/fotboll/osk/forum/522.aspx/fotboll/osk/forum/522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-22 11:18
Kolla in regnkläderna och paraplyer, varma strumpor och ÖSK-mössan, kolla att halsduken är svartvit!

I morgon när vi fyller BA finns inga ursäkter för hemmadeg.

Vi visar att vi bryr oss, supportar, orkar och inte klagar i onödan ...

ÖSK !!!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-22 10:55
Jag tror att Simon Skrabb har en klausul som gör att hans kontrakt med Gefle avbryts om de åker ur. Problemet som kvarstår då är att han har kontrakt med FF Jaro till 2018, men de verkar vara villiga att låna ut honom tills låneperioden tar slut. Det borde nog gå att lösa honom för en mindre summa pengar annars om nu ÖSK vill ha honom.
Örebro BK Fåfängan
2016-10-22 10:06
@Benny Böckling(obotlig optimist):

Visst är det så. Kanske dock att det blir lite tunt med Gerzic och Besara. Har inget emot en brunkare.

För övrigt tar Aftonbladet upp spelaromsättningen i MFF senaste åren. Utöver MFF har AIK, Häcken och Djurgården använt 55 spelare i allsvenskan de senaste fyra säsongerna. Helsingborg har använt 61 spelare. Och som de skriver; "Noteras kan att Örebro bara använt 39 spelare under samma period." Inte så konstigt då kanske att alla kontrakt tog slut samtidigt.
Örebro Benny Böckling(obotlig optimist)
2016-10-22 09:59
@BK Fåfängan:

Kan ju för sig bli plats över till Bertilsson nu när Broberg försvinner och ifall Astrit och RÅP försvinner. Då är det läge att spela Besara centralt istället för på kanten.
Örebro BK Fåfängan
2016-10-22 09:35

Jag håller helt med om att Bertilsson har kvaliteter, men blir trött om ytterligare yttrar plockas in. Stärk centrallinjen istället. Gillar Nordmark men tror och hoppas att han går. RÅP är ju också oklar. Hoppas på Faltsetas eller Haglund, om det var så att de har utgående kontrakt.
2016-10-22 00:36
Nu har vi det ju rätt bra ställt vad det gäller yttrar men annars är ju Johan Bertilsson ett jäkla intressant namn. Är ju dessutom från "närområdet".
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-22 00:29
@Coluna:

Själv får jag lite flashbacks av vad Broberg sa när det gällde spel utomlands. Han fyller ändå 28 om lite drygt 2 månader.
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-22 00:16
@Vinnartradition:

Tänk om fler hade ditt engagemang,
för vårt ÖSK!

Självklart blir vi fyra,
och vi skall ut i "Europa".

Vi fyller Vallen,
Örebro Vinnartradition
2016-10-21 21:14
Jag räknar med att samtliga här innte tar med sig sina ÖSK-vänner på matchen på söndag. Matchbiljett på sittplats för 150 kr och ståplats för 100 kr är i princip gratis.

Vi går för fjärdeplatsen!

Örebro Coluna
2016-10-21 20:02
@Nicknamn i ribban:

Jag har svårt att förstå hur du kan tolka artikeln så, för mig låter det precis tvärt om!
Örebro Coluna
2016-10-21 20:00
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-21 17:34

Lorentzson känns som en anonym spelare, som säkert är stabil, men ingen spelare för ett topplag. Hagge har ju sina stunder, men nu har han gått skadad länge och jag sätter ett frågetecken för hans förmåga att vara tillräckligt bra över en längre period med matcher.

Dajje är långt ifrån perfekt; hans inlägg är allt som oftast riktigt svaga, hans passningsspel är inte heller något som skapar något samt att han inte har mycket att säga till om i luftspelet (till skillnad från Hagge). Däremot är han en av de bästa högerbackarna i serien i 1-mot-1, vilket såklart beror mycket på hans löpstyrka. Han är en duktig Allsvensk ytterback enligt mig.

Jag säger inte att vi ska kasta pengar över honom, men jag tror att en säsong med Lorentz (fyller 33) och Hagge (fyller 32) skulle innebära att vi blir sämre på högerbacken. Däremot tror jag att han begär rätt saftigt med pengar. och när vi ändå har 2 högerbackar kontrakterade ser jag ju hellre att man lägger pengar på en vänsterback, en anfallare, en mittback samt en central mittfältare.

Hursomhelst kommer vi behöva 1, kanske till och med 2, högerbackar till säsongen 2018.
Örebro malge
2016-10-21 16:41
Instämmer. Allt över 6000 i publik är bra. Problemet med besara är ju att han söker sig inåt om han är kant, jag ser inga problem med det men då måste ytterbacken komma med uppåt och därefter få in bollen med presition. Ring har bra fot men är för svag i löpningarna och björnqvist kommer oftast runt men har bedrövliga inlägg som allt som oftast slutar i kontring för motståndarna
2016-10-21 16:35
Visst Björnquist är en bra habil spelare på allsvensk nivå men med två stabila namn i Hagge och Lorentzson klara på högerbacken till 2017 tycker jag inte att man ska lägga alltför mycket kraft till att behålla Björnquist.

Lägg pengarna på en högklassig vänsterback istället. Logi får vi dras med ett år till. Ska Ring vara kvar tycker jag att han ska skolas om till en vänsterytter istället. Offensivt har han sina kvalitéer medan defensiven inte alls håller allsvensk nivå. Vore deppigt att gå in 2017 med Logi eller Ring som ordinarie på vänsterbacken.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-21 15:54
Intervju med Dajje i NA där det låter som att man är långt ifrån varandra i kontraktssamtalen.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-10-21 15:39
Blir det 6000 vore det ju bra så. Blir regn vad det verkar.
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-21 11:29
pemo 10:55

Bra och trevligt inlägg, som vanligast ...

Jag hoppas oxå att vi kan fylla arenan, allt under 8000 är inte helt lyckat, med tanke på priser, plusgrader, "topplacering" och andra nöjen.

Alla till BA!!!
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-10-21 10:59
// pemo

Angående expressen så har "vi" ibland haft funderingar på om de ens sett matchen eller bara ett sammandrag, eller inte alls.
Bland annat har de tidigare betygsatt spelare som inte ens fanns på plan under hela matchen. Så vi skall nog alltid ta expressens betygsättning med några spadar salt
Örebro pemo
2016-10-21 10:55
Snart dags för ny match, och jag har ännu inte analyserat den senaste. Suck.
Hoppas verkligen att ÖSK lyckas fylla upp arenan mot HIF.
jag ska villigt erkänna, att efter 30 minuter mot KFF var jag beredd på att kasta säsongskortet och strunta blankt i de två sista hemmamatcherna. som tur är kunde Nordin ändra på min inställning.

Frågan blir då; Gjorde KFF oss så dåliga i första eller vad hände? Å andra sidan så var ju ÖSK totalt ( nåja ) överlägsna i andra.

När jag sedan läser betyg på spelarna efter matchen blir jag lite fundersam igen. I expressen fick Besara tre getingar, men i NA en. Det fanns nog några till med helt skilda betyg. Nog för att NA kanske är lite för negativa ibland, men Expressen kunde inte ha sett matchen.

Och där kommer nästa fråga, Varför bytte han inte ut Besara i halvtid? Har han verkligen en så säker plats? Och vad ger det för signaler till de andra på bänken? Visst, alla har rätt att göra en dålig match. men då måste de också förstå att de kan bli utbytta.

I "sportklubben" med Astrit nervärderade han oss "amatörer" som inte tyckte att Nordin , Besara och Astrit passade tillsammans på plan. Jag fick i alla fall vatten på min kvarn efter förra matchen. Besara är en mittplansspelare. Händer ju ingenting på kanten. Vore kanske värt ett försök med Astrit på vänster och Besara på topp med Sköld?

Simon säger i nästa program att det finns pengar till nyförvärv. Hoppas verkligen att ÖSK kan få fram en riktig försvarsgeneral. Almebäck är bra, men han är ingen ledare. Och det har inte med kunnande att göra utan det är en personlighet som vissa spelare har. Jag önskar att RÅP skolas om till mittback nästa år och styr upp försvaret.

Mot HIF vill jag se ett lag som spelar fotboll i två halvlekar.

Analysen av den senaste? Ja, Ring sköter sig riktigt bra. Nordin är just nu kungen. RÅP bättre utan gips. Sköld kommer mer och mer.

Övriga som väntat i andra. Tack och lov är Sema avstängd, så då borde väl Ayaz få chansen från start? Högerbacken? Ja, om Dajje är skadad och Moberg klar för spel, så kan väl Hines-Ike gå ut? Eller blir det Broberg som får fortsätta som back/ytter?

Så här då?
Oscar
Dajje/Broberg , Hines-Ike , Almebäck , Ring
Besara ( är ju tydligen given ) Nordin , RÅP Ayaz
Astrit
Sköld.

Men nu är det ju Axén som vet vilka som är fräscha och bäst i form, så han får väl bestämma den här gången också.
:=)
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-21 10:43
Om det ska vara till någon tröst för Rinne så var han chanslös på de övriga 4 målen som alla kom efter snabba omställningar.

Men ja, den passningen är ju ett riktigt hjärnsläpp. Kovalenko (väldigt talangfull spelare) joggar i en rak linje och han slår den mitt på honom.
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-21 09:45
Några jobbar helt beundransvärt för att ena oss som gillar ÖSK.

Några andra jobbar (hårt) för att splittra och hata/hota/hetsa/håna ... ?

Alltså ärligt, är det någon idé över huvudet taget att bry sig?!?!?

Erik W
Jag tycker att du och Ivan, och Vinnartradition, är tre av de som betyder mycket för klubben!

Dessutom finns så otroligt många fler, som betyder något och min eviga längtan efter gyllene svartvita år kan INGEN släcka, det fungerar inte, hur gärna ni än vill slipp mig!

GOK!
Örebro Snö
2016-10-21 09:36
"Shit happends" även för Rinne
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-21 08:58
Lögnerna bara fortgår :(

Har man som S, gillat och stött vårt ÖSK sedan 1960-talet och vågar ha synpunkter, är man inte mycket värd, när någon har inbillat sig något:(

Men trots "outinghot" vägrar jag lämna klubben, men jag börjar fundera på alla fina slogans eller var det kan heta och varför jag bryr mig öht ...

ALLA TILLSAMMANS?

(kan vi nå det gyllene målet!)

Om ÖSK
2016-10-21 02:50
@Örebrohetta:

Jag vore en av väldigt många som blivit avstängd av just Saywee Såfall.
Ingen bryr sig längre. vi startade ett eget forum där han var bannad direkt för slippa honom. Men absolut vill ni 2 skriva ihop så okej.
Jag lämnar detta forum
Örebro Örebrohetta
2016-10-21 00:24
@Om ÖSK:
Hoppas verkligen att personen bakom nicket du skriver till inte heter Sievert, forumreglerna är glasklara; "Outing Outing av medlemmar på forumet är totalt förbjudet och renderar i en avstängning direkt." Mycket märkligt att du inte redan fått en lång avstängning och inlägget borttaget. Finns det ingen ADMIN på detta forum?
2016-10-20 22:41
@Snö:

Ouch...
Örebro Godzilla Hårddisksson
2016-10-20 22:29
Daniel Bamberg var väl inte så fruktansvärt dålig? Kan dock vara att mina minnen är lite väl skimrande ibland. Dragan Djukanovic gjorde ju åtminstone ett mål...
Örebro Snö
2016-10-20 22:20
@Benny Böckling
Så här såg 1-0 ut
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro backseat driver
2016-10-20 22:19
Christian Johnsen. Gjorde två korta inhopp i sin ÖSK-karriär. Vill minnas att någon räknade ut att han kostade typ 100 tkr eller nåt per spelad minut ;)
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2016-10-20 21:23
Den dystra säsongen 2005 måste det ha varit som Carreno var här, sjukt jobbigt att de inte gick upp direkt då. Värt att tänka på när det känns tungt nu, det ger lite perspektiv.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: