/fotboll/osk/forum/5209.aspx/fotboll/osk/forum/5209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-01 16:24
Bastard on Parade//

Kan hålla med dig om att en skaderfri Kilen varit bättre som startspelare. Det som irriterade flera förra året var ju hur illa han spelade när han bara kunde använda en fot. Då började vi tjata om Erik Nilsson bl.a, samt Geflemittfältet.

Hur som helst så måste yngre spelare få chansen och det kan ju lika gärna vara från start som inhopp?
Örebro Bastard on Parade
2010-03-01 16:04
Jag ser gärna att Erik Nilsson får en hel del speltid redan den här säsongen, men han måste bli bättre defensivt om han ska ha Kilens roll. Erik är bra redan nu, men det finns ändå mycket som han kan jobba på för att bli riktigt bra och jag hoppas han tar det jobbet även om han kanske inte får så mycket speltid i år.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-01 15:46
Blå Bergen Blues//Jag kommer ihåg det där inlägget från mittåt. Men kom ihåg att det var hans åsikt vilket inte är detsamma som en sanning. Vi var flera som inte höll med honom även om han hade rätt i att han inte var mogen för AS startplats. Men jag m fl tyckte han var nog bra för korta inhopp. Han spelade 60-70 min i Sv cupen mot Halmstad och var suverän. Sen tror jag att man växer med uppgiften. Att han ibland kanske inte sprang livet av sig i KIF stämmer nog.... Sen är väl Erik inte en duellspelare direkt och det var väl på den punkten mittåt ansåg att han behöver förbättra. Men det finns saker Mackan behöver förbättra också. Det är en process och man måste inte vara fullärd för att tas upp i A-laget
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-01 12:35
Stelig//

Angående Barsom, det rörde sig inte om några 130.000:-/månad denna gång. Tror du blandar ihop det med hans krav när han istället gick till Norge.

Lönesumman man var överens om var en bit över snittet i truppen. Finns de som har mer. Det handlade om kontraktets längd.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-01 12:25
BBB//

Bör väl tillägas att jag såg den matchen ihop med en scout från ett annat AS-lag. Vi skall vara glada för att Erik Nilsson fick ett tvåårskontrakt, annars hade han varit i det laget nu.

Flera andra lag har järnkoll på ÖSK-U bl.a. Just nu har det poppat upp en stor talang där som jag tror heter Adam Johansson, ca. 16-17 år, där måste ÖSK också se upp.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-01 11:21
Wivallius// Appropå Oskar Johansson så var senaste gången jag såg honom spela just i nedan nämnda match förra försäsongen mot AIK på Skytteholm då han började som högerback. Då blev han ack så uppsnurrad av Martin Mutumba, såg otroligt långsamt och o-time'ad ut. Sixten fick göra en rockad och sätta ut Almebäck mot Mutumba och flytta in Oskar i mitten. Tror att de uppsnurrningarna tog hårt på honom.
Wivallius
2010-03-01 11:06
BBB//

Som jag tidigare sade, var jag imponerad av Erik Nilsson förra försäsongen, då han inte saknade tempo i jämförelse med övriga spelare i ÖSK. Nu vet inte jag hur många matcher Mittåt såg Erik N med KIF förra året eller om han var inne i en för unga spelare väldigt vanlig formsvacka men tydligen var Nilsson ändå bra nog för att Sixten skulle plocka tillbaks honom (och Oskar J) till detta år. Själv tyckte jag Erik gjorde bättre ifrån sig på försäsongen ifjol än Astvald. En briljant men lättskadad Bassombeng kanske ansågs som mindre konkurrens (för MaAs) än Nobbe och Kihlen (för ErNi) förra året ;-)
AIK Saywee
2010-03-01 11:05
Det blir nog så att vi inte kan köra med samma elva hela året och därför tycker jag att Abbe skulle vara ett bra förvärv. Vi får nog tyvärr räkna med småskavanker, avstängningar och kanske till och med familjeangelägenheter, etc etc, i laget. Där kommer Abbe´s allroundförmåga till nytta.

Plus det som jag med flera tjötat om tidigare, han är en pådrivare, han viker inte ned sig, han behärskar fasta situationer.

Dessutom är det köparens marknad och inte tvärtom.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-01 10:40
ÖSK-Karl// Dina ord mot Mittåts då.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-01 10:30
BBB//

Själv fick jag upp ögonen för Erik Nilsson när ÖSK slog ut HBK:s A-lag i Svenska Cupen förra året, då såg man att han både hade tempot och kvaliterna. Sedan började mitt tjat om A-lagskontrakt m.m :) Vilket han nu har ett på 2 år, varför så kort är dock för mig obegripligt.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-01 09:33
Gällande Erik Nilsson, så är det ju jätteroligt att han kommer med i U21. Måste vara en enorm sporre för honom. Man kan säkert också se det som ett kvitto på att tränar- och ledarstaben absolut tror på honom som en framtidsman. För, rimligtvis är uttagningen grundad på en dialog med Sixten m fl eftersom Erik väl knappast gjort en enda tävlingsmatch av vikt för ÖSK?

Själv har jag ingen riktig uppfattning om honom som spelare. Har bara sett honom under en halvlek (tror jag det var) i en träningsmatch på Skytteholm förra året vid den här tiden och då gjorde han det förvisso bra. I övrigt förlitar jag mig på Mittåts ord från ett inlägg i oktober (2009-10-05 13:15 - Ändrat 2009-10-05 13:17): "Erik Nilsson, som så många vurmar för, har att döma av vad han presterar hos Karlslund, inte det matchtempo som krävs för allsvenskan. Det ser trögt ut till och ifrån även hos KIF, även om han sällan slår en boll fel. Men en central mittfältare måste kunna kriga och kämpa sig till bollarna också och där är Erik inte alls än. Han har en hel del att jobba på defensivt."

Att Erik Nilsson skulle kunna gå in och på ett bräde slå ut Kihlberg alt Nordback får väl, av Mittåts klokskap att döma anses som lite väl naivt i nuläget. Men, vem vet kanske går han framåt med stormsteg den här säsongen?
Wivallius
2010-03-01 09:31
Om 14 dagar premiär på Behrn Arena. Märkligt med tanke på hur det ser ut utanför fönstret och med tanke på att ungdomsträningarna i längdskidklubbarna i Örebro pågår med ett tryck som aldrig förr. Månne leder detta till fler OS-guld om 8 eller 12 år.

Känns tyvärr inte som vi kan spela hockey i detta land. I alla fall inte med avdankade mångmiljonärer på isen. Kändes som de tog det som en semesterresa med grabbarna.

Så jäkla kul att se Astvald och Nilsson i U21-truppen. Jag själv trodde på Nilsson redan på försäsongen i fjol (för den som vill kolla gamla inlägg) och blev besviken när han skickades bort. Kanske var detta nyttigt ändå och hoppas nu på ordentligt med speltid för honom i Allsvenskan. Det räcker med EN 'gammal gubbe' för att peppa de yngre på mitten.

Mitt förslag är som följer:
1. Låt ErNi-AlBe-NoGe vara startspelare.
2. Ha Nobbe på bänken att kasta in när det behöver grisas eller rutin måste till
3. Skicka Kihlen till ÖSK U för att hjälpa dessa bli ett stabilt Div. 2-lag
4. Se till att Per J får spela minst varannan match på EN position, så han blir varm i kläderna där. Vovven kommer nog att ha svårt att växa in i Sixtens spelsystem på ett bättre sätt, så det är nog på vänsterbacken Per kommer få sin hemvist. Det gäller då att han verkligen får chansen att växa till att bli en startspelare inför 2011. Jag tycker inte han är mogen för att helt ta över efter Vovven än men i år gäller det att få honom att ta sista steget.
5. Värva Barsom och sätt honom på högerbacken om så krävs. Hans frisparkar, hörnor och jävlar anamma behöver vi. Dessutom har han fart och spelsinne nog att bli en riktigt bra spelande högerback.
Örebro Stelig
2010-03-01 07:04
Ämne: Grixx//

Ja, jag h....
Det är väl aldrig nån som ifråga satt hans spel, utan mer, vem ska bänkas? dom platser jag anser att vi ska spela Barsom är vi hyfsat starka på, sen om nu inte ÖSK har några pengar att värva för så kanske man ska ta det lungt, då vi är i behov på anfalls och mittbacks sidan, men visst, kommer han gratis och inte ska ha dom 130k månaden i lön som jag hört, ja då är han ett kap!
Örebro Grixx
2010-03-01 06:25
Rent principiellt så bör Abbe och Alec ha mötts en tid i ÖSK som spelare och assisterande...hur lång tid vette 17, inte länge... Kanske innan men inte under matcher i vart fall...kanske som NA-reporter då Alec kommenterade matcher/träningar mm;-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-01 00:52
Otroligt kul att förbundskaptenen Jörgen Lennartsson uppmärksamat Erik Nilsson. Nu är det bara att hoppas att Sixten tar detta åt sig, ut med det gamla, in med det nya.

Astvald kändes mer given.

Ett mittfält mot Åtvidaberg med Erik Nisson, Bedoya och Nordin, samt Per Johansson som vänsterback tack!
Örebro go_osk
2010-02-28 23:47
Astvald och Erik Nilsson uttagna till U21 landslaget. Bra nyhet!
Örebro Bastard on Parade
2010-02-28 23:43
Bempa no:10//

När har Axén tränat Barsom? Barsom har väl inte deltagit i nån träning i ÖSK efter att han lämnade om man bortser från den här försäsongen?

För övrigt skitkul att Nilsson och Astvald får visa upp sig i U21-landslaget!
Örebro Bempa no:10
2010-02-28 19:30
Ämne: Bempa no:10//

Axé....
Bastard on Parade// måste tyvärr meddela att du har fel angående Axen han har visst tränat Abbe.och dessa ord har jag hört med egna öron så jåråsåatt!! : ))
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-28 18:07
Tom Hell//

Nej, tycker det är dåligt skött av kansliet. Minsta krav borde ju vara att de är ute i början av februari.
Örebro Tom Hell
2010-02-28 17:48
Någon som har koll på när medlemskorten skickas ut av ÖSK?
Örebro Charlezzz
2010-02-28 17:05
Enligt svenskfotboll.se visar Canal+ ÖSKs två första matcher. Totalt 3 på de första 12 omgångarna. Nåt är på lurt? Det kan väl aldrig stämma?
Örebro Grixx
2010-02-28 16:22
"Det är absolut en spelare vi vill ha kvar" sa Sjögren 2007.

Jag kan tänka mig att det inte är Sjögren ensam som står för förslaget till Abbe, utan det är säkerligen fler i ledningen som är tyckare och medbeslutare.

...och Alec hade Abbe på träningen.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-28 15:13
KvT//

Jo, men jag ger inte upp ännu. Som Wivallius beskrev det så är detta ytterliggare en spik i Sjögrens kista. Men med tanke på hur många spikar det borde vara nu så misstänker jag att Lennart smugglat in en kofot i kistan.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-28 15:09
Bempa//

En sådan straff du beskriver har jag sett ÖSK göra mål på. Det var länge sedan och matchen var vunnen. Thomas Nordahl rullade fram bollen och någon "glömt namnet" gjorde mål. Men enligt en elitdomare får man numera inte göra så i fotboll.

Örebro Bastard on Parade
2010-02-28 15:09
Bempa no:10//

Axén var inte i klubben när Barsom var här. Jag vill minnas att det är Frebran som har uttalat sig om Barsoms professionalitet.

Problemet med just Barsom är att han främst skulle konkurrera med Gerzic och Bedoya, även om han nu kan spela som ytterback och ytterforward också. Han fick ju för övrigt spela mittback under träningarna i vintras.

Jag tror ändå att Barsom vore ett tillskott. Speciellt hans professionalitet, vinnarmentalitet och fasta situationer saknas i dagens ÖSK.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-28 14:52
ÖSK-Karl// Håller med just att vinnarattityden och fasta situationer skulle vara det stora tillskottet med Barsom. Men av alla rykten och forumskriverier verkar det som om han är helt avförd för ÖSK.
AIK Saywee
2010-02-28 14:51
Ämne: Saywee//

Han född....KjellS, hittade endast en Åke Engvall på www.sportklubben.net
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-28 14:49
Bempa no:10//Det var attan. Skulle vara kul att chocka med en sådan straff ;)
2010-02-28 14:47
Enligt vad Axen har sagt!! så har han sagt att Barsom var den mest professionella spelaren i ÖSK under hans tid i ösk dvs han la ner mest tid före o efter varje träning av alla och var bäst vältränad av alla, och han var väl nästan den enda som åt ordentlig kost.
2010-02-28 14:40
Ämne: Wivallius //Så i ban....
Wivallius //Så i bandy får man alltså passa på straffen till en annan som skjuter? Det hade jag ingen aning om. DETTA gäller även i fotboll!! bara bollen går lite framåt!!Det är kanske inte många som vet detta, tänk att göra en sån straff i Allsvenskan men då gör väl Lagrell om reglerna ÖSK får får böta 1miljon för osportsligt uppträdande o blir ner skickade i superettan hahhahhaa
Annons: