngre igenom i år så att han inte behövs....men jag tror att han skulle lyckats riktigt bra om han fortsatt. Speciellt när man ser Abbes påverkan på hörnorna...helt plötsligt blev vi riktigt bra...ett tag. Hade han varit kvar så hade han kunnat vara ett stöd för samtliga hörnslagare...liksom jag tror att även Adriano kunnat bli.....för visst saknar vi alla hårda välplacerade skott i laget....än så länge.

Fast Nordahl brukar ju säga på träningarna att det inte behövs några hårda skott, lösa välplacerade ger bättre resultat...kanske har han rätt.....ibland är det väl så, men vi har ju med få undantag bara lösa skott....eller blött krut och då spelar det ju ingen roll om man siktar rätt.....fast det vette 17 om det är rätt att sikta rakt på målvakten;-)
Annons: