/fotboll/osk/forum/5219.aspx/fotboll/osk/forum/5219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-23 23:24
Det är väl bra konstigt att det skall komma in provspelare och oroa i truppen så nära premiären?

Truppen borde ha varit spikad innan lägret, dessutom kan jag inte fatta vad som hänt med bomb1, han verkar ju vara iskall på marknaden.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-23 23:20
Saywee//

Jag är inte heller speciellt glad, har stått ut med all snö bara för att se dessa skåningar och stockholmare leta godkända planer.

Enda fördelen är väl att de lag som inte har modernt gräs får en hel del uppskjutna matcher i jämförelse med oss.
AIK Saywee
2010-02-23 22:58
Allsvensk premiär .....?

Tror att det är lämpligt att jag loggar ur ett tag, annars riskerar jag kanske en längre tids avstängning.

Men någon skenheligare, ohederligare och ryggvändande människa än ...

... nu skall reglerna eller förutsättningarna ändras, jag har förstått detta så länge, flera år, men det hjälper ju inte mig idag, jag är så förbaskad och besviken ----

FÖRVÄNTAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AIK Saywee
2010-02-23 22:10
Jag kan inte lugna mig, att han "tillrättavisar" eller genom sin lilla "ryggdunkarklubb" ger böter på 500.000 kronor, vet vi inget om idag.

Sådant här skit går jag igång på, ursäkta, men nu är Saywee riktigt arg ...

Är det fortfarande skillnad på lag och lag!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-23 22:02
Saywee//

Lugn, Lagrell kanske åker runt med pekpinnar ;)
AIK Saywee
2010-02-23 21:54
Pappers-GT, klippt av Saywee ...

Rubrik ...
"Snökaos - nu kan allsvenskan skjutas upp"

Klipp ...
"Vi styr inte över vädret, säger Lagrell"

Vem annars styr över vädret om inte Lagrell?

GOK!!!!!
AIK Saywee
2010-02-23 21:46
Ämne: Orkar inte scrolla t....
MdS//
Håller verkligen med dig till alla tänkbara procent, den enda som borde skjutas upp är Lagrell.

Hur fan har han lyckats valt om sig ytterligare ett år.

Skall han spoliera den enda glädjen som fanns i denna förbaskade vinter, med snö, kyla, halka olyckor, sabbad infrastruktur etc etc.

STATUERA EXEMPEL, nejnej, vilken feg typ!!!

Alla klubbar har haft minst 10 år på sig att fixa detta efter den regel som kanske gäller, eller inte ...

Jag blir förbannad!
Örebro Marquis de Sade
2010-02-23 21:17
Orkar inte scrolla tillbaka, kanske denna länk varit uppe förrut.
Allsvenska premiären kan skjutas upp.

Det är ju fan, när vi gör någonting rätt(plastgräs), så är det inte så viktigt längre för dom andra.

Nä, bunta ihop dom och skicka ner dom hela bunten...
Örebro Stelig
2010-02-23 21:08
Ja diskussionen handlade om att man inte kan spela med en liten spelare i den positionen, säger inte att man måste spela långa bollar på en kille som är 1,75.
Det är lika korkat som att spela efter backen till Kim.
Örebro TIC-TAC
2010-02-23 20:59
Stelig/ Diskussion rörde konkurrent till Kim och Messi spelar ju inte på den positionen utan oftast Zlatan. Mycket beror ju på vilken roll man har i laget. Messi skulle nog inte ens vara bra i Barca som t.ex mittback.
AIK Saywee
2010-02-23 20:56
Jag är inte den som kan förutspå klimatförändringar, ej heller den, som vet vem som ansvarar för, att lägret placerades i tid och plats där det placerades, och efterklok vill jag inte heller vara.

Har dock en känsla av att ett "uppstartsläger" bör vara något positivt, värme, bra planer, samspel, enighet, målsättning, lämpligt motstånd, etc etc.

Men å andra sidan ger jag aldrig upp, vi har fått bita i väder och vind och Mike har spräckt Iberiska halvön ...,

... detta kan kanske ge oss en ruskigt fin start i årets AS.

Nu ger vi alla järnet, spelare, sponsorer, tränare, fans, organisation, publik, kubaner ...

ÖSK!
Örebro Stelig
2010-02-23 20:50
Ämne: Ämne: Wivalli....
hm bara en tanke? hur lång o tung är Messi.
Ena dagen säger en del att vi kan inte ha 2 lika spelare, men nu är det helt fel med en liten teknisk spelare?
osar gammal träläktare här inne ibland
AIK Saywee
2010-02-23 20:39
KvT, Zurich,
(var tusan hittar du det tyska u/y-et på tangentbordet),
jaja, staden är en riktigt trevlig stad och är de (=svartvita eleganterna) inte helt utmattade efter det spanska äventyret med regn och bergväggar, kanske de kunde småträna lite med FC innan de lägger sig för nattens vila?

Men 22.22 är det väl dags att relaxa?

Magical time ...
Örebro P.O
2010-02-23 20:30
Tror detta är Christian Noah som gör mål..

Edit: eller inte
Örebro Marta (hane)
2010-02-23 20:17
KvT/
Tror tyvärr Sjögren kan lastas för lägerdestinationsflytten.
Örebro Sekt. E
2010-02-23 20:11
Boorken körde ju huggormsläger med sina hockeykillar, tror det måste varit tidigt 90-tal. Kanske Sixten kör en finsk variant med regn, pajasdomare, transferhallar, bergväggar och allt möjligt skit. Jag börjar tro på en guldstrategi här...
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-23 20:11
Saywee //Frågan bara är var de skall sova/slappa i natt? Tänk om det blir träbänkarna på flygplatsen? ;)

Nä, antar att de fixar fram hotell. Kan ju vara kul att göra lite Zürich ikväll;)
AIK Saywee
2010-02-23 20:09
Wivallius, men spelarna kan sova/slappa på planet och i bussen, är hemma i Örebro strax efter lunch och hinner småträna lite innan match, eller?

När börjar annars den inplanerade träningen, fast lite flexibilitet skadar inte, så klena är väl inte de svartvita eleganterna?

Oplanerade grejer händer till och från, vi måste vara flexibla och överraska ...

FORZA ÖSK!
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-23 20:07
Hehe - Vilket jävla läger för killarna. Först spöregn stor del av veckan. Sedan tre timmars buss till träningsmatchen i söndags och den första på konstgräs. Och hotellet var som ett gammalt öststatshotel med 8-tums tv och 60-tals möbler. Och nu sitter de fast i Zürich och flygbolaget går runt och delar ut matkuponger...

Vem ändrade Cypern till detta?

Avgå! :0)
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-23 20:03
Wivallius //Aj då Det kanske kan påverka matchen negativt imorgon eller? Eller borde de hinna i tid ändå?
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-23 19:59
På tal om liten som target spelare. Gamle Brassen Romario som var så liten (Han var väl under 1.70?) var en mästerlig target. I VM -94 var det nästintill omöjligt för svenska backlinjen att bryta emellan.

Men då ska man ju veta att han nästan fick alla uppspel efter marken eller lågt.

Du kan generellt sett inte ha en 1.70-1.75 forward som target om du hela tiden lyfter högt.

Wivallius
2010-02-23 19:57
Nu är de i Zürich över natten. Flyger 6.50 därifrån. Blir svårt att hinna till träningen. ;-)
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-23 19:50
Söpsi //Än så länge har matchen inte ställts in
AIK Saywee
2010-02-23 19:30
Ämne: Vad hände med att na....
Jag håller mina ord och namnger B1, när han har bestämt sig, av omtanke för alla eventuella parter.

Dock hade jag trott att han skulle bestämma sig innan det "varma lägret" (=Spanien) ... men sådant styr inte jag över.

Klubblös är han, så vitt jag har förstått, ännu idag, fast märkligt att det är så, eller vill han och/eller media bjuda på en riktigt smäll snart?

GOK!
Örebro den oumbärlige
2010-02-23 19:22
Bastad on Parade//

Har iofs för mig att han sagt att namnet ska publiceras så fort ÖSK tar/inte tar ett beslut. Jag menar, jag vill veta vem det är efter 40 inlägg från de som påstår sig veta. Vad du vill får stå för dig. Det där med trovärdighet var menat som ett skämt, trodde det blev så tydligt det kan bli med ett ":P", men nja.
Söpsi
2010-02-23 19:16
Blir de match lr inte imorgon?
Uppdatera gärna med att skriva i Vårat forum när någon av Er vet.
Örebro Bastard on Parade
2010-02-23 19:11
den oumbärlige//

Vad spelar det för roll om B1 namnges? Och varför förlorar han all trovärdighet om han inte stillar din nyfikenhet?

Jag har fullt förtroende för det Saywee skriver och jag litar på hans omdöme.

Mer Saywee åt folket!
Örebro TIC-TAC
2010-02-23 19:08
Hade samma tanke som Wivallius att ÖSK tagit beslut att lägga ner Afrikaspåret. Dock kan man ändra sig om det nu är en bra spelare. Känns dock att med ålder på 24år borde han vara ganska färdig och inte en talang som kan utvecklas. Får hoppas han inte frågar B&B om hur ÖSK tagit hand om dem.

Nu är det snart dags att skriva in sitt tips på allsvenskan. Hade själv dragit ner AIK tills deras bomb i Eguren kom. Får fundera veckan ut.
Örebro Marta (hane)
2010-02-23 18:49
Yeah/ Instämmer! Spännande och rätt tydligt att det behövs en annan spelartyp att ändra matchbild och för att ställa till det för motståndare (som förberett sig hårt för att gå hårt på Olsen) om man tittar på Adriano-titt-innen förra året. Dessutom verkar han på beskrivning även kunna spela ytterforward (om/när nu Basse/Poro försvinner vad det lider.)
Vihåller dock att integreringen i truppen/landet är avgörande för hur det kommer gå oavsett om det är framtida Messi eller en medelmåtta. ÖSK är inte alltid så duktiga på att ta sitt ansvar på denna punkt, men man kan alltid lära av misstag och bli bättre.
Wivallius
2010-02-23 18:45
Yeah//

Sixtens utgångsspel kräver en targetplayer. Mame var här som möjlig reserv till Olsen om han skulle bli skadad igen. Tror snarare på din teori om ersättare till Roni. Han kan ju försvinna mitt i säsongen.

En ny Bassombeng men på andra kanten. Var det inte SJögren som inte ville ha hit fler afrikaner och sydamerikaner?
Annons: