/fotboll/osk/forum/5211.aspx/fotboll/osk/forum/5211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-08 18:21
För andra gången i år slår magkänslan till. Den säger att vi vinner ganska lätt mot Djurgården.

Men det förutsätter att Sixten inte får tokspel igen och gör omgrupperingar bara för att Sammy är borta.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-08 18:15
Jag tror nog som Sarp. Det kommer att övervägas att placera Wirre på vä kanten (Eller Anttonen och Wirre tar höger). Det tror jag är första övervägande de gör. Hade Nordback varit hel hade de kanske övervägt honom. Men jag tror Per J är andra valet i tanken även om de kan sluta med honom ändå där. Beror på vilken form han är i.

Historiskt (åtminstone 08/09/) omgrupperar hellre Sixten än tar ut nya spelare. Jag kommer ihåg skador/avstängningar tidigare som istället för att byta på en plats rakt av ledde de till 3 förändringar i laget.

Ibland blir det lite absurt kan jag tycka. Som när Wirtanen var rena svängdörren mot ÅFF och MFF och ändå fick inleda mot Mjällby trots att Anttonen var spelklar redan matchen innan. Sen kommer Patrik in och tokdominerar sin kant. Samma Nordback vs Kilen. Nodback vs Berra i fjol.

Det är något jag aldrig kommer att kunna förstå med Sixten. Någonsin.

Däremot vill jag inte bara sabla ned på honom. Det finns andra bra saker. Crona tykte ÖSK startade för offensivt mot MFF och HIF och kanske det. Men jag tror det ligger i processen att bli ett bättre bortalag. Att våga vara offensiva även då vilket jag starkt gillar och alltid velat med ÖSK.

Riktigt bra lag spelar bra borta också i regel. Det måste man kunna om man vill bli ett topplag. Jag gillar det även om det kan kosta lite initialt. Men MYCKET hellre det än de totala utspelningarna som vi tidigare råkat ut för så man fan skäms för att vara ÖSK:are. På lång sikt är det rätt väg att gå tycker jag.

Och som jag skrivet tidigare. ÖSK har ökat förmågan till högt bollinnhav rejält detta år. Trots förluster så ligger man nära 50-50 på bortaplan. Nästa steg gäller att få upp bolltempot ett par nivåer (för det går alldeles för sakta) och förvalta det till fler målchanser.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-08 17:56
Conjuration //Å jag fick lite AIK vibbar av flaggan
Örebro Aspen
2010-05-08 17:14
Grixx//Puss på dig ÖSK-broder
Örebro Grixx
2010-05-08 17:14
Aspen//Helt ok att du försöker förklara dig Aspen, bra!

Tittar också på Åtvidmatchen, alltid intressant att se hur de "små" försöker ta poäng mot de "stora"...och hur man som spelförande ska försöka få hål i motståndarförsvaret.
Örebro Aspen
2010-05-08 17:01
Grixx//Jag räknar Sarp som en broder. Kunde bara inte tänka tanken att Sixten inte skulle utgå från ALLA spelarnas förmåga och sin spelide när han formerade startelven.
Örebro Aspen
2010-05-08 16:55
Sarp (red)//Det jag menade med förtroende var att jag trodde inte Sixten tänkte så snävt som du trodde han gör. Försökte bara vara snäll mot Sixten men det är nog inte min grej.
Titta på NA-TV med Gustav C, har flera bra synpunkter tycker jag. Speciellt om hur ÖSK startar matcher mot bättre lag. Ser just MFF-ÅFF där är ÅFF fortfarande med i matchen trots man inte haft så mycket av spelet.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-08 16:50
Conjuration// Nice idé med flaggan. Jag gillar designen men själv förknippar jag mer rött och vitt med närke. Flera kommuner i Närke har dom färgerna i sina sköldar. Risken är väl förstås att det blir lite för mycket Degerfors över det hela..
Örebro MrCrowly
2010-05-08 16:39
mitt flaggtips, englands fast svart
kors och örnen/skölden i det vita...
Örebro Grixx
2010-05-08 16:00
Sarp, en del har bara en aggressiv ton mot alla utom mot sina bröder;-)
Sarp (red)
2010-05-08 15:48
Aspen// Sixten brukar i regel använda samma grupp spelare oavsett skada. Det är svårt för någon som inte varit med att få speltid, dessutom på en ovan position.
Jag säger inte att det blir Wirtanen där, om du läser det jag skrev så skriver jag att det är ett alternativ, inte ett faktum. Det är inte så att jag själv vill se honom där eller liknande, jag bara spekulerar.

Varför skulle du ha förtroende för mig vad gäller startelvan? Om jag vetat sanningen hade jag sagt det men jag är tydlig med att det är ren spekulation.

Conjuration// Nästa ledarsida bör komma någon gång nästa vecka. Tufft att köra varje vecka när det ibland råder idébrist.
Örebro Conjuration ★
2010-05-08 15:26
Var visst svårare än jag trodde att göra en flagga som alla blir nöjda med. En får ellos vibbar och en annan sydafrika vibbar ;) haha

Kanske om jag färgar om örnen till röd?

Sarp! När kommer nästa alternativa ledarsidan? :)
Örebro micro_42
2010-05-08 15:20
Ämne: Sådär :)

Alla me....
För mycket sydafrika väl??
Örebro Aspen
2010-05-08 14:53
Sarp (red)//Vad tror Du triggar Sixten att använda Wirtanen som VB?
hans positionsspel
hans brytsäkerhet
hans bra uppspel
hans trevliga person
att han är 1/2 finne
Jag har nog större förtroende för Sixten än dig. Vi får se i morgon. Hoppas vi vinner.
Sarp (red)
2010-05-08 14:14
Aspen// jag spekulerar utifrån mina erfarenheter av Sixten i införartikeln.
Örebro Aspen
2010-05-08 13:59
Sixten måste ha ett seriöst alternativ till båda ytterbackarna. Som kan gå in utan att ändra för mycket i grundspelet. På höger sida är det Wirtanen. Där har skador gjort att Wirtanen är lite inspelad. På vänster sida har inte Sixten förberett någon på uppgiften då Sammy inte varit skadad. Sixten ligger lågt som vanligt.
Sixten måste väl ta någon från mittfältet och då är det väl bara Per eller Erik att välja på. Och då är Per mer inkörd i positionsspelet. Därför ska Du välja Per. Hoppas Du hör det, Sixten
Örebro Dejmon
2010-05-08 13:51

Alla me....
Hahaha jättefint paintarbete! :) Påminner om nån afrikansk flagga, kommer inte ihåg vilken. Senegal? Orkar inte googla..

Annars kan vi kanske helt enkelt sno Örebro Tifos "Örn-tifo" och göra de till Närkes landskapsflagg? Kommunen får väl helt enkelt komma på en ny sköld om dom stör sig på att vi tar över den..

Örn - stjärna - måne - svart/vit/gul
Örebro Grixx
2010-05-08 13:41
Ja Sammy har orsakat några mål bakåt i år och är som traditionell back väldigt oortodox och har svårt att ligga rätt ju närmare mål han är...men trots detta så tycker jag att han ligger på ett klart plus och han har varit skitbra i de senare matcherna.

Det var också så han gjorde i början i laget...men så tappade han plötsligt den sista aggressiva farten i anfallet och började lugna upp löpningarna med stop och bakåtpassningar. Måhända pga anpassning till tränarnas spelplaner. På samma sätt tappade han hörnorna som ett tag var Abbeinspirerade....men det känns som att han är tillbaka på track igen och har varit uttagen till diverse veckans lag.

...men solklart udda i backspelet bakåt. En fördel framåt och bra bollkänsla. Sällan eller aldrig skadad. Vinnarskalle som är lite för mycket ibland;-)

Alternativen till honom är i det närmaste obefintliga om nu ingen ska skolas om.

Per J kanske i morgon, men frågan hur han funkar.
Han är lite som en bustertyp som alla tycker är bra, trevlig, höga ambitioner och väldigt vältränad. Oerhört svårt att vara negativ mot honom. Känns dock som lite Nordback över honom i hans bollhantering...lite oäven där och det sitter inte i ryggmärgen utan han tränar sig till bollhantering....men som alltid matchvana och matchvana åter så ser man hur duktig han blir och då kommer vi in i dilemmat att balansera in och spec om man ska skola om. Är han mittfältare eller back. Som back är givetvis stor årserfarenhet bra om man ska omskolas...men kan fungera ändå som i Riddez fall.

....och då kommer man osökt in på Riddez och hans anhängare;-)...det kan fungera igen om han skulle dyka upp men behöver inte alls bli så bra som i Näfversamarbetet. Det jag rädslas för är som jag sagt tidigare, avsaknaden av fart i agerande framåt och med boll. När det gäller glidtackligar så var han klockren:-)...men är det "bara" glidtacklingarna som tränarna vill ha idag?

Bara att scouta på...men Sammy funkar riktigt bra just nu...dock inte som utvisad;-)

Det brukar alltid vara lite grönara någonstans på andra sidan staketet...och vi vill alla ha bättre och bättre spelare. Tyvärr blir det ju inte alltid så i något lags värvningar.

Hur dåligt eller hur jäkla bra som helst man arbetat med scoutningen så missas det rel ofta och man får tag i en hygglig spelare men inte i klass med den man trodde sig värva...men även en kanonspelare behöver ju inte fungera i spelet man vill ha, och det även om alla ger mer än 100% i sina försök att få det fungerande spelet.
Örebro Magister mundi sum
2010-05-08 13:35

Alla me....
nja, fick lite ellosvibbar av färgerna...
Örebro Conjuration ★
2010-05-08 13:27
Sådär :)

Alla medlemmar på svartvit hör vad jag säger ty det är viktigt!

JAg har tillverkad framtidens inoffieciella Närke flagga som kommer symbolisera vårat ärorika landskap! Se mitt länktips och säg vad ni tycker!

Färgerna är svart, vitt och gult som symboliserar Sveriges Barcelona samt gult som symboliserar närke-folksjälen som vi alla närkingar delar. Lade även dit Örebros fågel, utseendet kan redigeras senare på den.

Jag tycker att den här flaggan skulle passa perfekt som Närkes symbol, eller Nerike som jag egentligen vill stava det. Jag kan se den flaggan fladdra i vinden från svampen & Örebroslott i framtiden.

Nu är det Skåne, Jämtland och Nerike som har egen flagga i Sverige.

Djurgården har inte en chans mot oss nu
Örebro Kronblom
2010-05-08 13:08
Ämne: ÖSK-Karl//Han var vä....
Att det blir PJ som tar vänsterbacken ligger väl närmast till hands,nu när Sammy är avstängd lär det väl bli Anttonen som får stå för uppspelen?
Örebro gurka
2010-05-08 13:05
Trodde att det bara fanns en Jerry Bengtsson, faktum är att min svärson heter Jerry Bengtsson
Örebro Magister mundi sum
2010-05-08 12:49
Ämne: Ett kungarike för en....
Låter som Barsom, han kunde slå hörnor som nästintill varje gång blev målchanser
Örebro Dejmon
2010-05-08 12:48
På tal om flaggor.. Är det nån av oss här inne som bär den där "flaggan" med lite psykadeliska inslag på kubanernas sektion? Kan du isåfall förklara för mig på vilket sätt du förknippar den med ÖSK? Eller kanske nån annan i kubanerna som känner personen ifråga? Får ja ta med mig va för sk*t som hellst upp på läktarn och vifta med?

Själv tycker jag den är sjukt pinsam och har ingen som hellst nytta i klacken.
Örebro Dejmon
2010-05-08 12:41
Poro som VB? Måste väl ändå bli PJ som får ta den platsen???
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-08 12:14
Ett kungarike för en hörnslagare som kan slå stenhårda flacka bananskruvade hörnor/inlägg i ÖSK. Jösses vad jag saknar en sådan kompetens i ÖSK!
Örebro Aspen
2010-05-08 12:14
Bastard on Parade//Tycker som Du. När ÖSK U har match då är det bättre att spela där i stället för att nöta bänk i A-laget. Både för spelaren och klubben. Tycker jag.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-08 12:12
KvT//

Då har vi sett samma sak!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-08 12:11
Satans kalla vindar :(
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-08 12:09
ÖSK-Karl//Han var väl avstängd en match i fjol. Var det inte Per J som ersatte? Minns dock inte mot vilka eller hur det slutade. Men jag inte sett en AS match vi förlorat pga Per J. Däremot har jag sett matcher där vi förlorat tack vare Sammy mer eller mindre. Ganska många faktiskt . Å andra sidan har han väl bidragit till några mål framåt också.
Annons: