/fotboll/osk/forum/5203.aspx/fotboll/osk/forum/5203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-04 07:39
Ämne: Bertin Ze är för use....
Godfoten// Aj fasen, det menar du inte. Jag som trodde att Bertin Zé hade något stort på gång så hyllad han har varit och är av så många här?!
AIK Saywee
2010-03-04 01:55
OK, Kajanus, då är jag med, blev bara lite förvirrad denna tidiga morgontimme ...

... fast i år kan trenden brytas, jag tror faktiskt att Mjällby har ett bra lag ...

Nej nu måste jag sova ...
Örebro Kajanus
2010-03-04 01:48
Saywee.
Förlåt, jag skrev kanske lite kortfattat.
Jag menade att de lag som oftast vinner superettan (och det stort) är de som åker snabbast ut ur allsvenskan det kommande året. Norrköping lekte ju i superettan 2007 och kom sist i allsvenskan 2008. Örgryte får ses som stora vinnare i superettan 2008 och kom sist i allsvenskan. Medan tvåorna, som Häcken var i superettan 2008, kommer som en underdog och biter sig kvar i allsvenskan :).
AIK Saywee
2010-03-04 01:45
Fattar inte riktigt detta med att Norrköping eller ÖIS åker ur i år ...? Kajanus, menar du från Superettan eller?
AIK Saywee
2010-03-04 01:39
Kajanus, årets allsvenska är mycket svårtippad och som jag skrivit tidigare, 14 lag kan hamna på övre halvan ...

... enkel matematik, får mig då att tro att två lag, hamnar på nedre halvan ;-)
Örebro Kajanus
2010-03-04 01:31
Johan Orrenius, denna smått briljanta reporter, åker land och rike runt och styr upp en personlig allsvensk elva, en spelare per dag i Expressens Sportbilaga.

Någon dag framöver kommer Iron Mike vara en medlem i hans elva. Håll utkik de kommande dagarna.
Örebro Kajanus
2010-03-04 01:22
Kihlen var, trots sin målgörande passning, sämst på planen idag. Maken till fler felpassningar har sällan skådats. Och lägg till en springande Jidsjö utan bollkontakt på det.

-

Ang. de lag som åker ut i år:
Det brukar ju vara så att vinnaren i Superettan får det svårare än det lag som kommer tvåa samma år.
(Norrköping, Örgryte... någon?)

AIK har blivit av med seriens bästa målvakt, seriens bästa mittback och en av seriens bästa anfallare. De ska vara tacksamma om de ens kommer topp 6 i år.

Vilka åker ut?
Brommapojkarna och tyvärr Åtvidaberg dock, men jag vill varna för ett sjunkande Halmstad, GAIS och Helsingborg.
Örebro Godfoten
2010-03-04 00:43
Bertin Ze är för usel. Varje gång jag ser honom under försäsongen, på träningar eller i reservmatcher är han sämst på plan. Så också idag. Räknade till fyra hårressande felpass då han var oattackerad. Nu var han inte ensom att vara kass ikväll men måste bara få detta ur mig.

Wikström Berra alla dar i veckan.
AIK Saywee
2010-03-04 00:38
widemarsh, mycket kloka inlägg ...

... och jag hakar lite på detta, att vi inte kunde "spela ihop laget inför premiären", men det är ju en match kvar.

Denna silly season har inte varit speciellt silly, eller så har den varit det, vi har bantat truppen och vi har trott att det är enkelt att slussa in de yngre, samtidigt som de gamla blir allt äldre och tröttare. Träningslägret regnade bort och träningsmatchandet "störs" av att flera av de bästa är på landslagsuppdrag. Å som vanligt några halvskadade och sjuka ...

Träningsmatchandet och de "olika svartvita lagen" från match till match, har gjort det ännu rörigare i mitt allsvenska huvud.

Vad har vi fått ut av årets träningsmatcher egentligen?

Nattahälsningar från en allt snurrigare Saywee som aldrig ger upp.

Dubbeln 2010!?
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 00:37
Från det ena till det andra. Vilka tror ni åker ur i år? Själv tror jag BP och tyvärr Åtvidaberg.

Om Gais sålt Wanderson hade jag haft dem istället för BP. Mjällby har ju en del slantar och verkar ha värvat klokt. De bör klara en kvalplats.

Årets flopp tror jag blir AIK med tanke på alla spelare de tappat.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 00:22
widemarsh//

Ja, utan backup/konkurrent till Olsen är vi illa ute.

Är det inte konstigt att de inte opererade Staafs båda ljumskar samtidigt? Nu verkar ju ytterliggare ett år vara bortkastat.
Örebro widemarsh
2010-03-04 00:08
ÖSK måste värva en back-up/konkurrent till Olsen, Jidsjö är inte ens i närheten av att platsa i allsvenskan.
Örebro widemarsh
2010-03-04 00:07
Svårt att säga något om en förslust när vi hade Astvald, Almebäck, Bassombeng, Olsen, Porokara, Bedoya, Nilsson, Staaf och Johansson borta och dessutom bytte ut Wikström, Alvbåge, Nordback och Wirtanen innan degen kunde vända.

Jäkligt tråkigt att vi inte kan spela ihop laget överhuvudtaget inför premiären.

Idag startade i med ordinarie målvakt, 1 ordinarie back, 1 ordinare mittfältare (i mina ögon) och 0 ordinarie forwards. Bara en match kvar till premiären, blir det rätt elva då tro?
AIK Saywee
2010-03-03 23:51
T Morello, har du kommit in i målbrottet efter förskolan och närmar dig tonåren? Ditt inlägg får mig att tro att du har grava synfel, eller möjligtvis andra, kanske ännu större problem? Får du sitta och skriva så här sent, på din dator? Gå nu och fråga din mamma.

Nr 25 är ett muskelpaket och sedan hade vi dessutom några av de tongivande på olika landslagsuppdrag, några fler vilade/kurerade upp sig inför AS. Snacka om (=skriva om) Korpen, det blir så löjligt från en röv-it ......

Kasta inte "glas i stenhus", eller slask i bruket ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-03 23:36
Kajanus//

Tackar!
Örebro Hertig_Karl
2010-03-03 23:31
Dubbelpost
Örebro Hertig_Karl
2010-03-03 23:31
Ämne: Bedoya fick ett inho....
Riktigt roligt för Bedoya! Hur pass ordinarie lag mönstrade USA? Vore riktigt kul om man fick se ale i vm!
Örebro Kajanus
2010-03-03 23:29
Björnkvist kändes osäker, men rätt stark i kroppen. Han kan bli något, men det lär ta ett år, minst.
AIK Saywee
2010-03-03 23:22
Jag hoppas på spelare "Kumi Na Mbili"
Örebro Miroslav kuba
2010-03-03 23:16
Hur dåliga var vi idag? Torsk mot Degerfors är inte Okej. Själv gick jag på Bandy istället idag. Det gick ju inget vidare där heller men ÖSK bandy mötte åtminstone en bättre motståndare.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-03 23:16
Yeah//

Per köptes in eftersom Sixten önskade det, skulle vara intressant att veta vilken position Sixten tänkte sig för honom.

För mig är startmittfältet givet innan annat bevisas och det är Bedoya-Nilsson-Nordin. Vid 4-4-2 skulle jag gärna se Per från start.

Tyvärr verkar det som att en av mina favoriter Nordback inte skall vara startspelare längre. Kilen var inte bra förra året och detta som är hans sista år lär han inte göra många knop.
Örebro Yeah
2010-03-03 23:06
Tycker inte att Per är speciellt nära startelvan på någon position. Skulle det vara någon är det i nobberollen. Tror tyvärr att han är vår nästa Robert Walker och kommer spela i superettan resten av sin karriär. Han har ingen vidare varken snabbhet, teknik eller styrka.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-03 22:59
rirobban//

Kan hålla med dig om att Per J. passar bäst som innermittfältare, men frågan är om det inte är för mycket folk där redan? Tycker Per J. är för bra för bänken, därför vill jag ha honom inspelad som vänsterback i väntan på Riddez ;)

Vad ger ni som var på plats för betyg till Daniel Björnkvist?
Örebro loopy
2010-03-03 22:54
Bedoya fick ett inhopp på ca 30 minuter i USAs landskamp mot ett ganska stark holländskt lag och gjorde inte bort sig (i alla fall vad jag kunde se på en halvtaskig stream). Hade inte bollen speciellt mycket men löpte över stora ytor i bra tempo på en offensiv högermittfältsplats. Var indirekt inblandad i hollands 2-0 mål då han kanske kunde följt med en holländsk spelare i en central djupledslöpning. Han vann också någon närkamp på mittplan. USA gjorde 2-1 och pressade på för kvittering. I 90e hade Bedoya ett snyggt väggspel där en holländare tvingades riva ner honomca en meter utanför straffområdet, blev dock resultatlös frispark.
Örebro rirobban
2010-03-03 22:50
Ämne: rirobban//

När me....I Djurgården, 3-4 matcher i ÖSK. Han håller inte, men visst, ge han 3-4 år så kan han bli en hygglig vänsterback. Tror dock att det är som innermittfältare han passar bäst.
Örebro rirobban
2010-03-03 22:48
Sersant//
Japp och du hade rätt i Jönköping:)
Trodde inte dig då, men Anttonen blev en hygglig högerback, även om han tappade lite förra säsongen mot 2008:)
Degerfors T Morello
2010-03-03 22:48
Ämne: Ämne: Den där....
Jävlar va sur du var då!
"Alla vi som älskar svart-vitt klappar nu" körde jag också när jag gick på förskolan, fast jag sjöng nog röd-vitt istället för svart-vitt.

Hatramsor är också passé, det märks att snittåldern i eran supporterskara är 13 år :)

Förövrigt så vill jag passa på att tacka era mittbackar för ett jävligt dåligt jobb!
Örebro Yeah
2010-03-03 22:47
Bedoya fick hoppa in i 62:a minuten när usa låg under med 1-0. Han spelade bra, sprang mycket och gjorde sig alltid passningsbar. Grymt att han fick möta namn som schneider, kuyt, osv.. Matchen slutade 2-1. Får se hur långvarig han blir i ösk.
Örebro Bastard on Parade
2010-03-03 22:46
rirobban//

När menar du att Per har fått chansen som vänsterback?
Örebro Sersant
2010-03-03 22:39
RiRobban:
Jag var med på samma match ich jag kontrade med att jag trodde på Anttonen som högerback (om jag minns rätt). Tror även Per kan bli en bra vänsterback men han behöver få mycket matchtid på den positionen för det, vilket han just nu inte kan få i ÖSK.
Annons: