/fotboll/osk/forum/5208.aspx/fotboll/osk/forum/5208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-02-26 10:53
ÖSK-Karl//

Javisst! Konkurrens var väl något mindre förr men också konkurrensen från TV, datorer och allsköns annat, så de hade väl mer tid att sporta.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-26 10:52
ÖSK-Karl //Håller med. Klart jag hellre tar en top 3 i AS än cupen. Men jag tar hellre en cupfinal än mittenträsket i AS. Står det och väger mellan en 6-8:e plats i AS eller toppa laget i en cupsemifinal då är valet lätt för mig

Var var det för klubb du körde Hockey i då. Ik SE?

Dan Sahlin var väl en som kombinerade bandy med elitfotboll relativt länge.
Wivallius
2010-02-26 10:51
ÖSK-Karl//

Helt enig med dig om allt du skrev om Cupen. Klart Cupen är viktig. Gå in och titta på IFK:s, AIK:S och MFF:S sidor. de skryter med sina segrar i cuperna också, förutom allsvenskan.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-26 10:50
Wivallius//

Så Orvar spelade i alla tre sporterna, otroligt att de kunde göra det t.o.m på landskampsnivå förr. Dessutom med jobb att sköta.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-26 10:50
Jag tycker det är kul för Bedoya. Men också för ÖSK som faktiskt får kvitto på att detta var en väl scoutad spelare som man följde över ett år. Det är ju så här man ska jobba i scoutingen.

Dessutom har Bedoya en bra agent i Patrik Mörk som är bra på att fixa seriösa kontrakt utomlands.
Wivallius
2010-02-26 10:48
ÖSK-Karl//

I grabbens P11 lag i bandy är det tre eller fyra killar (av ca 20 i laget) som spelar både hockey och bandy. Ibland blir de inte uttagna till hockeymatcherna och då är de med i bandyn i stället för att sitta hemma och sura. Eftersom utslagningen i Örebro i hockey är rätt stor uppe i tonåren är det bra att det finns något att falla tillbaks på för dem som inte platsar.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-26 10:46
den oumbärlige//

Det är trisst och knepigt att cupen har så dålig status. I många andra länder är det ju tvärtom.

Där har verkligen SvFF något att jobba med, själv fattar jag inte varför man inte spelar cupmatcher under VM-uppehållet t.ex. FIFA godkänner ju att man gör det. Men personligen håller jag ändå cupen högt, fast AS är så klart större.
Wivallius
2010-02-26 10:45
ÖSK-Karl//

Ja, Orvar Bergmark och Sven Tumba har landskamper i alla tre. Orvar dock endast en i ishcokey, betydligt fler i bandy och ca 90 i fotboll.
Örebro Bjornloven
2010-02-26 10:38
Riktigt kul för Bedoya, blandade känslor för ÖSK???

Vet inte hur detta påverkar Bedoya, men man kan väl tänka han han får ett kvitto som förhoppningsvis boostar hans självförtroende. Dock så är frågan hur resor och om han sen blir uttagen till VM påverkar hans fysiska status. ÖSK behöver en Bedoya i bra slag.
Ekonmiskt sett så är det givet "guld" värt!!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-26 10:30
KvT//

Ja, förr kombinerade många fotboll med antingen ishockey eller bandy.

Den sista som gjorde det på elitnivå var väl Bosse Ljungberg som spelade i ÖSK o ÖIK.

Har för mig att det t.o.m längre bak i tiden fanns de som sysslade med alla tre av dessa lagidrotter.
Örebro Trivseltorsten
2010-02-26 10:19
Och Laul tippar ÖSK på fjärde plats (MFF som etta)...Sj sätter jag nog Elfsborg som etta och ÖSK behöver nog en klasspelare till för att knipa fjärde..Gärna en +10 forward...eller gärna en Adde Johansson :)
Örebro Ståhl
2010-02-26 10:04
Kanske varit uppe tidigare men Bedoya uttagen till landslaget igen!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-26 09:27
Ämne: KvT, Stelig//

Set....
Wivallius// Ser ut som att du har rätt, se länk. Vi kanske ska flytta allsvenskans hela första omgång till Vancouver?
Wivallius
2010-02-26 08:41
Henrik//

Too bad for you!
Wivallius
2010-02-26 08:41
svartvitseger!//

Adde Johansson är väl den som lanserats som B2 och han är väl inte tillgänglig förrän till sommaren ... samt att han säkert väljer någon klubb 20 mil österut.
Wivallius
2010-02-26 08:37
KvT, Stelig//

Sett över hela jordklotet hade vi den varmast januari sedan 1978.
Örebro svartvitseger!
2010-02-26 01:10
så bomben är andreas johansson? svara nu..
AIK Saywee
2010-02-26 00:25
Jag tycker inte att man skall satsa på cupen före AS, men vidhåller att det troligtvis är den enklaste vägen ut i Europa "för närvarande".

Vintrarna var dessutom värre för tiotusen år sedan om vi skall backa i tid, då var det ett par kilometer is över mellansverige. Men då var det ingen som var här och mätte temperaturen.
Örebro Karlssson
2010-02-26 00:09
Bomben är andreas Johansson.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-26 00:00
Den oumbärlige//Sen skit i statusen i Sverige. Det handlar om att få komma ut och få internationell rutin. Och vid en sådan match är jag säker på att publiken kommer till BA. Om än inte fullsatt.

Så internationellt cupdeltagande innebär också klirr i kassan och massa god will
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-25 23:58
Den oumbärlige//Varför är det viktigare att bli sexa i AS än att vinna svenska cupen?

Jag håller med. Att vinna As eller bli tvåa typ går före sv cupen. Men om ÖSK harvar i mitten?
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-02-25 23:56
Wivallius: varför i hela friden posta något för att sedan ta bort det inom 6 minuter? Synd då att man inte kan kommentera din kritik för jag tänker då inte ägna timmar åt att ögna igenom detta forums mer äldre historik. Jag har inte möjlighet att bevaka Svenska Fans 16 h om dygnet.
Örebro den oumbärlige
2010-02-25 23:45
ÖSK-KARL//

Jo men att ha en attityd där man menar att man bör "satsa" på cupen framför AS är ju vansinnigt. Visst, kan man satsa på cupen samtidigt så är det skit bra men AS går alltid först för mig. Speciellt när Svenska Cupen har så dålig status som den har.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-25 23:41
ÖSK-Karl //Har du spelat hockey också?
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-25 23:08
den oumbärlige//

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Killarna är ju proffs och borde utan vidare klara ca. 35 matcher under hela säsongen?

För min egen del vill jag att ÖSK skall vinna en titel, det har vi väntat tillräckligt länge på. Att det sedan innebär en Europaplats är bara bonus.
Örebro den oumbärlige
2010-02-25 23:01
Jag vet inte men det här surret om att satsa på cupen framför ligan låter helt befängt. Med truppen och laget vi har idag undrar jag vad vi ska till Europa och göra? ÖSK bör bygga sitt lag och sitt varumärke i Sverige, att vinna cupen och harva i botten på AS är inte bättre än att försöka satsa mot topp fem. Det är ju inte så att laget är redo för att göra bra resultat i utlandet, minsta pressen på spelarna när det blir hett brukar ju utfalla i 0-3 mål.

Nej, satsa på att etablera klubben i toppskiktet. Det blir bra det.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-25 22:55
KvT//

Alltså är det för lite koldioxid i atmosfären? ;)

De januaridagar du skriver om minns jag mycket väl, jag spelade nämligen en ishockeymatch i rekordkyla utomhus i Hällefors då, det glömmer jag aldrig.
Örebro pemo
2010-02-25 22:51
"vem ska jag tro på, tro på tro på, när det blir så här" sjunger Di Leva. Det kan man också undra över när det gäller träningsmatcher. Läste i NA och här på SF att provspelarna inte ens dög till korpen. Glad i hågen läser jag Expressen och ser en notis om träningsmatch mellan ÖSK och Syrianska. Tror knappt mina ögon. Så här skriver de: Örebro gör en helt okey match, men Syrianskas seger är inte orättvis. Örebros provspelare Christian Noah och Finnur Justinusson imponerade"
Kan någon bemöta detta? Inte ett ord om att ÖSK hade "juniorlaget" Såg de matchen eller var det Noahs agent som skrev referatet?
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-25 22:51
widemarsh//

Skönt! Nu kan lagen som spelar på gräs som korna äter börja jaga godkända spelbara planer ;)
Örebro widemarsh
2010-02-25 22:08
Premiäromgången spelas som planerat.
Annons: