/fotboll/osk/forum/5210.aspx/fotboll/osk/forum/5210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grohl
2010-03-09 17:47
rirobban//
Ja visst borde han det, men man vet aldrig med Sixten. Kan precis lika gärna bli Kihlberg, men det vore ju jävligt konstigt.

Hur som helst har Fagerberg bara kontrakt med ÖIS till i sommar, så han lär knappast vara helt borta ur diskussionen.
Örebro rirobban
2010-03-09 17:45
Lite kul att Helsingborgarna blev upprörda över Alvbåges ena svar i chatten idag. Med glimten i ögat så skrev han:

"Framför mål på hörnor så kanske Helsingborg...dom är några riktiga svin som alltid fuskar........ :)"

I år har de dock inte Henke, så jag tror det blir lugnare på hörnorna...
Örebro Sekt. E
2010-03-09 17:45
Grohl// Är det inte lite tidigt att vara sur över en laguttagning som inte är gjord än?
Örebro rirobban
2010-03-09 17:39
Grohl//
Bedoya lär spela, känns i alla fall som han tagit ytterligare ett kliv nu. Måste också säga att jag imponeras över hur fort Bedoya kom in i det svenska spelsättet och livsstilen.
Örebro Grohl
2010-03-09 17:37
Är Bedoya petad mot Åtvid vet jag inte vad jag tar mig till, då är Sixten inte rätt man att leda ÖSK och han bör skicka sig själv ner till ÖSK söder.

Vinna borde vi göra ändå, men det har ingenting med saken att göra.
Örebro rirobban
2010-03-09 17:36
Ingen Niang alltså.
Risken är att det blir som 2008 då laget endast gjorde 4 mål på 11 matcher under vårsäsongen!

Men kan Olsen göra mellan 8-10 mål i år också och om mittfältarna börjar producera mål (Nordin sätta klara mållägen för en gångs skull) så kan det bli bra. Men visst hade man velat se en anfallsreserv (av allsvensk klass) bakom Olsen. Fagerberg hade varit guld... men han gick tillbaka till sitt ÖIS.

Hoppas verkligen att man får in en ny anfallare innan transferfönstret för vintern stänger. Går Kim sönder så är det kört, om nu Staaf fortfarande är skadad.
Örebro Grohl
2010-03-09 17:33
Ämne: KCMarten//

Jag är....
// BoP
Jag håller helt med om anfallsspelet, fullständig katastrof hela förra säsongen enligt mig. Gång på gång på gång på gång så såg vi trötta inläggsförsök av ex.vis Nordback, dom var riktade mot Kim men gick allt som oftast ut till inspark.

Enda ljusglimten var i princip när vi hade Bedoya på planen, full fart framåt mitt i planen för att röra om lite är precis vad vi behöver. Känns ju minst sagt ganska lättläst att ständigt skicka ut bollfan mot sidlinjen när vi ska anfall.

De lagen som läste oss (dom flesta) satte hög press med understöd på våra kantspringare och vips blev det slumpanfall med otajmade inlägg för ÖSK. Men när Bedoya kom in anföll vi plötsligt i mitten också, då blir det väldigt mycket svårare att läsa oss.
Djurgården BerraGulla
2010-03-09 17:27
Niang klar för Kongsvinger.
Örebro Sekt. E
2010-03-09 16:48
ÅFF verkar ha fullbokat på sin bussresa till premiären. Kul!
Örebro ÖSK bäst :D
2010-03-09 16:28
Jag tror inte vi klarar oss med Kim Olsen som anfallare. Han håller inte.
Örebro KCMarten
2010-03-09 16:18
//BoP

Jag håller i princip med dig om vårt svaga anfall, men jag tror att vi kommer att få se det åtgärdat.

Först så tror jag att mittfältet kommer att göra fler mål, vilket gör tricket fram till sommaren. Sen tror jag på minst ett kvalitetsförvärv under sommarhalvåret.

Sen handlar mycket om psykologi och tillfälligheter.

Vårt silverlag från 1994 hölls inte särskilt högt av expertisen på den tiden. Det som gjorde tricket då var att vi slapp skador och hade Arnor i laget.

Så vi kanske skulle lura hit hans son?
Örebro Bastard on Parade
2010-03-09 15:57
KCMarten//

Jag är främst skeptisk eftersom offensiven i princip nådde kulmen hösten 2008. Jag tyckte inte det såg riktigt bra ut offensivt in någon match förra året (då missade jag några matcher i och för sig) samtidigt som jag är rädd att experimenterandet med högre press kommer gå åt h-vete.

Dessutom är vi för känsliga för skador avstägningar på vissa positioner. 2010 kan bli bra, men då måste startelvan hålla sig skadefri.
Örebro KCMarten
2010-03-09 15:44
Inga spektakulära nyförvärv..

Truppen intakt..

Alla experter, ink våra egna fans, tror att ÖSK stagnerar eller faller i tabellen..

TROTS

- Allsvenskan bästa och rävigaste målvakt
- Ett mer samspelt lag som fått växa ihop ännu mer
- en ny tränare som har nya idéer i Mosander

Är det fler än jag som tycker att vår situation påminner om Bajen 2001?

ÖSK blir sämst 3:a i år, förmodligen mästare ;-)

Forza ÖSK!!
Örebro KCMarten
2010-03-09 15:43
Inga spektakulära nyförvärv..

Truppen intakt..

Alla experter, ink våra egna fans, tror att ÖSK stagnerar eller faller i tabellen..

TROTS

- Allsvenskan bästa och rävigaste målvakt
- Ett mer samspelt lag som fått växa ihop ännu mer
- en ny tränare som har nya idéer i Mosander

Är det fler än jag som tycker att vår situation påminner om Bajen 2001?

ÖSK blir sämst 3:a i år, förmodligen mästare ;-)

Forza ÖSK!!
Örebro Biopower
2010-03-09 15:40
Vill också passa på att tippa årets allsvenska, tror att det blir en sensationell segrare i år. Har på känn att flera av stjärnorna i Elfsborg passerat bäst före. Tror att Hysén försvinner för IFK Gbg och att Malmö som vanligt underpresterar. AIK är mätta och Kalmar saknar ersättarna till de långa bröderna. Därför kommer serien att sluta så här:
Häcken
IFK Gbg
ÖSK
Kalmar
Malmö
Elfsborg
AIK
Mjällby
TFF
BP
GAIS
Gefle
HBK
Dif
Hif
Åff
Örebro Biopower
2010-03-09 15:29
Tack alla ni som haft glöden att hålla forumet vid liv denna osedvanligt händelselösa silly season. Särskilt tack till Saywee som med sin Bomb 1 fått forumet att stå på tå av nyfikenhet och förväntan. Att inte tomten hade något i sin säck, att bomben heller inte blev någon nyårssmällare och att det nu verkar som om stubinen blivit alldeles blöt av allt smältvatten som bildas av den underbara dagsmejan, gör inget. Tack vare detta har vi fått drömma och se fram emot det underbara som nu ligger mindre än en vecka bort – den allsvenska PREMIÄREN!!!
ÅHHHH vad vi har längtat. OS och bandy och hockey i all ära, på måndag börjar livet!!!!
Örebro TIC-TAC
2010-03-09 15:20
Ämne: Nu har Dulee tydlige....
Har hört samma regler, med tanke på Yaunus behandling är väl knappast Dulee mer utsatt i krigsområde än Yaunus. Nej Sveriges regler runt detta förstår jag mig aldrig på.
Är väl bara lära sig att inget behandals lika inför lagen längre, varken på klubbnivå eller personnivå.
Nej nu ser vi fram emot premiären och en bra start. Skall bli kul att se mittfältet i uppställningen.
Syrianska FC TriZ
2010-03-09 15:10
Vad är det senaste kring Yunus egentligen?
Örebro den oumbärlige
2010-03-09 14:45
Nu har Dulee tydligen fått svenskt medborgarskap. Är inte det lite konstigt? Jag undrar givetvis hur lång tid det gått sedan han senast blev dömd för något inkl. trafikbrott?

Vad jag hört måste man ha ett rent record för att kunna bli medborgare, har man ett register tar det 5 år innan det raderas förutsatt att man icke gör något nytt för 5 år från sista brottet gäller, det gäller även för fortkörning och bälte i trafiken etc.

Sen har vi Yunus...

Skamligt.
Örebro Grohl
2010-03-09 14:33
Tur vi inte värvade Ibrakovic från Sylvia, nu när han är ute å härjar med väpnat rån osv =)
Wivallius
2010-03-09 13:28
ÖSK-Karl//

Jag hoppas så innerligt jag har fel. Jag orkar inte ha för höga förväntningar i år i fall det går åt pipan. Nu skall jag redan gå ifrån min i förmiddags skrivna regel om att skita i de andra lagen:

1. IF Elfsborg
2. IFK Göteborg
3. BK Häcken
4. Kalmar FF
5. Malmö FF
6. AIK
7. Örebro SK
8. Gefle IF
9. Trelleborg FF
10. Helsingborgs IF
11. Halmstad BK
12. Mjällby AIF
13. Brommapojkarna
14. GAIS
15. Jurgårn
16. Åtvidabergs FF
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-03-09 13:02
Tjöta med Alven på fotbollskanalen.se. Chatten startar 13:30.
Örebro oroT
2010-03-09 12:17
Flaggar förövrigt för att Bedoya blir årets senastion i Allsvenskan!

Ge honom ett skadefritt och bra år i ÖSK och ett VM så kommer Sir Alex personligen flyga till Penny!
Örebro oroT
2010-03-09 12:15
Under förutsättning att vi får behålla alla spelare över sommarfönstret samt att vi slipper värre skador på nyckelspelare(Alme bryter benet, Alvbåge krossar höften osv) så tror jag på: Top4.

Mycket hänger dock på skadeläget och sommarfönstret då jag inte känner vi har den bredd som skulle behövas för att klara sådant bortfall.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-09 12:00
Wivallius//

Såg att du tippade ÖSK sjua i år. Både du och jag tippade dem trea förra året. Jag sticker ut hakan och tippar femteplats.

Men guldrömmen lever ;)

Tror som sagt att Mosander kommer att betyda mycket, ändå kan jag inte glömma behandlingen av Zäta o Rille.
Örebro Sekt. E
2010-03-09 11:57
Fint med ökad sponsorförsäljning! Hoppas det blir riktigt bra med folk mot klassiska Åtvid på måndag och en bra start på säsongen.

Support your locals!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-09 11:54
Noterbart bland mycket annat från morgonens möte är att sponorintäkten som var ca.24 miljoner 2009, redan med råge överträffats för 2010.

Starkt jobbat marknadsavdelningen!

Vidare framhöll Jan Karlsson vikten av att köpa rätt spelare och kunna sälja dem. Han nämde i förbifarten något om en proffisionellare organisation och detta var enda gången jag inte sett Sjögren på podiet, trots att han var i lokalen. Möjligen är något på gång för att sätta den sista pusselbiten.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-09 11:34
Ämne: BBB//

Det är väl ....
jo, fast se det såhär kanske: Bandyfinalen skulle isf kunnat kunnat tillföra ytterligare åskådare till en fotbollsmatch med Sirius. Folk som ändå var i stan kunde passa på att gå på både och. Nu är ju detta enbar teori eftersom Sirius är långt ifrån allsvenskan, vilket är synd. Jag skulle gärna vilja åka upp till Uppsala och se ÖSK spela där!
Örebro Sekt. E
2010-03-09 11:33
Djurgården verkar inte vara några mästertippare direkt.
Wivallius
2010-03-09 11:16
BBB//

Det är väl en jäkla tur inte Sirius spelar i allsvenskan. Annars hade bandyfinlaen krockat med allsvensk fotboll.
Annons: